Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winterjassen tijd?

<<

Anoniem112

Bericht 10 Okt 2013 10:12

Winterjassen tijd?

Wanneer trekken jullie hem aan bij je kindje?

Mijn kindjes dragen nog het borgvest maar vanmorgen was het toch behoorlijk fris op de fiets, de jongste kwam met blauwe lippen en een rode neus aan op de peuterspeelzaal, ik zag daar ook al verschillende kinderen met winterjas.

Het liefst houd ik ze nog zo lang mogelijk in de kast maar ja koud hebben is ook niet nodig eigenlijk.
<<

Anoniem186

Bericht 10 Okt 2013 10:17

Re: Winterjassen tijd?

M'n dochter gaat straks met m'n schoonmoeder op de fiets mee en ik denk dat ik hem nu bij haar aan doe. Het is best fris.
Ze heeft hem nog niet eerder aangehad.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 10 Okt 2013 10:18

Re: Winterjassen tijd?

Hier nog geen winterjas. Ik denk wel dat ik haar dikke vest uit de kast ga halen (borgvest). Ik vond het zelf gisterenmiddag best fris in mijn zomerjas.
<<

Anoniem28

Bericht 10 Okt 2013 10:19

Re: Winterjassen tijd?

De jongste heeft al een tijdje een wat dikker vestje aan 's ochtends. De oudste heeft nu ook een paar keer een wat dikker jasje aangehad, een soort tussenjasje. 's ochtends is het nog onder de tien graden, dus dan vind ik dat geen overbodige luxe.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 10 Okt 2013 10:20

Re: Winterjassen tijd?

oja, wij hoeven 's ochtends vroeg niet op pad! Dat scheelt natuurlijk ook. gisteren zijn we met de auto weg geweest dus vond ik een dun vestje ook voldoende.
<<

Anoniem20

Bericht 10 Okt 2013 10:32

Re: Winterjassen tijd?

Gister had de oudste voor het eerst de winterjas aan.
De jongste heeft enkel 2 borgvesten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Okt 2013 10:37

Re: Winterjassen tijd?

Ze hebben allebei een water- en winddicht jasje, dus dat is voor nu nog wel goed, als het nog wat kouder wordt dan gaan ze wel hun winterjas dragen. Ik verwacht dat dat na de herfstvakantie wel zo zal zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem193

Bericht 10 Okt 2013 10:39

Re: Winterjassen tijd?

De jongste heeft de winterjas al aan, omdat hij vandaag de hele dag buiten wandelt en speelt.
Zelf heb ik zo'n wind en waterdichte jas aan ;)
<<

Anoniem166

Bericht 10 Okt 2013 10:45

Re: Winterjassen tijd?

Mijn dochter heeft haar winterjas al paar keer aangehad. Ik heb geen tussenjas voor haar en 's ochtends om 7 uur is het best koud. Ik heb haar zomerjas vaak mee voor 's middags, als het weer warmer is.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 10 Okt 2013 10:47

Re: Winterjassen tijd?

De jongste heeft haar oude winterjas aan. Haar nieuwe nog niet aan gehad.
De oudste draagt haar borgvest nu.
💜💜💙💙
<<

Anoniem123

Bericht 10 Okt 2013 10:58

Re: Winterjassen tijd?

S heeft nog geen winterjas aan. Hij draagt nu nog een warm vest, dan heb ik voor daarna nog een borgvest en dan pas een winterjas.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 10 Okt 2013 11:02

Re: Winterjassen tijd?

Vanmorgen heeft Lotte voor het eerst haar winterjas aangekregen.
Ik weet alleen niet zo goed wat ik met Niels moet doen, die heeft nu alleen een vest aan (en dan niet eens een superwarm vest).
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Okt 2013 11:02

Re: Winterjassen tijd?

Wat is nou precies de definitie van een borgvest? Ik lees dat woord opeens overal.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem91

Bericht 10 Okt 2013 11:03

Re: Winterjassen tijd?

Susan schreef:Wat is nou precies de definitie van een borgvest? Ik lees dat woord opeens overal.


Dat was ook mijn gedachte. Iets van een fleece-achtig ding?
<<

Anoniem 82

Bericht 10 Okt 2013 11:04

Re: Winterjassen tijd?

Hier heeft ze hem al aangehad. Ligt eraan hoe fris het is. Met name als ze naar de psz gaat doe ik hem wat sneller aan, daar spelen ze soms wel een uur buiten en dan wil ik niet dat ze het koud heeft. Maar we hebben ook nog een borgvest en een redelijk warm gevoerde zomerjas, dus die krijgt ze nog aan wanneer het niet te koud is. De winterjassen hangen al wel klaar, kan ik er zo eentje pakken als het nodig is. Heb zelf gisteren ook al even een winterjas aangehad, maar dat kwam omdat ik niet warm genoeg was aangekleed en geen zin had om me om te kleden..

Een borgvest is toch een warm vest gevoerd met van die teddystof? Zoals bepaalde vesten van z8?
<<

Anoniem28

Bericht 10 Okt 2013 11:05

Re: Winterjassen tijd?

Dat is toch gewoon een gevoerd vest met een soort nepbont aan de binnenkant?
<<

Anoniem20

Bericht 10 Okt 2013 11:05

Re: Winterjassen tijd?

Volgens mij gewoon een dik vest, met aan de binnenkant een warme laag. Weet even niet hoe ik het moet omschrijven.
<<

Anoniem5

Bericht 10 Okt 2013 11:09

Re: Winterjassen tijd?

Ik vind het ook lastig deze tijd. Als we 's morgens op tijd weg moeten voor de psz hebben ze wel hun winterjas aan aangezien ze beiden al een tijdje hoesten. Maar 's middags spelen ze ook sommige dagen nog zonder jas of wen vestje aan als de zon schijnt. Dan is het gewoon nog echt warm in onze achtertuin.
<<

Anoniem123

Bericht 10 Okt 2013 11:24

Re: Winterjassen tijd?

Afbeelding

Dit is een borgvest, met een warme laag aan de binnenkant.
<<

Anoniem57

Bericht 10 Okt 2013 11:35

Re: Winterjassen tijd?

En niet omdat hij van z8 is, maar ik vind die borgvesten echt fantastisch.
<<

Anoniem123

Bericht 10 Okt 2013 11:37

Re: Winterjassen tijd?

Ik vind ze ook fijn, ik heb ze toevallig wel van z8 maar ze zijn er ook in andere merken.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 10 Okt 2013 11:45

Re: Winterjassen tijd?

R heeft een dik vest aan of een borgvest (ik had ook geen idee wat dat was, ik dacht een lijn van Z8). Zijn winterjas is echt veel te dik, dan ligt hij te braden in de maxi cosi.

Ook zie ik hier al weken kindjes in de voetenzak in de wagen, dat kan ik bij hem echt niet doen, dan smelt hij weg.
R. 2013
D. 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Okt 2013 12:25

Re: Winterjassen tijd?

Oh ja, die vesten ken ik wel. Yrsa heeft er zo eentje van Z8 gehad, zo'n trenchcoat en Ezra eentje van Vingino. Die van Vingino is echt massief, die kan je volgens mij aan als het -10 is of zo.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem112

Bericht 10 Okt 2013 12:55

Re: Winterjassen tijd?

Ik bedoelde met borgvest idd die van z8 die Sarahkey laat zien, een lekker gevoerd vest dus.

Ik heb toevallig de winterjassen toch maar aan de kapstok gehangen, van t weekend geven ze ook maar 11 graden af hier in de regio met een harde wind.
<<

Anoniem133

Bericht 10 Okt 2013 12:59

Re: Winterjassen tijd?

Ze dragen hier nog hun zomerjas of een soort van tussenjas. Ligt er ook aan wat voor kleding ze aan hebben.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers