Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pasgeboren baby 'afgeven'

<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 19:54

Bericht 13 Sep 2016 20:00

Pasgeboren baby 'afgeven'

Beetje suffe titel zo, maar ik vroeg me af hoe jullie als moeder hiermee omgingen/omgaan:
Vond je het moeilijk om je pasgeboren baby door iemand anders te laten vasthouden? Ik bedoel dan wel iemand die dicht bij je staat zoals de opa's, oma's, ooms en tantes van de baby. Duurde dit een tijdje of deed je dit al snel? En waarom wel of juist niet?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 13 Sep 2016 20:04

Re: Pasgeboren baby 'afgeven'

De eerste paar dagen in het ziekenhuis heeft niemand, behalve wij hem vast gehad. Eenmaal thuis wel aan de opa's en oma's en ooms en tantes. Alleen als hij toevallig beneden was en wakker was, anders niet.

Ik had er best veel moeite mee om het af te geven aan een ander. Ook met andere visites nauwelijks gedaan. Sommige wel, sommige niet.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 13 Sep 2016 20:08

Re: Pasgeboren baby 'afgeven'

Nee heb ik vanaf het begin nooit moeite mee gehad. De opa's, oma's en mijn zus mochten de baby meteen vasthouden.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem315

Bericht 13 Sep 2016 20:09

Re: Pasgeboren baby 'afgeven'

Geen problemen mee, maar alleen op mijn initiatief. Als mensen er om gaan vragen, laat ik ze juist als laatst aan de beurt komen ;)
<<

Anoniem197

Bericht 13 Sep 2016 20:11

Re: Pasgeboren baby 'afgeven'

Geen moeite mee. Vriendinnen kregen de baby ook gewoon in de armen als ze dat wilden. Mijn tante waar ik amper contact mee heb heeft hem de fles gegeven met 3 weken. Dus nee ik doe niet moeilijk.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 13 Sep 2016 20:12

Re: Pasgeboren baby 'afgeven'

Oh ik vond dat echt heel lastig, maar ik zat ook wel gigantisch met mezelf in de knoop. Ik denk dat ik na een week of 6 daar pas echt soepeler in werd. Ik gaf hem tegen mijn gevoel in wel af hoor, omdat ik vond dat ik niet zo mocht emmeren. Maar ik zat dan met enorm geknepen billen!
L2014 & H2017
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 13 Sep 2016 20:13

Re: Pasgeboren baby 'afgeven'

Verschrikkelijk!
Wij deden dat eigenlijk niet, alleen de oma's in de eerste dagen en volgens mij de opa's ook wel. Daar kom je niet onderuit (wij niet, en dat vond ik ook niet erg) ik bedoel dan wel alleen de directe opa en oma.
Verder heeft niemand mijn kinderen vastgehouden in het begin ( kraamhulp enzo uitgezonderd).

Bij mijn oudste was mijn schoonzus in verwachting en toen heeft mijn moeder gepusht dat zij de baby ook vast mochten houden, als ik nu die foto's zie komt weer het gevoel van toen terug:"GEEF TERUG". Dus daarna alleen maar als het voor ons goed voelde.

Nu waren wij vrij beschermend, dus misschien overdreven, maar echt van hand tot hand laten gaan is ook echt niet goed voor een pasgeboren baby.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 13 Sep 2016 20:14

Re: Pasgeboren baby 'afgeven'

De eerste dag niemand. Vonden dat de baby al genoeg had meegemaakt voor een dag.
Toen we de tweede dag thuis waren steeds wat meer mensen maar absoluut niet van hand tot hand.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 13 Sep 2016 20:16

Re: Pasgeboren baby 'afgeven'

Ik had hier geen moeite mee, dit hebben wij vanaf het begin gedaan. Mijn moeder had onze zoon een paar uur na de bevalling al op de arm. De overige (schoon)ouders/broers/zussen de volgende dag. Wanneer onze kinderen begonnen te huilen nam ik ze wel weer over en ik maakte ze er niet voor wakker. Andere visite vond ik eigenlijk ook geen probleem als de kinderen wakker waren. Wel handig juist om even koffie te kunnen zetten voor het bezoek als ik alleen was :smile: .
2011 2012 2017
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 13 Sep 2016 20:17

Re: Pasgeboren baby 'afgeven'

Indigo schreef: Wel handig juist om even koffie te kunnen zetten voor het bezoek als ik alleen was :smile: .

Ik liet de visite zelf mooi koffie zetten :smile:
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 13 Sep 2016 20:31

Re: Pasgeboren baby 'afgeven'

Ze mochten de meisjes meteen vasthouden, had en heb er helemaal geen problemen mee. We hebben wel als stelregel; zolang de baby het leuk vindt bij een ander, vinden wij het ook prima. Nou hebben wij wel altijd hele relaxte 'pasgeboren babies' gehad. Ze sliepen eigenlijk altijd alleen maar en merkten niet echt wie ze nou vasthielden. Dat maakt misschien ook wel verschil.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 13 Sep 2016 20:45

Re: Pasgeboren baby 'afgeven'

Ik dacht dat ik het moeilijk zou vinden maar ik blijk er geen moeite mee te hebben. Ik zorg er wel voor dat A niet van hand tot hand gaat. 2 mensen achter elkaar max.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 13 Sep 2016 20:52

Re: Pasgeboren baby 'afgeven'

Ik heb er geen moeite mee, behalve als hij honger heeft en mensen (schoonmoeders haha) hem sussen ipv terug geven.
R. 2013
D. 2016
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 13 Sep 2016 20:59

Re: Pasgeboren baby 'afgeven'

Ik ben heel benieuwd hoe ik dat straks ga doen. Ik hoop dat ik er niet te moeilijk in ben, maar dat ik wel goed bewaak dat ik zelf voldoende momenten (en foto's) met de baby heb.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 13 Sep 2016 21:16

Re: Pasgeboren baby 'afgeven'

Bij directe familie (opa's, oma's, broers, zussen) had ik er geen probleem mee. Die hielden haar ook echt alleen vast en zaten niet steeds te plukken of zo. Dat lijkt me al vervelender.
Bij andere visite hebben we haar wel bij ons gehouden. Er komen toch best wat mensen langs en het lijkt me voor zo'n mini niet zo fijn om steeds bij een andere onbekende te liggen.

Toen ze eenmaal wat groter was, vond ik het al snel prima dat vrienden ed met haar knuffelden en speelden.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 13 Sep 2016 21:21

Re: Pasgeboren baby 'afgeven'

Ik had daar bij J enorm veel moeite mee en ik verwacht dat ik er dit keer weer net zo veel moeite mee ga hebben. De eerste week wil ik sowieso niet dat ze door anderen vastgehouden wordt dan mijn man of mij (en kraamzorg natuurlijk). J was heel snel overprikkeld en als ik haar dan tegen m'n zin in toch bij iemand anders had laten liggen dan zaten we later met een kind dat compleet overstuur was dus dat gaan we dit keer sowieso niet meer doen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem301

Bericht 13 Sep 2016 21:24

Re: Pasgeboren baby 'afgeven'

De 1e 2 a 3 dagen sowieso aan niemand, omdat ze een flinke hersenschudding had van de vacuümpomp. Dus alleen mijn man en ik (en de kraamzorg) hielden haar vast. Na die dagen ook mijn moeder en even de naaste familie van m'n man. Maar we hielden haar liever zelf bij ons. Eerst maar eens aan ons wennen, zo'n baby heeft er naar mijn idee toch niks aan om van hand tot hand te gaan. Toen ze een paar maanden ouder was vond ik het prima, maar ook met beleid.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 13 Sep 2016 21:25

Re: Pasgeboren baby 'afgeven'

Ik vond dat niet leuk nee.
Helemaal als ze dan gingen huilen en ze ze dan niet wilden teruggeven en zeiden: huilen hoort erbij meid.
Of ze de baby gewoon uit de box of de kinderwagen haalden.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem301

Bericht 13 Sep 2016 21:27

Re: Pasgeboren baby 'afgeven'

Milou schreef:Ik vond dat niet leuk nee.
Helemaal als ze dan gingen huilen en ze ze dan niet wilden teruggeven en zeiden: huilen hoort erbij meid.
Of ze de baby gewoon uit de box of de kinderwagen haalden.

Jeetje. Dat hadden ze bij mij echt niet hoeven flikken zeg. Hoe reageerde je? Kan me ook voorstellen dat je niet altijd ad rem kon reageren overigens.

Ps waarom staat er een puntje in je onderschrift?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 13 Sep 2016 21:30

Re: Pasgeboren baby 'afgeven'

Bij de eerste vond ik dat echt vreselijk. Dus deed ik dat ook niet, pas als mensen het vroegen gaf ik hem af en dan met heel veel moeite. Dat kwam volgens mij ook doordat ik er pas laat achter kwam zwanger te zijn (25 weken) en voor m'n gevoel pas net gewend was een kind te krijgen. Ik wist pas net dat hij kwam en toen moest ik hem alweer weggeven. Zo voelde ik dat echt en dat kon ik niet rijmen. Dat is later wel goed gekomen. Bij de tweede had ik daar helemaal geen last van.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 13 Sep 2016 21:48

Re: Pasgeboren baby 'afgeven'

Ik heb daar met geen van mijn kinderen moeite mee gehad. Iedereen die het wilde mocht ze vasthouden. Binnen twee weken ofzo was ik ook op mijn werk en daar kreeg iedereen ze ook gewoon vast. Ik snap ook het probleem zelf niet zo goed wanneer het niet mag.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 13 Sep 2016 21:53

Re: Pasgeboren baby 'afgeven'

Ik heb van te voren iedereen gezegd dat ik misschien wel moeilijk zou kunnen doen. Uiteindelijk kon ik redelijk inschatten wat J ging trekken en nog ok vond. Hierin vooral je eigen gevoel volgen.
2015 💙
<<

Anoniem192

Bericht 13 Sep 2016 21:54

Re: Pasgeboren baby 'afgeven'

En bv jullie zussen of broers, mochten die dan ook niet?

Ik had 12 uur na geboorte m'n neefje een uur in m'n armen, die wilde niet in z'n wiegje liggen, mama was gesloopt van de keizersnede en papa was nogal beduusd, dus lag die heerlijk bij mij. Hij is nu 3 maanden, en altijd als ik bij nn zus ben, heb ik hem toch wel bij me, in de stad in de draagzak, als die huilt loop ik ook wel met hem, net als m'n moeder, en m'n zusje. Voor de grap zeggen we wel eens dat er 4 mama's zijn. Maar ik heb me nooit opgedrongen, het gepusht en als die niet lekker is of huilerig, dan gaat hij natuurlijk lekker naar z'n papa of mama toe!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Sep 2016 22:24

Re: Pasgeboren baby 'afgeven'

Geen moeite mee... De eerste dagen mochten we haar amper zelf vasthouden, en de 7 weken in het ziekenhuis zijn alleen de mensen die het dichtste bij stonden langs gekomen. Die mochten haar pas vasthouden toen ze eenmaal op de medium care lag (niet van ons, maar vanwege haar vroeggeboorte).
Eenmaal thuis was ik zo blij dat ze eenmaal thuis was, dat iedereen haar mocht vasthouden hahaha
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 13 Sep 2016 22:45

Re: Pasgeboren baby 'afgeven'

De eerste dag alleen mijn ouders en broer. Familie van ex kwam net toen ze mee werd genomen naar de kraamafdeling. De 2 dagen daar hebben alleen wij ze vastgehouden.
Thuis had ik er geen problemen mee om haar 'af te geven', vooral ondat ze toch sliep. Ik kreeg er vanaf een week of 3 meer last van, toen ze veel huilde. En je zou zeggen dat het dan juist fijn is je kind even af te geven, maar ik vond dat heel moeilijk (en tegelijk ook vervelend, want ik kreeg haar ook niet stil)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers