Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Soep met ?

<<

Anoniem243

Bericht 13 Sep 2016 10:12

Soep met ?

Meestal eten wij een keer in de week of twee weken soep met brood. Soms een maaltijdsoep, soms een wat lichter soepje, maar eigenlijk altijd brood erbij. Nu zijn we wat aan het minderen met brood omdat we dat sowieso erg veel eten hier in huis, maar ik heb nog niet echt een gezond, simpel en lekker alternatief bijgerecht gevonden voor bij de soep. Inspiratie gezocht dus! Wat eet jij graag naast je soepje?
<<

Anoniem186

Bericht 13 Sep 2016 11:19

Re: Soep met ?

Ik vind een salade erbij altijd wel lekker. Een gewone salade met rauwkost of een salade met aardappel.
<<

Anoniem244

Bericht 13 Sep 2016 11:24

Re: Soep met ?

Hartige taart, maar dat is ook aardig wat koolhydraten (tenminste denk dat je daarom brood mindert?)
Ik maakte voorheen ook wel eens een Indische taart, die is koolhydraat"vrij". Erg lekker
Salade vind ik zelf iets minder lekker bij soep
<<

Anoniem186

Bericht 13 Sep 2016 11:33

Re: Soep met ?

Frittata is ook lekker.
<<

Anoniem243

Bericht 13 Sep 2016 11:58

Re: Soep met ?

Soep en salade vind ik zelf ook niet zo'n geweldige combi nee. En zoek inderdaad iets koolhydraatarms. Vorige keer hebben we zoete aardappelfriet erbij gemaakt uit de oven, dat was wel lekker al kan dat recept nog wel wat verbeterd worden.
<<

Anoniem243

Bericht 13 Sep 2016 11:58

Re: Soep met ?

Fritatta is met ei toch? Dat is wel een idee ja!
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 13 Sep 2016 12:03

Re: Soep met ?

Deze is erg lekker: http://chickslovefood.com/5-or-less-zoe ... -met-feta/

Verder eten wij wel graag een salade erbij, of een broodje met hamburger, of wraps met kaas en bosui beleggen en dat toen minuten in de oven.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Sep 2016 12:44

Re: Soep met ?

Wij eten bijna nooit soep als hoofdmaaltijd. Maar als we dat wel doen eten we er weleens wraps bij, met zalm en roomkaas (lekker bij courgettesoep).
<<

anoniem203

Bericht 13 Sep 2016 12:47

Re: Soep met ?

Meestal stokbrood met zelfgemaakte kruidenboter of een worstenbroodje, stokbroodje gezond, pizzabroodje. Niet echt gezond natuurlijk maar die dingen kan je ook zelf maken en dan een stuk gezonder dan kant en klaar.
<<

Anoniem244

Bericht 13 Sep 2016 14:21

Re: Soep met ?

Indische gehakttaart

500 gr verse bami of nasi groenten
1 ui fijngesneden
1 rode paprika fijn
1 rode peper zonder zaadjes, gesneden
200 gr ham in blokjes
500 gr rundergehakt
6 eieren
2 dl soyaroom ,of creme fraiche
2 el sojasaus
2 tl sambal oelek
kruiden; peper ,gemberpdr ,5 kruidenpdr of indische kruiden,2 teentjes knoklook uitgeperst

springvorm 26 cm

klop de eieren met de soyaroom,doe hier alle ingredienten bij in en goed door elkaar mengen schep dit mengsel in de ingevette springvorm en druk het met een lepel goed aan.Leg alufolie over de taart.
bak de taart op 180 graden in 55 minuten goudbruin en gaar,haal na 45 minuten de alufolie eraf.
snijd de taart in punten, kan zowel warm als koud
<<

Anoniem243

Bericht 13 Sep 2016 14:26

Re: Soep met ?

Die zoete aardappeltortilla ziet er goed uit, en de gehakttaart klinkt ook lekker! Wraps is ook een goed idee want lekker makkelijk en snel. Bedankt voor de tips tot zover!
<<

Anoniem286

Bericht 13 Sep 2016 20:34

Re: Soep met ?

Meestal hier ook een broodje maar soms maak ik een quiche of een pita belegd als pizza (evt bloemkool bodem?)
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 13 Sep 2016 20:49

Re: Soep met ?

Wij eten naast de genoemde opties zoals wraps, fritatta, etc. ook wel eens een lekkerbekje na de soep. Dan eten we het niet echt gezamenlijk, maar het is wel een lekkere en voedzame combinatie.
<<

Anoniem243

Bericht 13 Sep 2016 21:14

Re: Soep met ?

Ik heb de zoete aardappeltortilla met feta gepland voor deze week!
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 13 Sep 2016 21:56

Re: Soep met ?

Goede keus, Sookie.

Ik heb vanavond deze gemaakt voor bij de soep: http://www.laurasbakery.nl/snelle-mini-pizzas/
Ik heb het bladerdeeg niet in vierkantjes gesneden, dus pizza's gemaakt ter grootte van een bladerdeegvierkant. Ze waren erg lekker.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Sep 2016 10:48

Re: Soep met ?

In plaats van veel brood er bij eten maak ik vaak zelf wat croutons die lekker zijn in de soep. Dan heb je toch wel wat knapperig brood maar niet zoveel. Of ik vul de soep met bijvoorbeeld wat pasta (riso werkt bijvoorbeeld erg goed en is wat vullender dan vermicelli) of noodles in een Aziatische soep. Als je dan zorgt dat je een veel kleinere hoeveelheid pakt dan dat je normaal als portie zou doen (dus 30 of 50 gr rijst/pasta p.p.) dan wordt het niet zo veel maar heb je toch een kleine bite.

Wat ik ook wel eens doe is Mexicaanse tortillasoep maken en daarin doe ik dan gebakken stukjes tortilla. Kleine reepjes van tortilla (dus die Mexicaanse wraps, niet Spaanse tortilla) snijden met evt wat kruiden en olie er over heen. Je hoort het te frituren, maar omdat het gezonder is doe ik ze dan in de oven. Dan heb je ook een soort croutons en ook daarbij kan je de hoeveelheid goed doseren.

Salade vind ik juist wel een lekkere combinatie met soep, dat eet ik vaak als lunch op werk.

Ik zou zelf juist oppassen met dingen zoals een Spaanse tortilla/frittata of wraps dat je dat niet als hele maaltijd eet dan, naast de soep.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem243

Bericht 14 Sep 2016 14:05

Re: Soep met ?

Ja, maar of je een wraps eet of een stokbrood met kruidenboter (gaat bij ons gerust een heel stokbrood naast) maakt natuurlijk niet zoveel uit qua hoeveelheid. Maar idd, het moet wel een hapje ernaast blijven.
<<

Anoniem243

Bericht 18 Sep 2016 20:59

Re: Soep met ?

Vandaag courgettesoep (van Jans, uit het soeptopic) gegeten en de zoete aardappeltortilla met feta. Beide voor herhaling vatbaar!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 19 Sep 2016 11:38

Re: Soep met ?

Wij combineren soep vaak met homemade loempia's, vis- of kipbestilla, batbot (marokkaanse broodjes, lijkt wat op pita) met tonijn/kip of gegrilde groentes, tosti van turks brood, minipizza (formaat kleine pitabroodjes), een groenteomelet of tortilla met restjes, shwa (spiesjes met gekruid lamsvlees die vooral veel met offerfeest worden gegeten vd bbq) of kipspiesjes met een salade.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem243

Bericht 19 Sep 2016 12:28

Re: Soep met ?

Dat klinkt ook allemaal lekker Chaos!

Die minipizza's zien er wel verleidelijk uit, haha. Maar deze week gaan we voor de Indische gehakttaart denk ik. Qua soep combineert het hopelijk goed bij een heldere tomatensoep.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers