Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(Prenten)boeken

<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 12 Sep 2016 21:52

(Prenten)boeken

Hoi!

Kinderboekenweek komt er straks weer aan. Dus tijd om dan in ieder geval weer een nieuw boek aan te schaffen voor onze kleine. :)

Wat vinden jullie (of jullie kindjes vooral ;)) de aller-allerleukste boeken? Misschien goed om even de leeftijd erbij te vermelden. Ik zoek nu bijv naar iets wat leuk is voor een kindje van ca 1,5 jaar.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 12 Sep 2016 22:04

Re: (Prenten)boeken

Voor 1,5 jaar vonden mijn kinderen leuk:
- Gonnie en Gijsje
- over een kleine mol die wilde weten wie er op zijn kop had gepoept

Mijn dochter (7 jaar) leest nu graag:
- De boomhut boeken (bijv. de waanzinnige boomhut van 13 verdiepingen).
- Superjuffie

Mijn zoon van 5 jaar vindt leuk:
- de Gorgels
- Gruffalo
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 12 Sep 2016 22:10

Re: (Prenten)boeken

Met 1,5 was mijn zoontje gek op de serie 'zonnige zomer', 'wat een winter' en nog twee andere seizoenen die wij niet hebben.
Die boeken hebben op iedere pagina een grote tekening waar van alles op te zien is. (Een beetje 'waar is Wally' achtig)
Je kunt eindeloos dingetjes zoeken en aanwijzen en nieuwe woorden leren. Er staat geen tekst in.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 12 Sep 2016 23:07

Re: (Prenten)boeken

De favorieten van D. zijn:

- kleine beer.
- Elmer.
- rupsje nooit genoeg.
- Diederik van der Kwaak.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 796

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 12 Sep 2016 23:08

Re: (Prenten)boeken

Mijn zoon van anderhalf vindt de flapjesboeken van Dikkie Dik heel leuk. Als ik hem vraag een boekje te pakken komt hij altijd eerst met die boekjes aanzetten. Verder ook Gonnie en Gijsje, Nijntje.

Ik vind zelf 'Wat het lieveheersbeestje hoorde' een heel leuk boek en dan vooral de versie met de geluidsknoppen erbij.
Leuk verhaal op rijm, en de geluidsknoppen zijn voor kinderen heel leuk. Voor anderhalf jaar ook al leuk om op het juiste knopje te drukken.

https://www.bol.com/nl/p/wat-het-lieveh ... stedsearch

De boeken van Boer Boris zijn ook leuk om te lezen.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 12 Sep 2016 23:28

Re: (Prenten)boeken

Ik heb afgelopen week het nieuwe boek van m'n opa gekocht van annie MG... het is een boek die je voor kan lezen of zingend voor kan lezen op het bekende melodietje van m'n opa, m'n opa, m'n opaaaaaaaa. Onze zoon (5) was er meteen fan van. Hij heeft er een mooie boodschap in geschreven en aan opa gegeven. Het leuke was dat ze op school vandaag met het nieuwe thema familie begonnen en dit één van de liedjes is! Dus zoonlief blerde al meteen lekker mee ;-)
<<

Anoniem243

Bericht 13 Sep 2016 01:19

Re: (Prenten)boeken

Prentenboek; We hebben er een geitje bij.

Andere favoriete boeken hier (zoon is 20 mnd):
#Ik zou wel een kindje lusten
#Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft
#Jasper en Jip (van Gonnie en Gijsje serie)
#Mooi gemaakt Tommie (van een of andere Sesamstraatboekenserie)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 13 Sep 2016 06:51

Re: (Prenten)boeken

"We hebben er een geitje bij", hebben wij ook maar mijn zoon kan zijn aandacht er nog niet goed bij houden, ook vind hij rupsje nooit genoeg niet echt boeiend op de een of andere manier.
We hebben heel veel boekjes met een harde kaft, daar kan hij zelf bij en hij gaat ook regelmatig zitten lezen.

Maar qua prentenboeken vind hij op dit moment ( 1 jaar en 9 maanden) het dikke boek van Kikker heel leuk en Dikkie Dik, vooral de boeken met de grote prenten dus. En inderdaad ook "Ik vind je lief, papa" van de kleine beer. Nijntje blijft leuk, maar ik merk wel dat de grootste Nijntje interesse af begint te nemen.

Zelf lezen wij als hij in bed ligt graag Jip en Janneke voor, de lengte van de verhaaltjes is perfect en omdat er weinig plaatjes in staan gaat hij echt liggen luisteren en is het een rust moment, bij de prentenboeken gaat hij staan om alles goed te zien.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 13 Sep 2016 08:43

Re: (Prenten)boeken

Ooh leuke tips staan er al tussen zeg!

Hier voor t voorlezen ook veel Jip en Janneke en we gaan op berenjacht (de herhaling daarin vindt ze erg leuk). De voelboeken zijn ook populair (zo voelt het in Afrika) en boeken met flapjes (helaas vooral die van dora. Die vind ik zelf niet zo leuk haha, maar zij wel :p).
We hebben ook een heel leuk Engels boek van stevig karton. Op elke pagina kun je dan een dier zoeken. Mijn dochter dan juist meer geïnteresseerd in de kleine details, zoals de getekende vlindertjes of kevertjes op de grond haha. Kent iemand ook het grote fiep kijkboek of het boekje muis zoekt een huis?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 13 Sep 2016 09:55

Re: (Prenten)boeken

Ik vind ALLES leuk en koop elke paar weken wel een nieuw boek.

Ik vind de klassieker Monkie nog steeds prachtig en T ook. Met name omdat er daar geen tekst bij staat dus je kunt elke keer weer een beetje improviseren.

Verder vindt T Zoevende Zebra heel leuk (is 'ie ook!) en 'Er zit een beer op mijn stoel'. Beide hebben ook echt van die minigrapjes voor de ouders haha.

Oh en 'Sssst we hebben een plan' is een van de weinige boeken waar hij ook hardop al heel veel reageert, en al maandenlang. Die vindt hij echt zo tof! Zelfde geldt voor 'Mama kwijt', zelfde schrijver.

Oh oh en de Gruffalo! Haha dat rijmt, en dat is precies wat zo gaaf is aan dat boek :)

's Avonds lezen we altijd een wat dikker boek, met wat minder echt prenten. Tot nog toe hebben we Pluk van de Petteflat, Otje, Jip & Janneke, etc gelezen :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem243

Bericht 13 Sep 2016 11:02

Re: (Prenten)boeken

Het scheelt inderdaad wel heel erg hoe graag je kind leest, wat ze leuk vinden en hoe lang ze de aandacht erbij kunnen houden. Met Dikkie Dik hoef ik eigenlijk niet meer aan te komen hier, zoon wil wel graag een heel verhaal. Aan de andere kant vind hij van die 'babyboekjes', die aanwijsboekjes met losse plaatjes van dieren of voorwerpen ofzo soms ook nog wel ok.

Oh leuk Zora! Boeken zoals Jip en Janneke staan hier al wel in de kast maar lees ik nog niet voor, die verhalen zijn echt nog wel te lang i.c.m. te weinig plaatjes voor zoon. Maar kijk er echt naar uit om Pluk voor te gaan lezen, en later Pipi Langkous, haha. 'Sssst we hebben een plan' en 'Mama kwijt' staan hier op de wishlist. Denk dat het een van deze wordt straks met de kinderboekenweek.
<<

Anoniem174

Bericht 13 Sep 2016 12:31

Re: (Prenten)boeken

,
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 26 Sep 2016 10:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 13 Sep 2016 13:10

Re: (Prenten)boeken

'De Mooiste vis van de zee' is idd ook tof Believe!

Sookie, ik lees die dikkere boeken ook alleen 's avonds hoor. Als 'ie lekker is afgedraaid en al half in slaap valt op schoot haha. Dan vindt hij het blijkbaar heerlijk te luisteren en niet echt te hoeven kijken naar veel plaatjes. En vriend en ik zwelgen in de nostalgie van al die toffe verhalen haha :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem174

Bericht 13 Sep 2016 13:39

Re: (Prenten)boeken

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 26 Sep 2016 10:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 13 Sep 2016 14:38

Re: (Prenten)boeken

Ooh, ik word zo blij als ik al die titels lees, ik hou van boeken!

Wat voor soort boeken die van mij (21maand) ook erg leuk vindt zijn aanwijs en terugvind boeken:
De eerste woordjes ontdekken (dan heb je links losse plaatjes met de naam erbij en dan staan ze rechts in de tekening) https://www.bol.com/nl/p/de-eerste-woor ... 040374196/

Mijn eerste woordenboek op rijm. (Dit is een kop en dat is een pop o.i.d. Met plaatjes bij de het woord, daardoor ze ze kunnen aanwijzen e.d.).

Welke ik zelf erg mooi vind (mooie tekeningen):
Waar ben je kleine beer en De kleine bever en de echo.
<<

Anoniem243

Bericht 13 Sep 2016 15:30

Re: (Prenten)boeken

Believe schreef:
Zora schreef:Sookie, ik lees die dikkere boeken ook alleen 's avonds hoor. Als 'ie lekker is afgedraaid en al half in slaap valt op schoot haha. Dan vindt hij het blijkbaar heerlijk te luisteren en niet echt te hoeven kijken naar veel plaatjes. En vriend en ik zwelgen in de nostalgie van al die toffe verhalen haha :D


Wel echt leuk dat hij dat al wil! Zodra wij een boek pakken is onze dochter gelijk hyper en wil ze de pagina's omslaan, alles aanwijzen en als het verhaal wat langer duurt stuitert ze de kamer/het bed alweer door.
Wat dat betreft ben ik wel jaloers op kindjes die het geduld kunnen opbrengen om te luisteren naar een verhaal. :smile:


Nou, ik word juist zelf wel eens ongeduldig en mijn concentratie zakt sneller weg, haha. Gelukkig kan hij nog niet lezen dus weet hij niet dat ik soms wat zinnetjes en stukjes oversla om het boek sneller uit te hebben :P Zoon kan wel de halve dag voorgelezen worden maar daar heb ik dan weer geen zin in!

Jaaa, heerlijk die melancholie Zora!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 13 Sep 2016 20:01

Re: (Prenten)boeken

Hahaha Sookie stukjes overslaan haha :D

Jammer Believe! Als ze straks meer begrijpt vindt ze het vast steeds fijner worden :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem243

Bericht 13 Sep 2016 20:09

Re: (Prenten)boeken

Ja da's ook zo ideaal van De kleine mol die wilde weten wie er op zijn kop gepoept heeft; daar kun je zo de helft van de tekst weglaten, dat hebben ze alvast tussen haakjes gezet, haha.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 13 Sep 2016 20:16

Re: (Prenten)boeken

Wanneer is de boekenweek? Wil ik ook boek kopen. Zo leuk!
Heb al boeken verzameld die ik als kind graag las. Zoveel zin om dalijk voor te gaan lezen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 13 Sep 2016 21:19

Re: (Prenten)boeken

Ik vind boekjes zo leuk!
Helaas heeft E. echt de rust/interesse niet om bij je zitten en naar een verhaaltje te luisteren.. Bij de tv trouwens ook niet, dus ik kan ook niet bv Nijntje opzetten om haar even af te leiden terwijl ik wat anders doe, haha.

Ik koop trouwens wel boekjes, heb goede hoop dat ze het leuk gaat vinden!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 13 Sep 2016 21:49

Re: (Prenten)boeken

Meester Kikker is ook erg leuk.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 13 Sep 2016 22:03

Re: (Prenten)boeken

Sam schreef:Wanneer is de boekenweek? Wil ik ook boek kopen. Zo leuk!
Heb al boeken verzameld die ik als kind graag las. Zoveel zin om dalijk voor te gaan lezen.


Van 5-16 oktober. Dit jaar is het thema voor altijd jong.
Ik heb echt heel veel prentenboeken thuis staan (kleuterjuf he :smile: )
Favorieten hier:
- Gruffalo
- Raad eens hoeveel ik van je hou
- Gonnie en Gijs
- Rupsje Nooitgenoeg
- dierenboeken met foto's van de dieren
- flapjesboeken
💜💜💙💙
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 14 Sep 2016 10:57

Re: (Prenten)boeken

Arwyn schreef:Ik vind boekjes zo leuk!
Helaas heeft E. echt de rust/interesse niet om bij je zitten en naar een verhaaltje te luisteren.. Bij de tv trouwens ook niet, dus ik kan ook niet bv Nijntje opzetten om haar even af te leiden terwijl ik wat anders doe, haha.

Ik koop trouwens wel boekjes, heb goede hoop dat ze het leuk gaat vinden!

Bij mij heeft hij bij boeken op rijm meer rust en gek genoeg als hij nog in zijn stoel zit na het middageten.
Misschien werkt dat bij E. Ook.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers