Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Paniekaanvallen

<<

Anoniem187

Bericht 10 Sep 2016 22:33

Paniekaanvallen

Wanneer ik op drukke/warmte plekken sta, word ik sinds 1 of 2 jaar zo naar, dat ik van mijn stokje ga. Waanzin natuurlijk, want dit zit echt tussen mijn oren. Waar het vandaan komt weet ik niet. Maar hoe kom ik er vanaf? Volgende week zaterdag ga ik naar Guus Meeuwis en daar maak ik me nu al druk over, zo stom. Ik weet dat je echt flauw kunt vallen van drukte en warme maar ik denk echt dat ik het mezelf (gedeeltelijk) aanpraat.

Ik voel het wel aankomen, en dan probeer ik rustig adem te halen en mezelf af te leiden. Vaak lukt dat maar soms niet. Ook probeer ik altijd wat achteraan te gaan staan, een frisse neus te halen etc. maar wat kan ik nog meer doen?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 10 Sep 2016 23:38

Re: Paniekaanvallen

Wat naar dat je daar last van hebt! Gelukkig zijn er hele goede technieken om er vanaf te komen, een psycholoog kan je daarbij helpen. Je huisarts kan je doorverwijzen. Dat is echt niet raar of gek, een heleboel mensen hebben dit (ik ook) en het kan goed behandeld worden, dus ik zou het echt doen. Het zou zonde zijn als je dingen gaat vermijden, sowieso dat niet doen want dan kan het alleen maar toenemen.
<<

Anoniem221

Bericht 14 Sep 2016 13:09

Re: Paniekaanvallen

Wat rot dat je daar last van hebt. Ik heb in het begin van het jaar ook last gehad van paniekaanvallen en ondanks dat ik ze perfect aanvoelde komen, kon ik het niet voorkomen. We reden midden op de snelweg toen het mijn vriend opeens opviel dat ik beide handen aan het stuur had. Ik rijd altijd met één hand aan het stuur. En op het moment dat hij vroeg waarom ik beide handen aan het stuur had, brak bij mij het echte zweet uit, werd ik raar in mijn hoofd en heb ik de auto aan de kant moeten zetten op de vluchtstrook. Ik ben de enige van de twee die mag rijden, dus we zochten gelijk naar een oplossing.

Misschien is de oplossing voor mij wel geweest dat ik niet ben gestopt met auto rijden, maar wel tijdelijk ben gestopt met rijden op de autosnelweg. Net zolang tot ik het weer aandurfde, maar wel altijd met een alternatieve route op zak. Gewoon het idee dat ik kon afslaan/dat er een oplossing was, heeft me geholpen. Inmiddels scheur ik weer met hoge snelheden over de snelweg. Al moet het niet te lang duren, want dan voel ik het aankomen en tel ik de km's af voor ik op een autoweg zit.
<<

Mil

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 272

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:07

Woonplaats: A'foort

Bericht 14 Sep 2016 14:21

Re: Paniekaanvallen

Wat naar Serendipity. Het schijnt dat je met ademhaling technieken het onder controle kan houden. Voor iedereen werkt wat anders, ik zou niet wegblijven uit die situaties, hoe moeilijk dat ook klinkt.

Mijn vriend heeft het ook wel eens gehad, maar dit stond meer in verband met de komst van onze kleine en de drukte op zijn werk. Gelukkig gaat het nu stukken beter.

Weten je vrienden met wie je gaat dat je hier last van hebt? Misschien valt er al een last van je schouder als zij je in de gaten houden :)
Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 17 Sep 2016 20:16

Re: Paniekaanvallen

Val je echt letterlijk flauw? Bij een klassieke paniekaanval ben je namelijk juist héél alert en zul je niet gauw flauwvallen. Als je echt regelmatig buiten bewustzijn raakt, zou ik toch even met je huisarts overleggen of er iets kan zijn met je suiker, bloeddruk, ijzer, etc.

Als het toch paniekaanvallen zijn: eens met Scandic. Een psycholoog kan echt ontzettend goed helpen. Zelf heb ik voor extreme paniekaanvallen (ik durfde mijn huis niet meer uit) veel gehad aan een psycholoog, psychiater, pillen, mindfulnesstraining, ademhalingsoefeningen, yoga, wandelen en hardlopen. Uiteindelijk gaat het er niet om dat je voorkomt dat je paniekerig wordt - of een aanval kunt stoppen - maar dat je een soort vertrouwen krijgt in je eigen lichaam en eigen capaciteiten om zo'n aanval te verdragen en 'gewoon even' over je heen te laten komen. Dat je er bijna om kunt lachen i.p.v. dat je paniekerig wordt van de gedachte aan een paniekaanval.
<<

anoniem196

Bericht 17 Sep 2016 20:35

Re: Paniekaanvallen

Wat vervelend
Ook ik herken het.
Bij mij helpt het om even een paar slokjes water te nemen of een snoepje. Maar dat is voor jou niet handig als je flauw valt met een snoepje in mond.
Ik heb er vooral last van als ik moe ben of niet lekker in mijn vel zit.

Denk dat een psycholoog je goed kan helpen. En ook vertellen tegen je vrienden met wie je gaat.
Dat zodra je het aanvoelt komen het meteen zegt.
Misschien kunnen ze je even een arm geven en je afleiden.

Veel plezier bij Guus.
<<

Anoniem211

Bericht 19 Sep 2016 16:08

Re: Paniekaanvallen

Heeft het er ook mee te maken dat je even teveel van je lichaam (en geest) hebt gevraagd? Zo werkt het bij mij wel, als ik paniekaanvallen krijg is dat eigenlijk altijd een teken dat ik teveel van mezelf gevraagd heb.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron