Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ontzettend traag eten

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 08 Sep 2016 17:22

Ontzettend traag eten

R eet echt zo sloom. Aan de ene kant wil ik het gezellig aan tafel maken maar dan eet hij geen hap. Daar heeft hij dan niet alleen zichzelf mee (want niks gegeten na een half uur en dan gaat het bord weg) maar hij staat de volgende dag ook weer met een luid knorrende maag om zes uur aan mijn bed.

Yoghurt gaat net zo sloom en tussen de middag warm eten ook.

Iemand een manier om hem aan het kauwen te krijgen? Ik ga echt gillen van dit gedrag.
R. 2013
D. 2016
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 08 Sep 2016 21:25

Re: Ontzettend traag eten

Eet hij langzaam maar wel door of eet hij af en toe een hapje en tussen de hapjes door steeds pauze?

Ik heb ook een langzame eter, in elk geval qua brood en avondeten. Maar hij eet in zijn lage tempo wel rustig door, dus ik laat hem meestal maar gaan. Wel mag dochter met avondeten vaak eerder van tafel omdat haar broertje zo lang bezig is, en dan blijf ik bij hem zitten tot hij klaar is.

Ik zou niet weten hoe ik hem sneller moet laten eten, maar eerlijk gezegd hoeft dat van mij ook niet omdat hij in zijn eigen tempo wel door eet. Ik kan me voorstellen dat het een stuk frustrerender is als hij af en toe een hapje neemt en je dan zo heel lang aan tafel zit en er nog amper wordt gegeten. En hier eet hij dus uiteindelijk nog aardig wat, dus gelukkig geen knorrende buik 's morgens vroeg, dat lijkt me ook niet tof.

Zou hij misschien gevoelig zijn voor iets met een timer en een beloningssysteem?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 08 Sep 2016 21:50

Re: Ontzettend traag eten

Een tijd zetten werkt niet. Misschien maar weer de beloningsstickers uit de kast halen..

Hij heeft het gewoon te druk, vergeet te kauwen. Als ik met hem aan tafel blijf dan zijn we zo twee uur verder denk ik. Minimaal.
R. 2013
D. 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Sep 2016 07:22

Re: Ontzettend traag eten

Waar heeft hij het naast eten te druk mee dan? Kan je niet alle andere prikkels weg nemen? Doe je waarschijnlijk al wel maar ben benieuwd waar hij het te druk mee heeft in z'n kleine koppie.
En hoe groot is het bord dat je m voorschotelt? Misschien vindt ie dat te groot en raakt ie daarom al snel afgeleid. Misschien werkt een kleiner bordje (met zelfde of iets minder hoeveelheid) beter voor hem. Of kleine bakjes. Dan is het 'doel' kleiner, beter behapbaar (ha, letterlijk).
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 09 Sep 2016 07:39

Re: Ontzettend traag eten

Z'n bestek, z'n kleren, z'n handen.. Of hij zingt 300 keer hetzelfde liedje (het abc..).

We hebben die gekleurde ikea bordjes en hij mag zelf weten hoeveel hij op schept.

Ik kan zelf ook niks verzinnen behalve hem na zoveel tijd in de gang eten ofzo maar daar word het ook niet gezelliger van natuurlijk.
R. 2013
D. 2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 09 Sep 2016 08:06

Re: Ontzettend traag eten

Mijn oudste is ook erg snel afgeleid en eet dan ook totaal niet door als wij niet ingrijpen. Daarom hebben we regels. Met bestek mag je niet spelen, je zit recht aan tafel op de billen en mag niet gaan draaien, liedjes zingen doe je voor of na het eten maar niet tijdens. Dat gaat al beter, hij kletst graag en vergeet dan ook nog wel eens te eten, als het te erg wordt mag hij ook niet meer praten tot hij klaar is :)
Klinkt als een heel vervelend moment zoals ik dit eetkamer beschrijf maar dat valt heel erg mee hoor, hij heeft het nu gewoon nodig dat iemand anders de prikkels voor en van hem reguleert. Dat doen wij dus momenteel.
#teammaple🍁
<<

Anoniem193

Bericht 09 Sep 2016 08:57

Re: Ontzettend traag eten

Regels en streng zijn. Wij hebben dit ook gehad. Als hij niet binnen de gestelde tijd zijn eten op heeft gaat het eten weg, dan krijgt hij niks meer. Geen toetje, geen drinken. Dan de volgende ochtend een knorrende maag, maar hij krijgt niet eerder eten dan 7.30. Ja hij heeft een paar keer om 5.30 aan mijn bed gestaan, omdat hij honger had. Dikke pech voor hem, voor 7.30 geen eten/drinken. Nu is dat wel duidelijk en meneer zorgt wel dat hij eet voor de tijd voorbij is.
Hij krijgt 30 minuten. En om de 5 minuten zeggen we hoeveel tijd hij nog heeft. Soms eet hij in de eerste 10 minuten zijn bord leeg. Soms in de laatste minuut. En soms helemaal niet. Tja dan weet hij wat de consequenties zijn.

Echt volhouden en geen uitzonderingen maken.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Lady