Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps 'to-do tijdlijn'

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Sep 2016 09:25

Zwangerschaps 'to-do tijdlijn'

Kunnen jullie mij helpen bij het opzetten van een soort to do lijstje voor tijdens de zwangerschap? Het liefst met ongeveer de week/beste moment wanneer je bepaalde dingen kunt regelen. M’n man en ik willen zo’n soort lijstje gaan opstellen, omdat de tijd best snel gaat en we ’t fijn vinden om overzicht te hebben. Natuurlijk zijn er sommige dingen heel persoonlijk maar toch lijken tips van anderen hoe zij dat hebben gedaan me heel handig!
Dus wie denkt mee? Wanneer kun je het beste wat regelen/kopen/doen in je zwangerschap?
Denk aan:
- Termijnecho (8-12 weken), deze hebben wij al gehad maar wie weet heeft iemand anders er wat aan.
- Kraamzorg regelen (rond de zestiende week geloof ik?)
- Kinderopvang regelen (hoe lang van te voren is dat verstandig?)
- Tussen welke weken is de 20 weken echo mogelijk (ja, 20 weken, maar ook 19/21? We zitten met 20 weken in Amerika)
- Wanneer kun je je het beste inschrijven voor een zwangerschapscursus en rond welke week begint die?
- Vanaf wanneer kun je het beste een kamertje/kinderwagen/box etc kopen (ivm levertijd)
- Vanaf wanneer begon jij met kleertjes kopen en voelde dat ‘veilig’ genoeg?
- Wanneer geef je aan je werk aan hoe/wat je wilt gaan doen na de bevalling?
- Zijn er nog belangrijke dingen na de geboorte die je moet weten/regelen?

Er zijn hier natuurlijk ook talloze (versprokkelde) lijstjes over te vinden op internet en in de boeken. Maar ervaringen van jullie vind ik ook heel waardevol en nog leuk om te lezen ook. Dus deel ze graag, ook als je handige aanvullende tips hebt om op onze ‘To Do Timeline’ te zetten. Dank u!
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Sep 2016 09:39

Re: Zwangerschaps 'to-do tijdlijn'

- Termijnecho (8-12 weken), deze hebben wij al gehad maar wie weet heeft iemand anders er wat aan.

Verschilt nog per verloskundige. Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik al heel vroeg een echo en sowieso voor de eerste afspraak bij de verloskundige, bij de tweede zou het pas met 10-12 weken zijn en na de eerste afspraak bij de verloskundige. Uiteindelijk is het bij mij naar voren gehaald in verband met bloedverlies en had ik de eerste echo met 8 weken en 6 dagen.

- Kraamzorg regelen (rond de zestiende week geloof ik?)

Zou ik gewoon zo snel mogelijk doen. Met zestien weken is volgens mij wat aan de late kant, dat is meer de uiterste grens. Ik zou lekker eerder bellen.

- Kinderopvang regelen (hoe lang van te voren is dat verstandig?)

Heb ik niet gedaan maar zou ik ook zo snel mogelijk doen.

- Tussen welke weken is de 20 weken echo mogelijk (ja, 20 weken, maar ook 19/21? We zitten met 20 weken in Amerika)

Kan ook gewoon met 19 of 21 weken. Ik weet niet eens meer of ik nou op de kop af 20 weken zwanger was bij die echo's.

- Wanneer kun je je het beste inschrijven voor een zwangerschapscursus en rond welke week begint die?

Bij de cursus die wij deden was wel iedereen echt al hoogzwanger, dus 30+ weken. Wij hebben de laatste keer niet meegemaakt omdat ik toen al was bevallen. Ik zou dat even van tevoren informeren, het lijkt mij niet leuk als iedereen al 34 weken zwanger is en jij pas 18 weken, maar er zijn vast ook cursussen voor wat eerder in de zwangerschap.

- Vanaf wanneer kun je het beste een kamertje/kinderwagen/box etc kopen (ivm levertijd)

Ligt eraan waar je het kamertje koopt. Wij hadden de tweede keer gewoon meubeltjes van Ikea en die hebben we pas in week 38 of zo gehaald, maar sommige winkels hebben een lange levertijd. Op de site van de winkel van je keuze staat dat vast wel.

- Vanaf wanneer begon jij met kleertjes kopen en voelde dat ‘veilig’ genoeg?

Wij hebben beide keren rond de 12 weken zelf een echo laten maken om dat eerste onzekere trimester af te sluiten en daarna hebben we ook de eerste kleertjes gekocht.

- Wanneer geef je aan je werk aan hoe/wat je wilt gaan doen na de bevalling?

n.v.t. ik hoefde dat niet.

- Zijn er nog belangrijke dingen na de geboorte die je moet weten/regelen?

Kinderbijslag aanvragen, je kind inschrijven bij de ziektekostenverzekering.
Uitvaartverzekering niet vergeten, moet je eigenlijk nu al doen.
Inschrijven bij een basisschool als die school een erg lange wachttijd heeft. Was bij de school van mijn kinderen niet, maar op de school waar ik op heb gezeten moest je je al inschrijven tijdens de zwangerschap. Mijn nichtje kon daar dus niet meer terecht. Is dus belangrijk om te informeren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 07 Sep 2016 09:53

Re: Zwangerschaps 'to-do tijdlijn'

- Kraamzorg regelen (rond de zestiende week geloof ik?)
Heb ik eigenlijk meteen aangevraagd toen ik wist dat ik zwanger was.

- Kinderopvang regelen (hoe lang van te voren is dat verstandig?)
In week 12 geregeld.

- Tussen welke weken is de 20 weken echo mogelijk (ja, 20 weken, maar ook 19/21? We zitten met 20 weken in Amerika)
Onze 20 weken echo is met 21,5 weken, dus kan wel wat later.

- Wanneer kun je je het beste inschrijven voor een zwangerschapscursus en rond welke week begint die?
Geen idee..

- Vanaf wanneer kun je het beste een kamertje/kinderwagen/box etc kopen (ivm levertijd)
Wat je zelf prettig vindt. Wij hebben het rond week 15 besteld. En laten het eind oktober/begin november leveren. Mocht het in de tussentijd misgaan, dan mogen we het kosteloos annuleren.

- Vanaf wanneer begon jij met kleertjes kopen en voelde dat ‘veilig’ genoeg?
Vanaf week 15 toen ik wist wat het werd heb ik een jasje gekocht. Afgelopen vrijdag een hele zak met kleding gekregen. We gaan nu pas weer gericht shoppen als we klaar zijn met het klussen in huis.

- Wanneer geef je aan je werk aan hoe/wat je wilt gaan doen na de bevalling?
Voor mij verandert er niks. Ik moet alleen nog iets melden mbt borstvoeding, maar ik denk dat ik eerst ga kijken of het lukt en dan pas ga melden dat er kolftijd moet komen.

- Zijn er nog belangrijke dingen na de geboorte die je moet weten/regelen?
Geboortekaartje (voor de geboorte), vluchttas, bedenken waar je wilt bevallen, aangeven gemeente, zorgverzekering, kinderbijslag?, iets met vitamine K (ben alweer vergeten hoe dat zat). Genieten!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 07 Sep 2016 09:55

Re: Zwangerschaps 'to-do tijdlijn'

Poeh! Ik heb het zo gedaan geloof ik:

- Rond week 5: inschrijving bij verloskundige (digitaal)
- Rond week 8: eerste echo (dit was een extra echo bij de gyn, niet standaard dus)
- Rond week 9: intake verloskundige
- Rond week 10: termijnecho bij verloskundige (ook zwangerschapsverklaring gekregen) & kinderwagen gekocht (wij hebben een tweedehands kinderwagen, vrij vroeg gekocht. Levertijd is afhankelijk van de winkel maar ga uit van iets om en nabij de 6-8 weken).
- Rond week 12: zwangerschapsverlof aangevraagd op het werk
- Rond week 16: inschrijving bij kraamzorg (digitaal)
- Tussen week 19 en 21: 20 weken echo (ik had hem op de dag dat ik 19 weken was)
- Rond week 20: meubels besteld (levertijd was volgens mij iets van 6 weken, maar ik weet het niet meer precies) en contact opgenomen met gastouder die wij op het oog hebben.
- Rond week 23: afspraak ingepland met kraamzorg voor intake (initiatief hiervoor ligt bij kraamzorg, dus dit zal per bureau verschillen)
- Rond week 24: ingeschreven voor zwangerschapsgymnastiek, baby aangemeld bij uitvaartverzekering (gratis meeverzekerd), proefdruk geboortekaartje besteld
- Rond week 26: begonnen met zwangerschapsgymnastiek (dit was erg vroeg, maar vanwege de zomer hadden wij een raar groepje. Normaal begin je geloof ik rond de 30 weken pas met de gym)
- Rond week 27: meubels bezorgd en in elkaar gezet
- Rond week 28/29: intake met kraamzorg
- Rond week 30: ouderschapsverlof aangevraagd op het werk
- Rond week 32: voorlichtingsavond bijgewoond in ziekenhuis
- Rond week 33: vluchttas ingepakt (veel te vroeg, maar mijn man werd nerveus.. Volgens mij moet dit pas rond de 36 weken officieel)
- Week 36: zwangerschapsverlof! In die weken wil ik het kamertje helemaal afmaken (dwz: aankleden, alle wasjes draaien en de kasten netjes inruimen) en de enveloppen voor geboortekaartjes bestellen om die alvast klaar te maken.


Ik vergeet vast nog dingen, maar dit is even zo uit mijn hoofd.

♥♥
<<

Anoniem198

Bericht 07 Sep 2016 10:01

Re: Zwangerschaps 'to-do tijdlijn'

Er zijn hier al veel tips gegeven.
Wat je werk betreft zou ik zolang mogelijk wachten. Je weet nooit hoe het loopt, hoe je je voelt,etc.

Ik heb nog helemaal niks besproken met mijn werkgever.
Is overigens ook niet naar gevraagd terwijl tijdens mijn 1e zwangerschap ze al wel snel wilde weten hoe en wat.
<<

Anoniem236

Bericht 07 Sep 2016 10:03

Re: Zwangerschaps 'to-do tijdlijn'

Kinderbijslag gaat automatisch. Hoef je zelf niets voor te doen.

Kraamzorg zo snel mogelijk regelen.
Kinderopvang ligt eraan welke dagen je wilt afnemen en hoe vol het zit. Zou ik ook zsm doen.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 07 Sep 2016 10:05

Re: Zwangerschaps 'to-do tijdlijn'

- Termijnecho (8-12 weken), deze hebben wij al gehad maar wie weet heeft iemand anders er wat aan.
- Kraamzorg regelen (rond de zestiende week geloof ik?)
Rond twaalf weken.
- Kinderopvang regelen (hoe lang van te voren is dat verstandig?)
Verschilt per regio denk ik en of je bijzondere wensen hebt. Ik zou gewoon met week of twaalf vast informeren.
- Tussen welke weken is de 20 weken echo mogelijk (ja, 20 weken, maar ook 19/21? We zitten met 20 weken in Amerika)
Nou, toevallig zijn wij precies van week 18+6 tot 20+6 weg op vakantie en werd ons gister verteld (ben zelf nu iets meer dan 15 weken zwanger) dat we de echo dan zo laat mogelijk moesten plannen in week 18. Dit met het risico dus dat er iets mis is en je vakantie geannuleerd kan worden of je op vakantie in de stress zit. Blijkbaar is het zo dat als ze in week 21 er achter komen dat het goed mis is, dat de tijd tot verder onderzoek, en het evt inzetten van een vervroegde bevalling vaak tekort is tot de 24 weken grens. Daarna mag het niet meer, en moet je de zwangerschap uitdragen tot het einde. Ook al is je kindje niet levensvatbaar.
Wel hebben we nu de kans dat niet alles goed te zien is en we terug moeten komen.
- Wanneer kun je je het beste inschrijven voor een zwangerschapscursus en rond welke week begint die?
Ligt eraan wat je wilt vorige x heb ik een cursus gedaan die met 18 weken begon. Maar de meeste beginnen zo rond de 25-30 weken.
- Vanaf wanneer kun je het beste een kamertje/kinderwagen/box etc kopen (ivm levertijd)
Wat je zelf fijn vind, vroeg of laat moet het er toch komen. Bij ons zat er zes weken levertijd op destijds.
- Vanaf wanneer begon jij met kleertjes kopen en voelde dat ‘veilig’ genoeg? Na de twintig weken.
- Wanneer geef je aan je werk aan hoe/wat je wilt gaan doen na de bevalling? Ik heb dat rond 24 weken gedaan vorige keer. Nu werk ik niet.
- Zijn er nog belangrijke dingen na de geboorte die je moet weten/regelen?
Erkenning en gezag(maar hoef jij niet als je getrouwd bent)
Inschrijven bij verzekeringen
Evt openen spaarrekening



Er zijn hier natuurlijk ook talloze (versprokkelde) lijstjes over te vinden op internet en in de boeken. Maar ervaringen van jullie vind ik ook heel waardevol en nog leuk om te lezen ook. Dus deel ze graag, ook als je handige aanvullende tips hebt om op onze ‘To Do Timeline’ te zetten. Dank u![/quote]
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem199

Bericht 07 Sep 2016 10:06

Re: Zwangerschaps 'to-do tijdlijn'

Ik reageer even snel op de 20 weken echo. Bij ons was deze tussen de 18 en 22 weken. Ik heb m met 18 weken gehad.

Wij hebben rond de 20 weken het kamertje/box/kinderwagen etc besteld. Deze werd 2,5 maanden voor de uitgerekende datum geleverd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 07 Sep 2016 10:06

Re: Zwangerschaps 'to-do tijdlijn'

Victoria schreef:Er zijn hier al veel tips gegeven.
Wat je werk betreft zou ik zolang mogelijk wachten. Je weet nooit hoe het loopt, hoe je je voelt,etc.

Ik heb nog helemaal niks besproken met mijn werkgever.
Is overigens ook niet naar gevraagd terwijl tijdens mijn 1e zwangerschap ze al wel snel wilde weten hoe en wat.

Huh, ik snap dit niet zo goed, jij bent nu toch al met verlof? Weten ze nu nog niet op jouw werk hoeveel uur je na je verlof komt werken? Dat is toch een beetje gek?

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Sep 2016 10:14

Re: Zwangerschaps 'to-do tijdlijn'

Lotus schreef:Kinderbijslag gaat automatisch. Hoef je zelf niets voor te doen.

Kraamzorg zo snel mogelijk regelen.
Kinderopvang ligt eraan welke dagen je wilt afnemen en hoe vol het zit. Zou ik ook zsm doen.


Nee hoor, wij moesten een formulier invullen van de SVB. Wat vervolgens ook nog kwijtraakte, waardoor we anderhalf jaar geen kinderbijslag hebben gekregen. Uiteindelijk wel met terugwerkende kracht gekregen, maar in eerste instantie zouden we het toen alleen met terugwerkende kracht krijgen van het lopende jaar omdat wij volgens hen het formulier niet hadden ingestuurd. Uiteindelijk bleek dat wij het wel hadden gestuurd en zij het kwijtgeraakt waren en toen kregen we alles.

Dus tenzij dat in de tussentijd veranderd is moet je wel iets regelen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Sep 2016 10:15

Re: Zwangerschaps 'to-do tijdlijn'

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ijslag-aan

"Kinderbijslag aanvragen 1e kind

De gemeente geeft de aangifte van de geboorte van uw kind door aan de SVB. Ongeveer 2 tot 4 weken na de aangifte krijgt u van de SVB een brief. Daarna kunt u de kinderbijslag aanvragen op de website van de SVB. Daarvoor heeft u DigiD nodig. U kunt de SVB ook vragen een papieren aanvraagformulier op te sturen."

Het moet dus wel degelijk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 07 Sep 2016 10:17

Re: Zwangerschaps 'to-do tijdlijn'

Kraamzorg zou ik zsm regelen en kinderopvang ook. Meer kans dat je bij de organisatie terecht kan van je keuze.
Ik had de 20 weken echo toen ik nog net geen 19 weken was.
Zwangerschapscursussen beginnen vaak bij zo'n 24-28 weken. Geef je wel eerder op. Het is ook beter om de cursus wat later te doen anders ben je alles alweer vergeten met de bevalling.

Kamertje en wagen hebben we na de 20 weken echo besteld. Eerder durfde ik niet. Heb wel een paar kleine dingen gekocht voor de 20 weken echo.

Werk hoef ik pas te laten weten als mijn verlof erop zit maar dat kan per organisatie verschillen. Vraag hier even naar. Maar jij gaat toch stoppen?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Sep 2016 10:20

Re: Zwangerschaps 'to-do tijdlijn'

Wow goede tips zeg! Zit toch nog een hoop tussen waar ik niet aan had gedacht of niet echt idee had wanneer dat handig/nodig is om te regelen. Sommige dingen moeten toch echt sneller dat je denkt! Zoals het kamertje kopen ook, als er inderdaad 6-10 weken levertijd op zit, gaan we toch in oktober/november maar alvast shoppen. Heel handig om te realiseren dit zeg.

En veel andere dingen zijn ook goed om te realiseren, zoals kinderbijslag, verzekering etc. Dat weet je wel dat dat moet, maar wanneer precies?

Kraamzorg gaan we na de goede nekplooi en daarna NIPT uitslag volgende week ook maar mee aan de slag, goeie!


Elliot, ik meende ook dat je niet verplicht bent te vermelden hoe je je werk gaat invullen voor je verlof. Dit schijnt ook te mogen na te geboorte. Vreemd wellicht, maar het hoeft volgens mij niet al van te voren (al lijkt het me opvangtechnisch natuurlijk wel praktisch, maar dit kun je ook regelen zonder je werk in te lichten).
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Sep 2016 10:26

Re: Zwangerschaps 'to-do tijdlijn'

September schreef:
Werk hoef ik pas te laten weten als mijn verlof erop zit maar dat kan per organisatie verschillen. Vraag hier even naar. Maar jij gaat toch stoppen?


Ik kopieer dit even uit een ander topic, gezien ik dat gisteren toevallig net getypt had, dat scheelt weer:

Ik ben er nog niet helemaal uit, het hangt er ook een beetje vanaf wat ze me aan kunnen bieden. Maar dat gesprek heb ik nog niet gehad. Dus vooralsnog ga ik er vanuit dat er niet super veel flexibiliteit mogelijk is maar houd m'n opties even open. En m'n fotografie kan ik sowieso combineren, dus ik blijf sowieso werken.

Dus de werksituatie moet nog nader besproken worden bij ons en staat ook met hoofdletters op de to do lijst. Maar dat wil ik sowieso pas na 12 weken gaan bespreken op werk wat de mogelijkheden zijn.
Maar, ook qua aanvraag kinderopvang hangt hier wel beetje vanaf. Want als ik inderdaad stop bij baan A, dan heb ik louter m'n fotografie nog en dan moet ik even goed uitzoeken hoe lang verlof ik mezelf wil 'geven', wettelijk gezien en persoonlijk gezien. In theorie zou ik er natuurlijk voor kunnen kiezen om slechts een handjevol bruiloften in het hoog/naseizoen (juli/september) aan te kunnen nemen, dan ben ik wel weer hersteld hopelijk (ik beval in maart/april) en kan ik nog nét wat bruiloften doen, mits ik dat fysiek al aan kan om hele dagen te staan/rennen/vliegen. Maar ik kan ook met name kleine opdrachten aannemen (gezinsfotografie) en pas rond 6 maanden het kindje naar de opvang te gaan brengen. Als ik door blijf werken bij baan A, dan moet er wel accuut opvang geregeld worden want dan heb ik me te houden aan de wettelijke lengte van verlof.
Maar het idee is voor zo'n twee dagen opvang als ik stop met baan A, waarin ik in die twee dagen me op m'n eigen bedrijf kan richten. Maar of dat met een 3, 6 of 8 maanden oud kindje gaat gebeuren, staat nog even open. In principe is dat onze eigen keuze, dat is een beetje een gekke situatie natuurlijk. Maar dat zorgt er ook voor dat kinderopvang misschien wel niet accuut moet worden aangevraagd, al kan dat nooit kwaad.

Nou ja goed, dat zijn dus overpeinsingen van mezelf waar we het komende tijd maar goed over moeten hebben
Let's discover the world together.
<<

Anoniem193

Bericht 07 Sep 2016 10:40

Re: Zwangerschaps 'to-do tijdlijn'

Voor een kamertje en kinderwagen wordt ook nog wel eens 12 weken levertijd gehanteerd.
Kleding kocht ik al vroeg 16-20 weken, omdat ik ook snel last kreeg van mijn bekken. We wilden het geslacht niet weten, dus de kast hing al vroeg vol.
(Dit was overigens de eerste zwangerschap. Bij de tweede kocht ik met 40 weken nog een nieuwe wieg en met 39 weken heeft mijn man het kamertje klaar gemaakt, maar alle spullen lagen nog op zolder, dus dat was zo gepiept. :P)

Je zou in ieder geval vast kunnen informeren bij de kinderopvang wat de mogelijkheden zijn. Of er wachtlijsten zijn, of bepaalde dagen drukker zijn dan anderen etc. Dan kun je dat ook over een paar weken meenemen in je overleg met je werk.
Zo gingen onze kinderen op woensdag en vrijdag naar de opvang. Hier de rustigste dagen en ik ben ook flexibel. Vandaar voor die dagen gekozen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Sep 2016 10:43

Re: Zwangerschaps 'to-do tijdlijn'

Alibi schreef:Zo gingen onze kinderen op woensdag en vrijdag naar de opvang. Hier de rustigste dagen en ik ben ook flexibel. Vandaar voor die dagen gekozen.


Oh dat is wel slim! Mocht ik inderdaad alleen voor mezelf gaan werken, kan ik natuurlijk handige dagen inplannen waarop er op de opvang meer plek is, ik ben toch flexibel. Volgens mij zijn de meeste papa- en mama-dagen (rotwoorden! ik bedoel part time dagen waarop mensen bij hun kinderen zijn) op woensdag en vrijdag, dus dan zou dat wellicht juist voor mij handig zijn om dan kindje naar de opvang te brengen.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 07 Sep 2016 11:06

Re: Zwangerschaps 'to-do tijdlijn'

Ik zou sowieso een flexibele opvang zoeken want de meeste bruiloften zijn aan het einde van de week. Vaak toch wel donderdag en vrijdag? Mocht je nu een opvang vinden en het blijkt dat de donderdag nooit kan, zou dit toch jammer zijn?

Vind je een gastouders niets dan?
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Sep 2016 11:08

Re: Zwangerschaps 'to-do tijdlijn'

Gastouder valt toch ook onder opvang? Ik ga voor het gemak even voor het algehele begrip kinderopvang uit, hoe het exact vorm zal krijgen weet ik nog niet. Hoewel er wel een relatief klein KDV tegenover ons huis zit, daar wil ik sowieso gaan kijken. Maar ik ben niet pro/tegen gastouders persé.

Voor gezinsfotografieshoots zou woensdag ideaal zijn, dat houd ik even in m'n hoofd. Bruiloften zijn vrijwel altijd op vrijdag op zaterdag. Vrijdag zou dus ook ideaal zijn. Zaterdag is m'n man natuurlijk thuis en ander kan er incidenteel misschien oppas geregeld worden. Daar voorzie ik niet echt problemen eigenlijk.

Maar iets van flexibiliteit is zeker waar we naar gaan vragen want dat kan allicht handig zijn.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem198

Bericht 07 Sep 2016 11:10

Re: Zwangerschaps 'to-do tijdlijn'

Elliot schreef:
Victoria schreef:Er zijn hier al veel tips gegeven.
Wat je werk betreft zou ik zolang mogelijk wachten. Je weet nooit hoe het loopt, hoe je je voelt,etc.

Ik heb nog helemaal niks besproken met mijn werkgever.
Is overigens ook niet naar gevraagd terwijl tijdens mijn 1e zwangerschap ze al wel snel wilde weten hoe en wat.

Huh, ik snap dit niet zo goed, jij bent nu toch al met verlof? Weten ze nu nog niet op jouw werk hoeveel uur je na je verlof komt werken? Dat is toch een beetje gek?


Ja helemaal mee eens. Vind ik ook gek.
Er is/was zelfs geen vervanging geregeld terwijl we al flink onder bezet zijn.
Heb zelf meerdere keren gevraagd hoe het zat met vervanging ed.
Tsja het heeft blijkbaar geen prioriteit of ze gaan er gewoon vanuit dat ik hetzelfde aantal uur blijf werken.
Ik werk al minder door ouderschapsverlof.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 07 Sep 2016 11:24

Re: Zwangerschaps 'to-do tijdlijn'

Ik ben heel blij met je topic Marin!
De Kraamzorg ben ik echter al aan het regelen. 2 vriendinnen van mij hebben echt super goede ervaringen met een zelfstandige en die zit erg snel vol. Zag dat er nu nog 1 plekje is voor April dus ben er gelijk achteraan gegaan en hoop dat ze kan komen!
30-04-2017
<<

Anoniem236

Bericht 07 Sep 2016 11:44

Re: Zwangerschaps 'to-do tijdlijn'

Ja dat bedoel ik Susan.

Daar hoef je nu niets voor te doen. Je krijgt Automatisch bericht.
Wat je dan vervolgens pas moet invullen, hoeft dus niet op een zwangerschaps to do list.

Dat je het zo huppa gestort krijgt kan natuurlijk niet, ze hebben op z'n minst een rekening nummer nosig
<<

Anoniem304

Bericht 07 Sep 2016 11:54

Re: Zwangerschaps 'to-do tijdlijn'

Kees schreef:Ik ben heel blij met je topic Marin!
De Kraamzorg ben ik echter al aan het regelen. 2 vriendinnen van mij hebben echt super goede ervaringen met een zelfstandige en die zit erg snel vol. Zag dat er nu nog 1 plekje is voor April dus ben er gelijk achteraan gegaan en hoop dat ze kan komen!

Hoe werkt het dan als je eerder bevalt?
<<

Anoniem193

Bericht 07 Sep 2016 12:02

Re: Zwangerschaps 'to-do tijdlijn'

De meeste zelfstandigen plannen 2 gezinnen per maand. Dan hebben ze wat speling heen en weer. Maar als ene later is, de ander eerder, dan loopt dat wel eens tegelijk. Dan proberen ze het met de 2 gezinnen op te lossen, als het kan bij de een in de ochtend, bij de ander de middag of er komt een vervangster.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 07 Sep 2016 12:12

Re: Zwangerschaps 'to-do tijdlijn'

Hou er ook rekening mee dat sommige dagen niet kunnen bij een kdv. Wij wilden bijv de vrijdag, maar er zijn geen kinderen op die dag en alleen voor die van ons gaan ze niet open.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Sep 2016 12:14

Re: Zwangerschaps 'to-do tijdlijn'

Nee dat zullen we inderdaad maar moeten zien. Daarin ben ikzelf omdat ik eigen baas ben waarschijnlijk dus wel flexibel, dat scheelt. En anders is het even zoeken naar een KDV/GO waarbij het wel kan op die dag. Maar goed, ik heb het meegenomen in m'n lijstje, want dat is zeker iets wat we op korte termijn maar eens moeten gaan bespreken.

Heb al heel mooi uitgebreid lijstje gemaakt! Echt fijn dit.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron