Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stevige kinderbril

<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 15:26

Bericht 07 Sep 2016 09:15

Stevige kinderbril

Mijn zoontje heeft sinds zijn derde een bril. We zijn nog geen jaar verder en de bril is al tientallen keren kapot gegaan. Tot nu toe kon de bril gerepareerd worden, maar gisteren is het pootje in het midden afgebroken op school en is de bril definitief kapot. Gelukkig heeft hij een reservebril, maar ik voorzie ook geen lang leven voor deze bril. Wie heeft er ervaring met goede, stevige kinderbrillen? We hebben er bewust voor gekozen om de brillen te kopen bij Specsavers omdat we er een tweede bril bij kregen. Maar ik overweeg nu een duurdere bril, in de hoop dat deze wat langer meegaat.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 07 Sep 2016 09:39

Re: Stevige kinderbril

Je hebt sowieso een jaar garantie bij specsavers dus als het goed is kan je een nieuwe krijgen.

Betwijfel of een duurdere bril veel verschil maakt. M'n nichtje had er eerst 1 van Pearle, ging constant stuk. Nu 1 van specsavers, ook relatief goedkope en geen problemen en toen ze gevallen was en dr glazen helemaal onder de krassen zaten kreeg ze gratis een nieuwe bril (ook nieuw montuur, wel zelfde model) omdat ze binnen het jaar zat.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Sep 2016 10:10

Re: Stevige kinderbril

Volgens mij maakt het weinig uit. M`n neefjes hebben beide een bril (zijn broertjes) en de ene heeft z`n bril altijd stuk en de ander nooit.
<<

Anoniem192

Bericht 07 Sep 2016 11:10

Re: Stevige kinderbril

Ik zou juist niet voor specifiek duur gaan, want dan is het helemaal zonde als die kapot gaat. Je kunt beter gewoon een goede, zo stevig mogelijke bril uitzoeken lijkt me en dan inderdaad gewoon zo'n actie proberen, dan heb je sowieso een reserve bril erbij. En je hebt toch ook bril verzekeringen? Of is dat geen optie voor kinderen?
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 15:26

Bericht 07 Sep 2016 13:12

Re: Stevige kinderbril

Bedankt voor jullie reacties.
Sawadee, ik ben teruggeweest bij Specsavers en die zeggen dat de garantie alleen geldt bij normaal gebruik. Mijn zoontje heeft de bril laten vallen en er is daarna een kindje op gaan staan, en dat is dus geen normaal gebruik. Maar ik ga toch nog een mailtje naar het bedrijf sturen, want ik kan daar verder niets over terugvinden.
Ik wacht toch maar even af hoe het gaat met zijn reservebril. Wie weet gaat die langer mee.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 07 Sep 2016 13:21

Re: Stevige kinderbril

Heeft hij een metalen of een kunststof montuur? Hier merk ik duidelijk verschil, kunststof kan meer hebben. Nu heeft Elena haar bril zelf nog nooit gesloopt maar Naomi wel 3x :-/
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 07 Sep 2016 14:53

Re: Stevige kinderbril

Dot schreef:Bedankt voor jullie reacties.
Sawadee, ik ben teruggeweest bij Specsavers en die zeggen dat de garantie alleen geldt bij normaal gebruik. Mijn zoontje heeft de bril laten vallen en er is daarna een kindje op gaan staan, en dat is dus geen normaal gebruik. Maar ik ga toch nog een mailtje naar het bedrijf sturen, want ik kan daar verder niets over terugvinden.
Ik wacht toch maar even af hoe het gaat met zijn reservebril. Wie weet gaat die langer mee.


Oh wat gek! M'n zus wist het ook niet, ging ermee terug om nieuwe glazen te bestellen, en dacht deze gewoon te moeten betalen, maar Specsavers kwam er zelf mee dat ze nog binnen de garantietermijn zat. En was ook door een val, en echt grove diepe krassen dus geen gewone gebruikskrasjes of een gebrek aan de kwaliteit van de bril.
<<

Anoniem193

Bericht 07 Sep 2016 14:56

Re: Stevige kinderbril

Voor kinderen is dat normaal gebruik. Een kinderbril moet heel wat meer kunnen hebben dan een bril voor volwassenen.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 07 Sep 2016 17:35

Re: Stevige kinderbril

Ik weet niet wat de gang van zaken is met dit soort ongelukjes, maar als er een ander kindje bij betrokken is kun je het dan niet via de verzekering spelen?
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 15:26

Bericht 07 Sep 2016 17:48

Re: Stevige kinderbril

Vanmiddag gebeld en er bleek een miscommunicatie te zijn; het montuur is al eens tijdens een reparatie vervangen en dit wisten wij niet. Vandaar dat vervanging niet mogelijk is, dat doen ze maar eens per garantieperiode. Wel willen ze meedenken voor een andere oplossing, dus dat zou al heel fijn zijn. Bedankt voor alle reacties!
Skyler: we (juf en wij als ouders) weten niet om welk kind het gaat, daarom gaat dat helaas niet op.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers