Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verwachtingen vs. Praktijk

<<

Geel

Bericht 06 Sep 2016 18:07

Verwachtingen vs. Praktijk

Welke verwachtingen of voornemens had jij voordat je een kind kreeg? Heb je die naar beneden moeten bijstellen? En wat had je totaal niet verwacht, maar ben je wel heel blij mee?

Edit: en voor de aankomende moeders natuurlijk: welke verwachtingen of voornemens heb je bij het moederschap?
<<

Anoniem193

Bericht 06 Sep 2016 18:35

Re: Verwachtingen vs. Praktijk

-Samen gezellig koekjes bakken. Zit er niet in.
-Samen knutselen aan tafel. Vergeet het maar.
-Avondeten en dan aan tafel de dag bespreken. In je dromen.
-Verhalen hoe het was op school? Je moet het doen met leuk of stom.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 06 Sep 2016 18:53

Re: Verwachtingen vs. Praktijk

Alibi schreef:-Samen gezellig koekjes bakken. Zit er niet in.
-Samen knutselen aan tafel. Vergeet het maar.
-Avondeten en dan aan tafel de dag bespreken. In je dromen.
-Verhalen hoe het was op school? Je moet het doen met leuk of stom.

Amen! :angel:
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem236

Bericht 06 Sep 2016 19:12

Re: Verwachtingen vs. Praktijk

Haha alibi heel herkenbaar!
<<

Anoniem336

Bericht 06 Sep 2016 19:19

Re: Verwachtingen vs. Praktijk

Niets aan toe te voegen!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Sep 2016 20:09

Re: Verwachtingen vs. Praktijk

Ik vind het lastig om echt concreet te benoemen welke verwachtingen ik heb, vooral omdat ik bang ben veel te romantisch over te komen.

Ik denk oprecht dat ik meer rust en regelmaat in m'n leven ga krijgen dan dat ik nu heb, ook met een kleine baby. Die discussie is hier al wel vaker geweest maar dat denk ik oprecht omdat ik, in plaats van tien uur van huis, gewoon volledig thuis ga zijn (met uitzondering van fotografie opdrachten). Maar ook dagelijkse basis denk ik meer regelmaat te hebben, ook met een jankende baby op m'n arm die al uren niet wil slapen. Want dat t geen rooskleurig happy ending zal zijn, snap ik heus wel. Slapeloze nachten, complete vermoeidheid, al dat verwacht ik ook echt wel. Met m'n handen in het haar hoe, wat, waarom dan. Maar toch denk ik dat we heel erg onze weg gaan vinden in het hebben en zijn van een gezinnetje, daar ben ik vrij van overtuigd.

Verder hopen wij heel erg onze kinderen, zodra ze wat ouder zijn, op een positieve manier te betrekken bij het koken en eten, met eten om gaan. We krijgen vast ontzettend moeilijke eters (nee mam, dit is vies, hup, broccoli op de grond) maar deze hoop houd ik nog even. Het lijkt me zo leuk om met ons kindje samen te koken. Ik geloof gewoon dat dat wel kan!

Maar vraag me gerust over een aantal jaar weer.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 06 Sep 2016 20:34

Re: Verwachtingen vs. Praktijk

Ga je echt direct ontslag nemen als je 36 weken bent, Marin, of wil je nog wel verlof en het daarna in ieder geval proberen?

Ik had geloof ik niet hele concrete verwachtingen, liet het allemaal een beetje over me heen komen. Ik weet nog wel dat ik dacht dat ik erg bezig zou zijn met de ontwikkeling van mijn kinderen, met wat ze wanneer zouden moeten kunnen enzo. In de praktijk houd ik me daar helemaal niet mee bezig. Ik vergelijk ook niet met andere kinderen, focus me niet op prestaties - dat cliché van 'als ze maar gelukkig zijn' blijkt echt wel heel erg waar, voor mij.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 06 Sep 2016 20:39

Re: Verwachtingen vs. Praktijk

Ik verwacht dat mijn leven compleet voorbij zal zijn. In elk geval het eerste halve jaar.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Sep 2016 20:44

Re: Verwachtingen vs. Praktijk

Ik ben er nog niet helemaal uit, Caulfield, het hangt er ook een beetje vanaf wat ze me aan kunnen bieden. Maar dat gesprek heb ik nog niet gehad. Dus vooralsnog ga ik er vanuit dat er niet super veel flexibiliteit mogelijk is maar houd m'n opties even open. En m'n fotografie kan ik sowieso combineren, dus ik blijf sowieso werken.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 06 Sep 2016 20:45

Re: Verwachtingen vs. Praktijk

Jip schreef:Ik verwacht dat mijn leven compleet voorbij zal zijn. In elk geval het eerste halve jaar.


Zo zat ik er ook in tijdens de zwangerschap van m'n tweede. Best prima, kan het alleen maar meevallen :thumbup:
<<

Anoniem313

Bericht 06 Sep 2016 20:48

Re: Verwachtingen vs. Praktijk

Marin schreef:Ik ben er nog niet helemaal uit, Caulfield, het hangt er ook een beetje vanaf wat ze me aan kunnen bieden. Maar dat gesprek heb ik nog niet gehad. Dus vooralsnog ga ik er vanuit dat er niet super veel flexibiliteit mogelijk is maar houd m'n opties even open. En m'n fotografie kan ik sowieso combineren, dus ik blijf sowieso werken.


Comme ca! Nou, hopen dat ze met iets leuks komen :)
<<

Anoniem301

Bericht 06 Sep 2016 20:55

Re: Verwachtingen vs. Praktijk

Caulfield schreef:
Jip schreef:Ik verwacht dat mijn leven compleet voorbij zal zijn. In elk geval het eerste halve jaar.


Zo zat ik er ook in tijdens de zwangerschap van m'n tweede. Best prima, kan het alleen maar meevallen :thumbup:

En, viel het mee?
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 06 Sep 2016 20:57

Re: Verwachtingen vs. Praktijk

+1 voor alibi haha
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem315

Bericht 06 Sep 2016 21:07

Re: Verwachtingen vs. Praktijk

Mijn verwachting voor de eerste: dit wordt heel zwaar, eerste jaar alleen maar gebroken nachten, moe, er doorheen moeten, slechte eter, als ze 4 zijn wordt het leuker.

Realiteit: viel reuze mee. Ik heb genoten van de babytijd, kon gewoon slapen 's nachts, babytijd is best leuk en interessant en vertederend en niet zwaar.

Mijn verwachting voor de tweede: druk, aandacht moeten verdelen, kan ik net zoveel van dit kind houden als van m'n oudste? Zal de oudste jaloers zijn? Slapeloze nachten (want na zo'n gemakkelijke eerste, zal de tweede wel tegenvallen).

Realiteit: Roze wolk, nog geen jaloezie gezien, en verder zit ik er nog even middenin, dus ik kan nog geen uitspraken doen.
<<

Anoniem313

Bericht 06 Sep 2016 21:19

Re: Verwachtingen vs. Praktijk

Carrie schreef:
Caulfield schreef:
Jip schreef:Ik verwacht dat mijn leven compleet voorbij zal zijn. In elk geval het eerste halve jaar.


Zo zat ik er ook in tijdens de zwangerschap van m'n tweede. Best prima, kan het alleen maar meevallen :thumbup:

En, viel het mee?


It did! De babytijd blijft voor mij niet de leukste tijd, maar ik kon toch ook wel genieten. Van mijn kleine jongetje en ook van de dingen voor mezelf die ik toch vrij vlot weer kon doen.
<<

Patsy

Bericht 06 Sep 2016 21:22

Re: Verwachtingen vs. Praktijk

Ik verwachtte de vloer, na het stofzuigen, langer dan 10 minuten schoon te kunnen houden.

Verder is het me 200% meegevallen.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 06 Sep 2016 21:23

Re: Verwachtingen vs. Praktijk

Exogenesis schreef:Mijn verwachting voor de tweede: druk, aandacht moeten verdelen, kan ik net zoveel van dit kind houden als van m'n oudste? Zal de oudste jaloers zijn? Slapeloze nachten (want na zo'n gemakkelijke eerste, zal de tweede wel tegenvallen).

Realiteit: Roze wolk, nog geen jaloezie gezien, en verder zit ik er nog even middenin, dus ik kan nog geen uitspraken doen.
Dit is exact mijn verwachting van de tweede geweest. Realiteit is hier ook toch wel een roze wolk, geen jaloezie, geen druk kind, aandacht perfect kunnen verdelen etc.

Bij de eerste had ik te rooskleurige verwachtingen die bij mij echt tegenvielen. Onze oudste huilde heel erg veel omdat hij heel veel last had van o.a. reflux, ontstoken slokdarm, navelbreuk, liesbreuk, operatie toen hij 8 weken was, spierziekte etc. Bij hem kon ik pas beginnen genieten toen hij al ruim een halfjaar was en eigenlijk pas echt helemaal toen hij al een jaar was. Deze keer is het heel anders, maar ook geen spierziekte en geen medische klachten.
2012 & 2016
<<

Anoniem250

Bericht 06 Sep 2016 21:29

Re: Verwachtingen vs. Praktijk

Ik had geen echte verwachtingen. Ik vond het hele gebeuren erg abstract. Ik vind nu wel dat ik veel meer kan dan dat ik had gedacht.
<<

Anoniem211

Bericht 06 Sep 2016 21:46

Re: Verwachtingen vs. Praktijk

Alibi schreef:-Samen gezellig koekjes bakken. Zit er niet in.
-Samen knutselen aan tafel. Vergeet het maar.
-Avondeten en dan aan tafel de dag bespreken. In je dromen.
-Verhalen hoe het was op school? Je moet het doen met leuk of stom.



JEP!

Ik dacht dat de drukte allemaal wel mee zou vallen. Ja met 1 wel, maar met 3... En dan ook 3 jongens, stuiterballen. Haha!
Ik heb de kinderen soms een paar dagen niet en dat enorme verschil in rust als ik ze wel heb en als ik ze niet heb, het is echt een wereld van verschil :razz:

En 'hoe was het op school? Wat heb je gedaan?' 'Weet ik niet' :razz: :razz:
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 06 Sep 2016 21:57

Re: Verwachtingen vs. Praktijk

Ik had het zwaarder verwacht eigenlijk. Aangezien mijn man en ik beiden huilbaby's waren, waren we op het ergste voorbereid. De eerste maanden vond ik het emotioneel wel heel zwaar en intens en voelde ik me soms best wel neerslachtig, dat had ik al aan zien komen maar vond ik toch wel heftig.

Ik vraag me soms af, stel er komt een tweede, dát lijkt me pas echt heel heftig. Dan heb je er 2!
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 06 Sep 2016 21:59

Re: Verwachtingen vs. Praktijk

Ik vond de babytijd van de oudste zwaarder dan verwacht. Hij was ook wel een extreem slechte slaper en kon niet alleen zijn zonder compleet overstuur te raken. Daardoor verwachtte ik bij de jongste ook zo'n zware tijd maar dat viel toen ontzettend mee, dat was echt een eitje vergeleken met de oudste.

Van de schooltijd (nu dus) had ik niet echt speciale verwachtingen maar ik vind het over het algemeen heel gezellig. Wij bakken wel gewoon koekjes en knutselen of spelen samen. Ook praten we elke middag even over hoe het op school was.
2010 2012
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 07 Sep 2016 06:37

Re: Verwachtingen vs. Praktijk

Ik had het heel veel zwaarder verwacht. Niet met 1 kindje maar wel met meerdere. Eigenlijk gaat alles wel vanzelf, ook nu met 3 meiden.

Enige wat ik niet had verwacht (wel had gehoord) is dat je het zo goed kunt merken als kinderen naar de basisschool gaan. Wat mijn oudte dochter ineens allemaal aan woorden zegt, dat heeft ze thuis niet geleerd.

Oh en ik had niet verwacht dat ik het zo leuk zou vinden. Heel lang wilde ik geen kinderen, toen wel eentje. Nu heb ik 3 meiden en als we het financieel nog ruimer hadden en een groter huis zou ik misschien nog wel een kindje willen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 07 Sep 2016 06:58

Re: Verwachtingen vs. Praktijk

Ik had (vooral voor de eerste weken) slapeloze nachten verwacht met een huilende baby die veel wilde drinken.
Ze sliep eigenlijk al heel snel door en huilt nog steeds amper!

Het valt mij allemaal zo erg mee tot nu toe.

Ik had trouwens wel verwacht na 6 maanden weer graag te willen gaan werken.
En dat ik mijn werk zou missen enzo...

Maar ben nu 1,5 week weer begonnen en ik vind er niks aan.
Heb helemaal geen zin, vind werk niet meer belangrijk, het is nu zo anders met kind.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 07 Sep 2016 07:57

Re: Verwachtingen vs. Praktijk

Ik vind het lastig om verwachtingen te hebben. Aan de ene kant verwacht ik heel relaxed te zijn, ik neem mezelf voor dat het zwaar wordt maar dat mijn man en ik het samen aankunnen en dat we er vanzelf achter komen wat onze zoon precies nodig heeft etc., maar aan de andere kant ben ik bang dat ik nu zo 'stoer' doe en straks bij elk piepje naast het bedje sta omdat ik compleet in paniek ben. Soms zie ik puberjongens lopen met zo'n guccitasje en een fake Marokkaans accent en zo'n glimmende bontkraagjas en dan denk ik: Oh lord, straks wordt onze zoon ook zo... :shock: Maar goed, dat zal wel meevallen, we kunnen het vast aan en ik geloof oprecht dat mijn man en ik goeie opvoeders zullen zijn.

♥♥
<<

Anoniem281

Bericht 07 Sep 2016 07:59

Re: Verwachtingen vs. Praktijk

Pfoei ehm.. Wat verwachtte ik? Ik denk wat Gekkie zegt, slapeloze nachten en gehuil. En ik had verwacht niet tegen gehuil te kunnen, er gestressed van te worden. Maar ik weet heel erg kalm te blijven, wanneer Tobias huilt. En hij huilt amper... Slapeloze nachten hebben we ook niet echt gehad.

Over 't algemeen had ik gewoon verwacht dat 't zwaarder zou zijn, maar misschien zijn wij ook gewoon gezegend met een rustig, kalm jochie. :)

Oh wat me wel verbaast, is de band tussen mij en m'n kind. Die had k niet echt verwacht, maar heb k ook niet heel veel over nagedacht. Maar ik voel 'm zo goed aan en hij maakt mij zo rustig. Hoe z'n koppie kan stralen als ik thuis kom, hoe hartelijk hij kan lachen als ik naar hem lach. Hoe bizar compleet hij mij maakt, dat had k niet verwacht.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers