Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Contract ivm zwangerschapsvervanging

<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 06 Sep 2016 17:36

Contract ivm zwangerschapsvervanging

Wanneer je wordt aangenomen ivm zwangerschapsvervanging, moet dit dan in je contract beschreven zijn?
Mijn leidinggevende is er namelijk van overtuigd dat ze mij heeft aangenomen in verband met zwangerschapsvervanging, maar ik weet van niets. Dit heeft niet in de vacature gestaan, is niet besproken tijdens het sollicitatiegesprek en staat ook niet in mijn contract.

Niet dat het wat uit maakt verder, maar ik vind het gewoon vervelend dat zij zegt dat het zo is alleen maar om 'makkelijker' van mij af te komen zonder echte reden(ze heeft onlangs teveel mensen aangenomen, waardoor nu over formatie en mensen die ze niet kwijt kan, mijn contract loopt als eerste af)
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 06 Sep 2016 17:53

Re: Contract ivm zwangerschapsvervanging

Nee, dat hoeft er niet in te staan. Ze hoeven ook geen reden op te geven om je contract niet te verlengen, dat mag om iedere reden zijn. Helaas.. Sterkte ermee!
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 06 Sep 2016 18:01

Re: Contract ivm zwangerschapsvervanging

Nee dat weet ik hoor, het is ook niet dat ik er wakker van lig dat hij waarschijnlijk niet verlegd gaat worden(is ook pas in januari). Maar ik vind het gewoon shit dat ze er niet eerlijk over is. Ik dacht ook dat het gebruikelijk was dat je er van op de hoogte was dat zwangerschap de reden is van je contract, maar dat hoeft dus niet...
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem304

Bericht 06 Sep 2016 19:21

Re: Contract ivm zwangerschapsvervanging

Het was wel netjes geweest anders. Beetje flauw zo.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 06 Sep 2016 19:27

Re: Contract ivm zwangerschapsvervanging

Nee hoor, dat hoeft niet in je contract te staan. Zo te lezen heb je dus een bepaalde tijd contract met een einddatum, dat is voldoende.
Maar raar is het wel dat er verder nooit over is gesproken. Dan weet je ook dat de kans vrij klein is dat hij wordt verlengd (als het om vervanging gaat).
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 06 Sep 2016 19:30

Re: Contract ivm zwangerschapsvervanging

Ja, dat is ook de grootste reden dat ik baal Winegum. Ik heb de afgelopen maanden echt achterlijk veel gewerkt en heb daardoor mijn kinderen echt veel te kort gedaan. Als ik eerder had geweten dat dit hele gebeuren sowieso maar tijdelijk was had ik daarin ook echt wel een stapje minder hard gelopen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 06 Sep 2016 19:34

Re: Contract ivm zwangerschapsvervanging

Zeer begrijpelijk! Wellicht is dat ook een reden van hun geweest om dat niet te benoemen, maar dat is gissen.
Balen zeg.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 06 Sep 2016 22:47

Re: Contract ivm zwangerschapsvervanging

Ja, maar stel je hebt een vaste baan voor deze baan opgezegd dan is het wel extra zuur. Mij is het zelfde overkomen ongeveer. Echter mijn contract was destijds langer dan het zwangerschapverlof. Gevolg te weinig werk en daar heb ik wel wat van gezegd en toen heb ik ongeveer 2 maanden betaald thuis gezeten om zo mijn contract uit te zitten. Leuk is anders, want ik ga liever werken voor dat geld.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 06 Sep 2016 23:36

Re: Contract ivm zwangerschapsvervanging

Tsja, een contract voor bepaalde tijd eindigt van rechtwege, met die kanttekening dat ze wel een maand van te voren een briefje moeten sturen met de mededeling dat het niet verlengd gaat worden.

Wel verrassend, Fred, dat jij er ook net mee te maken hebt.
<<

Anoniem282

Bericht 07 Sep 2016 00:06

Re: Contract ivm zwangerschapsvervanging

Wat kerel zegt. :) Het enige wat relevant was voor jou was de datum dat je contract inging en de datum dat je contract eindigt. Bij tijdelijke contracten is het netjes als een werkgever een reden opgeeft bij uitblijven van verlenging, maar doordat het van rechtswege eindigt is het niet verplicht. Aanzeggen moet alleen uiterlijk een maand van tevoren.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 07 Sep 2016 00:13

Re: Contract ivm zwangerschapsvervanging

Guattari schreef:Wat kerel zegt. :) Het enige wat relevant was voor jou was de datum dat je contract inging en de datum dat je contract eindigt. Bij tijdelijke contracten is het netjes als een werkgever een reden opgeeft bij uitblijven van verlenging, maar doordat het van rechtswege eindigt is het niet verplicht. Aanzeggen moet alleen uiterlijk een maand van tevoren.


Als ze niet op tijd zijn met aanzeggen heb je recht op 1 maandloon :wink:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 07 Sep 2016 06:08

Re: Contract ivm zwangerschapsvervanging

Pluis schreef:
Guattari schreef:Wat kerel zegt. :) Het enige wat relevant was voor jou was de datum dat je contract inging en de datum dat je contract eindigt. Bij tijdelijke contracten is het netjes als een werkgever een reden opgeeft bij uitblijven van verlenging, maar doordat het van rechtswege eindigt is het niet verplicht. Aanzeggen moet alleen uiterlijk een maand van tevoren.


Als ze niet op tijd zijn met aanzeggen heb je recht op 1 maandloon :wink:

Vlgs mij heb je alleen recht op het aantal dagen dat ze te laat zijn. Dus als ze het de 4e aanzeggen heb je recht op 4dgn extra loon
30-04-2017
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 07 Sep 2016 10:45

Re: Contract ivm zwangerschapsvervanging

kerel schreef:Wel verrassend, Fred, dat jij er ook net mee te maken hebt.


Beetje story of my life wat betreft werk, dat werkgevers zulke zaken verzwijgen. Zo kan ik nog wel een rijtje opnoemen:
- Overname, overgenomen werknemers veranderen wel mee zeiden ze. Wat blijkt niet het geval, ik zeg daar wat van als nieuweling tegen de directie dat ze niet flexibel zijn met verandering. Gevolg ze doen daar niets aan bij het overgenomen personeel.
- Nieuwe functie, we weten niet precies de invulling maar je krijgt ruim de tijd en voldoende begeleiding.
- Er is voldoende werk, wat achteraf dus niet blijkt te zijn.
- We vinden eigen inbreng en verbeterpunten fijn om te horen. Kom je daarmee krijg je helemaal geen feedback op de ingebrachte punten.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
<<

Anoniem192

Bericht 07 Sep 2016 11:01

Re: Contract ivm zwangerschapsvervanging

Je schetst nu ook een beeld van dingen waar een bedrijf soms helemaal niks aan kan doen Fred. Ik benoem ook dat er (in principe) voldoende werk is, en dat is in theorie ook zo, in de praktijk kan het anders lopen, omdat we soms met situaties zitten waar we niks aan kunnen doen. Je bent wel heel negatief. Het is leuk dat je ingebrachte punten hebt, en ik vind wel dat je er feedback op had moeten krijgen - maar misschien kunnen ze er, op dat moment, wel helemaal niks mee. Je klinkt eerder bijdehand en inflexibel naar werkgevers.

Ontopic:

Gijs, helaas is het natuurlijk zo met een bepaalde tijd contract dat ze het niet hoeven verlengen. Wel had ik het voor jou wel zo netjes gevonden als ze hadden benoemd dat ze niet kunnen garanderen dat er een verlenging in zit, ivm zwangerschapsverlof van een andere collega.
<<

Anoniem288

Bericht 07 Sep 2016 11:25

Re: Contract ivm zwangerschapsvervanging

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 17:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 07 Sep 2016 11:26

Re: Contract ivm zwangerschapsvervanging

Het gaat mij er ook niet zozeer om dat er geen verlening in zit, daar kan ik best mee leven. Maar ik vind het gewoon niet leuk dat ze niet eerlijk tegen me is. Zo was de collega voor wie ik zogenaamd de zwangerschapsvervanging doe, nog niet eens zwanger op het moment dat ik solliciteerde.
Maargoed, ze stikt er maar in ook. Hoop dat ik iets nieuws heb voor januari
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 07 Sep 2016 11:28

Re: Contract ivm zwangerschapsvervanging

Fred schreef:
kerel schreef:Wel verrassend, Fred, dat jij er ook net mee te maken hebt.


Beetje story of my life wat betreft werk, dat werkgevers zulke zaken verzwijgen. Zo kan ik nog wel een rijtje opnoemen:
- Overname, overgenomen werknemers veranderen wel mee zeiden ze. Wat blijkt niet het geval, ik zeg daar wat van als nieuweling tegen de directie dat ze niet flexibel zijn met verandering. Gevolg ze doen daar niets aan bij het overgenomen personeel.
- Nieuwe functie, we weten niet precies de invulling maar je krijgt ruim de tijd en voldoende begeleiding.
- Er is voldoende werk, wat achteraf dus niet blijkt te zijn.
- We vinden eigen inbreng en verbeterpunten fijn om te horen. Kom je daarmee krijg je helemaal geen feedback op de ingebrachte punten.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Jemig Fred, STOP nou toch eens met dat eeuwige gezeik van je.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 07 Sep 2016 11:29

Re: Contract ivm zwangerschapsvervanging

Gijs. schreef:Het gaat mij er ook niet zozeer om dat er geen verlening in zit, daar kan ik best mee leven. Maar ik vind het gewoon niet leuk dat ze niet eerlijk tegen me is. Zo was de collega voor wie ik zogenaamd de zwangerschapsvervanging doe, nog niet eens zwanger op het moment dat ik solliciteerde.
Maargoed, ze stikt er maar in ook. Hoop dat ik iets nieuws heb voor januari

:laughcry: :laughcry: :laughcry: :laughcry: :laughcry: :laughcry:
<<

Anoniem288

Bericht 07 Sep 2016 15:11

Re: Contract ivm zwangerschapsvervanging

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 17:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem282

Bericht 07 Sep 2016 15:21

Re: Contract ivm zwangerschapsvervanging

Pluis schreef:
Guattari schreef:Wat kerel zegt. :) Het enige wat relevant was voor jou was de datum dat je contract inging en de datum dat je contract eindigt. Bij tijdelijke contracten is het netjes als een werkgever een reden opgeeft bij uitblijven van verlenging, maar doordat het van rechtswege eindigt is het niet verplicht. Aanzeggen moet alleen uiterlijk een maand van tevoren.


Als ze niet op tijd zijn met aanzeggen heb je recht op 1 maandloon :wink:


Maximaal, maar ook dat krijg je alleen als je hier zelf binnen 2 maanden na beëindiging contract om vraagt en bij een dienstverband van 6 maanden of langer. De volledige maand gaat alleen op als de werkgever ook niet nadien heeft aangezegd (dus voordat je contract eindigt). Als werkgever 10 dagen te laat is, heb je recht op 10 dagen extra salaris. Meteen er een maandsalaris tegenaan gooien bij uitblijven van aanzeggen, zou m.i. ook een buitenproportionele boete zijn. :)
<<

Anoniem288

Bericht 07 Sep 2016 15:44

Re: Contract ivm zwangerschapsvervanging

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 17:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 13 Sep 2016 19:40

Re: Contract ivm zwangerschapsvervanging

Ik up dit topic even omdat ik vet trots ben op mezelf. Ik ben vandaag het gesprek met mijn leidinggevende aangegaan. Eerst wilde ik het niet doen, omdat ik bang was emotioneel te worden en ik dacht er niets uit te kunnen halen. Maar ik vond het toch wel belangrijk om aan te geven dat ik de manier waarop echt niet tof vond. Dus zonder verwachtingen het gesprek aangegaan en ze heeft gewoon haar excuses aangeboden voor de manier waarop het ging. Ook zei ze dat ze zich vergist had en ik er idd niet was voor zwangerschapsvervanging. Ze zei dat het waarschijnlijk qua overformatie ook wel mee zou vallen, maar daar heb ik meteen op gereageerd dat het me om het contract zelf niet gaat en dat ik begrijp dat ze daar verder nu nog geen uitspraken over kan doen.
Ik vond dit soort gesprekken altijd super lastig omdat ik altijd begin te janken als ik gefrustreerd ben. En nu kon ik gewoon de regie bewaren en de kalmte. Jeuj.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 13 Sep 2016 20:12

Re: Contract ivm zwangerschapsvervanging

Knap van je Gijs, mag je zeker trots op zijn!
2010 2012
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 13 Sep 2016 21:51

Re: Contract ivm zwangerschapsvervanging

Wat goed Gijs! Dat vind ik echt knap!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem192

Bericht 13 Sep 2016 21:55

Re: Contract ivm zwangerschapsvervanging

Heel goed van je!
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers