Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tweedehands kopen

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 05 Sep 2016 19:26

Tweedehands kopen

Hoe sta jij daar tegenover? Koop jij (regelmatig) spullen tweedehands? Of moet je er helemaal niks van hebben en koop je het liefst alles nieuw?
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 05 Sep 2016 19:29

Re: Tweedehands kopen

Ik moet daar opeens aan denken. Tegenwoordig ben ik steeds meer van het tweedehands kopen.
Net postte ik in een topic dat ik het boek Huidpijn van Saskia Noort eigenlijk wel wil hebben. Nieuw kost hij volgens mij 20 euro op dit moment, dacht, eens even op marktplaats kijken. En daar wordt er 1 aangeboden bij mij in de buurt voor 7 euro, nog helemaal nieuw, aldus de advertentie. Dus heb gereageerd of hij/zij hem nog heeft, echt in goede staat is en dat ik hem anders morgen op kan komen halen. Scheelt me toch weer een hele hoop geld.

Onlangs ben ik verhuisd waardoor ik bijna alles nieuw aan moest schaffen. Ik heb echt super veel leuke dingen voor weinig geld kunnen kopen via marktplaats en van die facebookpagina's uit mijn buurt. ben er echt heel erg blij mee.

Witgoed en elektronica koop ik liever nieuw. Je weet nooit wat er mee is gebeurd. Mijn bed/matras etc. heb ik ook nieuw gekocht. Vond ik ook niet zo'n fijn idee om tweedehands te kopen.
Kleding koop ik eigenlijk ook altijd nieuw.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 05 Sep 2016 19:31

Re: Tweedehands kopen

Kleding en meubels hebben we allemaal nieuw, maar boeken en gereedschap daarentegen kopen we ook geregeld tweedehands. Eigenlijk om dezelfde redenen als Winegum.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem198

Bericht 05 Sep 2016 19:33

Re: Tweedehands kopen

Zeer sporadisch koop ik wat 2e hands.
MP vind ik geen fijne site meer sinds ze zich meer richten op commerciële doelen.
Daarnaast al meerdere miskopen gedaan dat de staat niet zo was als vermeld.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 05 Sep 2016 19:38

Re: Tweedehands kopen

Sinds ik zwanger ben en we bezig zijn met de hele babyuitzet, vind het juist leuk om voor tweedehands spullen te kijken, zowel online als in een tweedehands winkel. Een groot deel van de spullen is dan ook tweedehands, ik vind het zonde om er zoveel geld aan uit te geven, terwijl er eigenlijk zoveel meer leuks te krijgen is als je even verder zoekt!

Maar dingen als een matras ofzo heb ik inderdaad liever wel nieuw. Maxi cosi wilden we ook nieuw, maar nu kunnen we er een van vrienden overnemen en dan weet ik ook zeker dat er niks geks mee gebeurd is.

Vlak bij ons zit een tweedehands winkel en daar loop ik graag even binnen. Zij krijgen zo ontzettend veel spullen aangeboden, dat ze echt moeten selecteren wat de winkel in gaat en wat niet, dus ze verkopen eigenlijk alleen maar dingen die ook nog echt mooi zijn.
december 2016
juli 2019
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 05 Sep 2016 19:46

Re: Tweedehands kopen

Ik koop heel veel tweedehands. Bijna alles eigenlijk.
Ik loop hier elke week de kringloop in en kom regelmatig op rommelmarkten.
Scheelt me veel geld en ik vind het altijd wel een sport om iets moois te vinden voor weinig geld.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 05 Sep 2016 19:50

Re: Tweedehands kopen

Ik ben gek op vintage kleding, meubels en woonaccessoires, dus ja. Ik koop vooral via kringloopwinkels, tweedehands kledingwinkels (in Utrecht zitten hele leuke!) en beurzen.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 05 Sep 2016 20:01

Re: Tweedehands kopen

Ik koop eigenlijk altijd alles nieuw.
Heb ooit wel een tweedehands boek gekocht, omdat het niet meer gedrukt werd.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem316

Bericht 05 Sep 2016 20:08

Re: Tweedehands kopen

Wij kopen de laatste tijd ook meer 2e hands. Helemaal voor de baby. De meeste spulletjes zijn maar kort gebruikt/worden maar kort gebruikt, dus koop ik dat net zo lief 2e hands.

Kleding voor mezelf, matrassen, wasmachine etc koop ik wel nieuw.
<<

Anoniem184

Bericht 05 Sep 2016 20:15

Re: Tweedehands kopen

Dingen als electronica koop ik graag nieuw. Hoewel we laatst een een tweedehands handycam gekocht hebben, gewoon om te kijken hoe zo'n ding bevalt en of we hem veel zullen gebruiken. Kleding koop ik nooit tweedehands, en dat terwijl ik wel eens kleding tweedehands gratis heb gekregen en dat vaak nog de dingen zijn die ik het meest draag, grappig. Houten meubels zoals een tafel, kastjes en een bureau enzo (en ik denk ook kindermeubilair/-bedden, een babykamer etc etc) koop ik heel makkelijk tweedehands, terwijl ik een bank, of een bed voor onszelf weer nieuw wil. Ik kijk wel veel op marktplaats, vind dat ook echt leuk om te doen, maar ik koop er weinig. Minder dan ik zou willen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 05 Sep 2016 20:31

Re: Tweedehands kopen

Eigenlijk bijna nooit. Ik vind marktplaats niet fijn, en de kringloop hier ook niet super. Op rommelmarkten zie ik meestal echt alleen maar zooi, blijkbaar heb ik er ook geen oog voor. Over het algemeen vind ik het zoeken ook teveel gedoe, ik ben lui haha. Het is dus meer een gemakskwestie.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 05 Sep 2016 21:13

Re: Tweedehands kopen

Ik vind tweedehands geen enkel probleem. Babyspul, meubels, studieboeken. Het scheelt nogal en ik vind het voor mezelf gewoon niet ok om zoveel nieuwe dingen te willen kopen als er genoeg goede tweedehands spullen op de wereld zijn. Ik doe zelf ook geregeld spullen weer weg naar anderen, of we lenen spullen uit, gewoon omdat ik minder mee wil doen aan hebben en duur kopen.

Kleding van m'n kinderen die ik niet meer gebruik geef ik door aan m'n schoonzus of aan m'n moeder die het weer naar een soort kledingbank brengt.

Matrassen en maxicosi zou ik trouwens niet tweedehands kopen. Matras vanwege hygiene en maxicosi vanwege veiligheid. De maxicosi leen ik van vrienden.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 05 Sep 2016 21:15

Re: Tweedehands kopen

Speelgoed heb ik ook wel tweedehands bedenk ik me net. M'n oudste was/is nogal Thomas de trein fan, en al die treintjes zijn best duur bij elkaar! Dus die heb ik in etappes tweedehands gekocht. Op de kleedjesmarkt en op marktplaats.
#teammaple🍁
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 06 Sep 2016 05:58

Re: Tweedehands kopen

Zo nu en dan kopen we iets dat gebruikt is. Maar dan wel enkel spullen die goed schoon te maken zijn.
Heb wel eens wat tweedehands kleding voor de kinderen gekocht maar dan was de staat niet zoals beschreven dus dat doe ik niet meer. Ik verkoop (of geef weg) wel via mp of van die Facebook hoekjes.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 06 Sep 2016 07:52

Re: Tweedehands kopen

Ik koop regelmatig wat via marktplaats of op anders verkoopsites/fb, zeker voor E. De wipper, de eerste draagzak, spiegeltje voor in de auto, ander stoeltje, de diaperchamp, allemaal tweedehands en door de vorige eigenaar en door ons goed schoongemaakt. Prima spullen! Ook koop ik voor haar vaak tweedehands kleding.

Voor onszelf kopen we ook weleens tweedehands, vooral spullen voor in huis. Kleding voor mezelf koop ik eigenlijk dan weer nooit tweedehands.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 06 Sep 2016 09:26

Re: Tweedehands kopen

Ik koop eigenlijk nooit meer tweedehands. Ik merkte dat ik te veel kocht en ik ga nu voor less is more. Daarnaast ben ik heel netjes met mijn spulletjes, dus ik koop liever een nieuw boek dan een tweedehands boek. Ik wacht vaak wel op de goedkopere versie (7,50-12,50). Daarnaast ga ik bijv. naar het Boekenfestijn waar je ook goedkoper boeken kunt kopen.

Kleding heb ik sowieso nooit tweedehands gekocht, wel veel boeken.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 06 Sep 2016 09:31

Re: Tweedehands kopen

Ik koop af en toe dingen via MP. Laatst nog het Ikea keukentje voor mijn zoon tweedehands gekocht (was zo goed als nieuw) en een Stokke TrIpp Trapp stoel voor €30. Stoel was nog in prima staat, moest alleen een likje verf hebben. Dus die ben ik nu aan het opknappen (bij die van mijn zoon ook gedaan). Meestal koop ik wel dingen via marktplaats die er nog zo goed als nieuw uit zien, anders koop ik het toch liever nieuw.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 06 Sep 2016 12:28

Re: Tweedehands kopen

Ja ik koop heel veel tweedehands. Ik kan heel blij worden als ik iets goedkoop op de kop heb getikt.
In kringloopwinkels rondsnuffelen vind in heerlijk.
Ik verkoop ook veel via facebook pagina's.
<<

Anoniem193

Bericht 06 Sep 2016 12:31

Re: Tweedehands kopen

Ik koop vrij weinig tweedehands. Alleen onderdelen voor mijn motor/auto.
Kleding, speelgoed etc, wordt nieuw gekocht.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Sep 2016 12:40

Re: Tweedehands kopen

Ik heb niets tegen tweedehands, maar meestal denk ik er gewoon niet aan.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Sep 2016 12:45

Re: Tweedehands kopen

Ik koop vrij veel tweedehands.

Matrassen niet maar verder hebben we echt veel tweedehands.
R. 2013
D. 2016
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Sep 2016 12:52

Re: Tweedehands kopen

Ik koop niks tweedehands. Heel soms een bepaald boek van een serie die ik compleet wil krijgen. En van servies wat ik heb. Maar kleding zou ik nooit kopen
Afbeelding
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 06 Sep 2016 13:21

Re: Tweedehands kopen

Hier is meer tweedehands dan nieuw! Vooral via de verkoop en weggeef hoeken op fb. Vind het leuk zo nog goede spullen goedkoop op de kop te tikken en eventueel op te knappen. Bovendien vind ik het zonde nog goede spullen weg te doen. Matras wilde ik uiteraard wel nieuw.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Sep 2016 14:09

Re: Tweedehands kopen

Ik koop soms dingen tweedehands. Wij hebben bijvoorbeeld een piano tweedehands, de klinkertjes in de tuin zijn tweedehands en onze auto's ook. Boeken koop ik ook regelmatig tweedehands en mijn man koopt veel games tweedehands. Kleding koop ik soms over via het forum, dus dat is dan ook tweedehands. Verder soms een vaas of schaaltje bij de kringloop. Meubels koop ik over het algemeen nieuw, zeker een bank of stoelen. Omdat ik dat een beetje viezig vind tweedehands.

♥♥
<<

Anoniem221

Bericht 06 Sep 2016 14:12

Re: Tweedehands kopen

Eigenlijk koop ik nooit (meer) tweedehands. Niet omdat ik het niet wil, maar omdat ik op het moment dat ik iets zoek het niet tweedehands kan vinden. We doen dan wel weer aan 'goedkoper', we betalen nooit ergens de volledige prijs voor en wachten net zo lang tot iets in de aanbieding komt. Ook een leuke sport.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers