Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is nu echt leuk/interactief kattenspeelgoed?

<<

Anoniem184

Bericht 05 Sep 2016 16:30

Wat is nu echt leuk/interactief kattenspeelgoed?

Ik loop een beetje met het idee om dit jaar rond Dierendag eens een keertje wat luxer speelgoed te kopen voor de katten. Vooral ook omdat we dit najaar op vakantie gaan, de katten twee weken nagenoeg alleen zitten en we merken dat de jongste kat echt wel haar uitdaging/aandacht/stimulans nodig heeft omdat ze anders de ander gaat treiteren of zichzelf tot bloedens toe open gaat krabben. Als we thuis zijn gaat dat (nu eindelijk) allemaal prima, maar ik hou m'n hart vast als we straks twee weken weg zijn...

Maargoed, ik zat zelf te denken aan deze baan:
Afbeelding
Daar zit dan een (lichtgevend) balletje in waar ze achteraan kunnen. De baan heeft ook hoogteverschillen wat het dan weer extra uitdagend maakt voor de kat. Verder is die baan onderdeel van een hele serie producten (die ik voorlopig niet van plan was te kopen, de baan vond ik er wel grappig uit zien), en kun je hem verder uitbreiden met een onderdeel waar kattengras in kan, een massage-unit, een 'scratch pad' waar ze kunnen krabben en waar je ook snoepjes/brokjes in kunt verstoppen, een waterfontein, een soort interactieve voerbak waar ze moeite moeten doen om de brokjes uit te krijgen etc etc. Kortom, je kunt er een hele Efteling voor katten van maken.

Verder doet de laserpen, en veters en speelgoedmuisjes en -balletjes het hier ook altijd goed. Maar wat is nou nog meer leuk? Vooral het soort speelgoed waar katten echt even uitgedaagd worden en waar ze dus zonder hulp van ons mee kunnen spelen. Laserspeelgoed vinden ze bijvoorbeeld helemaal het einde maar is geen optie omdat de daarmee van ons afhankelijk zijn om ermee te spelen (en wij zijn straks op vakantie en m'n moeder komt wel elke dag langs, maar van haar wil ik ook niet verwachten om urenlang te blijven).
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 05 Sep 2016 16:58

Re: Wat is nu echt leuk/interactief kattenspeelgoed?

Wij hebben een kleine versie van die baan, gekregen van mijn ouders. Onze jongste kat is er gek op. Ik haal hem af en toe te voorschijn en dan hoort hij het balletje al. Komt ie vanuit de hoeken in huis aangerend om er mee te spelen. Bij ons dus een hit.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Sep 2016 17:04

Re: Wat is nu echt leuk/interactief kattenspeelgoed?

wij hebben z'n baan en onze jongste kat bijna 5 jaar vind die echt geweldig. We hebben hem nu in een rondje om de krabpaal en geregeld ligt die daar gek te doen met die baan. Waar die ook gek op is zijn veertjes had z'n zakje veertjes bij de action gekocht en dat vind die geweldig. En stuiterballen ook een succes.

de oudste vind laserpennen leuk en lintjes. En balletjes met belletjes erin, of een beestje met een batterij erin die dan automatisch loopt maar dat is lastig voor als je op vakantie gaat. Z'n beestje doen we ook wel eens in die baan

Mijn ervaring is met vakantie je geeft ze speeltjes maar als je weer thuis komt ligt het nog precies zo. Ze vermaken zich wel. Normaal ben je ook aan het werk. En als je moeder langskomt dat ze even met ze gaat spelen. Al zullen ze dan alleen maar eten willen haha. Dat is bij de mijne wel zo

oh die baan was volgens mij in de aanbieding bij zooplus
Afbeelding
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 05 Sep 2016 17:06

Re: Wat is nu echt leuk/interactief kattenspeelgoed?

Wij hebben ook zo een baan en onze twee katten vinden dit nog steeds leuk. Ik heb er 2 extra balletjes bij gekocht zodat er nu 3 inzitten. Ook omdat ze met 2 zijn en ik 1 toch te weinig vond voor de baan. Eventueel wil ik de baan nog uitbreiden of er andere toevoegingen bijkopen. Het is zijn geld wel waard want het is vrij prijzig vind ik.

Oh en hier doen propjes papier/propjes aluminium folie het nog het beste. En speeltjes/muisjes met catnip erin. Vaak zelf te vullen of bij te vullen.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 05 Sep 2016 17:13

Re: Wat is nu echt leuk/interactief kattenspeelgoed?

sarah1985 schreef:
oh die baan was volgens mij in de aanbieding bij zooplus


Klopt.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... oed/494770

Deze vind ik ook nog wel leuk voor onze kat! Zal vanavond eens met vriend overleggen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 05 Sep 2016 18:13

Re: Wat is nu echt leuk/interactief kattenspeelgoed?

sarah1985 schreef:wij hebben z'n baan en onze jongste kat bijna 5 jaar vind die echt geweldig. We hebben hem nu in een rondje om de krabpaal en geregeld ligt die daar gek te doen met die baan. Waar die ook gek op is zijn veertjes had z'n zakje veertjes bij de action gekocht en dat vind die geweldig. En stuiterballen ook een succes.

de oudste vind laserpennen leuk en lintjes. En balletjes met belletjes erin, of een beestje met een batterij erin die dan automatisch loopt maar dat is lastig voor als je op vakantie gaat. Z'n beestje doen we ook wel eens in die baan

Mijn ervaring is met vakantie je geeft ze speeltjes maar als je weer thuis komt ligt het nog precies zo. Ze vermaken zich wel. Normaal ben je ook aan het werk. En als je moeder langskomt dat ze even met ze gaat spelen. Al zullen ze dan alleen maar eten willen haha. Dat is bij de mijne wel zo

oh die baan was volgens mij in de aanbieding bij zooplus


Dat ben ik niet met je eens Sarah. Die van ons missen ons echt als we weg zijn en hebben ook meer aandacht nodig dan de oppas kort kan geven. Ik snap de zorgen van Maple wel en vind het goed dat ze opzoek gaat naar afleiding voor haar katten.

Zo'n kruiptunnel is hier trouwens ook altijd een succes (heb je bij de action). Eventueel aan een doos vast maken als in en uitgang en je hebt nog goedkoop speelmateriaal erbij.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem316

Bericht 05 Sep 2016 18:20

Re: Wat is nu echt leuk/interactief kattenspeelgoed?

Wij hebben die baan ook. Onze katten vinden hem af en toe wel leuk, maar ik moet zelf het balletje elke keer rollen (luie donders).

Als onze kat een kartonnen doos heeft, Is hij gelukkig. Er ligt veel speelgoed in huis maar daar speelt hij weinig mee.
De poes speelt helemaal niet eigenlijk.
<<

Anoniem184

Bericht 05 Sep 2016 18:27

Re: Wat is nu echt leuk/interactief kattenspeelgoed?

Wat jij zegt Siep, inderdaad. Ik ben sowieso wel een zachtgekookt ei als ik de katten alleen moet laten ivm vakantie (ik kan dan serieus wel huilen :redface: ), maar ze hebben ook echt iemand om zich heen nodig. Ze lopen al om me heen te hangen als ze aan m'n 'ritueel' doorhebben dat ik moet werken of de deur uit ga. Ik heb gewoon echte gezelligheidskatten denk ik :) Neem daarbij het gedrag van de jongste, ze heeft naar mijn idee toch meer aandacht en een andere aanpak nodig dan een gemiddelde kat. Heel pienter beestje, maar ook enorm gevoelig. Ze is veel sneller in de stress dan ik van een kat gewend ben, en dan heb ik echt toch al heel wat katten gehad. Ik wil sowieso voor de vakantie haar nagels nog even laten knippen zodat ze zichzelf of de oudste kat in elk geval niet kan openkrabben.

Maargoed, die baan is dus een succes lees ik, die gaat er dus komen :thumbup: Een tunnel heb ik nooit aan gedacht, ook een goed idee. Dozen heb ik inderdaad ook regelmatig staan, sterker nog, de doos van onze stofzuiger staat inmiddels al een halfjaa rin de gang omdat de jongste die geconfisqueerd heeft tot slaapplek. Ik wilde hem eigenlijk weg doen maar ik geloof dat ik hem nog wel even laat staan. Gewoon als veilig plekje.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Sep 2016 18:56

Re: Wat is nu echt leuk/interactief kattenspeelgoed?

Siep schreef:
sarah1985 schreef:wij hebben z'n baan en onze jongste kat bijna 5 jaar vind die echt geweldig. We hebben hem nu in een rondje om de krabpaal en geregeld ligt die daar gek te doen met die baan. Waar die ook gek op is zijn veertjes had z'n zakje veertjes bij de action gekocht en dat vind die geweldig. En stuiterballen ook een succes.

de oudste vind laserpennen leuk en lintjes. En balletjes met belletjes erin, of een beestje met een batterij erin die dan automatisch loopt maar dat is lastig voor als je op vakantie gaat. Z'n beestje doen we ook wel eens in die baan

Mijn ervaring is met vakantie je geeft ze speeltjes maar als je weer thuis komt ligt het nog precies zo. Ze vermaken zich wel. Normaal ben je ook aan het werk. En als je moeder langskomt dat ze even met ze gaat spelen. Al zullen ze dan alleen maar eten willen haha. Dat is bij de mijne wel zo

oh die baan was volgens mij in de aanbieding bij zooplus


Dat ben ik niet met je eens Sarah. Die van ons missen ons echt als we weg zijn en hebben ook meer aandacht nodig dan de oppas kort kan geven. Ik snap de zorgen van Maple wel en vind het goed dat ze opzoek gaat naar afleiding voor haar katten.

Zo'n kruiptunnel is hier trouwens ook altijd een succes (heb je bij de action). Eventueel aan een doos vast maken als in en uitgang en je hebt nog goedkoop speelmateriaal erbij.


ik zei toch ook niet dat ze ons niet missen. Als wij thuis komen van vakantie willen ze eerst veel aandacht en opgetild worden. En als we weg zijn mis ik ze echt. Ben zelfs zo erg dat ik een speciaal fotoboekje meeneem met foto's van ze :palm: .
Afbeelding
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 05 Sep 2016 19:12

Re: Wat is nu echt leuk/interactief kattenspeelgoed?

Ik had ook zo'n laserpen op batterij. Hij stopt automatisch na 15 minuten. De oppassers zetten die ook regelmatig aan voordat ze weg gingen, zodat hij nog even kon spelen. Wellicht ook een idee.

Verder zijn dozen en tunnels ook een succes hier.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 05 Sep 2016 19:46

Re: Wat is nu echt leuk/interactief kattenspeelgoed?

die baan vinden ze hier leuk. als ze de baan na een tijd links laten liggen dan ruim ik hem op om later weer tevoorschijn te halen. elke keer weer een hit.

wat hier voor een weekendje weg goed werkt is speelgoed met kattenkruid/valeriaan en ander nieuw speelgoed. verder idd zo'n tunnel en enkele extra dozen.

Maple schreef:Wat jij zegt Siep, inderdaad. Ik ben sowieso wel een zachtgekookt ei als ik de katten alleen moet laten ivm vakantie

hier nog eentje, ik ben al jaren niet langer dan een weekend op vakantie geweest :redface:
Afbeelding
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 05 Sep 2016 21:16

Re: Wat is nu echt leuk/interactief kattenspeelgoed?

Mijn kat vond het nog het leukste om achter een tampon (of iets anders stoms) aan te zitten, allerlei leuke speeltjes boeide hem echt niet.. Enige wat wel een hit was, was dit ding, met catnip er in:
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 10 Sep 2016 10:39

Re: Wat is nu echt leuk/interactief kattenspeelgoed?

Hier is dit een grote hit:

Afbeelding

Mijn kat heeft dat ding echt helemaal aan gort gekrabt (er zit een kartonnen krabding met catnip in), stopte ook snel met krabben op allerlei andere plekken en hij ligt er ook echt uren in elke dag, het is echt zijn veilige plekje.
Het enige nadeel zijn de kartonnen snippers, maar ja voor deze prijs (6,99 of 7,99 voor de XXL versie die wij hebben) kun je het echt prima uit proberen.
<<

Anoniem184

Bericht 20 Nov 2016 08:35

Re: Wat is nu echt leuk/interactief kattenspeelgoed?

Die baan waar ik het in de openingspost over had is er inmiddels, en echt een mega succes! Zo erg dat ik gewoon aanvulling ervoor op m'n kerstverlanglijstje ga zetten, haha. Straks heb ik een heel circuit door de kamer heen.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers