Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Missed abortion: curretage of medicijnen?

<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 03 Sep 2016 15:08

Missed abortion: curretage of medicijnen?

Ik heb waarschijnlijk een missed abortion, vrijdag wordt dat duidelijk. Ik loop misschien op de zaken vooruit, maar ik ben heel erg aan het dubben over de keuze die ik dan moet gaan maken.

Curretage lijkt me fijn omdat het dan gelijk weg is, en geen onzekerheid meer. En ik moet toch opgenomen worden, is ook wel een ding. En er zijn bijwerkingen, maar deze zijn te verwaarlozen.
Pillen lijken me naar, thuis afwachten of het komt, van al dat bloed raak ik denk ik in paniek. En de kans dat er alsnog een curretage moet komen is er.

Misschien is er iemand die me wat kan vertellen over de ervaringen met curretage of medicatie? Alvast bedankt!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 03 Sep 2016 17:11

Re: Missed abortion: curretage of medicijnen?

Allereerst een dikke knuffel!

Tussen onze 2 kinderen heb ik een miskraam gehad.
We hebben toen gekozen voor medicatie. Ik moest inderdaad een pil nemen en afwachten.
Die pil ging al snel zijn werk doen en ik kreeg flinke weeën. Na een aantal uur best vervelende weeën te hebben gehad dacht ik het vruchtje te hebben verloren. Helaas bleef ik daarna (wel in veel mindere mate) bloedverlies houden.
De krampen waren wel voorbij. Na een aantal weken moesten we terug naar de gyn om te controleren of alles weg was.
Maar (zoals we al verwachtte, i.v.m. blijvend bloedverlies) zat er nog het een en ander. En moest ik dus alsnog gecuretteerd worden. De curettage viel me reuze mee, het was zo gepiept en ook erna was ik snel weer op de been.
En ik was blij dat ik toen zeker wist dat alles weg was.

Mochten wij ooit weer voor deze keus staan, zouden wij gelijk voor curettage kiezen. Ik vond het effect van de pillen best zwaar, en achteraf dus ook nog eens voor niks.

Succes met je keus!
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1954

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 03 Sep 2016 17:14

Re: Missed abortion: curretage of medicijnen?

Ik heb drie maanden geleden ook een missed abortion gehad en ik heb zowel pillen als een curretage gehad. Ik kwam erachter bij de echo toen ik 8,5 week zwanger was. Het vruchtje was met 6 weken gestopt met groeien. Ik heb eerst gekozen voor de pillen. Hierdoor is een miskraam opgewekt. Helaas kreeg ik een week later koorts en een baarmoederontsteking en heb ik alsnog een curretage gekregen. Je mag me wel een pb sturen als je meer wilt weten of vragen hebt.
2011 2012 2017
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 03 Sep 2016 17:16

Re: Missed abortion: curretage of medicijnen?

Allereerst sterkte en een knuffel!

Ik heb 3 keer een missed abortion gehad. De eerste keer was heel erg vergelijkbaar met jouw verhaal nu.

Uiteindelijk zat het dus toch niet goed en kreeg ik tabletten. Hiervan kreeg ik veel krampen, best veel bloedverlies, maar zonder vruchtje. Uiteindelijk dus toch een curettage gehad.

De tweede keer was een m.a. met 15 weken. Het kindje was 2 dagen na de termijnecho overleden. Ook toen weer pillen gehad (in combinatie met opname), omdat het kindje te groot was voor curettage. Dit leek in eerste instantie niet te werken, dus zou ik de volgende ochtend nog een dosis krijgen. Gelukkig kwam uiteindelijk toch het kindje nog op de eerste dosis. De volgende ochtend nog een curettage gehad voor restweefsel en na een paar weken nog een keer een curettage.

De 3e m.a. meteen een curettage gehad. Vond ik toch het prettigst.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 03 Sep 2016 17:36

Re: Missed abortion: curretage of medicijnen?

He wat naar, sterkte!

Ik heb gekozen voor pillen omdat het voor mij op aborteren leek dan, terwijl het zo gewenst was. Daarmee is alles uiteindelijk uit mijn lichaam gegaan, ik geloof in 1 of 1,5wk. Was met 8.5wk
<<

nietjuuh

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 20 Feb 2016 13:24

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 04 Sep 2016 08:01

Re: Missed abortion: curretage of medicijnen?

Hier alleen ervaring met pillen. Afwachten en weeën die je krijgt zijn heftig, ook omdat je thuis bent en niet weet wat je kan verwachten. Bij mij kwam na ongeveer 8u het vruchtje los en deze zag ik intact in de wc liggen. Blijkbaar komt dit niet vaak voor maar zo hebben we voor ons gevoel wel beter afscheid kunnen nemen. Bij curretage is het ineens voorbij. Wel heb ik tot een week last gehad van naweeën.

Ik hoop dat je deze beslissing niet hoeft te gaan nemen! Sterkte
Afbeelding
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 04 Sep 2016 11:07

Re: Missed abortion: curretage of medicijnen?

Bij voor de eerste M.A. gehad.
Bij de termijnecho te zien dat het vanaf 5 weken al gestopt was met groeien. Ik had ook totaal geen klachten maar had het niet verwacht. Daarna bij alle volgende zwangerschappen ook heel erg onzeker geweest tot een week of 20.
De medicijnen/pillen die ik moest inbrengen deden helemaal niets.
Toen curretage gehad. Die was mislukt. Na al een week veel rood bloedverlies te hebben gehad, was er op eene cho te zien dat baarmoeder vol zat met bloed en weefsel. Die avond kreeg ik vanzelf een soort weeën en heeft mn lichaam het er allemaal uit geduwd. Daarna was mijn cyclus weer normaal meteen en was ik na 5 maanden weer zwanger en is het goed gegaan. Ik kreeg met 6 weken toen een echo vanwege de angst die ik had.

Ik zou eerst weer de pillen proberen...
04-2014
10-2015
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 04 Sep 2016 11:20

Re: Missed abortion: curretage of medicijnen?

Zoveel mensen zoveel ervaringen, dat is wat ik toen geleerd heb na heel veel zoeken op Google.

Ik heb ook een missed abortion gehad. Kreeg met 8 weken de echo en het vruchtje was met ruim 6 weken gestopt met groeien. Ik heb eerst een week gewacht en toen er niets gebeurde gekozen voor de pillen. Dit heeft bij mij goed gewerkt. Vond het wel even heftig, voelde als weeën maar toen ik het vruchtje eenmaal verloren was ging het al snel een stuk beter. Ik heb volgens mij rond 10 uur 's ochtends de eerste pillen ingedaan en uiteindelijk rond 20.00 uur ben ik het vruchtje verloren.

Hier een goede ervaring dus met Cytotec.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 04 Sep 2016 15:10

Re: Missed abortion: curretage of medicijnen?

Oh wat rot allemaal he? Ik heb het ook gehad 3 maanden terug.. tijdens mijn 1e echo zagen ze dat het gestopt was met groeien rond de 6 weken en paar dagen.
Ik heb met de gynaecoloog overlegd en die zei ga maar voor de pillen.
Heb er niet veel last van gehad en wel veel stolstels en bloed maar was te doen hoor!
Alleen het was niet weg daarna bij volgende controle :(
Had ze al 2keer ingebracht.
Toen zou ik alsnog curretage krijgen maar pff wat vond ik dat erg.. maar het is na de controle weer opnieuw gaan bloeden en heb weer een echo gevraagd en toen eas t goed!

Jouw keuze moet je zelf achterstaan maar ik vond het achteraf wel slopend of het goed was of niet na die pillen. Alleen een curretage is me bespaard gebleven maar dan ben je er wel gelijk vanaf!
Heel veel sterkte met je keuze ♡
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 04 Sep 2016 16:12

Re: Missed abortion: curretage of medicijnen?

Ik heb afgelopen mei een missed abortion gehad. Ik heb toen gekozen om het op te wekken met pillen. 3 uur na het inbrengen van de pillen kwam het op gang en heb ik heel veel pijn en bloed gehad. Het bloeden was zo enorm veel dat ik naar het ziekenhuis moest en daar een nacht moest blijven. 2 weken later op de nacontrole bleek dat er nog een klein stukje rest weefsel te zitten. Ik mocht toen de volgende menstruatie afwachten. Dit duurde echter 10 weken voordat ik ongesteld werd. Bij de nacontrole die toen volgde bleek dat het stukje er nog steeds zat en moest ik alsnog gecurreteerd worden. Dit is 5 weken geleden gebeurt.
Een volgende keer zou ik meteen voor curretage kiezen want ik vond de nasleep met de pillen erg heftig. In mijn hoofd was het allemaal al goed en had ik de ma verwerkt maar lichamelijk kon ik nog niet verder en dat vond ik erg vervelend.

Heel veel sterkte en een knuffel voor jou.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 06 Sep 2016 13:50

Re: Missed abortion: curretage of medicijnen?

Bedankt voor alle antwoorden. Ik heb alles even laten bezinken en heb voor en tegens afgewogen, ik kies voor curretage als het zover moet komen vrijdag. Als ik het poliklinisch wil, dan kan het waarschijnlijk zelf al vrijdag direct, dat zou fijn zijn, maar goed, eerst maar eens afwachten en toch nog stiekem hopen op een wonder :yes:
Nogmaals bedankt voor jullie ervaringen! :ja:
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1954

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 06 Sep 2016 21:34

Re: Missed abortion: curretage of medicijnen?

Ik hoop het ook echt voor jullie! Wat duurt wachten dan lang hè. Fijn dat je voor jezelf al een keuze hebt gemaakt. Ik keek enorm op tegen de curretage en narcose, maar het is mij ontzettend meegevallen. Kreeg maar een klein roesje en het was zo klaar. Zou er een volgende keer weer voor kiezen.
2011 2012 2017
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 07 Sep 2016 12:15

Re: Missed abortion: curretage of medicijnen?

Ik ben al een aantal keer geopereerd aan mijn knie en kaak en ik kom nooit slecht uit een narcose, dus daar maak ik me geen zorgen om. Ik maak me meer zorgen om de emotionele kant, het lijkt me wel heftig!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1954

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 07 Sep 2016 15:19

Re: Missed abortion: curretage of medicijnen?

Daar heb je gelijk in hoor, dat vond ik ook het heftigst. In het begin kon ik het goed relativeren dat het beter was zo als het toch niet goed was, maar het is mij eerlijk gezegd flink tegengevallen. Het is nu drie maanden geleden en ik heb het er nog wel moeilijk mee, dat had ik eigenlijk niet verwacht.
2011 2012 2017
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 07 Sep 2016 17:40

Re: Missed abortion: curretage of medicijnen?

Dat geloof ik best! Je moet het echt verwerken, het is een diepe wens, een kindje, en als dat dan uiteen spat is dat gewoon klote om het even plat te zeggen!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1954

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 07 Sep 2016 18:20

Re: Missed abortion: curretage of medicijnen?

Zo is het wel inderdaad. Ik duim echt voor jou dat het vrijdag toch allemaal goed blijkt te zijn!
2011 2012 2017
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 07 Sep 2016 19:02

Re: Missed abortion: curretage of medicijnen?

Thanks, superlief❤
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 05 Jan 2017 21:18

Re: Missed abortion: curretage of medicijnen?

Ik ging even zoeken op missed abortion en kwam dit topic tegen. Ons kindje is rond de 9 weken gestopt met groeien. Zou nu bijna 12 weken zijn. Ik heb ook gekozen voor een curretage omdat ik de pillen niet zag zitten. Ik ben als de dood om het vruchtje in het toilet te zien liggen. Morgen is het zover en ik ben zo bang! Ik heb gelukkig al van iemand gehoord waarbij het heel erg is meegevallen dus dat stelt me enigszins gerust. Net als jullie "positieve" verhalen, voor zover je kan spreken van iets positiefs in dit geval.

Ik wil er verder niets mee maar toch even mn angst delen ofzo.
⁠♡♡♡
<<

anoniem196

Bericht 05 Jan 2017 21:56

Re: Missed abortion: curretage of medicijnen?

Wat verdrietig :(
Veel sterkte morgen en de komende tijd.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 05 Jan 2017 22:00

Re: Missed abortion: curretage of medicijnen?

Veel sterkte morgen en de daarna Uffe.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 05 Jan 2017 22:02

Re: Missed abortion: curretage of medicijnen?

Wat naar. :( Sterkte :hug:
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 05 Jan 2017 22:02

Re: Missed abortion: curretage of medicijnen?

Wat ontzettend verdrietig.

Ik hoop dat het meevalt morgen, voor zover dat kan natuurlijk, en wil je veel sterkte wensen.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 05 Jan 2017 22:18

Re: Missed abortion: curretage of medicijnen?

Ach, wat verdrietig. Sterkte!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 05 Jan 2017 22:29

Re: Missed abortion: curretage of medicijnen?

Sterkte, Uffe :hug:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 05 Jan 2017 22:35

Re: Missed abortion: curretage of medicijnen?

Nogmaals veel sterkte meid. Ik denk aan je!
2012 & 2016
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers