Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Restschuld

<<

Anoniem198

Bericht 05 Sep 2016 19:26

Re: Restschuld

Als je geen haast hebt zou ik het eerst voor een wat hogere prijs op de markt zetten.
Zakken kan je altijd nog.

En (onder) verhuren aan iemand die je kent is dat een optie?
<<

Anoniem192

Bericht 05 Sep 2016 19:57

Re: Restschuld

Lastig, ik zie het bij ons in de wijk nu ook dat huizen voor erg weinig weggaan, wij houden dan ook schuld over..
<<

theelepel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 102

Geregistreerd: 28 Sep 2013 12:11

Bericht 09 Sep 2016 11:20

Re: Restschuld

even een vraag: hoe gaat dat eigenlijk als je je huis wilt verkopen. Gewoon een paar makelaars vrijblijvend langs laten komen? En wat zijn ongeveer de kosten als je je huis wilt verkopen?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 09 Sep 2016 13:07

Re: Restschuld

theelepel schreef:even een vraag: hoe gaat dat eigenlijk als je je huis wilt verkopen. Gewoon een paar makelaars vrijblijvend langs laten komen? En wat zijn ongeveer de kosten als je je huis wilt verkopen?

Kijk even naar dit topic: huis-verkopen-t11156.html
Daar wordt heel veel in uitgelegd :)

♥♥
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 19 Sep 2016 14:04

Re: Restschuld

Hier hetzelfde probleem, daardoor kunnen we ook minder hypotheek krijgen voor een eventueel nieuw huis, dus we blijven hier voorlopig wonen tot we de restschuld bij elkaar hebben gespaard. Verhuren is inderdaad een hoop gedoe, volgens mij moet je daar ook toestemming voor krijgen van je hypotheekverstrekker en mag het maar voor een periode van maximaal 5 jaar o.i.d.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 19 Sep 2016 17:06

Re: Restschuld

Ik zou het gewoon te koop zetten en als een malle gaan sparen. Misschien kun je afspraken maken met je vriend dat hij de kosten voor boodschappen ed op zich blijft nemen. Dat scheelt toch weer. En als je het verkoopt dan met een persoonlijke lening de schuld financieren. En vanaf dan helemaal als een gek sparen. Zolang je bij je vriend woont kun je sparen. Daar zou ik gebruik van maken en zorgen dat de schuld is afbetaald voordat je een ander huis gaat zoeken.

Een huurder lijkt me echt gedoe. Vooral omdat de afstand tussen je oude en nieuwe woonplaats best ver is. Je hebt dan ook een verantwoordelijkheid naar een huurder toe. Lijkt mij niks.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 19 Sep 2016 17:19

Re: Restschuld

Carra schreef:Ik zou het gewoon te koop zetten en als een malle gaan sparen. Misschien kun je afspraken maken met je vriend dat hij de kosten voor boodschappen ed op zich blijft nemen. Dat scheelt toch weer. En als je het verkoopt dan met een persoonlijke lening de schuld financieren. En vanaf dan helemaal als een gek sparen. Zolang je bij je vriend woont kun je sparen. Daar zou ik gebruik van maken en zorgen dat de schuld is afbetaald voordat je een ander huis gaat zoeken.

Een huurder lijkt me echt gedoe. Vooral omdat de afstand tussen je oude en nieuwe woonplaats best ver is. Je hebt dan ook een verantwoordelijkheid naar een huurder toe. Lijkt mij niks.


Mijn eigen ervaring is dat het juist totaal geen gedoe is.. Ik huur dan een woning dat te koop staat, het is voor de eigenaresse ideaal want mijn huur is hoger dan haar hypotheek. Het is kwestie van 1x het contract opstellen / op laten stellen. Ik heb bijna niks met haar van doen, ze is sinds ik hier woon hier niet meer geweest (1,5 jaar bijna), we appen alleen wanneer er echt iets noodzakelijks is, dus dat is 1x in de paar maanden.
Ik weet dat ik 3 maanden heb om er uit te gaan als zij het opzegt, en ik heb 1 maand opzegtermijn.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 19 Sep 2016 17:59

Re: Restschuld

Het ligt natuurlijk ook wel heel erg aan de huurder. Maar helaas weet je dat nooit van tevoren. Ik heb het te vaak mis zien gaan bij mijn werk dat ik het zelf niet aan zou durven.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Nov 2016 23:44

Re: Restschuld

Even een update: na allerlei opties te hebben overwogen kom ik er toch op uit dat ik er gewoon graag van af wil en mijn vader blijkt me toch te kunnen helpen met de restschuld (in de vorm van een lening, maar dat is helemaal prima uiteraard)! Is echt een opluchting. Over twee weken komt weer één van de makelaars die ik al eerder heb gesproken langs om te kijken wat er moet gebeuren om het verkoopklaar te maken. Spannend allemaal!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem221

Bericht 27 Nov 2016 00:30

Re: Restschuld

Wat fijn dat je vader jou kan helpen. Nu maar verkopen dan.
<<

Anoniem244

Bericht 27 Nov 2016 01:48

Re: Restschuld

Wat fijn Bliss! Dat scheelt echt wel.
Ik was ook heel blij dat mn ouders konden helpen dmv een lening.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Nov 2016 15:38

Re: Restschuld

Super fijn Bliss!
<<

Anoniem315

Bericht 27 Nov 2016 15:44

Re: Restschuld

Fijn Bliss! Hopelijk wordt het gauw verkocht voor een goede prijs.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers