Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaring afbouwen borstvoeding ouder kindje?

<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 09 Okt 2013 22:07

Re: Ervaring afbouwen borstvoeding ouder kindje?

Happydobby schreef:
sandra schreef:Maar als je nu kleine beetjes kolft, bijv na de ochtendvoeding, en dat s'nachts geeft? Of je man laat geven.



ze kan toch ook gewone melk geven, hoeft ze niet te kolven en is hopelijk haar menstruatie snel weer terug.

heb je iemand bij wie ze kan logeren? Dan zou ik daarmee beginnen.


Ja dat kan ook, maar ik wist niet of haar dochter dat wel dronk.

Maar even nakolven na de ochtendvoeding tijdelijk kan evt ook, lijkt me minder stimulerend voor haar productie als 4 keer per nacht voeden.
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Okt 2013 22:08

Re: Ervaring afbouwen borstvoeding ouder kindje?

Wat ik ook nog bedacht, kan je het niet gekolfd geven en steeds met iets meer water aanlengen?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem166

Bericht 09 Okt 2013 22:11

Re: Ervaring afbouwen borstvoeding ouder kindje?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem166 op 13 Mei 2015 15:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 09 Okt 2013 22:15

Re: Ervaring afbouwen borstvoeding ouder kindje?

Misschien omdat ze s'nachts dan weer vaak drinkt, dat je lichaam dan toch weer een seintje krijgt wat je menstruatie tegenhoud?

Ik zou het gewoon eens een nachtje, of een paar nachtjes proberen, scheelt 4 voedingen op 24 uur, misschien komt je menstruatie dan wel..
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Okt 2013 22:18

Re: Ervaring afbouwen borstvoeding ouder kindje?

Ik lees altijd dat nachtvoedingen goed zijn voor je productie, dus ik redeneer dan andersom, geen nachtvoedingen slecht voor je productie en dus goed voor je cyclus (volg je me nog? :))
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem166

Bericht 09 Okt 2013 22:21

Re: Ervaring afbouwen borstvoeding ouder kindje?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem166 op 13 Mei 2015 15:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Okt 2013 22:23

Re: Ervaring afbouwen borstvoeding ouder kindje?

Kunstvoeding :P

Ik hoop echt heel erg voor je dat je snel een cyclus hebt.
R. 2013
D. 2016
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 09 Okt 2013 22:24

Re: Ervaring afbouwen borstvoeding ouder kindje?

Ik zie eigenlijk niet zo'n probleem, ik denk dat het doorzetten is en gewoon echt consequent zijn is in dit geval. Je geeft nu al zo lang bv, hoelang wil je zelf doorgaan totdat je cyclus weer terug is? Dat krijsen, dramatisch doen is allemaal tijdelijk. En nee, dat is geen pretje. Maar goed, ik zou het ook niet geweldig vinden om door te gaan omdat mijn dochter zo dramatisch doet.

Ik zou denk ik zelf beginnen met andere dingen aanbieden, en als ze het niet wilt/ lust of weet ik wat. Dan niet. Ze gaat vanzelf wel een keer goed andere dingen drinken hoor.

Bedoel het overigens niet naar, maar denk dat je gewoon even moet omschakelen.
<<

Anoniem166

Bericht 09 Okt 2013 22:26

Re: Ervaring afbouwen borstvoeding ouder kindje?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem166 op 13 Mei 2015 15:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem186

Bericht 09 Okt 2013 22:29

Re: Ervaring afbouwen borstvoeding ouder kindje?

Water met honing, daar had iemand op m'n werk het over.

Als je dochter nergens kan logeren dan zou ik het je vriend laten doen. Is voor haar ook fijn lijkt me.

Zullen we dan met alle vermoeide moeders van hier een nachtje in zo'n wellness hotelgebeuren gaan slapen? Dan komen we allemaal fris (en jij menstruerend) thuis. :)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Okt 2013 22:29

Re: Ervaring afbouwen borstvoeding ouder kindje?

Hmm anders die pap ofzo? Lekker slapen papje met chemische banaan ofzo? Ik weet natuurlijk ook niet hoe jouw bv smaakt, maar ik vind het zelf als suikerwater smaken. Maar om je dochter dat nou te geven is ook zo iets he.
R. 2013
D. 2016
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 09 Okt 2013 22:31

Re: Ervaring afbouwen borstvoeding ouder kindje?

snachts is het prolactineniveau hoger. Het geven van nachtvoedingen kan inderdaad wel invloed hebben op het uitblijven van je cyclus. Ik ben nu niet thuis, vrijdag pas weer, dan ga ik nog even voor je kijken. Voeding kan ook van invloed zijn op je cyclus, maar hoe dat precies zit weet ik zo niet. Daar kom ik later op terug. Je zou vast kunnen googelen op iets van borstvoeding, cyclus en eiwitten, met dat laatste heeft het te maken. Dan kijk ik thuis even of ik het artikel waar dat in stond nog vind en anders ken ik degene die het geschreven heeft, dus dat komt wel goed. Ik vind het zo verdrietig voor jullie, het klinkt inderdaad alsof je nog helemaal niet klaar bent met de borstvoeding. Je hoort nog van me.
Laatst gewijzigd door Tiramisu op 09 Okt 2013 23:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
februari 2012
november 2015
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 09 Okt 2013 22:35

Re: Ervaring afbouwen borstvoeding ouder kindje?

wat ik trouwens wel een beetje naar moedermelk vind smaken is bio melk met een drupje honing :') bio melk is van zichzelf al een stuk zoeter dan niet-bio melk en die honing zoet het dan nog net wat meer
februari 2012
november 2015
<<

Anoniem166

Bericht 09 Okt 2013 22:38

Re: Ervaring afbouwen borstvoeding ouder kindje?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem166 op 13 Mei 2015 15:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem186

Bericht 09 Okt 2013 22:42

Re: Ervaring afbouwen borstvoeding ouder kindje?

Ik kan me heel goed voorstellen dat je bv geven fijn vindt.
Maar ik denk dat je nu moet kiezen. Óf doorgaan en wachten tot je cyclus vanzelf op gang komt óf maatregelen treffen om je cyclus eerder op gang te krijgen. En en gaat hem in deze situatie nu waarschijnlijk niet worden.
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:06

Bericht 09 Okt 2013 22:59

Re: Ervaring afbouwen borstvoeding ouder kindje?

ken je dit artikel van Gonneke? Http://www.eurolac.net/index.php?p=20
onderaar gaat ze ook in op bv en vruchtbaarheid en schrijft ze ook kort wat over de eiwitten; hoe rijker voeding aan eiwitten, hoe eerder de menstruatie terugkeert. Verder vooral uitleg van hoe het lichaam werkt, ook de invloed van nachtvoedingen komt erin naarvoren.
Zelf denk ik wel dat er dingen zijn die je kunt proberen voor je helemaal af zou bouwen, maar sommige vrouwen krijgen ook pas hun cyclus terug wanneer ze helemaal gestopt zijn. Mijn moeder vertelde laatst dat ze helemaal niet heeft gemenstrueerd tijdens haar bv periode aan mijn broer en toch is ze zwanger geworden van mij, dat kan dus ook nog, maarja, de vraag is dan natuurlijk hoe lang je nog moet wachten.
februari 2012
november 2015
<<

Anoniem166

Bericht 09 Okt 2013 23:05

Re: Ervaring afbouwen borstvoeding ouder kindje?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem166 op 13 Mei 2015 15:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem112

Bericht 10 Okt 2013 09:08

Re: Ervaring afbouwen borstvoeding ouder kindje?

Sanne is het geen idee om een voedingssuplement te nemen met teunisbloemolie, zink en magnesium?
Dit mag je ook nemen bij het geven van borstvoeding en het ondersteund bij een onregelmatige menstruatie, en menstruatie ongemakken.
Zelf heb ik erg PMS en gebruik nu deze capsules een ruime twee maanden, mijn menstruatie is ineens weer regelmatig en verloopt minder heftig.

Misschien heeft jouw lichaam toch wel ergens een tekort waardoor het menstrueren uitblijft.

Zelf ging ik weer menstrueren na 10 maanden, wel heel onregelmatig en weinig maar dan kwam na 14 maanden weer terug toen ik helemaal geen bv meer gaf.

Sterkte meid want dit is niet leuk voor jullie :hug:
<<

Anoniem166

Bericht 10 Okt 2013 09:41

Re: Ervaring afbouwen borstvoeding ouder kindje?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem166 op 13 Mei 2015 15:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem112

Bericht 10 Okt 2013 10:09

Re: Ervaring afbouwen borstvoeding ouder kindje?

Sanne schreef:Waar koop je die tabletten, Annemie? Hebben die een bepaalde naam?



Annemijn ;) haha

Ik heb ze van Emafol pmp heten ze, gekocht bij de tuinen
<<

Anoniem166

Bericht 10 Okt 2013 10:12

Re: Ervaring afbouwen borstvoeding ouder kindje?

.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Spencer