Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spruw en kolven

<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 30 Aug 2016 11:30

Spruw en kolven

Hoi dames,

Had ook al in het borstvoedingstopic geschreven. Maar nog geen reactie. Heeft iemand ervaring met spruw en kolven vanwege het werken? Wat deed je allemaal. Pasteuriseerde je de melk ook? En gelijk na het kolven of aan het einde van de dag? Op dit moment heb ik ervoor gekozen om het zonder medicijnen te proberen. Hoop nog steeds dat dit gaat lukken.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Geel

Bericht 30 Aug 2016 13:14

Re: Spruw en kolven

Ik heb geen ervaring met borstvoeding, wel met spruw. Wij gebruikten daar wel Nystatine voor, maar deden tegelijk een flinke schoonmaakactie. Dus alle flessen schoon (in jouw geval alles waarmee je je melk afkolft en bewaart), spenen, doekjes, speelgoed, bed; alles wassen en steriliseren. Verder onze handen wassen voor en na een voeding en ook haar handen regelmatig wassen (zo'n twee/drie keer per dag). Ze heeft nu nergens last meer van.

Succes!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 30 Aug 2016 14:34

Re: Spruw en kolven

Haar handjes wassen is nog een goede tip. Dank je wel! Met mijn oudste twee heb ik het ook gehad, maar dat was toen nog in mijn verlof. Beiden kregen heel erg Krampjes van nystatine, dus wil het even zo proberen met kokosolie en hygiëne.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 30 Aug 2016 22:17

Re: Spruw en kolven

Maddie, ik had gisteren gereageerd, maar er ging iets mis met plaatsen.

Ik heb 1 keer spruw gehad bij mijn zoon, hem heb ik toen behandeld met nystatine en zelf na iedere voeding/iedere keer kolven gesmeerd met nyconazol (als ik het goed schrijf). Belangrijk is dat je nog een week behandeld nadat de klachten weg zijn om de schimmel echt weg te krijgen. De melk die ik kolfde vroor ik in, maar ik schreef er wel 'spruw' op zodat het kon worden gepasteuriseerd voordat hij het dronk. Flessen en kolf spullen ging aan het einde van de dag in de magnetron sterilisator na het afwassen. Spuugdoekjes en hydrofiele wastte ik op 60/90 graden en m'n bh's die ik niet zo heet kon wassen gingen in een sopje met biotex, en ik geloof dat met azijn ook zou kunnen.

Succes, hopelijk zijn jullie er snel van af!
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron