Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vertelde jij het?

<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Aug 2016 17:27

Re: Hoe vertelde jij het?

Bij de oudste had ik een cake gebakken en met roze en blauwe muisjes bestrooid. We hadden 'wat lekkers voor bij de koffie' meegenomen naar onze ouders (voor beide ouders een cake). De cake pakten we op tafel pas uit om aan te snijden.
Bij de ene was de reactie leuker dan de ander, maar oké.

Bij de 2e hebben we de avond van de test (die hadden we samen gedaan) onze ouders en broers direct gebeld. We konden niet wachten. Ook hebben we het direct aan N. verteld, ook al was ze nog geen 2. Het idee van een baby vond ze heel leuk.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem316

Bericht 29 Aug 2016 17:37

Re: Hoe vertelde jij het?

De dag voordat ik hoorde dat ik zwanger was, had ik nog verteld aan mijn moeder dat er niks ernstigs bleek uit het onderzoek en dat we over 3 maanden terug moesten komen in het ziekenhuis. De avond erna wisten we dus dat ik zwanger was en toen hebben we voor beide ouders een kaart gekocht met een opa en oma voorop. We wilden het snel vertellen omdat ze ook zo hadden meegeleefd met het onderzoek in het ziekenhuis en wij gingen de dag erna op vakantie. Ze waren allemaal heel erg verrast!
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 29 Aug 2016 17:45

Re: Hoe vertelde jij het?

Voor onzer beide ouders hadden ik slofjes gehaakt met een kaartje erbij waar 'opa en oma' in stond. Na de eerste echo zijn we met een smoes bij beide langs gegaan om het te vertellen. Mijn moeder trok het kaartje van het pakje zonder ernaar te kijken :) toen suggereerde ik dat ze misschien het kaartje ook moest bekijken, ze heeft wel tien keer 'echt waar?' gezegd, ze hadden echt geen idee of en zo ja, wanneer wij aan kinderen zouden beginnen! Voor mijn ouders is het het eerste kleinkind. Mijn schoonouders vonden het uiteraard ook heel leuk, maar voor hen is het al het derde kleinkind.

Mijn schoonbroers en schoonzussen hebben we het tijdens een familieweekend verteld, dat kwam toevallig mooi uit. Een van mijn schoonzussen was ook zwanger en we hadden alcoholvrij bier voor haar meegenomen. Of ik er ook iets van mocht :) duurde even voor het kwartje viel!

Voor de rest gewoon verteld geloof ik.
december 2016
juli 2019
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 29 Aug 2016 17:54

Re: Hoe vertelde jij het?

Wij hebben het gewoon aan iedereen verteld. Alleen bij mijn schoonouders gingen we, volgens mij vanwege Pasen ofzo, brunchen. Dus toen hebben we cakejes met muisjes meegenomen als traktatie. Maar m'n schoonmoeder wist het toen al, dit was meer voor m'n schoonzus en haar gezin.

♥♥
<<

anoniem203

Bericht 29 Aug 2016 17:57

Re: Hoe vertelde jij het?

Aan mijn ouders en schoonvader hebben we een Pip en Woezel knuffeltje gegeven met een kaartje eraan met : Willen jullie op mij passen tot ik er ben? Bij mijn moeder viel het kwartje na het kaartje 2x te hebben gelezen en bij mij vader drong het pas een minuut later door en die was compleet onder de indruk. Mijn schoonmoeder vloog echt zowat van haar stoel af toen ze het las :D

Bij mijn jongste heb ik mijn moeder gelijk gebeld en die mocht nog even niks tegen mijn vader zeggen. 2 dagen later gaf mijn oudste hem een positieve zwangerschaptest in handen (ook in een ziplockzakje ;) ) En mijn oudste mocht het tegen mijn schoonmoeder vertellen dat hij grote broer werd!
<<

Anoniem198

Bericht 29 Aug 2016 18:13

Re: Hoe vertelde jij het?

Bij mijn zoon heb ik mijn ouders meteen gebeld na positieve test.
M'n beste vriendin kwam 's avonds eten en ook die wist het meteen.

Bij deze baby was het een verrassing dat ik zwanger was. Toevallig hadden we het wknd afgesproken met beide ouders en toen hebben we ze het verteld. Ik had chocolaatjes met een baby erop gekocht in roze en blauw en die aan ze gegeven.
Ze wisten het meteen en waren net als ons verrast. Hadden het nog niet verwacht.

Mijn broers heb ik het verteld tijdens een familie etentje. Zoon had een shirt aan met ik word grote broer.
Het duurde even voor ze het zagen maar erg leuke reacties.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 29 Aug 2016 18:14

Re: Hoe vertelde jij het?

Onze ouders en broers hebben we het gewoon verteld. De dag na de echo gingen we met vrienden uiteten. We hadden de foto van de echo meegenomen en zeiden dat we een fotoshoot hadden laten doen, we lieten toen de echo foto zien. Ze reageerden heel verrast en blij.
Bij de rest van de vrienden hadden we uitgenodigd voor de verjaardag van mijn vriend. We hadden soesjes met daarover heen blauwe en roze glazuur. Het duurde wel even voor het kwartje viel.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Aug 2016 18:21

Re: Hoe vertelde jij het?

Ik heb er best wat werk van gemaakt:

*weg*
Laatst gewijzigd door Jip op 30 Aug 2016 21:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem197

Bericht 29 Aug 2016 18:48

Re: Hoe vertelde jij het?

DdL schreef:Mijn zus zei dat ze een leuke kinderkamer aangeboden had gekregen. Maar ja ze kon er niets mee want ze was niet zwanger maar wel precies datgene wat ze wilde. Dus heb ik gezegd dat ik hem wel kon gebruiken. Het duurde echt lang voor het kwartje viel :s


Ow en de tweede keer had lejow een shirt gemaakt voor mijn zoon. Duurde lang voordat iedereen het zag terwijl 5 mensen zeiden dat hij zo'n leuk shirt aan had. Maar dus niet lezen :palm:
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 29 Aug 2016 19:05

Re: Hoe vertelde jij het?

Cotton schreef:
Bazinga schreef:Hier ook niks 'leuks', we hebben m'n moeder gebeld, omdat ik wist dat die op het strand zat en 't leek me heel leuk dat ze dáár zou zitten en te horen zou krijgen dat ze oma zou worden. Diezelfde avond zijn we langs m'n schoonouders gegaan met 'We moeten jullie iets laten zien' en 3 positieve testen in een ziplock zakje.

Echhtttt???

Oh ik vind dat altijd een beetje viezig. :razz:


Haha, wij hebben de test gewoon zo gegeven. Zo'n sensitest met het hartjesvenster en een dop. Volgens mij is geen van de opa's en oma's erover "gevallen". Achteraf gezien heb je wel gelijk...
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 29 Aug 2016 19:17

Re: Hoe vertelde jij het?

Gewoon verteld, we vonden het nieuws al speciaal genoeg.

Bij mijn vriendinnen uit mijn oude woonplaats was het heel grappig, ik was heel beroerd dus kon niet daar heen en we besloten het via de app te vertellen, ik stuurde: de naam van mijn man en ik willen jullie aan iemand voorstellen! En voordat ik echo foto er achter aan kon sturen reageerde een vriendin al dat ze dacht wat we een puppy hadden :palm:
Ik was de eerste van de vriendinnen die zwanger was en ik denk dat ze het nog niet verwacht had haha.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Aug 2016 19:34

Re: Hoe vertelde jij het?

Jip, dat ga ik ook doen op m'n werk, maar dan in t Engels en met zo'n 100 roze koeken of blueberry muffins ;-)
Reageerden jouw collega's leuk?
Let's discover the world together.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 29 Aug 2016 19:39

Re: Hoe vertelde jij het?

Het was met kerst bij mijn moeder. Wij maken dan allemaal hapjes soort van tapas, maar dan wat luxere hapjes.
Ik zei toen dat ik mijn eigen wijn bij had. Het was een fles kinderchampagne. Mijn moeder zei o leuke fles.
Mijn vriend had een shirt aan waar opstond i'll be your father met een afbeelding van darth vader.
Maar het kwartje viel niet tot ik zei bekijk deze fles eens goed en kijk naar het shirt van R.
Toen riep de vriendin van mijn zusje oh wat leuk gefeliciteerd. En eindelijk viel het kwartje bij de rest.

Bij mijn schoonfamilie hadden we met de kerstkadootjes uitpakken een playmobil setje gekocht van een vader in een babykamer. Er zat een commode bij een baby de vader en een wiegje geloof ik.
Die hadden we zijn broertje kado gedaan (omdat hij vroeger ook altijd met playmobil speelde). Die pakt het uit en die zegt dat ben jij later tegen mijn vriend. Dus mijn vriend zegt dat klopt. Broertje helemaal blij ouders snapte er niets van hahaha.
Nadat we het even uitlegde waren ze ook heel.blij.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 29 Aug 2016 19:41

Re: Hoe vertelde jij het?

Wij zijn na de eerste goede echo langsgegaan bij ouders en schoonouders en hebben de echo laten zien. Mijn ouders hadden al een vermoeden omdat ik er zo verrot uit zag door de misselijkheid en het spugen. Mijn schoonmoeder had niets gemerkt aan me en vond dat ik er stralend uit zag :smile:
⁠♡♡♡
<<

Tommie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 11 Mrt 2014 19:57

Bericht 29 Aug 2016 20:05

Re: Hoe vertelde jij het?

De dag voor kerst hadden wij de eerste echo. Wij hadden van te voren kerstkaartjes getekend met het kerststalletje, mijn vriend als jozef en ik als maria, en boven het kribbetje een vraagteken. Deze kaartjes kregen onze familieleden met kerst (we zagen ze dan allemaal). Het duurde best lang voordat het kwartje viel haha :)
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Aug 2016 20:09

Re: Hoe vertelde jij het?

Bij de eerste zijn wij bij beide ouders langs gegaan.
Wij hadden schoentjes van fondant laten maken. Deze ingepakt. Bij mijn ouders waren mijn zus en neefje ook toevallig.

Bij de 2e hebben wij het afgelopen oudjaarsavond verteld. Ouders,schoonouders en mijn zus en neefje waren hier. Wij hadden nieuwjaars rolletjes gevuld met blauwe en roze slagroom. Bij mijn zus viel als eerste het kwartje.
2014 2016
<<

Anoniem291

Bericht 29 Aug 2016 20:18

Re: Hoe vertelde jij het?

We hadden voor de ouders babysokjes gekocht waarop stond mum + dad = me en daaraan had ik een lintje gemaakt met jullie worden opa en oma.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 29 Aug 2016 20:20

Re: Hoe vertelde jij het?

Mijn ouders en schoonouders met een flesje oupa en ouma wijn. Dat is desertwijn uit Afrika.
Mijn vader begreep als enige de hint haha mijn moeder zag alleen dat het wijn was en las het etiket geeneens.

Dit is de oma versie:

Afbeelding
2016
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 29 Aug 2016 20:28

Re: Hoe vertelde jij het?

Bij onze oudste wilde ik het dezelfde dag als de positieve test nog aan mijn ouders vertellen, maar het was zondag dus de winkels waren dicht, gelukkig op het station nog een boekje gevonden met een titel als: knutselen bij opa, of knutsel-opa. Ze moesten huilen, zo lief. Hij is het eerste kleinkind aan onze kant.
Voor mijn schoonouders heb ik de echo foto in een lijstje gedaan en erbij geschreven:'jullie worden opa en oma!'.
Die waren ook heel blij, maar ietsje nuchterder (kleinkind nummer 6).

Bij onze dochter volgens mij voor beide grootouders de echo foto uitgeprint.
En het geslacht met koekjes met roze muisje van de hema.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 29 Aug 2016 20:45

Re: Hoe vertelde jij het?

Door op zondagochtend om 8u huilend in de slaapkamer van mijn ouders te staan (heb een sleutel). Mijn moeder moest ook huilen en zei 'oh nee toch lieverd, niet weer', toen riep mijn man vanaf de overloop 'het is juist goed A.!'. Daarna moest we nog meer huilen en moest ook mijn vader een traantje wegpinken.
Vervolgens naar mijn zus, die wist als enige dat ik ging testen en ik had gezegd dat ik langs zou komen als het goed was. Zodra ze de deur open hoorde gaan, begon ze al met huilen. Bij mijn broer en broertje ook direct tranen, ze wisten het gelijk toen we onverwachts voor de deur stonden. Bij mijn schoonmoeder hebben we het gewoon gezegd en daar kwamen de tranen weer. En zodra zwagers er waren, hebben we het hen verteld. Als laatste hebben we die dag mijn vriendin bezocht en ook met haar heb ik een potje zitten janken.

Ik heb nog nooit zoveel gehuild op een dag, zoveel opluchting en tegelijk zo'n nieuwe spanning erbij.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 29 Aug 2016 20:48

Re: Hoe vertelde jij het?

Bij onze oudste hadden we er ook geen geheim van gemaakt dat we in de medische molen zaten. Vrij snel na de positieve test zijn we langs onze ouders en beste vrienden gereden om het te vertellen.

Bij de middelste hadden we de oudste een t-shirt aangedaan met de tekst "stoer ik word grote broer" erop. Het was kerst toen dus dat kwam goed uit, iedereen was bij elkaar. Bij beide kanten duurde het even voordat het kwartje viel.

Bij de jongste testte ik positief op vakantie. Toen we terug kwamen zaten al snel onze ouders bij ons op de koffie en heeft de oudste verteld dat we nog een extra cadeautje mee hadden genomen, namelijk een broertje of een zusje. Dat was ook erg leuk en hij vond het super stoer om te vertellen!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 29 Aug 2016 20:51

Re: Hoe vertelde jij het?

Oh Taeda, wat een bijzondere dag moet dat zijn geweest. Fijn dat iedereen zo meeleefde en zo lief reageerde.

Wij hebben het gewoon verteld, op de dag na de positieve test. We konden het echt niet voor ons houden. Mijn ouders waren heel blij, emotioneel en enthousiast. Ze namen ons die avond mee uit eten om het te vieren.
<<

Anoniem177

Bericht 29 Aug 2016 21:04

Re: Hoe vertelde jij het?

Ik heb mijn moeder opgebeld dat ik weer zwanger was, toen kwam ze net als de 1e keer langs met een ontbijtje haha. Broers en schoonzussen heb ik gebeld en social media met jaarwisseling een echo fototje.
<<

Anoniem301

Bericht 29 Aug 2016 21:06

Re: Hoe vertelde jij het?

Ik had in de ochtend een positieve test en heb het in de middag aan m'n moeder verteld. We luisteren vaak muziek in de tuin en het was die dag ook mooi weer. Dus ik had een afspeellijstje gemaakt met liedjes waar veel het woord baby in voorkwam. Dus ik plugde m'n iPad in de boxjes en zette die op. Natuurlijk ging er geen belletje rinkelen, dus op Eem gegeven moment kwam Justin Bieber met 'baby' en ik vroeg aan mijn moeder 'valt je iets op aan de muziek?' Waarop ze zei 'nee hoezo dan' en toen zong ze mee met Justin 'baby, baby, baby oh baby baby' ooooh ben je zwanger! Nou zo ging dat dus :)

M'n schoonmoeder vertelden we het een paar weken erna op haar verjaardag. We gaven haar een zak schepsnoep met roze snoepjes erin. En in de verjaardagskaart een foto van de echo.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Aug 2016 21:27

Re: Hoe vertelde jij het?

Marin schreef:Jip, dat ga ik ook doen op m'n werk, maar dan in t Engels en met zo'n 100 roze koeken of blueberry muffins ;-)
Reageerden jouw collega's leuk?


Het duurde een hele tijd voor ze doorhadden dat er iets op het papiertje stond. Hilarisch vond ik het. En er werd eerst naar een andere collega gekeken.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Lexi, MissBitchy, Thunder