Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderen die veel sporten

<<

Anoniem193

Bericht 29 Aug 2016 12:45

Kinderen die veel sporten

Dochter is 8 en turnt veel. Vanaf deze week 7 uur in de week.

Wie heeft hier ervaring mee en heeft tips waar ik op moet letten qua eten voor haar?
Voor mijzelf weet ik het wel redelijk en voel natuurlijk zelf wat ik nodig heb, maar hoe zit dat bij kinderen?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Aug 2016 13:19

Re: Kinderen die veel sporten

Niet heel veel anders dan voor volwassenen, maar dan uit voeding halen en niet uit shakes.

Heb je hier iets aan?

http://www.tym.nl/sanne-van-paassen-ete ... ten-10612/

Een lekker glas chocolademelk is ook prima voor het herstel.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem193

Bericht 29 Aug 2016 13:41

Re: Kinderen die veel sporten

Dankjewel!
Heb al wel een heel gesprek met haar gehad en we zijn al overeengekomen dat ze 2x ranja mag op een dag en de rest water. Verder wilde ze ook wel graag kwark met fruit gaan proberen ipv altijd alleen maar brood bij het ontbijt en mee naar school voor lunch.
<<

Anoniem197

Bericht 29 Aug 2016 17:28

Re: Kinderen die veel sporten

Ik zou dan samen naar de diëtiste gaan. Dan weet ze ook wat goed is voor je lichaam als je zoveel sport. Wordt ze er zelf bewust van. Vooraf met de diëtiste al een gesprek hebben. Hier was er een die sloeg door en vertelde aan mijn nichtje van toen 10 dat friet en chocolade niet mocht. Dus dat deed ze ook nooit meer. Met een andere diëtist gesproken en zij gaf aan dat het echt wel mag maar dan met mate bv 1 keer in de week.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Aug 2016 18:10

Re: Kinderen die veel sporten

Echt? Ik denk dat Alibi meer van voeding weet dan de gemiddelde diëtist.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 29 Aug 2016 18:56

Re: Kinderen die veel sporten

Vooral eten als ze honger heeft. Denk dat je zelf prima kan bepalen als het echt te veel is. Mijn broertje at echt als een bootwerker vroeger. En dan eigenlijk vooral de gezonde dingen dus hij at veel fruit maar ook zeker veel boterhammen. En 's avonds at hij gewoon mee en dan nog we een goede bak yoghurt na die tijd.
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Aug 2016 19:17

Re: Kinderen die veel sporten

Ik zou dan wel toetje bewaren voor na het trainen of in de auto terug een pakje chocolademelk drinken. En verder idd eten wat ze op kan tijdens de reguliere maaltijden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem197

Bericht 30 Aug 2016 05:14

Re: Kinderen die veel sporten

Cotton schreef:Echt? Ik denk dat Alibi meer van voeding weet dan de gemiddelde diëtist.


Ow ja dat weet ik niet. Ik ben ook geen fan van een diëtist (komt misschien ook door de diëtist hier in het dorp) maar eentje die echt gericht is op sporten kan misschien toch tips geven?
<<

Anoniem193

Bericht 30 Aug 2016 09:45

Re: Kinderen die veel sporten

Toetje na de training is zeker een goed idee. Wil dan kwark met fruit en wat noten aan haar geven.
Pakje chocolade melk ga ik haar echt dolgelukkig mee maken ;) Daar is ze dol op, maar koop ik 1x per 2 maanden ofzo.

Vandaag heeft ze kipfilet mee op brood. Donderdag krijgt ze een wrap met kipfilet en spinazie.
Het is echt wel leuk, we zijn er gisteravond samen voor gaan zitten wat we veranderen kunnen en ze kwam zelf ook met wat ideeën. Fruit is ze dol op, dus dat komt goed. Groente houd ze niet heel erg van, alleen spinazie, tomaten en komkommer, dus die 3 gaan we als tussendoortje al zoveel mogelijk geven.

Ze wil ook graag repen(nakd) gaan proeven die ik eet. Zitten geen toevoegingen in, dus dat is prima. Voor haar handig om bij een training van 3 uur als tussendoortje te eten.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 30 Aug 2016 09:54

Re: Kinderen die veel sporten

Ik zou vooral kijken of ze genoeg binnen krijgt van alle voedingsstoffen en misschien inderdaad een afspraak maken met een diëtist die verstand heeft van kinderen die veel sporten.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers