Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik sta zo stil..

<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 29 Aug 2016 10:43

Ik sta zo stil..

Dit is meer om mijn hart te luchten.. Ik voel mezelf zo stil staan. Ik ben nu 28 jaar en een aantal jaren vrijgezel. Ik merk dat iedereen om mij heen vooruit gaat qua huisje, boompje, beestje. In die tijd hoop scharrels gehad, maar niks waarvan mijn hoofd op hol sloeg en 1x een vent echt leuk gevonden, maar hij wilde zich niet binden. Ik heb het er nooit moeilijk mee gehad dat ik vrijgezel was. Genoot er juist van, maar merk dat het de laatste tijd steekt. In mijn omgeving hoor ik alleen maar opmerkingen dat ze niet snappen dat ik vrijgezel ben en willen me aan iedereen koppelen. Dierbaren zeggen juist dat ik persoonlijk erg gegroeid ben. Iedereen gaat verder en hebben leuke relaties, gaan trouwen en krijgen kids en ik zit thuis met een kat. :laughcry: Ik heb voor de rest niks te zeuren, want heb een hartstikke leuk leven, lieve vriendinnen en familie en doe genoeg leuke dingen, maar ben zo bang dat ik straks een ouwe vrijster word en wil ook nog ooit graag kinderen. Sorry voor dit gezeur, maar moest het even kwijt..
<<

Anoniem315

Bericht 29 Aug 2016 10:47

Re: Ik sta zo stil..

Ohjee, het dertigersdilemma? Ik begrijp je gevoel wel, denk ik. Maar het laat zich niet afdwingen. De liefde komt op het meest onverwachte moment, dus dat overkomt jou ook vast!
<<

Anoniem313

Bericht 29 Aug 2016 11:08

Re: Ik sta zo stil..

Ik lees geen dertigers-dilemma, maar verdriet om het niet hebben van een relatie. En eerlijk gezegd; dat lijkt me ook kut. Heel begrijpelijk dat je daar verdrietig van wordt en je zorgen gaat maken over de toekomst, vooral omdat je een ander plaatje in gedachten had.
Het stomme is dat je er vaak zo weinig aan kunt doen. Kom je wel op plekken waar je nieuwe mensen kunt ontmoeten? Dat hoeven niet direct dating-dingen te zijn, maar het kan wel goed zijn eens uit je eigen kringetje te stappen. Er zijn zat mensen van jouw (en elke) leeftijd die vrijgezel zijn, ik zou in jouw schoenen ook liever niet allemaal stelletjes om me heen hebben.
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 29 Aug 2016 11:08

Re: Ik sta zo stil..

.
Laatst gewijzigd door loura op 29 Aug 2016 19:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 29 Aug 2016 12:54

Re: Ik sta zo stil..

Oh Jeanette, elke keer als ik je guitige koppie zie kan ík juist jaloers worden op al die leuke dingen die je doet! Je bent zó leuk, die man komt echt wel. En juist als jij het niet verwacht! Je bent nog maar 28, er kunnen in 5 jaar zoveel gekke dingen gebeuren.

Ik kan me wel voorstellen dat single vriendinnen een beetje 'uitsterven' en dat dat vrij irritant kan zijn.
<<

Anoniem173

Bericht 29 Aug 2016 12:55

Re: Ik sta zo stil..

Ben je zelf actief op Tinder of online daten? Kan me zo voorstellen dat in het normale leven het lastig is om een leuke vent te ontmoeten. Iig de meeste mensen om mij heen zijn toch wel gebonden idd.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Aug 2016 13:00

Re: Ik sta zo stil..

Herkenbaar. Ik heb dat ook jaren gehad.
Ik werd ook helemaal gek van vriendinnen die begonnen te vragen wat ik deed om aan een vriend te komen. Ze wilde mij heel graag gelukkig zien met een vriend naast mij. Heel lief, maar super irritant.
Anderhalf jaar geleden een beetje begonnen met werkelijk afspreken voor een date via Paiq of Tinder, maar dat vond ik niet succesvol. Het was wel goed voor mij om uit mijn comfortzone te komen. Uiteindelijk ben ik vorig jaar mijn vriend tegen gekomen op een bruiloft en nu wonen we samen. O ja, ik ben nu 32. Dus je hebt nog de tijd.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 29 Aug 2016 13:24

Re: Ik sta zo stil..

Ik vind het altijd zo lastig om hier iets over te zeggen. 3 jaar geleden had ik dit topic kunnen openen en nu heb ik net samen met mijn vriend een huis gekocht.

Iedereen kan zeggen dat het wel goed komt, maar niemand kan je garanderen dát het goed komt. Ik heb met vriendinnen vaak dit soort gesprekken gevoerd en je komt er gewoon niet uit. Het gemis blijft toch. Ondanks dat je je leven prima in je eentje op orde hebt, leuke dingen doet en jezelf kan vermaken blijf je altijd hopen op die ene leuke man. En dat is gewoon rot.

Op deze leeftijd is het iets minder eenvoudig om zomaar een leuke man tegen te komen. Je zit in je vaste patroon van werk en privé. Ik heb 3 jaar geleden heel veel via Tinder en internet gedate. Maar daar heeft niet iedereen zin in. Het is wel elke keer weer opladen voor een nieuwe date. Ik vond het de makkelijkste manier om vrijgezelle mannen te ontmoeten en heb eigenlijk altijd een leuke avond gehad.

Maar welke adviezen je hier ook krijgt, het blijft zo'n rot knagend gevoel en dat is gewoon naar.
<<

Anoniem197

Bericht 29 Aug 2016 15:03

Re: Ik sta zo stil..

Ik herken het. Ik ben online gaan daten en dat was een succes. In 5 jaar tijd een vriend gevonden, samen gaan wonen, trouwen en 2 kindjes. Dus het kan snel veranderen.
Ik hoop voor jou dat je snel een vriend vindt want het is gewoon k*t als je graag wil maar geen relatie hebt.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Aug 2016 15:19

Re: Ik sta zo stil..

Ik sluit me helemaal aan bij Carra. Ik was ook écht die verstokte vrijgezel, maar dat is op het forum algemeen bekend :P Ik begrijp je gevoel dus maar al te goed. Ik zou je toch ook willen adviseren om lekker rond te kijken op Tinder e.d. en regelmatig te gaan daten. Daarmee vergroot je de kans natuurlijk wel dat je een leukerd tegenkomt met wie het goed klikt. In de tussentijd zelf gewoon zo veel mogelijk leuke dingen blijven doen en niet te veel in de 'wachtstand' gaan staan (maar dat doe je zo te lezen ook niet).
❤ 7 juni 2018
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 29 Aug 2016 17:25

Re: Ik sta zo stil..

Heel erg herkenbaar, helaas.
Inmiddels ben ik de 30 gepasseerd en alweer een eeuwigheid vrijgezel.
Begin me zo onderhand af te vragen wat er mis met mij is. Ben ik niet leuk genoeg? Ben ik dan écht zo lelijk als ik zelf vind dat ik ben? Dit lage zelfbeeld helpt natuurlijk ook niet echt bij het vinden van een leuke man.
Daarbij ben ik geen uitgaanstype en internetdaten heb ik ook wel gezien na mislukte dates. Waar vind ik dus überhaupt een man?

Hoewel ik ook van mijn leven als vrijgezel kan genieten, kan ik soms zó ontzettend jaloers zijn op vrouwen die een vriend/man hebben. Gewoon iemand met wie je leuke dingen kunt ondernemen of juist heerlijk cocoonen. Iemand met wie je de (werk)dag kunt doornemen, iemand die me aan het lachen kan maken en vice versa, iemand die me troost als ik me rot voel en wie ik op mijn beurt weer kan troosten.

Op momenten dat ik niet lekker in mijn vel zit kan ik hier gerust om gaan zitten janken.
Vraag me ook serieus af of ik ooit nog de liefde zal vinden.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 29 Aug 2016 18:42

Re: Ik sta zo stil..

Chava schreef:Heel erg herkenbaar, helaas.
Inmiddels ben ik de 30 gepasseerd en alweer een eeuwigheid vrijgezel.
Begin me zo onderhand af te vragen wat er mis met mij is. Ben ik niet leuk genoeg? Ben ik dan écht zo lelijk als ik zelf vind dat ik ben? Dit lage zelfbeeld helpt natuurlijk ook niet echt bij het vinden van een leuke man.
Daarbij ben ik geen uitgaanstype en internetdaten heb ik ook wel gezien na mislukte dates. Waar vind ik dus überhaupt een man?

Hoewel ik ook van mijn leven als vrijgezel kan genieten, kan ik soms zó ontzettend jaloers zijn op vrouwen die een vriend/man hebben. Gewoon iemand met wie je leuke dingen kunt ondernemen of juist heerlijk cocoonen. Iemand met wie je de (werk)dag kunt doornemen, iemand die me aan het lachen kan maken en vice versa, iemand die me troost als ik me rot voel en wie ik op mijn beurt weer kan troosten.

Op momenten dat ik niet lekker in mijn vel zit kan ik hier gerust om gaan zitten janken.
Vraag me ook serieus af of ik ooit nog de liefde zal vinden.


Dat is absoluut niet zo! Maar hoe ouder je wordt, hoe minder makkelijk je nieuwe mensen en dus mannen leert kennen.
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 13:45

Bericht 29 Aug 2016 18:49

Re: Ik sta zo stil..

Ik herken het heel erg. Om me heen heeft iedereen ineens een relatie en de baby's vliegen me om de oren. Ik vraag me ook echt af of er ooit iemand zou zijn die dat nog met mij zou willen. :nopompom:
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 29 Aug 2016 19:08

Re: Ik sta zo stil..

Ook wel herkenbaar. Met name omdat ik ook geen uitgaanstype ben was het voor mij moeilijk om vrouwen tegen te komen. Dat van een laag zelf beeld herken ik ook. Echter geloof erin dat het goed komt. Misschien moet je daarbij je wensenlijstje bijstellen.
<<

Anoniem187

Bericht 29 Aug 2016 19:23

Re: Ik sta zo stil..

Lara schreef:Ik herken het heel erg. Om me heen heeft iedereen ineens een relatie en de baby's vliegen me om de oren. Ik vraag me ook echt af of er ooit iemand zou zijn die dat nog met mij zou willen. :nopompom:


Héél herkenbaar. Maargoed, ik ben pas 26 dus ik mag volgens mijn omgeving niet zeuren dus dat doe ik dan ook maar niet. Maar ik baal er soms evengoed van, ik wil ook een vent, een huis en baby's!
<<

Anoniem197

Bericht 30 Aug 2016 05:19

Re: Ik sta zo stil..

Serendipity schreef:
Lara schreef:Ik herken het heel erg. Om me heen heeft iedereen ineens een relatie en de baby's vliegen me om de oren. Ik vraag me ook echt af of er ooit iemand zou zijn die dat nog met mij zou willen. :nopompom:


Héél herkenbaar. Maargoed, ik ben pas 26 dus ik mag volgens mijn omgeving niet zeuren dus dat doe ik dan ook maar niet. Maar ik baal er soms evengoed van, ik wil ook een vent, een huis en baby's!


Ook al ben je 'maar' 26, als je een kinderwens hebt is dat gewoon heel rot. Vind het altijd jammer dat er dan gezegd wordt dat je niet mag zeuren of dat jouw tijd nog komt. Net alsof jouw gevoel er niet toe doet.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 30 Aug 2016 10:44

Re: Ik sta zo stil..

Loura; Ja,zo herkenaar!

Parel; Geniet ook volop, maar soms komt het de hoek om drijven dat er iets mist. Net zoals gisteren toen een vriendin van een vriendengroep waar alleen maar stelletjes in zitten vroeg om wat leuks ook met aanhang te gaan doen. Vind ik leuk, want zijn allemaal leuke mensen, maar toch steekt het me dat ik daar als enige 'alleen' tussen zit en dan weer goed bedoelde adviezen krijg.

Ja, daten doe ik wel, maar heb dan gewoon geen klik met mijn dates tot nu toe. En als dan vanuit hen wel interesses zijn, word ik daar wel moedeloos van. Een wensenlijstje heb ik niet eens, er is geen standaard waar ik op val, maar wil diegene wel interessant vinden. :nopompom: Pfff, ff zeur zeur haha en fijn om te weten dat ik niet de enige met dit gevoel ben. Al hoop ik dat we wel allemaal die vent tegen gaan komen.
<<

Geel

Bericht 30 Aug 2016 13:17

Re: Ik sta zo stil..

Ik snap het helemaal, kan me nog zo goed herinneren hoe het voelde. Een van de meest vervelende periodes ooit. Je kunt gewoon niet in de toekomst kijken en weten dat het wel goedkomt, dat maakt het zo lastig.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 30 Aug 2016 13:19

Re: Ik sta zo stil..

Ik heb me ook heel vaak zo gevoeld maar had het geluk dat er altijd wel een paar vriendinnen single waren. En toen, pats boem, was hij daar op mijn negenentwintigeneenhalfste.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 05 Okt 2016 17:23

Re: Ik sta zo stil..

En ook op je 31 kun je hem nog tegenkomen :wink:

Nee maar ik snap het helemaal. En iedereen kan wel zeggen dat het goed komt, maar dat weet uiteindelijk niemand. In mijn familie zijn er ook een aantal ooms en tantes die al hun hele leven lang single zijn, dus ik zag dat ook wel echt als een realistische mogelijkheid ookal zei iedereen dat dat vast niet zou gebeuren. Maar ja, zij hebben ook geen glazen bol toch?

Ik heb toen wel een plan b bedacht. Als ik op m'n 35e nog single zou zijn, zou ik alles opgeven hier, alles verkopen en de wereld gaan rondreizen. Nou lijkt het erop dat dat niet meer hoeft, maar aan de ander kant, je weet gewoon niet hoe de toekomst er uit ziet en volgend jaar, over 20 jaar of over 40 jaar kun je er alsnog weer alleen voor komen te staan om wat voor reden dan ook.

Maar bij mij hielp een plan B wel, dan had ik het idee dat mijn leven tenminste ook verder ging, alleen dan op een andere manier dan ik in eerste instantie hoopte. Sterkte, het is echt een rotgevoel :hug:
<<

Anoniem187

Bericht 05 Okt 2016 19:10

Re: Ik sta zo stil..

DdL schreef:
Serendipity schreef:
Lara schreef:Ik herken het heel erg. Om me heen heeft iedereen ineens een relatie en de baby's vliegen me om de oren. Ik vraag me ook echt af of er ooit iemand zou zijn die dat nog met mij zou willen. :nopompom:


Héél herkenbaar. Maargoed, ik ben pas 26 dus ik mag volgens mijn omgeving niet zeuren dus dat doe ik dan ook maar niet. Maar ik baal er soms evengoed van, ik wil ook een vent, een huis en baby's!


Ook al ben je 'maar' 26, als je een kinderwens hebt is dat gewoon heel rot. Vind het altijd jammer dat er dan gezegd wordt dat je niet mag zeuren of dat jouw tijd nog komt. Net alsof jouw gevoel er niet toe doet.


Dankje, lief van je!
<<

Anoniem187

Bericht 05 Okt 2016 19:11

Re: Ik sta zo stil..

Kiek, dat vind ik best een goed idee eigenlijk, een plan B. Daar ga ik eens over nadenken!
<<

Anoniem282

Bericht 05 Okt 2016 19:40

Re: Ik sta zo stil..

Behalve herkenning, is er niets wat forummers hier tegen je kunnen zeggen om je op te vrolijken. Ik ben nog weer wat ouder dan jij en ook vrijgezel en herken wat je zegt van een paar jaar geleden. Nu niet meer. Ik ben gelukkig als vrijgezel en hoop dat jij dat ook wordt: gelukkig. Met of zonder een relatie. Ik lees ook wel mee in het date-topic en eerlijk gezegd ben ik dan blij dat ik me niet meer druk maak, zoals forummers daar soms kunnen doen. Het komt vanzelf wel, of niet. Allebei is goed. Zodra je dat punt bereikt, wat je niet kunt afdwingen, zal jij je ook weer fijn voelen. Ik hoop dat je dit binnenkort ervaart. :)
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 05 Okt 2016 19:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem282

Bericht 05 Okt 2016 19:48

Re: Ik sta zo stil..

Fred schreef:Ook wel herkenbaar. Met name omdat ik ook geen uitgaanstype ben was het voor mij moeilijk om vrouwen tegen te komen. Dat van een laag zelf beeld herken ik ook. Echter geloof erin dat het goed komt. Misschien moet je daarbij je wensenlijstje bijstellen.


Dit advies heb ik ook wel eens gekregen en ik kan er echt helemaal niets mee. Ik moet m'n wensenlijstje bijstellen over de man die misschien wel de vader wordt van m'n/onze kinderen? Dan ben ik toch echt liever vrijgezel. :)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 05 Okt 2016 20:43

Re: Ik sta zo stil..

Ja, dat vind ik ook een loze opmerking. Hoe vaak heb ik niet in het datetopic naar m'n hoofd geslingerd gekregen dat ik echt te kritisch en te kieskeurig was? Maar ja, ik neem met minder gewoon geen genoegen, het moet gewoon kloppen. Ik zou ook liever vrijgezel zijn dan dat ik met iemand ben die ik 'mwah' vind en ik hoop dat dat voor iedereen geldt.
❤ 7 juni 2018
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers