Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verkoelingstips baby & kind

<<

Geel

Bericht 25 Aug 2016 20:06

Verkoelingstips baby & kind

Wat doe jij om het voor je baby of kind een beetje koel te houden? Misschien wel leuk om een topic met tips en lifehacks op dit gebied te hebben.

- in een lauw badje voor het slapen gaan.
- slaapzakje een beetje open laten.
- katoenen lakens
- flessen uit de koelkast in een hydrofiel in de slaapzak.
- ventilator aan.

Ik geloof alleen niet dat het súpergoed helpt allemaal, want ze ligt met rode wangen en nat haar in haar bed. Echt slapen doet ze nu ook niet, geloof ik. We hebben de ramen wagenwijd open en gelukkig wordt het nu donker en wat koeler.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 25 Aug 2016 20:13

Re: Verkoelingstips baby & kind

N. legt altijd even een paar minuten een nat, koud washandje op haar hoofd en/of onder haar kin. Hij ligt daarna op de rand van haar bed, zodat ze hem 's nachts toch nog even kan pakken. Is niet erg koud meer, maar nog wel vochtig. Is vaak al even lekker.

Voor baby's heb ik geen speciale tips. Alleen een algemene tip van ijswaterflessen vòòr een ventilator zetten. De wind die er dan vanaf komt is koud en koelt de kamer/het huis. Zo heb je een airco dus eigenlijk. Niet ergens op richten, maar het kan wel een kamertje even goed afkoelen. Een ventilator zelf heeft weinig zin. Het verplaatst de warme lucht alleen maar.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 25 Aug 2016 20:15

Re: Verkoelingstips baby & kind

De hele dag in mouwlozd romper laten lopen en veel drinken geven. Voor het slapen gaan samen onder een lauwwarme douche en dan in mouwloze romper en zonder slaapzak naar bed. Maar ik moet zeggen dat D de warme prima kan verdragen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 25 Aug 2016 20:18

Re: Verkoelingstips baby & kind

We hebben de baby net gekoeld met koude washandjes.
Hij ligt nu in zijn pamper in bed en "slaapt" eindelijk.
Als hij straks zijn laatste fles krijgt dan doen we hem wel weer een romper aan.

Hij mag nog niet in bad want hij is net geopereerd dus dat is wel balen. Anders zou ik een lauw badje doen.
Ook geven we hem wat vaker te drinken. Vandaag was dat iedere 2 uur ipv 4 uur. Hij drinkt dan halve flessen per keer ongeveer. Door de warmte wil hij toch niet lang op mijn arm.
2016
<<

Anoniem168

Bericht 25 Aug 2016 20:23

Re: Verkoelingstips baby & kind

Zoon (20 mnd) slaapt nu in alleen zijn luier. Als het vannacht nog afkoelt doen we alsnog of een slaapzak of een romper aan. Verder staat er een fles ijswater voor het raam zodat de lucht daar wat sneller afkoelt (is daar het warmst bij ons.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Aug 2016 20:28

Re: Verkoelingstips baby & kind

Oudste dochter (25 maand) ligt in alleen een pamper op bed. Haar haren in een staart gedaan en zweet ze zo in haar nek.

Jongste dochter ligt in alleen een romer bij mijn man op schoot. Even kijken wat we vannacht doen.
2014 2016
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 25 Aug 2016 20:31

Re: Verkoelingstips baby & kind

Moeilijk is dat hè.. Mijn baby ligt in haar romper maar verder weet ik het ook niet zo goed. Ze is al een paar keer huilend wakker geworden. Heb nu alles open gezet maar buiten is het net zo warm. Nog 27 dagen en dan is het herfst! :smile:
<<

Anoniem281

Bericht 25 Aug 2016 20:40

Re: Verkoelingstips baby & kind

Oh bleh ja lastig. Gelukkig slaapt Tobias prima. Overdag viel t ook wel mee (tot 12 uur buiten in de schaduw gelegen en daarna alleen binnen waar we alles dicht hebben) beneden was t max. 25.5 graad.

Maar drinken is echt een ramp, geen idee of t een sprong is of de warmte maar heb er met moeite 800 cc in gekregen en slechts een paar happen fruit, terwijl ie daar doorgaans 2 bakjes fruit lachend naar binnen slurpt! Tussendoor wel slokjes water aangeboden maar goed, hij was verder alert en supervrolijk dus ik geloof t wel. Hier aan de kust (de Noordhollandse kust.. *insert muzieknoot*) schijnt het morgen gelukkig weer wat koeler te worden!

Einde van de dag werd ie wat dwars, maar tegen half 9 viel ie in slaap. Gister ging het precies hetzelfde en sliep ie door tot 7.30 vanmorgen dus ik hoop op een soortgelijke nacht! Op zn kamer is het nu trouwens 28 graden en hij ligt in zn luier in een slaapzak. Overdag heb ik m in zn romper of alleen de luier en vanmorgen zelfs even naakt. Lekker luchtig voor zn zakie af en toe..
<<

Geel

Bericht 25 Aug 2016 20:56

Re: Verkoelingstips baby & kind

Da's een goeie lifehack Parisienne! Ga ik meteen doen.
<<

Geel

Bericht 25 Aug 2016 21:17

Re: Verkoelingstips baby & kind

Zouden jullie een baby nu ook 's nachts nog wat te drinken geven trouwens? Dus bijv. om 3u even wakker maken voor wat water? Of is dat echt niet nodig?

Baz, Maria drinkt haar flessen nu ook niet helemaal leeg, laat steeds 20/30 ml staan. Ik denk gewoon dat dat hetzelfde is als dat ik ook niet zo heel veel trek heb in eten door de warmte.
<<

anoniem196

Bericht 25 Aug 2016 21:35

Re: Verkoelingstips baby & kind

Geel. Ik zou alleen nog een klein flesje geven als ze wakker word.

Hier is het 29 graden boven. Heb nu alles open staan en ventilatoren aan.
Oudste slaapt alleen in een onderbroek.
Jongste heeft alleen een mouwloze romper aan. Als ze vannacht wakker is en haar beentjes zijn koud doe ik een pyama broekje aan.

Overdag gaat het goed. Lekker in de schaduw of binnen in de box. Ze ligt nu nog in de box te slapen, breng haar zo naar bed.
<<

Anoniem313

Bericht 25 Aug 2016 21:41

Re: Verkoelingstips baby & kind

Ik zou ze niet wakker maken voor een flesje.

Mijn jongste slaapt in z'n nakie, alleen een luier. En z'n haartjes krullen van het zweet :love:

M'n oudste wilde na lang wikken en wegen toch maar gewoon onder zijn dekbed slapen: 'anders krijg ik het vannacht misschien koud'.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 25 Aug 2016 21:44

Re: Verkoelingstips baby & kind

Ik heb J met vochtige washandjes laten spelen. Dan gaat hij het water er uit zuigen en zijn gezicht schoonmaken op zijn manier. En aangezien hij in de fase zit waarbij hij alles wil delen en ons ook nadoet wil hij mij ook regelmatig even wassen.
2015 💙
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 25 Aug 2016 21:52

Re: Verkoelingstips baby & kind

Ik heb de kinderen regelmatig een washandje over hun hoofd gehaald vanmiddag. L heeft voor ze ging slapen nog in het badje gespettert. En ligt in onderbroek en hemd in bed.

F heb ik voor het slapen met een washandje gewassen en een schone romper aangedaan. Hij ligt in bed met alleen zijn romper op een Xl hydrofiel. De ventilator staat aan, maar niet op hem gericht.
Hij wilde ook vaker drinken vandaag.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 25 Aug 2016 21:55

Re: Verkoelingstips baby & kind

De oudste ligt in een luier in een heel dun slaapzakje (zonder slaapzakje slaapt ze niet). Bij haar was t 30 graden maar dat is nu snel aan t dalen omdat alles wagenwijd openstaat. De jongste ligt in een romper in een herfstslaapzakje... Bizar, ik weet het, maar t is gewoon een koukleum. En t is bij hem 24 graden, dat is ook al anders natuurlijk.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 25 Aug 2016 22:48

Re: Verkoelingstips baby & kind

Hier wil ze ook altijd maar weinig drinken als het zo warm is. Nu net een koud flesje melk gegeven en dat ging er goed in. Nat washandje vond ze denk ik ook wel fijn. Ik wens jullie een fijne, rustige nacht!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 26 Aug 2016 05:59

Re: Verkoelingstips baby & kind

Zou het helpen de flessen minder warm te maken? Als je het warm hebt en dan zo'n warme fles aangeboden krijgt... Ijskoud is ook niet goed, maar lauwwig.

Sterkte, lijkt me lastig!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 26 Aug 2016 06:51

Re: Verkoelingstips baby & kind

Hier weinig aanpassingen. Oudste slaapt met onderbroek en hemd deels onder zijn dekbed. Dat wil hij graag. Jongste met onderbroek en hemd/t shirt op haar dekbed. Ze slapen hetzelfde als anders.
Het is rond de 31 graden op hun slaapkamer.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 26 Aug 2016 07:04

Re: Verkoelingstips baby & kind

Hier beiden geen pyjama aan en de oudste ligt tot haar middel onder het dekbed en de jongste in een dunne zomerslaapzak, anders slaapt hij niet. Dat gaat prima zo, ze slapen niet moeilijker met deze dagen gelukkig.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 26 Aug 2016 10:05

Re: Verkoelingstips baby & kind

Mijn kleine dame heeft ook nog flink koorts de laatste dagen. Echt lastig om haar te koelen, het is 29 graden binnen en vanwege de koorts ben ik ook voorzichtig met tocht en koude badjes.

Ze ligt in haar luier in bed 's nachts en ik zorg dat ik haar vaker wat kleinere flessen aanbied. Die drinkt ze gelukkig redelijk goed op. Verder is het een zweterig en huilerig bundeltje, zo sneu! Ik klaag niet graag over het weer maar in dit geval wil ik heel graag 5 graden minder pretty pretty please!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 26 Aug 2016 11:03

Re: Verkoelingstips baby & kind

Teun, wat shit! Geef je goed paracetamol?

Ik zet een ventilator aan en die laat ik over zijn bed heen waaien, zodat hij dus niet in de wind ligt. Zo voelt het een stuk koeler. Hij slaapt zo gelukkig de nacht goed door. Terwijl hij echt een enorme heetkees is. Een zweet dat daarvan af komt.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 26 Aug 2016 11:41

Re: Verkoelingstips baby & kind

Vorige jaar was mijn zoon een maand of 8 à 9 en zette ik hem in een met lauw water gevuld baby badje op het balkon in de schaduw en gaf ik hem " schepijs" van bevroren banaan, diepvriesframbozen en Griekse yoghurt. Hier worden de slaapkamers niet extreem warm dus slapen is nooit een probleem geweest.

Dit jaar is het helemaal top, een klein opblaasbadje met lauw water op het balkon, allemaal flesjes en bootjes ed er in en hij vermaakt zich prima, ik zit dan met mijn voeten in het water en een koud glas drinken er bij. Zo hebben we deze week al heel wat uren doorgebracht. En ik maak nu zelf waterijsjes voor hem waar hij dol op is.

Verder bied ik hem nu de hele dag water aan en geef ik ook een babyflesje met water mee naar bed, hij krijgt nooit meer flesjes maar dit knoeit niet en zo kan hij wel drinken als hij daar behoefte aan heeft.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Geel

Bericht 26 Aug 2016 11:53

Re: Verkoelingstips baby & kind

Over koude badjes en koud douchen las ik vanochtend dat dat niet echt helpt. Je kunt beter een lauwwarm bad geven, omdat... (ff zoeken)

"Dan gaan de bloedvaten in de huid openstaan en kan je je interne warmte afvoeren. Geen koude douche dus, want dan vernauwen die bloedvaten juist."
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 26 Aug 2016 11:54

Re: Verkoelingstips baby & kind

Echt koud lijkt me ook vreselijk voor zo'n kleine uk. Brrr..
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 26 Aug 2016 12:00

Re: Verkoelingstips baby & kind

Mijn zoon hoef ik nu met 21 maanden ook met deze temperaturen niet in een koud badje te zetten, binnen no-time heeft hij dan een blauwe bibberende onder lip.
25-11-2014 & 09-06-2017
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers