Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Benen/oksels/bikinilijn epileren

<<

Evaa@

Noob

Berichten: 61

Geregistreerd: 08 Okt 2015 19:19

Bericht 25 Aug 2016 14:01

Benen/oksels/bikinilijn epileren

Hoi!

Ik heb net de stap gewaagd en het gewoon gedaan! Ik heb net mijn benen geëpileerd met een epilady, het is zo'n kleintje van Philips speciaal voor de kleinere gebieden. Nu zijn benen een vrij groot gebied maar die epilators zijn eng! Het geluid alleen al...dus vandaar mijn keuze voor het kleintje (Dat voelt minder eng haha) Anyway: de pijn viel heel erg mee, achterkant benen deden wel gemeen pijn maar alsnog was het te doen :) Daarna bodylotion opgesmeerd maar nu heb ik allemaal kleine, rode bultjes. Wat is dat, is het normaal? En wat is goed om te gebruiken na het epileren? Op internet zie ik soducreme heel veel voorbij komen maar dat vind ik niet iets om na het epileren te gebruiken haha en je oksels/bikinilijn, hoe begin je daarmee? Want dat lijkt mij echt verschrikkelijk pijnlijk!

Alle tips zijn welkom :)
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 25 Aug 2016 14:07

Re: Benen/oksels/bikinilijn epileren

Het zou huidirritatie kunnen zijn, vanwege het smeren met bodylotion achteraf. Net als bij scheren met een mesje kun je met epileren kleine wondjes doen ontstaan. Smeer je daar vervolgens iets op waar bijvoorbeeld parfum in is verwerkt, is het mogelijk dat je huid daar een reactie op geeft. Mocht het zoiets zijn, dan trekt dat wel weg binnen enkele uren. Mijn huid is altijd wat rood na epileren. Logisch ook wel, gezien je toch haren uit je huid trekt en niet al te zachtjes.
<<

Evaa@

Noob

Berichten: 61

Geregistreerd: 08 Okt 2015 19:19

Bericht 25 Aug 2016 14:23

Re: Benen/oksels/bikinilijn epileren

Oke, zoiets las ik net ook op internet inderdaad. Niet meer doen dus haha. Wat is dan aan te raden na het epileren? Iets met aloë vera schijnt goed te kalmeren maar dat kan ik nergens (Niet bij de kruidvat/etos oid) vinden :confused:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Aug 2016 14:36

Re: Benen/oksels/bikinilijn epileren

Niets kunnen vinden met aloë vera? Als je die zoekterm intoetst op de website van Kruidvat krijg je 7 pagina's zoekresultaten ;) Er zijn onwijs veel crèmes met aloë vera juist!

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 25 Aug 2016 14:49

Re: Benen/oksels/bikinilijn epileren

Haha ja praktisch overal zit aloë vera in. Leuk als je er niet tegen kunt :P
<<

Anoniem168

Bericht 25 Aug 2016 15:12

Re: Benen/oksels/bikinilijn epileren

Ik scheer dan gewoon, maar smeer na het scheren niets op mijn huid anders krijg ik ook die irritaties. Van tevoren moet mijn huid eigenlijk goed gehydrateerd zijn (maar ik ben lui, dus smeer te weinig) met een milde bodylotion bijv. En een dag later kan ik ook weer smeren. Iets zonder parfum is wel het beste, ik bij mij. Maar ik gebruik nu vooral bodylotion van vaseline.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 25 Aug 2016 16:04

Re: Benen/oksels/bikinilijn epileren

Ik spuit de spray versie van vaseline als ik daarna weg moet, en als ik de nacht in ga kokosolie, heerlijk en zit niks in!
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 25 Aug 2016 19:49

Re: Benen/oksels/bikinilijn epileren

ik had altijd creme voor na het scheren van de kruidvat. maar die hebben ze niet meer en de olie variant werkt niet voor mij :(
lees dus even mee voor een goed alternatief.
Afbeelding
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 26 Aug 2016 11:19

Re: Benen/oksels/bikinilijn epileren

Ik heb altijd rode bultjes na het epileren, de volgende ochtend is het weg. Je kunt beter wel epileren na het douchen, omdat dan de haartjes rechtop staan.
Bikinilijn heb ik 1x gedaan, daarna nooit meer.
Oksels doe ik altijd wel. Ff doorbijten, maar als je het bij houdt, valt het steeds meer mee.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Neva

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 27 Jul 2015 10:34

Bericht 26 Aug 2016 11:24

Re: Benen/oksels/bikinilijn epileren

Nivea after shave balsem :smile:
Never let go of your dreams
<<

Anoniem193

Bericht 26 Aug 2016 11:36

Re: Benen/oksels/bikinilijn epileren

Iets zonder alcohol erop doen. Ik heb scheerolie voor na de tijd, maar babyolie werkt ook heel goed.
<<

Evaa@

Noob

Berichten: 61

Geregistreerd: 08 Okt 2015 19:19

Bericht 26 Aug 2016 14:40

Re: Benen/oksels/bikinilijn epileren

Elliot schreef:Niets kunnen vinden met aloë vera? Als je die zoekterm intoetst op de website van Kruidvat krijg je 7 pagina's zoekresultaten ;) Er zijn onwijs veel crèmes met aloë vera juist!


Haha ja dat zag ik inderdaad maar ik zoek er eentje die min of meer gericht is op het kalmeren van de huid na het epileren :)

Parel: Jij epileert je benen ook? En kokosolie/vaseline, helpt/kalmeert dat echt goed?

Annemie: Dat las ik ook inderdaad dat je beter na het douchen kan epileren, volgende keer maar doen dan haha. Kreeg jij bij de eerste paar keer dat je je oksels epileerde rode (lichte bloed) puntjes? Dat lees ik namelijk vrij veel en ik krijg al helemaal visioenen van twee bloederige oksels haha

Neva/Alibi: Dat hoor ik vaker en ook dat baby-olie goed schijnt te werken. Ik zag vanmorgen bij de kruidvat menthol gel, zou dat aan te raden zijn of te heftig vanwege de menthol?
<<

Anoniem193

Bericht 26 Aug 2016 16:18

Re: Benen/oksels/bikinilijn epileren

Oe menthol zou ik echt niet doen nee. Lijkt mij juist te prikken.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 27 Aug 2016 21:21

Re: Benen/oksels/bikinilijn epileren

Nee , had bij de oksels juist nergens last van, wat ik wel had verwacht, omdat dat wel het zeerste deed.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers