Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat doen met gevonden bril?

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 25 Aug 2016 12:06

Wat doen met gevonden bril?

Gister vroeg een mevrouw in de stad of een zonnebril van R was en drukte hem in zijn handen. Ik zag het niet goed en dacht dat het ook echt die van hem was.

Maar dat is dus niet zo.. Het is een bril op sterkte.

Ik heb op wat fb groepen een foto geplaatst maar geen reactie nog.

Wat doe ik er mee? Bij de politie brengen?
Laatst gewijzigd door Spencer op 25 Aug 2016 12:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
R. 2013
D. 2016
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 25 Aug 2016 12:09

Re: Wat doen met gevonden bril?

Volgens mij zit de politie daar niet op te wachten, hier heeft de gemeente een bureau gevonden voorwerpen. Wellicht jouw gemeente ook?
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 25 Aug 2016 12:11

Re: Wat doen met gevonden bril?

Volgens mij is het nu zo geregeld dat de gemeente gevonden voorwerpen inneemt en bewaart. Die regels zijn een aantal jaar geleden veranderd en daarbij is die taak van de politie overgegaan op de gemeente.
Ik zou dus daar eens informeren.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 25 Aug 2016 12:55

Re: Wat doen met gevonden bril?

Misschien ook op de fb pagina van verschillende opticiens een bericht plaatsen.
2015 💙
<<

Anoniem177

Bericht 25 Aug 2016 13:47

Re: Wat doen met gevonden bril?

Politie doet er niks mee. Misschien zijn er een aantal Facebook groepen bij jou in de buurt met gezocht/gevonden spullen?
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 25 Aug 2016 13:56

Re: Wat doen met gevonden bril?

Zou het bij de gemeente afgeven. Hun bewaren tegenwoordig de gevonden voorwerpen.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 25 Aug 2016 13:59

Re: Wat doen met gevonden bril?

bambina schreef:Politie doet er niks mee. Misschien zijn er een aantal Facebook groepen bij jou in de buurt met gezocht/gevonden spullen?

Dat de politie er niets mee doet lijkt me iets te kort door de bocht. Zij zullen je netjes doorsturen naar een punt waar gevonden voorwerpen in de betreffende gemeente worden opgeslagen.

TO, gooi de zoekterm 'gevonden voorwerpen + gemeente waar je woont' even door Google. Dan kom je gauw genoeg op de pagina van de gemeentewebsite waarop precies beschreven staat hoe het in jouw gemeente geregeld is. Succes!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 25 Aug 2016 14:37

Re: Wat doen met gevonden bril?

Zou even langs de winkels in de buurt waar je hem gevonden had binnen lopen en laten weten dat je hem gevonden hebt en evt even je telnummer of email achter laten voor het geval de ouders daar informeren.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 25 Aug 2016 14:39

Re: Wat doen met gevonden bril?

En misschien kan je dmv het merk er achterkomen van welke opticien hij komt. Zij kunnen misschien aan de hand van het nummer in de bril ofzo er achter komen van welke klant hij is.
<<

Anoniem281

Bericht 25 Aug 2016 14:40

Re: Wat doen met gevonden bril?

Oh wauw voel ik me even een heks.. Ik zou 'm afgeven bij de gemeente, bij de gevonden voorwerpen afdeling en een berichtje op de lokale FB pagina zetten dat ik een bril heb afgegeven en klaar...
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 25 Aug 2016 19:46

Re: Wat doen met gevonden bril?

Niks mis mee toch Bazinga? Ik zou m zelfs denk ik alleen afgeven bij een gevondenvoorwerpenpunt. Ik gebruik Facebook nauwelijks dus zou niet op t idee komen er daar iets over op te zetten.
<<

Elle123

Bericht 29 Aug 2016 15:08

Re: Wat doen met gevonden bril?

Heel lang geleden heb ik ook eens een bril gevonden op een fietspad. Ik heb daar toen op een boom een briefje gehangen "wie is zijn bril verloren?" met mijn telefoonnummer (of eigenlijk van mijn ouders, mobiele telefoons waren er nog niet echt toen) erbij. De volgende dag belde er al iemand. Die was de avond daarvoor overvallen op dat fietspad en daarbij was hij zijn bril verloren (die kon hij niet meer vinden want het was donker en zonder bril zag hij natuurlijk niet veel). Ondanks dat de bril stuk was, waren die mensen heel blij dat ze hem terug hadden.

Ik geloof niet dat ik dat in een stad zou doen hoor, straks gaat iedereen je bellen. Misschien op die plaats een briefje ophangen, waarop staat dat je een bril op sterkte hebt gevonden en dat deze is af te halen bij de gemeente? En dan de bril bij de gemeente afgeven (of een bepaalde winkel daar in de buurt ofzo).

Een foto delen via facebook wil ook wel eens resultaat opleveren.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers