Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Striae door zwangerschap

<<

Anoniem315

Bericht 24 Aug 2016 14:49

Striae door zwangerschap

Heb jij striae gekregen tijdens je zwangerschap(pen)?

Zo ja...
Wanneer kwam het (hoeveelste zwangerschap, hoeveel weken)?
Hoe voelde het?
Hoe is het nu?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 24 Aug 2016 15:17

Re: Striae door zwangerschap

Nee bij allebei niks!
#teammaple🍁
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Aug 2016 15:25

Re: Striae door zwangerschap

3 niet noemenswaardige streepjes onderaan m'n buik waar je echt de huid voor strak moet trekken wil je ze kunnen zien. Zijn ontstaan tijdens de bevalling.
2015 💙
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 24 Aug 2016 15:32

Re: Striae door zwangerschap

Ja, heb ik..

Wanneer kwam het (hoeveelste zwangerschap, hoeveel weken)?
Kwam ongeveer tijdens de laatste 10 weken
Hoe voelde het?
Voelde niet anders of raar ofzo
Hoe is het nu?
Nu ziet het er niet uit, soort maanlandschap.
Moet nog aardig wat kilo's kwijt, maar denk niet dat het nog mooier zal worden.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 24 Aug 2016 15:39

Re: Striae door zwangerschap

Bij D. Helemaal streeploos gebleven en nu bij deze zwangerschap een klein streepje waar mijn navelpiercing heeft gezeten (tot nu toe).
<<

Anoniem315

Bericht 24 Aug 2016 15:57

Re: Striae door zwangerschap

Ik heb ook (nog) niks. Alleen een piercinglitteken dat tijdens de 1e zwangerschap uitgescheurd is tot bliksemschicht en deze begint nu flink te trekken en te jeuken. Ik hoop zo dat het hierbij blijft!
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 24 Aug 2016 15:59

Re: Striae door zwangerschap

Ja mijn buik zit behoorlijk onder, heel veel strepen en ook ver omhoog. Denk dat het zo rond de 30 weken begon. Bij de eerste het meest, bij de tweede nog een paar strepen erbij. Ik voelde het wel maar het deed geen pijn, het voelde gewoon strak en trekkerig op die plekken en dan werd het scheurtje steeds groter. Ze zijn nu heel licht geworden maar het is wel duidelijk te zien.
2010 2012
<<

Anoniem222

Bericht 24 Aug 2016 16:00

Re: Striae door zwangerschap

Waar ik wel benieuwd naar ben, in mijn puberteit heb ik bests wel veel striae gehad, door het groeien (en aankomen, haha). Is dat een indicator dat ik het tijdens een eventuele zwangerschap ook kan verwachten? Hoe zat dat bij jullie?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 24 Aug 2016 16:01

Re: Striae door zwangerschap

Ja heb ik in de laatste week gekregen. Mijn tienerstriae op mijn heupen is weer opengeknapt zeg maar. Daar zitten een soort van bliksemschichtjes aan nu die rood zijn. Verder heb ik 1 nieuwe streep. Al met al valt het mee
2016
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 24 Aug 2016 16:06

Re: Striae door zwangerschap

Harrison schreef:Waar ik wel benieuwd naar ben, in mijn puberteit heb ik bests wel veel striae gehad, door het groeien (en aankomen, haha). Is dat een indicator dat ik het tijdens een eventuele zwangerschap ook kan verwachten? Hoe zat dat bij jullie?


Ik heb in de puberteit ook echt veel striemen gekregen, op mijn heupen, bovenbenen, billen en borsten. Ik was ook bang dat ik het op mijn buik ook erg zou krijgen door de zwangerschappen, maar ben nu 2 keer zwanger geweest en behalve dat het gaatje van mijn navelpiercing uitgescheurd is de eerste keer, niet 1 streepje gekregen. Ik geloof dat het echt erfelijk bepaald is.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 24 Aug 2016 16:12

Re: Striae door zwangerschap

Harrison schreef:Waar ik wel benieuwd naar ben, in mijn puberteit heb ik bests wel veel striae gehad, door het groeien (en aankomen, haha). Is dat een indicator dat ik het tijdens een eventuele zwangerschap ook kan verwachten? Hoe zat dat bij jullie?

Die striae is bij mij nu dus wit, maar tijdens de zwangerschap is dit aan de uiteinden wat verder gescheurd zeg maar. Toch "zwakke" plek denk ik
2016
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 24 Aug 2016 16:13

Re: Striae door zwangerschap

]Heb jij striae gekregen tijdens je zwangerschap(pen)?

Zo ja...
Wanneer kwam het (hoeveelste zwangerschap, hoeveel weken)? Het begon met 30 weken, misschien al wel eerder.
Hoe voelde het? Als mijn vel aan het scheuren was. Het jeukte ook heel erg.
Hoe is het nu? In plaats van felrood, zijn ze nu bruin en mijn huid is slap en hangerig. (Echt lelijk) het is gewoon echt te ver opgerekt geweest.
Ik wil er wel even bij zeggen dat ik geen overgewicht had oid, maar erg veel vruchtwater en dus een giga buik.
<<

Anoniem315

Bericht 24 Aug 2016 16:24

Re: Striae door zwangerschap

Harrison schreef:Waar ik wel benieuwd naar ben, in mijn puberteit heb ik bests wel veel striae gehad, door het groeien (en aankomen, haha). Is dat een indicator dat ik het tijdens een eventuele zwangerschap ook kan verwachten? Hoe zat dat bij jullie?


Ik had als tiener veel striae op mijn bovenbenen en heupen. Daar is niks aan veranderd (maar ben daar ook niks aangekomen). Op mijn buik heb ik dus tot op heden niks, terwijl ik daar wel vanuit ging. Kennelijk is de buik soepeler of is je huid in de puberteit minder rekbaar?
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 24 Aug 2016 16:25

Re: Striae door zwangerschap

Sinds 2 weken begint het bij mij helaas. In mijn puberteit kreeg ik ook op de gekste plekken striae (knieën, borsten, buik, bovenbenen etc) dus was er zelf al bang voor. En nu beginnen er aan onderkant van mijn buik weer wat scheurtjes te komen.

Ik vrees voor je Harrison, omdat ik er ook zo gevoelig voor ben.
<<

Anoniem222

Bericht 24 Aug 2016 16:28

Re: Striae door zwangerschap

Hmm wisselende verhalen dus. Nou ik zal jullie tzt op de hoogte houden :P.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 24 Aug 2016 16:40

Re: Striae door zwangerschap

Exogenesis schreef:Ik heb ook (nog) niks. Alleen een piercinglitteken dat tijdens de 1e zwangerschap uitgescheurd is tot bliksemschicht en deze begint nu flink te trekken en te jeuken. Ik hoop zo dat het hierbij blijft!


Nou ja.. dat was wel het gevoel dat ik had toen ik het kreeg l. Sorry! Ik heb meerdere strepen rond mijn navel gekregen. Deze zijn nu wit en niet goed meer zichtbaar.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Aug 2016 16:56

Re: Striae door zwangerschap

Urban Naked schreef:Nee bij allebei niks!


Ik ook niet.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Isa

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 269

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:42

Bericht 24 Aug 2016 17:06

Re: Striae door zwangerschap

Nee bij alle drie niks
Afbeelding
Afbeelding[/url]
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 24 Aug 2016 17:29

Re: Striae door zwangerschap

Wanneer kwam het (hoeveelste zwangerschap, hoeveel weken)?
Bij de eerste zwangerschap vanaf een week of 30. Op mijn onderbuik aan de zijkant.

Hoe voelde het?
Jeuk en trekkerig

Hoe is het nu?
Bij D is er niks bij gekomen alleen oude striae is weer rood geworden. Voor deze zwangerschap zag je de oude striae amper meer, alleen van heel dichtbij. Nu wordt het met de dag weer witter.
R. 2013
D. 2016
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 24 Aug 2016 17:41

Re: Striae door zwangerschap

Ja, heb ik. Ik kreeg het vrij snel, maar kwam ook behoorlijk aan. Bij beide trouwens. Ik heb het overal. Op m'n bovenarmen, m'n borsten, m'n zij, m'n buik, m'n liezen, m'n bovenbenen en m'n kuiten. Hoewel ik er nu geen last meer van heb voelde het toen heel naar. Idd jeukerig en trekkerig. Nu is het langzaamaan wit geworden.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 24 Aug 2016 17:52

Re: Striae door zwangerschap

Nee, helemaal niks en daar ben ik zo blij om. Ik weet niet of het echt heeft geholpen maar ik smeerde twee keer per dag mijn buik in.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem186

Bericht 24 Aug 2016 18:12

Re: Striae door zwangerschap

Wanneer kwam het (hoeveelste zwangerschap, hoeveel weken)?
Bij m'n 1e zwangerschap, met 36 weken schoot het er in.

Hoe voelde het?
Vooraf voelde ik niks. Toen ik ze had begon het te jeuken.

Hoe is het nu?
Ze zijn licht geworden. Maar m'n buik is slap, daardoor lijk ik dikker dan ik ben.

Ik had in m'n puberteit striemen op m'n benen.
Tijdens de zwangerschap veel gesmeerd, maar dat heeft niet geholpen.
Bij de 2e zwangerschap is er gelukkig niks bij gekomen, ik was bang dat het verder zou scheuren. Het zit tot aan m'n navel.
Toen het gebeurde heb ik wel echt een poosje flink zitten huilen. Ik had altijd een mooie en gespierde buik, die krijg ik nooit meer terug.
<<

Anoniem168

Bericht 24 Aug 2016 18:14

Re: Striae door zwangerschap

Nee helemaal niks. Dat wil zeggen, ik heb striae zat maar allemaal uit de pubertijd. Mijn buik is nog steeds streepvrij. Ik heb wel eens gesmeerd, maar niet heel consequent. Schijnt meer aanleg (en dus simpele pech of geluk ) te zijn dan wat anders.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 24 Aug 2016 20:06

Re: Striae door zwangerschap

Na de bevalling ontdekte mijn man opeens 1 keer streepje onder op mijn buik. Heb ik denk ik tijdens de bevalling gekregen, kan me niet herinneren dat ik hem ervoor al had.
Ik heb het wel op mijn heupen/dijen en borsten, dus had erger verwacht, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem301

Bericht 24 Aug 2016 20:19

Re: Striae door zwangerschap

Wanneer kwam het (hoeveelste zwangerschap, hoeveel weken)?
Eerste zwangerschap, denk de laatste 2 weken (ben 1.3 over tijd gegaan)
Hoe voelde het?
jeuk en trekkerig. Heb genoeg gesmeerd maar dat zegt toch niks. Gewoon geluk hebben!
Hoe is het nu?
Het is een lange rechthoek precies rond m'n navel. Het ziet er al beter uit. Ik vind het minder erg dat ik ze heb dan ik van te voren dacht.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers