Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Striae door zwangerschap

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 24 Aug 2016 20:00

Re: Striae door zwangerschap

En hebben jullie moeders ook striae?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 24 Aug 2016 20:02

Re: Striae door zwangerschap

Bij mij bleef alles supermooi tot ik overtijd ging. Boehoe. Er kwam toen een aantal donkerpaarse strepen op mijn buik, ondanks smeren (tja, wie zal het zeggen). En tijdens bevalling ook nog wat. Ik vind wel dat het heel snel en mooi wegtrekt! Je ziet er nu nauwelijks wat van, alleen als je vanuit een bepaalde hoek kijkt.

Bij mijn moeder ziet het er ongeveer zo uit, alleen dan x3 (van broertje en zusje nog :D )
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 24 Aug 2016 20:02

Re: Striae door zwangerschap

Mijn moeder niet, en ik wel.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 24 Aug 2016 20:08

Re: Striae door zwangerschap

Bij mijn eerste had ik geen 1 streep op mijn buik, mijn kont daarentegen stond ramvol! Bij de 2e wat kleine streepjes gekregen op mijn buik en bij de 3e kwamen daar een paar bij (maar goed ik was toen ook mega).

Gelukkig zijn alle strepen vrij licht geworden en valt het niet zo op.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 24 Aug 2016 20:11

Re: Striae door zwangerschap

Ik heb geen striae gekregen door mijn zwangerschappen. In mijn puberteit wel wat op mijn bovenbenen. Volgens mij heb ik ook eens ergens gelezen dat het te maken heeft met aanleg en niet met het smeren van iets. Ik heb in ieder geval niet consequent gesmeerd.
2011 2012 2017
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 24 Aug 2016 20:22

Re: Striae door zwangerschap

Ik heb een heleboel striae gekregen tijdens mijn eerste zwangerschap. Buik, onderrug, heupen en kuiten. Aan de binnenkant van mijn bovenbenen had ik het al vanwege littekens van waterwratjes die in mijn puberteit zijn uitgescheurd.

Tweede zwangerschap is er niets bijgekomen. Je ziet het bij mij heel duidelijk en het is niet mooi. Maar ik stoor mij er echt niet dagelijks aan ondanks dat ik wel ijdel ben. Mijn moeder heeft geen enkele streep striae en mijn zus heeft het heel erg.
<<

Anoniem301

Bericht 24 Aug 2016 20:23

Re: Striae door zwangerschap

Jip schreef:En hebben jullie moeders ook striae?

Nee!
<<

Anoniem186

Bericht 24 Aug 2016 20:24

Re: Striae door zwangerschap

Carrie schreef:
Jip schreef:En hebben jullie moeders ook striae?

Nee!


Toen het er bij mij in schoot zei m'n ma: oh, ik heb dat nooit gehad.
Fijn mam... Ik dus wel.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 24 Aug 2016 20:34

Re: Striae door zwangerschap

Ja zo'n 10-15 cm rondom mijn navel allemaal striae. :( en ook aan de zijkanten. Dat begon al vrij vroeg. Zo rond de 20 weken en werd alleen maar erger. Baal er echt van! Was altijd zo strak en trots op mijn buik. Nu niet meer. :(
Afbeelding
Afbeelding
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 24 Aug 2016 20:41

Re: Striae door zwangerschap

Zo ja...
Wanneer kwam het (hoeveelste zwangerschap, hoeveel weken)?
Rond 29 weken, eerste zwangerschap.
Hoe voelde het?
niet veel van gevoeld.
Hoe is het nu?
lichte strepen.

Bij mij is het gekomen bij mijn tweelingzwangerschap.
Vooral onderaan op mijn buik. Maar had een beste buik dus ik keek er niet gek van op ;-)
Ik weet niet of mijn moeder ze had, ik kan het haar niet meer vragen:-(
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 24 Aug 2016 20:45

Re: Striae door zwangerschap

Tijdens mijn puberteit had ik heel veel last van striae, vooral op mijn borsten. Mijn moeder en zus hadden beide ook heel veel striae tijdens de zwangerschap gekregen, dus ik was er bang voor. Maar op een paar te verwaarlozen streepjes op mijn zijkant/heupen na, is mijn buik helemaal ongeschonden de zwangerschap doorgekomen.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem315

Bericht 24 Aug 2016 20:56

Re: Striae door zwangerschap

Bij m'n moeder is tijdens haar tweede zwangerschap een enorm spinnenweb ontstaan rondom haar navel. Nooit meer goedgekomen. Ik zie dat bij mezelf echt niet gebeuren gelukkig... Dan moet het wel heel gek gaan (ben vrijdag uitgerekend). Al was ik er voordat ik zwanger was wel erg bang voor.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 24 Aug 2016 20:58

Re: Striae door zwangerschap

Ik kreeg het tijdens nog eerste zwangerschap toen ik al over de 40 weken heen was. Links en rechts een paar strepen. Volgens mij is het in de tweede zwangerschap niet erger geworden.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 24 Aug 2016 21:00

Re: Striae door zwangerschap

Bij de tweeling was het explosief, bij de jongste is er denk ik niks bij gekomen, was lang zo groot niet. Ik heb meer striae dan gewone huid, geloof ik. Mijn hele buik zit vol. Bijna tot aan mijn borsten. Met week 27 kon de gynaecoloog mij al voorbereiden dat dat niet meer goed ging komen. Kon mij destijds echt niet schelen, had er toen duidelijk nog geen idee van wat het gevolg ervan zou zijn.
Het jeukte wel echt als een malle (nog steeds trouwens als ik de hele dag een strakke broek of legging aan heb gehad, dan krap ik mn huid tot bloedens aan toe kapot) en kon toen ook echt geen stofje verdragen erop. Heb de laatste 6-8 weken hele dag en nacht met een blote buik gelegen.

Ik vind de striae trouwens niet zo'n punt, alleen de losse huid die je er (bij zoveel striae) aan overhoudt. Als ik van de borstvoeding af ben ga ik op consult en als mijn buik gedaan is zal ik alsnog altijd gestreept door het leven gaan, alleen dan strakgetrokken. Dan ga ik gerust in bikini.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem177

Bericht 24 Aug 2016 23:10

Re: Striae door zwangerschap

Ik heb het niet gehad maar ook niet langer zwanger dan 32 weken
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 25 Aug 2016 05:54

Re: Striae door zwangerschap

Ik had het op mijn heupen en bovenbenen vanuit mijn puberteit en die strepen zijn inderdaad verder uitgescheurd, toch een zwakke plek denk ik, maar op mijn buik heb ik niks gekregen.
Ik hield wel vocht vast maar ben niet veel aangekomen, ik kon in mijn kraamweek mijn gewone broeken weer aan. Nu na 21 maanden zijn ze al bijna niet meer rood, ze zullen vast net zo wit worden als de oude strepen en dan vind ik het ook niet erg.
Mijn moeder heeft nergens striae, mijn vader wel aan de binnenkant van zijn bovenarmen in ieder geval dus wellicht tocht iets van een erfelijke factor dat ik het in de puberteit kreeg.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 25 Aug 2016 06:19

Re: Striae door zwangerschap

Jip schreef:En hebben jullie moeders ook striae?


Mijn moeder heeft na 3 kinderen geen enkele streep.
Ik na 2 dus ook niet. Hopelijk met (ooit) nummer 3 ook niet.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem280

Bericht 25 Aug 2016 07:29

Re: Striae door zwangerschap

Ik kreeg het tijdens de bevalling op 1 plek.
Op mijn buik is een lichte streep van 4cm.
Verder heb ik niks geen striae overgehouden aan mijn tweelingzwangerschap.

Mijn moeder heeft geen striae gehad tijdens haar zwangerschappen.
Mijn zus wel, van beide.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 25 Aug 2016 07:34

Re: Striae door zwangerschap

Hier vooralsnog geen streep te vinden, maar zo te lezen komt het ook veelal in de laatste tien weken opzetten dus ik zal nog maar niet gaan juichen. Wel is het vel rond mijn navel heel rood en trekkerig, maar dat is al weken zo en het heeft tot nu toe geen strepen opgeleverd.
Mijn moeder en zus hebben wel allebei wat strepen aan hun zwangerschappen overgehouden, dus ik vrees het ergste.

♥♥
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 25 Aug 2016 07:50

Re: Striae door zwangerschap

Het is wel een geruststelling dat ik niet de enige ben. Ik moet over 3 weken in bikini en voel me niet echt op mijn gemak.
R. 2013
D. 2016
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 25 Aug 2016 08:08

Re: Striae door zwangerschap

Nou ik ga vandaag toch echt gewoon lekker zwemmen in bikini, met mijn slappe, gestreepte hangbuik-vel!
mensen kijken toch meer naar mijn leuke kindjes dan naar mijn buik ;)
<<

Anoniem315

Bericht 25 Aug 2016 08:33

Re: Striae door zwangerschap

Van mijn man mag ik, áls ik strepen krijg, niet in badpak. Ik moet een bikini blijven dragen ;)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 25 Aug 2016 11:14

Re: Striae door zwangerschap

Exogenesis schreef:Van mijn man mag ik, áls ik strepen krijg, niet in badpak. Ik moet een bikini blijven dragen ;)


Dit dus. Ik voel me nog lelijker als mijn man me onaantrekkelijk vindt.
R. 2013
D. 2016
<<

anoniem203

Bericht 25 Aug 2016 11:31

Re: Striae door zwangerschap

Bij beide kwamen ze met 38 weken opzetten en het jeukte verschrikkelijk! Nu na 2,5 jaar zie je ze nog heel lichtjes.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Aug 2016 11:33

Re: Striae door zwangerschap

Spencer schreef:
Exogenesis schreef:Van mijn man mag ik, áls ik strepen krijg, niet in badpak. Ik moet een bikini blijven dragen ;)


Dit dus. Ik voel me nog lelijker als mijn man me onaantrekkelijk vindt.

Vindt je man je meteen onaantrekkelijk dan als je een badpak draagt?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers