Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Poes ineens gemeen tegen kater

<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 24 Aug 2016 00:00

Poes ineens gemeen tegen kater

Hallo,

Ik weet niet of iemand advies heeft maar ik heb de volgende situatie:
wij hebben een poes van 5,5 jaar en een kater van 5 jaar. Ze wonen al bijna 5 jaar samen in hetzelfde huis en vanaf dag 1 dikke vriendjes. Af en toe stoeien maar dat hoort erbij.

Nu doet de poes vanaf eergisteren ineens gemeen tegen de kater: grommen, blazen en 'm soms een tik tegen z'n kop geven. De kater is nu niet op z'n gemak en blijft boven (of beneden als zij boven is).
Wat kan ik hier tegen doen? Ik heb al Feliway maar dat lijkt niet te helpen. Ze lijkt overigens geen pijn te hebben en zowel poes als kater doen normaal tegen mij als ze alleen zijn.

Er wordt sinds drie weken flink opgeruimd in huis (we gaan verhuizen over 1,5 maand), zou dat er wat mee te maken kunnen hebben? Zo ja had dat dan niet eerder tot uiting moeten komen? Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt!
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

anoniem203

Bericht 24 Aug 2016 13:29

Re: Poes ineens gemeen tegen kater

Ik denk dat het idd door het opruimen/verhuizen komt. Daar zijn die beestje toch best gevoelig voor en dat uit zich dan in stress. Misschien dat het het nu pas tot uiting komt omdat het opruimen nu te lang duurt voor de kat. Toen wij bezig waren met inpakken/verhuizen toen sliep onze kat ineens minder. Normaal slaapt hij meerendeels maar toen was het zowat omgedraaid en zat hij meer om zich heen te kijken heel de dag.
<<

Anoniem316

Bericht 24 Aug 2016 21:44

Re: Poes ineens gemeen tegen kater

Denk inderdaad dat dat het is. Onze katten waren ook meer vervelend naar elkaar toe tijdens de verbouwing. Nu wordt het gelukkig minder, maar nog niet altijd. Die beestjes voelen veel aan.
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 24 Aug 2016 22:53

Re: Poes ineens gemeen tegen kater

Bedankt voor jullie reacties! Meer dan Feliway en zelf kalm blijven kan ik dan ook niet doen denk ik he?

Ze liggen overigens sinds vanavond weer enigszins in elkaars buurt, dus ik heb hoop! :)
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Anoniem316

Bericht 24 Aug 2016 23:36

Re: Poes ineens gemeen tegen kater

Tja feliway deed hier helemaal niks. Zelf idd kalm blijven en verder geen aandacht aan besteden.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers