Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liedjes zingen voor baby in buik

<<

Anoniem253

Bericht 23 Aug 2016 19:55

Liedjes zingen voor baby in buik

Heb jij dat gedaan? Welk liedje zong je? Ik vind het nog een beetje gek om tegen mijn buik te praten maar denk wel dat het goed is zo contact te maken.

Ben benieuwd welk liedje jij voor je baby zong :).
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 23 Aug 2016 19:57

Re: Liedjes zingen voor baby in buik

Praten wel, zingen niet. Doe ik nog nooit want ik kan dat echt niet.
Mijn man doet dat overigens wel haha
2016
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 23 Aug 2016 19:59

Re: Liedjes zingen voor baby in buik

Nee, ik zong nooit.
Wel draaide ik vaak hetzelfde nummer op spotify. Altijd als N. dat nummer hoort wordt ze heel blij en gaat ze dansen. Is Mystery girl van Bell X1.

Bij J. draaide ik niet echt een specifiek nummer.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 23 Aug 2016 20:00

Re: Liedjes zingen voor baby in buik

Ik zong elke avond voordat ik ging slapen (heel zachtjes) you are my sunshine.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem281

Bericht 23 Aug 2016 20:00

Re: Liedjes zingen voor baby in buik

De Huwelijkswals uit De Tweeling. Ik ben daar heen geweest toen ik ehhm een week of 20 zwanger was en ik vond dat liedje zó mooi! En verder zong ik gewoon heel de dag wel met een playlist mee, nu draaien we die playlist nog steeds elke dag en ik heb echt 't idee dat Tobias de liedjes herkent. Ik draaide veel Muse en Linkin Park, vrij hard... En waar m'n moeder gek wordt van de muziek, valt Tobias erbij in slaap :smile:

Oh maar ik kletste ook gewoon tegen m'n buik, hoor. "Oh nou daar staan we weer in de file. Gezellig. Gelukkig ben ik niet alleen!" Op een gegeven moment voelde ik 'm ook echt schoppen op 't moment dat ik tegen 'm kletste :)
<<

Anoniem253

Bericht 23 Aug 2016 20:10

Re: Liedjes zingen voor baby in buik

Wat mooi dat een kindje dat nummer dan herkent als het geboren is. :love:
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 23 Aug 2016 20:12

Re: Liedjes zingen voor baby in buik

Ik doe dat niet, is ook niks voor mij haha.
Praten tegen mijn buik doe ik ook niet zo veel. Wel af en toe zoiets als: he joh, wat doe je daar binnen allemaal?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 23 Aug 2016 20:12

Re: Liedjes zingen voor baby in buik

P wordt nog steeds rustig als ik dat nummer zing trouwens. Maar dit werkt ook met een muziekdoosje op je buik leggen. Elke avond datzelfde liedje afspelen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem281

Bericht 23 Aug 2016 20:14

Re: Liedjes zingen voor baby in buik

Tobias wordt ook heel kalm en blij als ik de Huwelijkswals zing of opzet :) Heel lief!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Aug 2016 20:17

Re: Liedjes zingen voor baby in buik

Dat had mijn kleine zusje ook bij de cd van il Divo! Die draaide m'n stiefmoeder tijdens de zwangerschap veel en na de geboorte heeft m'n zusje daar denk ik wel een jaar mee geslapen. Zo lief (en stiekem ook beetje onhandig).

Ik zing nu natuurlijk nog niet echt voor de baby maar m'n man heeft al wel een derde couplet bedacht over een klein aapje in het zelfbedachte liedje dat we altijd samen zingen. Zo lief.

Kletsen doe ik wel af en toe maar meer om mezelf te herinneren van Oh ja, hee kleintje, gaat het goed met jou? Jij bent er ook nog hè.

Lijkt me heel leuk als ze op een gegeven moment echt communiceren. Is vanaf 25 weken ofzo toch ongeveer?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 23 Aug 2016 20:20

Re: Liedjes zingen voor baby in buik

Ik deed en doe dat niet. Maar ik heb wel vaak muziek aan staan, dus daar wennen ze wel aan in m'n buik.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Aug 2016 20:29

Re: Liedjes zingen voor baby in buik

Ik zong regelmatig een aantal liedjes, o.a. de Uil zat in de Olmen (vind ik zo mooi). Elke avond vanaf week 13 speelde ik in bed een muziekknuffel af voor hem, die we hadden gekocht toen we op de GUO zagen dat alles goed was. De eerste keer dat we hem die hebben laten horen in de kraamweek werden zijn ogen net schoteltjes! ZO MOOI!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem281

Bericht 23 Aug 2016 20:31

Re: Liedjes zingen voor baby in buik

Ik vind 't sowieso bizar bijzonder dat je als mamma zo magisch bent. Het maakt niet uit wat ik zeg of doe, Tobias kijkt naar me alsof ik persoonlijk de maan in de lucht heb gehangen of zo! En als ik in de lach schiet, lacht hij enthousiast mee haha.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Aug 2016 21:05

Re: Liedjes zingen voor baby in buik

Bazinga schreef:Ik vind 't sowieso bizar bijzonder dat je als mamma zo magisch bent. Het maakt niet uit wat ik zeg of doe, Tobias kijkt naar me alsof ik persoonlijk de maan in de lucht heb gehangen of zo! En als ik in de lach schiet, lacht hij enthousiast mee haha.


:heart:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 23 Aug 2016 21:18

Re: Liedjes zingen voor baby in buik

Ik praat en zing niet tegen m'n buik. Wel van die dingen als: rustig aan joh je breekt m'n ribben nog :laughcry: maar geen echte gesprekjes. Muziek draai ik wel gewoon, maar geen specifieke nummers.

♥♥
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 23 Aug 2016 21:23

Re: Liedjes zingen voor baby in buik

Wat lief Baz hoe je dat beschrijft! En Zora ook :heart: .

Wij speelden ook een muziekdoosje, die spelen we nu nog steeds elke keer als ze gaat slapen.ik heb ook het idee dat het haar rustig maakt, maar niet zo duidelijk als bij jullie!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11404

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 23 Aug 2016 21:40

Re: Liedjes zingen voor baby in buik

Vandaag reageerde ze op aanraken op mijn buik. Ik kriebelde ergens en zij schopte terug. Een paar keer achter elkaar.

Ik praat veel op mijn werk, dus ik praat niet tegen mijn buik. Een muziekdoosje oid wil ik nog wel halen. Koop je dat bij de Hema? En is het niet te hard als ik dat zo op mijn buik zet? Ik heb ook nog zo'n tingeltangelbel aan een ketting...maar dat voelt stom om mee te lopen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem168

Bericht 23 Aug 2016 22:01

Re: Liedjes zingen voor baby in buik

Ik neuriede heel vaak een kinderliedje. Nu is hij ruim anderhalf en nog kan hij er rustig van worden als ik dat neurie om hem te troosten.
Laatst gewijzigd door Anoniem168 op 29 Aug 2016 20:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 23 Aug 2016 22:08

Re: Liedjes zingen voor baby in buik

Teun schreef:Wat lief Baz hoe je dat beschrijft! En Zora ook :heart: .

Wij speelden ook een muziekdoosje, die spelen we nu nog steeds elke keer als ze gaat slapen.ik heb ook het idee dat het haar rustig maakt, maar niet zo duidelijk als bij jullie!


Dat deden wij ook inderdaad, vanaf een week of 15 denk ik. En als ze nu naar bed gaat, gaat die ook nog steeds aan. Ze leek er altijd wel rustiger van te worden.

Mijn vriend en ik dansen en zingen allebei met S als we Cheap Thrills horen. (dat wisten we in eerste instantie niet van elkaar, heel van Sia grappig) En daar reageert ze nu ook echt heel enthousiast op! Vraag me niet waarom dat nummer trouwens :palm:
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Aug 2016 22:18

Re: Liedjes zingen voor baby in buik

Ik zong heel vaak met R "ze kunnen zeggen wat ze willen maar de olifant....". Nu vindt D het heel fijn als ik het zing. Hij zat dus lekker mee te luisteren in mijn buik.

Bewust naar hem zingen deed ik niet, praten soms wel als ik me verveelde ofzo.
R. 2013
D. 2016
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 23 Aug 2016 23:02

Re: Liedjes zingen voor baby in buik

Dat heb ik nooit gedaan, ook niet veel tegen mijn buik gepraat. Voelde voor mij heel gek.
<<

anoniem203

Bericht 23 Aug 2016 23:39

Re: Liedjes zingen voor baby in buik

Ilovethe90s schreef:Dat heb ik nooit gedaan, ook niet veel tegen mijn buik gepraat. Voelde voor mij heel gek.


Hetzelfde als ILT90s eigenlijk.
<<

yes1984

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 537

Geregistreerd: 14 Nov 2013 09:56

Bericht 24 Aug 2016 16:43

Re: Liedjes zingen voor baby in buik

Praten wel, zingen deed ik minder.
Ik ben (hobby) muzikant en heb dat tot ver de in de zwangerschappen door kunnen zetten. Tijdens de repetities reageerden de baby's er op. Maar nu ze ouder zijn vinden ze muziek top. En gaan er echt voor zitten wanneer ik thuis repeteer. Leuk om te zien. Ook bij concerten komen ze graag kijken.
Afbeelding
Afbeelding
* 3-1-2009* en * 26-11-2012*
<<

Anoniem316

Bericht 24 Aug 2016 18:49

Re: Liedjes zingen voor baby in buik

Ik zing heel vaak in de auto mee met de muziek, daar reageert ze standaard op. Kletsen doe ik ook wel maar alleen als ik alleen ben.
Mijn man praat soms ook tegen de buik en daar reageert ze ook wel op.

Muziekdoosje probeer ik ook regelmatig te doen maar vergeet het vaak..
<<

Anoniem253

Bericht 24 Aug 2016 19:15

Re: Liedjes zingen voor baby in buik

Wat voor muziekdoosje hebben jullie?
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers