Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe genieten zwangerschapsverlof?

<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 09 Okt 2013 13:26

Hoe genieten zwangerschapsverlof?

De titel zegt genoeg. Ik kan niet optimaal genieten van mijn verlof. Mijn man zit werkloos thuis en er zit behoorlijk druk op de ketel omdat er wel centen verdiend moeten worden en we geen buffer hebben. We dachten allebei dat hij snel weer aan de bak kon maar integendeel. En daardoor heb ik behoorlijk veel stress en ik voel me ook vaak somber en emotioneel. Ik vind het heel fijn dat hij thuis is want hij kan optimaal genieten van de kids maar de andere kant moet hij ook weer aan het werk want ik merk dat we teveel op elkaars lip zitten. We irriteren sneller aan elkaar, zijn korter hebben al meerdere fikse ruzies gehad. Ik ga er wel op uit zodat ik even lekker van huis ben met de kleine en met mijn andere dochter maar ik weet het niet. Ik voel me ook niet echt happy.

Het klinkt misschien heel stom en ik schaam me er een beetje voor maar ik kan niet helemaal genieten van onze kleine, heb er een mindere band mee op 1 of andere manier. Ik doe echt mijn best en onderneem van alles met de kleine maar ik merk echt dat ik de band echt nog moet opbouwen. Daarentegen kan ik toch met vlagen wel van haar genieten maar ook dat slaat snel weer om. Ondanks dit voel ik me toch wel compleet met ons gezinnetje. Pff wat een gedoe allemaal.....

Ik heb ook weer erg zin om aan het werk te gaan. Gewoon weer lekker bezig zijn met van alles. Ik wou het gewoon even van mij afschrijven
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 09 Okt 2013 14:49

Re: Hoe genieten zwangerschapsverlof?

Geef jezelf tijd. Soms lijken dingen vanzelfsprekend of worden vanzelfsprekend geacht, toch blijkt dat niet altijd zo te zijn. Ga jezelf niet in de weg zitten, sommige dingen hebben tijd nodig en wat mij betreft bestaat de roze wolk gewoon niet. Ik heb er behoorlijk last van gehad dat ik het na de geboorte van mijn zoontje allemaal niet zo zonnig inzag, dat hoorde toch gewoon! Het zonnetje dat schijnt, ook al is het waterig, is een zonnetje om van de genieten! Ga er even tussenuit, juist omdat je partner thuis is kun je er wellicht makkelijker een tussenuit. Even naar de stad zonder kids, een kopje thee drinken met een vriendin etc. Maar vooralsnog het allerbelangrijkste, geef jezelf de tijd!
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 09 Okt 2013 15:26

Re: Hoe genieten zwangerschapsverlof?

Weg..
Laatst gewijzigd door Annemie op 09 Okt 2013 16:04, in totaal 3 keer gewijzigd.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem186

Bericht 09 Okt 2013 15:38

Re: Hoe genieten zwangerschapsverlof?

Wat vervelend, mida. Ik zou inderdaad lekker de hort op gaan.
Hoe gaat je partner met de situatie om?
Had jouw man niet een eigen bedrijf? Of heb ik iemand anders voor me?
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 09 Okt 2013 15:49

Re: Hoe genieten zwangerschapsverlof?

Mijn man vindt de situatie ook niet fijn maar hij is ook een beetje te laks om een klus te gaan zoeken. Heb het al meerdere malen gezegd maar dan krijg ik een afsnauwend antwoord terug. Hij is momenteel bezig via uitzenbureau's om daar werk te vinden.

Misschien moet ik er inderdaad maar vaker tussenuit.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem315

Bericht 09 Okt 2013 15:55

Re: Hoe genieten zwangerschapsverlof?

He meid, wat naar om te horen. Als ik jou was, zou ik ook wat vaker andere dingen doen, zonder man. Misschien ook zonder kinderen. De band met je jongste zal vast wel komen. Je moet het niet pushen, denk ik. Al begrijp ik echt dat je je er zorgen om maakt. Wat een nare situatie :hug:
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 09 Okt 2013 15:57

Re: Hoe genieten zwangerschapsverlof?

Annemie, wat vervelend dat jij je ook zo rot voelt...... ik heb ook maar in mijn achterhoofd dat het allemaal wel weer goedkomt
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 09 Okt 2013 15:59

Re: Hoe genieten zwangerschapsverlof?

Het komt ook omdat we nu geen inkomen hebben van mijn man en dat brengt heel veel stress...... toevallig ben ik gisteren een dagje weggeweest met mijn zusje en dat was heel fijn. Maarja dan ben ik weer thuis zoals vandaag in deze situatie en dan voel ik me weer rot
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 09 Okt 2013 16:03

Re: Hoe genieten zwangerschapsverlof?

Heeft hij ook geen ww? Mijn vriend zit over 2 weken weer werkloos thuis en we hebben geen recht op bijstand, dus daardoor zit ik ook behoorlijk in de stress.. Ik probeer ook weg te gaan zonder kinderen en dat is echt wel ff lekker.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 09 Okt 2013 16:07

Re: Hoe genieten zwangerschapsverlof?

Hij heeft geen recht op ww vanwege zijn eigen zaak.....
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem33

Bericht 09 Okt 2013 16:08

Re: Hoe genieten zwangerschapsverlof?

Mida, kun je juist niet zorgen dat je man er met je dochter op uitgaat en jij lekker met de kleinste het bed in kunt duiken voor tijd samen? Lekker huid of huid, band proberen te maken. Geef haar lekker uitgebreid een badje, masseer haar lekker in met huidolie en als ze vervolgens slaapt kun je lekker zelf tijd voor jezelf nemen. Uitgebreid douchen, jezelf lekker insmeren met bodylotion, haarmasker, gezichtsmasker, nagels mooi vijlen en in de lak zetten....
Gewoon lekker pure ontspanning!
<<

Anoniem16

Bericht 09 Okt 2013 16:11

Re: Hoe genieten zwangerschapsverlof?

Je weet vast wel hoe 'geweldig' ik het verlof vond. Ik had niet eens de zorgen die jij hebt maar dat thuis zitten, vreselijk vond ik het. Zodra n geboren was ging het beter, al had ik idd voor mezelf ook zoiets van je kunt niet meteen evenveel va je tweede houden. Je hebt zoveel geschiedenis met je oudste dat is met een kleine baby niet spontaan hetzelfde.

Ik was ook heel bang dat ik van n nooit zoveel zou kunnen houden als van R. En in het begin voelde het ook anders, maar steeds meer en meer werd het zoals ik het ook voor R voel.

Ik ging ook heel veel op reep trouwens maar dan wel emt de kindjes erbij.
<<

Anoniem44

Bericht 09 Okt 2013 16:19

Re: Hoe genieten zwangerschapsverlof?

Ik snap dat het even geen leuke situatie is, maar je kunt de aanwezigheid van je man ook als een voordeel beschouwen. Laat hem anders eens wat meer zorgen voor je oudste, zodat jij even wat rustige momenten kunt hebben met je jongste. Is dat een idee? En ik zou je man niet zo op zijn nek zetten wat betreft zijn werkloosheid, vaak is dat al lastig en deprimerend genoeg, als hij er zelf druk mee bezig is middels uitzendbureau's, dan zou ik hem daarin steunen en niet extra pushen en zeggen wat hij allemaal niét doet. Op die manier krijgt zo'n man ook het idee dat hij niks goeds kan doen in jouw ogen...
<<

Anoniem60

Bericht 09 Okt 2013 16:26

Re: Hoe genieten zwangerschapsverlof?

Eens met ED en Pien.
Zie het als een voordeel dat je man thuis is in deze periode. Ga er met het hele gezin op uit of zorg dat je man met de oudste bezig is, zodat jij lekker kunt knuffelen met de jongste.
Ik had het heerlijk gevonden als mijn man de hele tijd vrij was geweest tijdens mijn verlof.

En natuurlijk is het niet leuk dat hij geen werk heeft, maar meer dan hard naar werk zoeken kunnen jullie niet doen op dit moment.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 09 Okt 2013 16:32

Re: Hoe genieten zwangerschapsverlof?

Dat had ik in mijn openingspost ook vermeld dat ik het ook wel heel fijn vindt dat mijn man thuis is want zo kan hij optimaal genieten van de kinderen, leuke dingen doen, en hij zorgt ook al meer voor de oudste zodat ik meer iets meer tijd heb voor de kleine om toch een band op te bouwen. Er zijn maar weinig mannen die deze tijd volledig kunnen meemaken.

De reden waarom ik mijn man de laatste dagen aan het pushen ben is alleen vanwege de redenen omdat hij zich alleen maar heeft ingeschreven bij uitzendbureau's maar er vervolgens niet mee doet. Geen afspraken maken, niet dringend op zoek. Uiteindelijk moet je zelf initiatief nemen natuurlijk.Hij is er amper mee bezig en dat stoort me gewoon. De tijd loopt wel door en we zijn al aan het einde van ons financiële plaatje

Ik breng al veel tijd door met de kleine en dat vindt ik ook fijn, maar ik merk dat het echt allemaal tijd nodig heeft voordat onze band groter wordt. Ik weet zeker dat het allemaal wel goedkomt
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem44

Bericht 09 Okt 2013 16:36

Re: Hoe genieten zwangerschapsverlof?

Ga jij na je verlof weer aan het werk?
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 09 Okt 2013 16:44

Re: Hoe genieten zwangerschapsverlof?

Ja. Ik weet denk ik wat je wilt vragen ED. Dat ik eventueel meer kan gaan werken. Dat gaat helaas niet lukken omdat ik een vast uren contract heb en niet meer uren kan krijgen. Al zou ik meer uren kunnen krijgen dan kan ik ze alleen maar krijgen in 'vrije' uren en geen geld en dat schiet helaas niet op.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem44

Bericht 09 Okt 2013 16:51

Re: Hoe genieten zwangerschapsverlof?

Hoeveel vaste uren heb je nu dan? Als het er minder dan 40 zijn, zou je nu vast kunnen kijken of het mogelijk is ergens anders meer uren te maken. Vaak zijn er bijvoorbeeld in de schoonmaak wel kleine contractjes van 6 - 12 uur, verdien je toch weer wat bij.
<<

Anoniem33

Bericht 09 Okt 2013 17:02

Re: Hoe genieten zwangerschapsverlof?

mida4you schreef:Ja. Ik weet denk ik wat je wilt vragen ED. Dat ik eventueel meer kan gaan werken. Dat gaat helaas niet lukken omdat ik een vast uren contract heb en niet meer uren kan krijgen. Al zou ik meer uren kunnen krijgen dan kan ik ze alleen maar krijgen in 'vrije' uren en geen geld en dat schiet helaas niet op.



Hier doe je eigenlijk precies hetzelfde als je man.... Misschien kun je er een andere baan bijzoeken als je bij he huidige baan niet meer uren kunt krijgen
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 09 Okt 2013 17:39

Re: Hoe genieten zwangerschapsverlof?

Pien schreef:
mida4you schreef:Ja. Ik weet denk ik wat je wilt vragen ED. Dat ik eventueel meer kan gaan werken. Dat gaat helaas niet lukken omdat ik een vast uren contract heb en niet meer uren kan krijgen. Al zou ik meer uren kunnen krijgen dan kan ik ze alleen maar krijgen in 'vrije' uren en geen geld en dat schiet helaas niet op.



Hier doe je eigenlijk precies hetzelfde als je man.... Misschien kun je er een andere baan bijzoeken als je bij he huidige baan niet meer uren kunt krijgen


Ik heb geen vaste werkdagen en kan ook geen vaste dagen vinden. Daardoor wordt het wel moeilijk om een andere baan erbij te vinden die ik bij wijze van kan aanvullen op mijn huidige baan. Ik kan het wellicht proberen. Ik voel me wel een beetje aangevallen door je ED
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem44

Bericht 09 Okt 2013 17:56

Re: Hoe genieten zwangerschapsverlof?

Ik vraag alleen hoeveel uren je werkt en of daar nog uren omheen gepland kunnen worden. Je kunt natuurlijk alles naar je man toeschuiven, maar als ik met 2 jonge kinderen in geldproblemen dreig te komen, dan zou ik zelf ook kijken wat ik misschien nog extra kan bijdragen.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 09 Okt 2013 18:00

Re: Hoe genieten zwangerschapsverlof?

Ik heb er zelf ook wel aan gedacht maar met mijn vaste baan is het moeilijk te combineren. Ik dan maar 20 uren maar die worden ingepland zoals mijn baas het wil ( heb alleen vrijdag een vaste dag omdat ik dan geen oppas heb voor de kids )
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem315

Bericht 09 Okt 2013 18:06

Re: Hoe genieten zwangerschapsverlof?

ED valt je toch niet aan? Ze denkt mee. Ik vind de opmerking van Pien aanvallender, mocht je iets als aanvallend willen bestempelen. Maar goed, ik begrijp je houding en gevoel wel enigszins, want je zit gewoon in een lastige positie. Hopelijk vindt je man snel een baan, want het zou wel erg triest zijn dat straks alles op jouw schouders terecht komt.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 09 Okt 2013 18:07

Re: Hoe genieten zwangerschapsverlof?

Het is de één van de weinige keren dat ik het aanvallende van ED mee vind vallen eigenlijk, maar ik denk dat je gewoon heel veel aan je hoofd hebt Mida. Logisch, vind het ook heel rot voor je om te lezen.

Ik ken je man niet, maar het lijkt me ook heel moeilijk hoor om geen baan meer te hebben. Ik weet niet hoe lang hij inmiddels werkloos, maar misschien moet hij zich nog gaan herpakken. Ik weet ook niet hoe kritisch de situatie nu is, financieel gezien, maar ik zou zelf ook niet direct meer werk gaan zoeken. Ik geloof niet dat er een gulden middenweg is. Misschien kun je je man helpen met een stappenplan? "Als er aan het einde van de week geen reactie is van uitzendbureau's, gaan we de vacatures/bureau's eens bellen", ofzoiets. Of dat je met een lijstje met bedrijven komt, waar jij zou denken dat hij wel open sollicitatie's naar zou kunnen sturen? Ben jij handiger met brieven maken? Biedt hem aan zijn motivaties na te lezen en aan te vullen. Nogmaals, ik weet hoe jullie communiceren en hoe je man dingen oppikt, maar ik zou proberen een helpende hand te bieden i.p.v. mogelijk gebiedend over te komen. Is er een problematiek waar hij tegenaan loopt? Vind hij het moeilijk om vacatures te vinden, of juist motivaties te schrijven?

Ik denk dat werk/financiën met name jullie donkere wolk is. Het is jammer genoeg ook een onderwerp die héél gevoelig ligt en het vervelende is dat juist daarom het moeilijk is om zonder irritatie erover te praten.

Sterkte meid.
L2014 & H2017
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 09 Okt 2013 20:07

Re: Hoe genieten zwangerschapsverlof?

Financieel is het begint het wel kritisch te worden. We hebben namelijk geen buffer meer..... Ik heb hem vorige week meerdere malen geholpen met banen zoeken want ik weet wel wat hij allemaal wil. Maar elke vacature die ik opnoemde was niet goed of zei hij van 'ik kijk wel eens even' Ook heb ik hem aangeraden om te bellen ipv mails te sturen want bellen gaat vele malen sneller ( weet ik uit ervaring ) Hij is wel heel krachtig in het schrijven van motivatiebrieven en sollicitaties en komen goed over ( veel sterker als mij )

Het probleem is dat hij er niet veel over wil communiceren en als ik er zelf een keer over begin is het niet goed of snauwt hij me af terwijl ik er alleen over wil praten, verder niet. Verder vindt hij het niet moeilijk oid om vacatures te vinden. Hij is alleen behoorlijk laks geweest omdat we nog behoorlijk wat geld zouden krijgen van de bedrijven voor wie hij gewerkt heeft. Dat is de grootste redenen omdat hij eerst geen zorgen had omdat het toch zoveel geld was ( en wij er makkelijk nog een poos mee vooruit kon dacht hij, maar niet gedacht dat er super veel rekeningen lagen/liggen die betaald moesten worden. Terwijl ik al een paar keer had aangegeven dat het nu wel tijd wordt om de rekeningen te betalen, hij doet alles op gebied van onze financiën ) Ja en nu schrok hij behoorlijk want al het geld is alweer weg en er liggen nog rekeningen. Het is nu tot hem doorgedrongen.

En hier ben ik echt gestresst om.... Het komt allemaal bij elkaar. Ik kan het gewoon niet loslaten, en daarom kan niet goed van mijn verlof genieten. Ook met onze oudste dochter heb ik niet van mijn verlof kunnen genieten omdat ze zo ontzettend veel heeft gehuild de eerste 3,5 maanden. Ik zat er toen helemaal doorheen.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot], Kira, Suus