Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Scheel kijken.

<<

Anoniem280

Bericht 16 Aug 2016 11:12

Scheel kijken.

Voor de ouders waarvan de kinderen iets met de ogen/brilletje hebben?

Hoe kwamen jullie tot de ontdekking dat er iets mis was met de ogen van jullie kinderen?
Hier kan J. ontzettend scheel kijken, dit doet ze bewust, ja echt waar, maar ze kan haar ene oog zo draaien, dat hij anders staat dan haar andere oog tijdens scheel kijken.
Dat kunnen wij als volwassenen niet eens!

Laatst bij het consultatie bureau wilde de arts met een lampje in haar ogen schijnen, maar dit liet ze niet toe.

Moet ik het nog aanzien? of er toch eens mee naar arts?
Misschien een lui oog?

Ze zijn nu 19 maanden.
<<

Anoniem184

Bericht 16 Aug 2016 11:18

Re: Scheel kijken.

Heel veel kinderen kijken scheel, vooral als ze moe zijn. Je zou een doorverwijzing kunnen vragen maar het hoeft niets te betekenen. En bewust scheel kijken kunnen heel veel mensen :)
<<

Anoniem280

Bericht 16 Aug 2016 11:25

Re: Scheel kijken.

Haha, bewust scheel kijken kan ik ook, maar doe dit dan uit gekkigheid.
Mijn dochterje kan dit dus ook uit gekkigheid, maar ze draait daarbij haar ene oog in een hele andere hoek, dan haar andere.
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 16 Aug 2016 11:26

Re: Scheel kijken.

Mijn zoon keek ook scheel maar dat was constant en niet alleen wanneer het hem uitkwam of wanneer hij moe was. Alleen hadden ze op t cb tegen mij gezegd dat dat vanzelf weg moest trekken binnen 2 jaar alleen gebeurde dat niet dus ben ik naar de huisarts gegaan en die zei dat het met een half jaar weggetrokken had moeten zijn dus liepen we al anderhalf jaar achter de feiten aan. Toen ik bij de oogarts kwam bleek dat hij gewoon heel slecht zag en dus heel dringend een bril nodig had. We hebben geplakt en een bril uitgezocht en vanaf t moment dat hij zijn bril opkreeg deed ie m niet meer af. Hij had hem dus echt wel nodig. Ik was echt woest toen ik erachter kwam en ben dus bij mijn dochter voorzichtiger geworden en die staat al vanaf dat ze 8 maanden is onder controle bij de oogarts. Het kan dus nooit kwaad om er nog ns extra na te laten kijken.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 16 Aug 2016 12:13

Re: Scheel kijken.

Bij twijfel gewoon een verwijzing naar een orthoptist vragen. Zij kan de hoogstand beoordelen en evt ee. Behandeling starten.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 16 Aug 2016 12:15

Re: Scheel kijken.

Maple schreef:Heel veel kinderen kijken scheel, vooral als ze moe zijn. Je zou een doorverwijzing kunnen vragen maar het hoeft niets te betekenen. En bewust scheel kijken kunnen heel veel mensen :)


Ook al betekend het niets, het is altijd raadzaam het na te laten kijken
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem280

Bericht 16 Aug 2016 12:21

Re: Scheel kijken.

Mijn dochtertje kijkt trouwens niet scheel wanneer ze moe is.
Haar scheel kijken doet ze echt uit gekkigheid, maar zo wegdraaien van 1 oog lijkt echt heel raar.
<<

Anoniem280

Bericht 16 Aug 2016 12:54

Re: Scheel kijken.

Ik ga morgen de huisarts hier over bellen.

Mijn pa zegt al bijna een jaar dat hij het idee herft dat ze wat scheel kijkt met 1 oog.
Bij het CB wilde ze niet meewerken met dat lampje in haar ogen.
Sindsdien Letten wij op haar ogen en constateren dit.

Neem liever het zekere voor het onzekere.
<<

Anoniem280

Bericht 17 Aug 2016 09:15

Re: Scheel kijken.

Heb afspraak huisarts staan.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 17 Aug 2016 11:29

Re: Scheel kijken.

Heel goed. Mijn ogen staan wat naar buiten gedraaid. Ik heb dit altijd zelf gecorrigeerd maar als ik fotos van mij als baby/peuter zie dan zie je het wel een heel klein beetje. Nu ben ik gezegend met een bril met in ieder glas een prisma en geen optie tot lenzen, Joy...
30-04-2017
<<

Anoniem280

Bericht 17 Aug 2016 16:25

Re: Scheel kijken.

Worden doorverwezen naar orthoptist.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 17 Aug 2016 17:02

Re: Scheel kijken.

Goed dat jullie worden doorverwezen! Mijn nichtje heeft een hele erge + afwijking (+7,5) en nu 2 jaar een bril geloof ik. Bij haar vielen er nadat ze haar bril had ineens puzzelstukjes op hun plek. Ze vond heel veel dingen eng, ze gilde het bijvoorbeeld uit in het zwembad van angst, ook als je haar vast had, tot mijn zus een keer haar bril ophield in het zwembad, toen was er niks aan de hand. Zo ook met de glijbaan etc.
Daarnaast heeft ze ook een lui oog wat wegdraait. Afplakken heeft niks geholpen, ze pikte het ook niet, trok zelf de pleisters er weer af. Zolang ze haar bril op heeft staan beide ogen goed, zodra ze hem afzet draait het ene oog weer weg.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 17 Aug 2016 17:13

Re: Scheel kijken.

Sawadee schreef:Goed dat jullie worden doorverwezen! Mijn nichtje heeft een hele erge + afwijking (+7,5) en nu 2 jaar een bril geloof ik. Bij haar vielen er nadat ze haar bril had ineens puzzelstukjes op hun plek. Ze vond heel veel dingen eng, ze gilde het bijvoorbeeld uit in het zwembad van angst, ook als je haar vast had, tot mijn zus een keer haar bril ophield in het zwembad, toen was er niks aan de hand. Zo ook met de glijbaan etc.
Daarnaast heeft ze ook een lui oog wat wegdraait. Afplakken heeft niks geholpen, ze pikte het ook niet, trok zelf de pleisters er weer af. Zolang ze haar bril op heeft staan beide ogen goed, zodra ze hem afzet draait het ene oog weer weg.



Even betweterig, maar een lui oog en een oog wat wegdraait zijn 2 verschillende dingen ;) plakken helpt ook niet tegen scheelzien.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 17 Aug 2016 17:19

Re: Scheel kijken.

Huppekee schreef:
Sawadee schreef:Goed dat jullie worden doorverwezen! Mijn nichtje heeft een hele erge + afwijking (+7,5) en nu 2 jaar een bril geloof ik. Bij haar vielen er nadat ze haar bril had ineens puzzelstukjes op hun plek. Ze vond heel veel dingen eng, ze gilde het bijvoorbeeld uit in het zwembad van angst, ook als je haar vast had, tot mijn zus een keer haar bril ophield in het zwembad, toen was er niks aan de hand. Zo ook met de glijbaan etc.
Daarnaast heeft ze ook een lui oog wat wegdraait. Afplakken heeft niks geholpen, ze pikte het ook niet, trok zelf de pleisters er weer af. Zolang ze haar bril op heeft staan beide ogen goed, zodra ze hem afzet draait het ene oog weer weg.



Even betweterig, maar een lui oog en een oog wat wegdraait zijn 2 verschillende dingen ;) plakken helpt ook niet tegen scheelzien.



Oh dat zal best :P Ik weet het ook niet precies, ze heeft heel lang moeten afplakken van de oogarts vanwege een lui oog, en dat oog draait dus ook weg.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 17 Aug 2016 17:34

Re: Scheel kijken.

Mijn moeder kan dit ook en die is blind aan 1 oog. Wil total niet zeggen dat dat het is maar het komt dus vaker voor dat mensen dit kunnen. Ziet er iig maf uit. Goed dat jullie ernaar kijken.

Voordat ik je bang maak. Ze merkt er weinig van, rijdt gewoon auto en heeft weinig last van deze "beperking".
<<

Anoniem280

Bericht 17 Aug 2016 21:30

Re: Scheel kijken.

Huisarts zag trouwens niets, wilde wel oefening doen, maar J. werkte ook hier niet aan mee.
Verschil is misschien minimaal en wij gaan er nu juist op letten.
Heb ook naar haar traanoog gevraagd, is haar andere oog, heeft ze zalf voor gekregen.

Op terugweg, mijn schoonmoeder wilde mee, zijn daarna nog te shoppen geweest, zei in de auto, nu draait ze hem weer zo raar weg, misschien dat moeheid ook een factor is.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 18 Aug 2016 05:40

Re: Scheel kijken.

Miss moet je dat eens filmen voor bij de orthoptist. Kans is natuurlijk aanwezig dat ze het daar ook niet laat zien. Dan kun je iig laten zien wat je bedoelt.
30-04-2017
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 18 Aug 2016 07:18

Re: Scheel kijken.

Caramba schreef:Huisarts zag trouwens niets, wilde wel oefening doen, maar J. werkte ook hier niet aan mee.
Verschil is misschien minimaal en wij gaan er nu juist op letten.
Heb ook naar haar traanoog gevraagd, is haar andere oog, heeft ze zalf voor gekregen.

Op terugweg, mijn schoonmoeder wilde mee, zijn daarna nog te shoppen geweest, zei in de auto, nu draait ze hem weer zo raar weg, misschien dat moeheid ook een factor is.


Ik heb ook een bril tegen scheelzien. Kan in principe prima zien zonder bril, maar als mijn ogen moe worden gaat er een trekken.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem280

Bericht 18 Aug 2016 13:32

Re: Scheel kijken.

Kunnen volgende maand terecht.
<<

Anoniem280

Bericht 03 Okt 2016 14:44

Re: Scheel kijken.

Update:

Vorige week bij orthoptist geweest. Ze zag wel een lichte afwijking met het rechteroog. Toch was het moeilijk te beoordelen, want J. werkte nauwelijks mee.
Daarna nog een oogdrup. Met 4 man sterk, vind het nog erg als ik eraan terug denk, de drup in haar ogen zien te krijgen. Ze werkte echt niet mee, gillen, schrap zetten, hoofd proberen weg te draaien etc.
Ze is sowieso een meisje dat snel afgeleid is, druk is en weinig toelaat.
Na een halfuur opnieuw allerlei testjes. Weer werkte ze niet mee.
Over een jaar moeten we terugkomen om het opnieuw te beoordelen.
Orthoptist denkt voor nu cylinder afwijking.

Ook naar traan/pusoog gevraagd, hiervoor moesten we bij de oogarts zijn, alleen was zij die dag niet aanwezig.
Meteen een afspraak gemaakt en kon vandaag terecht.

Het liep gigantisch uit bij de oogarts. 8.50 uur afspraak, 9.40 uur aan de beurt! Gelukkig gedroeg ze zich voorbeeldig. Al duurt wachten lang.
Oogarts heeft naar haar traanoogje gekeken, wat vrij snel moest, want ze draaide meteen haar hoofd weg.
Ze zei, ik wil het traanbuisje onder narcose doorprikken.
Normaal moet het met 1 jaar goed open zijn, bij haar is het gewoon te nauw.
We werden doorgestuurd naar de préoperatieve screening, heel wat gesprekken gehad daar, om vervolgens, na 2 uren ziekenhuis, terug naar huis te gaan.
We moeten wachten op een oproep.

Vanmiddag rond 1 uur werd ik gebeld. Volgende week dinsdag kan mijn meisje al terecht!
Dat is mooi snel!

Ik hoop dat het oogje nu snel opknapt.
Krijgen vaak de vraag of ze gehuild heeft.
Nee, ze heeft altijd een traanoog.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers