Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


fietsen met een kleuter

<<

Anoniem239

Bericht 16 Aug 2016 08:34

fietsen met een kleuter

Afgelopen weekend hebben wij zo'n 6 km gefietst. De oudste was op zijn eigen fiets mee en tussendoor hebben we een paar keer gestopt zodat hij even kon rusten.

Maar wat ik mij daarna afvroeg. Hoe ver kan ik hem laten fietsen? Naderhand vond ik die 6 km toch wel pittig voor zo'n klein ventje. Maar hij fietste wel netjes mee en alleen op het einde zei hij steeds dat zn benen moe waren.
<<

Anoniem255

Bericht 16 Aug 2016 08:52

Re: fietsen met een kleuter

Wow wat knap. Dat zou mijn dochter echt niet redden. Voor haar ligt de max rond de 3km denk ik.
<<

Anoniem236

Bericht 16 Aug 2016 09:10

Re: fietsen met een kleuter

Hier fietst de oudste dat ook zelf. We merken aan het einde wel dat hij moe wordt. Hij gaat dan langzamer fietsen, sneller afgeleid door de paarden en koeien in de wei etc. Maar dit is een ritje naar oma (4,5km enkele reis, heen en terug) verder gaan we niet. Ook is dit Eem rustig lang fietspad langs het spoor, dus niet echt in het verkeer. Dan zou ik minder ver gaan vanwege de concentratie.

Dus gewoon deze afstand zou ik fietsen, zolang hij het trekt.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 16 Aug 2016 10:26

Re: fietsen met een kleuter

Wat knap zeg! Zo ver al! Ik durf dat nog lang niet aan met m'n oudste, die is ook van 2012 en fietst al anderhalf jaar los, maar hij is zo'n dromer dat ik hem echt het verkeer nog niet in kan laten gaan.
#teammaple🍁
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 16 Aug 2016 18:45

Re: fietsen met een kleuter

Je kan hem zo ver mee laten fietsen als dat hij kan/wil, pijn in zijn benen na het fietsen zal wel zijn omdat hij het niet gewend is om zo'n afstand te fietsen.

Mijn zoon had nooit verder gefietst dan 2 km maar zaterdagavond gingen we samen een stukje fietsen en wilde hij steeds een stuk verder en uiteindelijk hebben we 8,5 km gefietst (hij op zijn 16 inch fiets). Hij wilde eigenlijk nog langer fietsen maar ik vond het wel genoeg zo.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 16 Aug 2016 18:48

Re: fietsen met een kleuter

Mijn dochter fietst ook met gemak een km of 5. Daarna zegt ze vaak wel moe te zijn (maar heeft bijv. Nog energie genoeg om buiten te spelen of een stukje te wandelen).
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Aug 2016 18:55

Re: fietsen met een kleuter

B kan nog niet zonder zijwieltjes fietsen, dus niet eigenlijk ;)
Ze fietst meestal het rondje mee als we uitgaan met de hond, dat is zo'n 1 tot 1.5 km.
<<

Pitty

Bericht 16 Aug 2016 20:25

Re: fietsen met een kleuter

Mmmm, of wij hebben sportieve kinderen, of we zijn hardvochtige ouders, maar hier fietsen de oudste drie gewoon dagelijks 6 km naar het dorp en de oudste fietste op 5 jarige leeftijd voor het eerst 28,9 km naar opa en oma.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Aug 2016 21:10

Re: fietsen met een kleuter

Dat hoef ik bij B echt niet te doen, dan ligt ze 's nachts, of na een kwart al, te creperen van de pijn in haar knietjes.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 16 Aug 2016 21:27

Re: fietsen met een kleuter

Maar dat is toch ook gewoon wennen, als je nooit zo'n stuk fietst en dan opeens wel een keer dan kan het wel zijn dat ze daar last van hebben. Maar als je het een beetje opbouwt of gewoon een aantal keer doet dan kunnen ze dat wel zonder pijn.
Ik fietste vroeger ook vaak minstens 5 km toen ik zo jong was, wij woonden in een dorp met weinig voorzieningen dus om ergens te komen moesten we wat verder fietsen.
Hier hebben wij bijna alles in de buurt en fietsen ze dus vaak maximaal 2 km. Als we naar de stad gaan gaan we ook fietsen maar zit mijn zoon vaak nog in de bakfiets en fietst alleen mijn dochter (dat is 6 km).
<<

Anoniem239

Bericht 17 Aug 2016 07:46

Re: fietsen met een kleuter

Het verschilt dus nogal. Vandaag gaan we weer een stuk fietsen ik kijk maar gewoon tot hoe ver hij kan.

Onze rit was op een rustige weg en voornamelijk op fietspaden. Maar we leren hem om goed rechts te blijven en goed op het verkeer te letten (aankomende fietsers en auto's) als hij dat kan dan gaan we ook eens door de wijken fietsen, wat vaak sneller is om van a naar b te komen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 17 Aug 2016 08:24

Re: fietsen met een kleuter

Met of zonder zijwieltjes Keshi?

Ik wil, als B straks goed zonder zijwieltjes kan fietsen beginnen met fietsen naar school, en dan eens naar de jumbo enz en zo steeds wat verder. Het moet gewoon echt goed op gebouwd worden, want ze is in haar knietjes helaas net zo hypermobiel als ik :(
<<

Anoniem239

Bericht 17 Aug 2016 08:38

Re: fietsen met een kleuter

Zonder zijwieltjes.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 17 Aug 2016 09:11

Re: fietsen met een kleuter

Knap zeg!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 17 Aug 2016 09:13

Re: fietsen met een kleuter

Die van mij wil nu ook alles fietsen. Tot nu toe klaagt hij niet over zijn benen.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem331

Bericht 17 Aug 2016 09:40

Re: fietsen met een kleuter

Lijkt mij ook een kwestie van gewenning, en of je kind überhaupt van fietsen houdt.
Hier houden ze beide van fietsen, en kunnen dus een mooie stand afleggen. Het enige vervelende hier is dat zoon natuurlijk op een veel kleinere fiets fietst, en hij niet de zelfde afstanden nog kan maken als zijn zus.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers