Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat te doen bij pensioen van mijn vader?

<<

Anoniem280

Bericht 15 Aug 2016 14:47

Wat te doen bij pensioen van mijn vader?

Mijn vader kan in januari met pensioen. Nu kwam mijn vriend zijn moeder ermee dat wij wel iets konden organiseren, maar wat? Ik heb werkelijk geen idee.
Een etentje? Een dag weg met kinderen en kleinkinderen?
Ik weet het gewoon echt niet.

Sowieso ligt het contact met mijn zus en haar nieuwe vriend en ex + kinderen weer anders, maar vind ook dat zij een steentje bij kunnen dragen.

Iemand van jullie ideeën?
<<

Anoniem282

Bericht 15 Aug 2016 23:02

Re: Wat te doen bij pensioen van mijn vader?

Eerlijk gezegd hebben mijn zus en ik niets georganiseerd, omdat de werkgever van mijn vader dit al had gedaan (etentje). Is dit bij jouw vader ook niet het geval? Anders zou ik zelf een etentje organiseren. Dan is de bijdrage van je zus ook meteen gedekt :) (mits zij wil bijdragen).
<<

Anoniem280

Bericht 16 Aug 2016 07:44

Re: Wat te doen bij pensioen van mijn vader?

Dat is alleen voor collega's. Daar is geen familie bij.
Wil ook iets doen voor familie en vrienden.
<<

Anoniem282

Bericht 16 Aug 2016 12:41

Re: Wat te doen bij pensioen van mijn vader?

Ah ok, bij m'n vader was het zo dat hij ook familie en vrienden mocht uitnodigen. Zijn werkgever betaalde voor iedereen.

Als je het echt zelf moet betalen, zou ik zelf een feestje organiseren met hapjes en drankjes. Beetje afhankelijk van de grootte van de groep zou ik dan veel zelf maken en deels catering als je ook echt warm eten erbij doet bij meer dan 20 mensen.
Lastig om je te adviseren, want ik weet natuurlijk niet hoeveel jullie te besteden hebben. Ik heb vorig jaar feestje voor m'n ouders georganiseerd en alles zelf gemaakt (maar zat geen echt eten bij): koffie, thee, frisdrank/sapjes, wijn/bier, veel hapjes. Alcohol viel mee qua kosten, omdat iedereen moest rijden, dus daardoor bleven de kosten laag. Het was in de tuin bij m'n ouders, wat zich daar prima voor leende en we hadden geluk met het weer. Ik weet natuurlijk niet of dit voor jullie ook een optie is. Niet zo'n suf zitfeestje, ook overal statafels, zodat mensen ook gingen mengen. Was erg leuk!
<<

Anoniem190

Bericht 16 Aug 2016 12:44

Re: Wat te doen bij pensioen van mijn vader?

Wij zijn met mijn vader uiteten geweest (kinderen en kleinkinderen) en hebben een anti-verveelmand gemaakt. (wandelroutes, fietsroutes, puzzelboekjes enzenzenz) Zijn baas had helaas niets geregeld, ondanks dat mijn vader 40 jaar bij hem gewerkt heeft..
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 16 Aug 2016 12:50

Re: Wat te doen bij pensioen van mijn vader?

Wij zijn alleen met ons gezin uit eten geweest ( ik was toen hoog zwanger) en mijn broer en ik hebben een afbeelding op linnen met baklijst gegeven van de stad waar hij altijd voor gewerkt heeft ( werkte bij een gemeente). We hadden bedacht dat dat wel een leuke aankleding voor zijn "computer" kamer zou zijn maar hij heeft hem pontificaal in de woonkamer gehangen waar hij nu nog hangt.

Mijn vader kreeg van zijn werkgever wel iets, hij koos zelf voor een lunch met al zijn collega's en mijn moeder was daar bij.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 16 Aug 2016 12:59

Re: Wat te doen bij pensioen van mijn vader?

Bij mijn vader hebben m'n zus, m'n broertje en ik een krant gemaakt met officiële opmaak enzo, met allerlei artikelen die over m'n vader gingen. Is erg tof geworden. En smiddags was er een grote receptie met z'n collega's en savonds gingen we uit eten met een groepje.

Bij m'n schoonvader was er een receptie/feest vanuit z'n werk. Voor hem hadden m'n man, m'n schoonzus, m'n zwager en ik een glossy magazine gemaakt, ook met allerlei artikelen en columns en reclames die over hem gingen. Die was echt mooi! En savonds uit eten met zijn gezin+aanhang.
#teammaple🍁
<<

Anoniem280

Bericht 16 Aug 2016 13:15

Re: Wat te doen bij pensioen van mijn vader?

Op mijn zus hoef ik niet echt te rekenen.
Ze is net bij haar vriend weg, zit in de WW, heeft wel zicht op een eigen woning, maar zegt nu al dat ze het straks, januari, erg druk en zwaar gaat krijgen als alleenstaande moeder.

Het komt er dus een beetje op neer dat ik het samen met mijn vriend ga organiseren.

Het is nog niet zover. Veel contact hebben wij niet met mijn familie.
Mijn vader heeft wel erg goede buren, die wil ik sowieso uitnodigen.
<<

Anoniem282

Bericht 16 Aug 2016 14:23

Re: Wat te doen bij pensioen van mijn vader?

Ok, jij vindt dus dat je zus wel een steentje kan bijdragen en zij niet? Dan zou ik daar niet op rekenen qua budget. Zie nu pas dat het in januari is, dan is een feestje buiten natuurlijk geen optie. :) Ik zou voor jezelf nagaan wat je eraan kwijt wilt zijn en daarop de activiteit/cadeautje afstemmen. Ik heb hier leuke ideeën voorbij zien komen. Misschien dat je iets meer kunt omschrijven over wat voor type je vader is, et cetera, et cetera.
<<

Anoniem313

Bericht 16 Aug 2016 15:03

Re: Wat te doen bij pensioen van mijn vader?

Ik zou ook gewoon even overleggen met je vader om te horen wat hij wil.
<<

Anoniem280

Bericht 02 Feb 2017 21:08

Re: Wat te doen bij pensioen van mijn vader?

Update:
Het is bijna zover. Ik dacht dat mijn vader eind januari met pensioen zou gaan, maar over 2 weken heeft hij zijn laatste dienst.
Hij heeft dan 35 jaar als portier gewerkt.

Met collega's zal hij 17 februari, na zijn dienst, gaan borrelen.
Een van zijn collega's heb ik wat contact mee.
Het is de bedoeling dat wij, als gezin en mijn zus + nieuwe vriend en kinderen, tijdens, eigenlijk als het bijna afgelopen is, de borrel, als verrassing aanschuiven en dat wij met pa gaan eten.
De collega zit helemaal in het complot.

Het zal vast erg gezellig en leuk worden.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 02 Feb 2017 21:50

Re: Wat te doen bij pensioen van mijn vader?

Jaaa, ik weet het. Heb nog een klein stukje voor hem geschreven. Zal gek zijn om hem niet meer te zien daar.
Is het een idee om hem een helikoptervlucht cadeau te doen? Omdat hij toen zo graag eens met de de Waddenheli mee wilde maar toen last minute niet doorging.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem280

Bericht 02 Feb 2017 22:10

Re: Wat te doen bij pensioen van mijn vader?

Kan hij altijd nog krijgen :smile:
Hebben er wel over gehad om dat cadeau te geven.
Maar gaan het nu eerst zo doen.
Hij weet van niets, heb al leuke dingen gehoord die gaan gebeuren.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Feb 2017 00:01

Re: Wat te doen bij pensioen van mijn vader?

Wat leuk Caramba.
2014 2016
<<

Anoniem304

Bericht 06 Feb 2017 10:07

Re: Wat te doen bij pensioen van mijn vader?

Leuk!
<<

Anoniem280

Bericht 10 Feb 2017 14:30

Re: Wat te doen bij pensioen van mijn vader?

Nog even een aanvulling.

Lady haar idee hebben we toch meegenomen.
Wij geven mijn vader een helikopter vlucht :cheering:
De datum daarvan mag hij zelf kiezen, dan gaan wij het voor hem boeken.
Ben zo benieuwd naar zijn reactie volgende week.
Heb er zelf al even een traan om moeten laten, want dit gaat hij geweldig vinden.
<<

Anoniem210

Bericht 10 Feb 2017 15:03

Re: Wat te doen bij pensioen van mijn vader?

Wat leuk Caramba. Gaaf zo'n helikoptervlucht. Het zal een hele bijzondere dag worden voor je vader.
<<

Anoniem244

Bericht 10 Feb 2017 15:54

Re: Wat te doen bij pensioen van mijn vader?

Wat een mooie verrassing voor je vader
<<

Anoniem280

Bericht 10 Feb 2017 16:03

Re: Wat te doen bij pensioen van mijn vader?

Hij weet ook echt helemaal van niks.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 10 Feb 2017 16:52

Re: Wat te doen bij pensioen van mijn vader?

Heb hem vannacht nog een paar keer aan de telefoon gehad, we hadden allebei nachtdienst. Zijn laatste diensten nu zo ongeveer zeker?

Wat leuk van die helikoptervlucht!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem280

Bericht 10 Feb 2017 23:26

Re: Wat te doen bij pensioen van mijn vader?

Vannacht was zijn laatste nachtdienst.
Volgende week nog 3 diensten, vlgs mij.
<<

Anoniem280

Bericht 16 Feb 2017 22:40

Re: Wat te doen bij pensioen van mijn vader?

Morgen is het zover!
Ook wij vinden het super spannend, want hoe zal mijn pa morgen op alles reageren?
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Feb 2017 23:47

Re: Wat te doen bij pensioen van mijn vader?

Spannend Caramba. Een mooie dag toegewenst.

Mijn moeder heeft vanmorgen afscheid genomen van haar werk. Ze kan ivm meerdere heup operaties van afgelopen jaar niet meer werken.
Wij zijn er vanmorgen ook geweest. Ze werkte op een school.
2014 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 16 Feb 2017 23:50

Re: Wat te doen bij pensioen van mijn vader?

Spannend Caramba! Veel plezier morgen!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem280

Bericht 17 Feb 2017 15:10

Re: Wat te doen bij pensioen van mijn vader?

Mijn pa zijn huis vanmorgen met zijn buurvrouw versierd.
Die man weet echt niet wat hem overkomt.

Van zijn collega heb ik al verschillende foto's en filmpjes gezien van zijn werk.
Mijn vader raakte er geëmotioneerd van, hij zei met een trilling in zijn stem, wat geweldig en nu ophouden want wordt er zenuwachtig van.
Door dat filmpje moest ik zelf al een traan weg pinken.

Vanavond rond 18.00 uur staat de volgende verrassing op hem te wachten, zijn collega, waar ik steeds mee aan het appen ben, moet vlgs hem werken, maar ze heeft met een collega geruild.
Zij zal er dus als verrassing zijn. Haar verrassing is dat wij er als complete gezinnen bij zijn.
Contact tussen mijn vader en zus is vrijwel heel sporadisch, maar ow wat gaat hij het geweldig vinden dat ook zij er is met haar vriend en de kinderen.

Ik zal snel een verslag uitbrengen hoe het allemaal was.
Ik weet wel dat ik vanavond een pak tissues mee zal nemen.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers