Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moet je dat altijd kunnen zeggen?

<<

Anoniem186

Bericht 09 Okt 2013 14:41

Re: Moet je dat altijd kunnen zeggen?

Vervelend Mirthe. Had je echt veel overgewicht of was je alleen een beetje zwaarder geworden? Ik vind daar wel een verschil in zitten.
En had hij het ook tactischer kunnen zeggen? Had dat iets voor je uitgemaakt?
<<

Anoniem162

Bericht 09 Okt 2013 14:46

Re: Moet je dat altijd kunnen zeggen?

Tactischer had zeker wat uitgemaakt ja, het ligt natuurlijk ook aan hoe je zoiets tegen je partner zegt.
<<

Anoniem186

Bericht 09 Okt 2013 14:57

Re: Moet je dat altijd kunnen zeggen?

Mirthe schreef:Tactischer had zeker wat uitgemaakt ja, het ligt natuurlijk ook aan hoe je zoiets tegen je partner zegt.


Ja, dat vind ik ook. Het is een gevoelig onderwerp en het lijkt me niet handig om dat zo plompverloren te zeggen.
<<

Anoniem315

Bericht 09 Okt 2013 15:05

Re: Moet je dat altijd kunnen zeggen?

Mirthe, wat akelig dat hij dat zo tegen je heeft gezegd. Een beetje meer medeleven was wel gewenst geweest. Zijn jullie nu nog wel bij elkaar? Of heeft dit tot een breuk geleid?
<<

Anoniem162

Bericht 09 Okt 2013 15:31

Re: Moet je dat altijd kunnen zeggen?

Wij zijn wel nog bij elkaar maar het heeft wel degelijk een deuk/breuk gemaakt in de relatie. We zijn wel bezig om dit te 'verwerken' en weer dichter bij elkaar te komen. Het is alleen moeilijk van beide kanten uit, ik kan er niet even overheen stappen, dat degene die ik altijd het meest heb vertrouwd en lief heb, mij lelijk vindt/vond en te dik.
Afvallen gaat maar langzaam maar ik doe mijn best. Ik geef het hierdoor niet zomaar op maar het kwam wel rauw op mijn dak.
<<

Anoniem44

Bericht 09 Okt 2013 15:37

Re: Moet je dat altijd kunnen zeggen?

Gelukkig is het iets waar je zelf iets aan kan veranderen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Okt 2013 16:27

Re: Moet je dat altijd kunnen zeggen?

Op zich vind ik wel dat je het moet kunnen zeggen, al vind ik het wel een beetje aan de situatie liggen. Als iemand heel slank is, een paar kilo en een halve kledingmaat aankomt, nog steeds een mooi en gezond lichaam heeft en de man gaat er iets van zeggen omdat hij per se een ultraslank topmodel wil dan vind ik het wel raar om daar over te gaan zeuren. Ik heb dat wel eens gelezen op het forum, iemand die van maat 34 naar maat 34/36 was gegaan en dat haar vriend liet merken dat minder mooi te vinden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 09 Okt 2013 16:31

Re: Moet je dat altijd kunnen zeggen?

Ja ik zou het wel waarderen dat zulke dingen tegen elkaar gezegd worden. Het kan niet leuk zijn maar het is wel zo eerlijk.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:06

Bericht 09 Okt 2013 16:47

Re: Moet je dat altijd kunnen zeggen?

Ik vind wel dat je zoiets tegen elkaar moet zeggen. Maar het liefst wel met tips en voorstellen hoe daar dan aan te werken. Ik zou er niet blij van worden als mijn vriend bij mij zou droppen dat hij me b.v te dik vindt en ik dan het, met de toch bijbehorende onzekerheid, het 'even' oplossen mag.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 09 Okt 2013 16:55

Re: Moet je dat altijd kunnen zeggen?

Phileine schreef:Ja, dat moet je kunnen zeggen en ik zou het ook waarderen als mijn partner eerlijk tegen mij is. In eerste instantie is het misschien niet leuk om te horen, maar het is wel de waarheid en in een goede relatie vind ik het belangrijk om eerlijk tegen elkaar te zijn.


Precies, al begrijp ik ook wel dat er best een drempel is om zoiets gevoeligs tegen je partner te zeggen. Ik zou het ook niet leuk vinden dat mijn partner het met iemand anders zou bespreken als hij het niet tegen mij zou kunnen/willen zeggen. Maar als mijn partner het er over heeft om op ideeën te komen hoe hij het onderwerp aan kan snijden zonder mij te (willen) kwetsen, dan moet dat wel kunnen vind ik.
L2014 & H2017
<<

Anoniem44

Bericht 09 Okt 2013 17:22

Re: Moet je dat altijd kunnen zeggen?

Rouxxxe schreef:Ik vind wel dat je zoiets tegen elkaar moet zeggen. Maar het liefst wel met tips en voorstellen hoe daar dan aan te werken. Ik zou er niet blij van worden als mijn vriend bij mij zou droppen dat hij me b.v te dik vindt en ik dan het, met de toch bijbehorende onzekerheid, het 'even' oplossen mag.

Uiteindelijk zul je het toch zelf moeten doen. Wat zou je dan voor tips willen hebben van je vriend? Natuurlijk is het belangrijk dat hij je steunt, maar het lijkt nu alsof je je verantwoordelijkheid voor je eigen lichaam en gezondheid overdraagt aan je vriend.
<<

Anoniem 47

Bericht 09 Okt 2013 18:11

Re: Moet je dat altijd kunnen zeggen?

Ik vind dat je dat wel tegen je partner moet kunnen zeggen. Het is misschien niet leuk om te horen, maar ik zou het wel waarderen als mijn vriend eerlijk tegen me is. Uiteindelijk bepaal ik zelf of ik er iets mee doe.
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:06

Bericht 09 Okt 2013 20:35

Re: Moet je dat altijd kunnen zeggen?

-ED- schreef:
Rouxxxe schreef:Ik vind wel dat je zoiets tegen elkaar moet zeggen. Maar het liefst wel met tips en voorstellen hoe daar dan aan te werken. Ik zou er niet blij van worden als mijn vriend bij mij zou droppen dat hij me b.v te dik vindt en ik dan het, met de toch bijbehorende onzekerheid, het 'even' oplossen mag.

Uiteindelijk zul je het toch zelf moeten doen. Wat zou je dan voor tips willen hebben van je vriend? Natuurlijk is het belangrijk dat hij je steunt, maar het lijkt nu alsof je je verantwoordelijkheid voor je eigen lichaam en gezondheid overdraagt aan je vriend.


Ik bedoel net idd meer als steun. Doormiddel van meedenken, motiveren bij moeilijke momenten enz. Ik vind dat wel belangrijk met zoiets. Tuurlijk ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen lichaam en gezondheid, maar met steun kan de intrinsieke motivatie om iets aan te pakken alleen maar groter worden, wat me essentieel lijkt in zon proces.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 09 Okt 2013 20:54

Re: Moet je dat altijd kunnen zeggen?

Ja natuurlijk. Als je het maar met respect brengt, toch?
<<

Anoniem66

Bericht 09 Okt 2013 21:02

Re: Moet je dat altijd kunnen zeggen?

Mirthe schreef:Wij zijn wel nog bij elkaar maar het heeft wel degelijk een deuk/breuk gemaakt in de relatie. We zijn wel bezig om dit te 'verwerken' en weer dichter bij elkaar te komen. Het is alleen moeilijk van beide kanten uit, ik kan er niet even overheen stappen, dat degene die ik altijd het meest heb vertrouwd en lief heb, mij lelijk vindt/vond en te dik.
Afvallen gaat maar langzaam maar ik doe mijn best. Ik geef het hierdoor niet zomaar op maar het kwam wel rauw op mijn dak.


Ik kan me heel goed voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt. Ik zou precies hetzelfde hebben denk ik.
<<

Anoniem123

Bericht 10 Okt 2013 08:01

Re: Moet je dat altijd kunnen zeggen?

Ik vind dat zoiets wel bespreekbaar moet zijn.
Wij schommelen beide met ons gewicht. Mijn man was te mager toen ik hem leerde kennen en is nu normaal. Maar zit hij een paar weken thuis (bouwvak of werkloos) dan groeit hij echt naar de zware kant. Dan zeg ik wel eens: je krijgt een buik!
Zelf heb ik ook wat afgeschommeld afgelopen jaren. Nu ben ik 16,5 kg afgevallen (sta helaas weer even stil) en wil het nu zo houden. Mijn man zegt nooit dat hij mij te dik vind, misschien ook omdat ik al best stevig was toen hij mij leerde kennen. Wel vind hij het prachtig dat hij steeds meer botjes kan voelen :P
Helemaal slank zal ik nooit worden.

Zou het best erg vinden als mijn man zo over mij zou praten bij anderen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 10 Okt 2013 08:14

Re: Moet je dat altijd kunnen zeggen?

Zo plompverloren zeggen dat je iemand daardoor niet meer aantrekkelijk vindt, vind ik wel vrij hard.
Tegelijk vind ik wel dat je moet kunnen zeggen dat iemand te zwaar wordt. Als iemand 5 kilo is aangekomen vind ik het raar om daar gelijk een opmerking over te maken, maar als iemands gewicht een gevaar voor de gezondheid gaat vormen, mag je dat best zeggen.

Wees eerlijk, als je eigen vriend 20kilo of meer aan zou komen, zou je daar zelf ook wel wat van denken en waarschijnlijk ook wel zeggen. Dan vind ik dat het andersom ook moet kunnen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 10 Okt 2013 08:21

Re: Moet je dat altijd kunnen zeggen?

Ik vind het een beetje dubbel.
Stel dat je als vrouw zijnde te horen krijgt dat je man je te dik vind. Dn kun je zelf kiezen wat je daar mee doet. 1, er niks mee doen, in de wetenschap dat je man je niet echt meer mooi vind. 2, afvallen voor iemand anders. Het zal ook vast wel liggen aan de manier waarop net gezegd wordt. Is het een mededeling vanuit hem, of voor de vrouw bedoeld als let erop.
Ik vind het wel iets als de vrouw er zelf al mee zou zitten. Of als het in dit geval de gezondheid ten nadele komt
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem305

Bericht 10 Okt 2013 09:31

Re: Moet je dat altijd kunnen zeggen?

Voor mij maakt het heel erg uit op wat voor toon het wordt benoemd. Als mijn vriend zou zeggen 'Schat, misschien kun je iets meer op je lijn letten' kan ik er prima mee leven. Wij zijn sowieso erg eerlijk tegen elkaar.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 10 Okt 2013 15:07

Re: Moet je dat altijd kunnen zeggen?

Ik vind dat je zulke dingen gewoon moet kunnen zeggen. Ik heb liever dat mijn man dat zegt dan dat hij het met andere zou bespreken
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 11 Okt 2013 12:39

Re: Moet je dat altijd kunnen zeggen?

Bliss schreef:
Harrison schreef:Ik vind het ook echt niet tof dat hij dat wel tegen z'n collega zegt maar niet tegen zijn vrouw!

Wij zeggen dat soort dingen wel tegen elkaar, maar voelen ons dan niet ergens toe verplicht ofzo. Ik ben de laatste tijd 2 kilo aangekomen en dat maakt een cupmaat verschil bij mij, dus mijn vriend is nu helemaal in de gloria. Zegt de hele tijd: niet meer afvallen hoor. Haha! Ik vind dat dan leuk om te horen dat hij dat zo mooi vindt maar als ik die 2 kilo weer kwijt zou willen zou ik dat gewoon (kunnen/mogen) doen.
Helemaal als het om véél overgewicht gaat en de vruchtbaarheid daar eventueel door beïnvloed wordt zou ik het wel op prijs stellen als daar gewoon over gepraat kan worden. Ik vraag me ook echt af hoe het kan dat ze het daar nog nooit over gehad hebben. Dat is dan toch een enorme olifant in de kamer? Maar wie weet hebben ze het er wel over gehad en is er nog een dieper liggende reden dat die man dit zo zegt.


Hahaha sorry hoor, maar in deze context moest ik hier ff keihard om lachen :lol:

Ik ook :thumbup:
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 11 Okt 2013 12:41

Re: Moet je dat altijd kunnen zeggen?

Ik zou graag willen dat mijn partner het tegen mij zou zeggen ja. Ik zou het ook tegen hem zeggen als ik bij mijzelf merk dat ik het niet meer aantrekkelijk vindt. Maar ik zou hem dan zeker steunen en samen ons eetpatroon aanpassen.
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers