Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor een kindje in 2016 #3

<<

Anoniem214

Bericht 20 Dec 2016 11:29

Re: Voor een kindje in 2016 #3

Gefeliciteerd Uffe! Mooi nieuws :)
<<

Anoniem304

Bericht 20 Dec 2016 12:01

Re: Voor een kindje in 2016 #3

Fedora schreef:Ik ben begonnen met een cyclus van 24 dagen en inmiddels is hij al maanden 28 dagen. Morgen ben ik weer overtijd en ik weet zeker dat ik morgenavond ongesteld ga worden. Het komt zoals het komt en als het niet natuurlijk komt, dan ga ik er ook niet teveel moeite in steken. Dus geen ovulatietesten of later IVF. Ik heb een app die me zo ongeveer verteld wat ik kan verwachten en als het niet is, dan maar niet.

Uffe, gefeliciteerd!

Fedora ik vraag me de laatste tijd sterk af waar je mee bezig bent. De ene keer wil je wel, de andere keer niet. Jullie gebruiken niks en zien wel hoe het komt, maar hoe kan je dat nou doen als je niet eens weet of je wel wilt of niet? Je moet het allemaal zelf weten natuurlijk, maar het gaat wel om een kind he? :eyes:
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 20 Dec 2016 12:06

Re: Voor een kindje in 2016 #3

Uffe, wat leuk, gefeliciteerd!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem315

Bericht 20 Dec 2016 12:30

Re: Voor een kindje in 2016 #3

Cotton schreef:
Fedora schreef:Ik ben begonnen met een cyclus van 24 dagen en inmiddels is hij al maanden 28 dagen. Morgen ben ik weer overtijd en ik weet zeker dat ik morgenavond ongesteld ga worden. Het komt zoals het komt en als het niet natuurlijk komt, dan ga ik er ook niet teveel moeite in steken. Dus geen ovulatietesten of later IVF. Ik heb een app die me zo ongeveer verteld wat ik kan verwachten en als het niet is, dan maar niet.

Uffe, gefeliciteerd!

Fedora ik vraag me de laatste tijd sterk af waar je mee bezig bent. De ene keer wil je wel, de andere keer niet. Jullie gebruiken niks en zien wel hoe het komt, maar hoe kan je dat nou doen als je niet eens weet of je wel wilt of niet? Je moet het allemaal zelf weten natuurlijk, maar het gaat wel om een kind he? :eyes:


Ik ben het wel met Cotton eens en verbaas me over je bericht. Wil je dat het je overkomt ofzo? Is dit een soort zelfbeschermende houding? Ik snap het niet zo goed. Een kind is niet iets dat je even aan of uit kunt zetten.
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 20 Dec 2016 14:27

Re: Voor een kindje in 2016 #3

Gefeliciteerd Uffe, super voor jou!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Anoniem243

Bericht 20 Dec 2016 14:36

Re: Voor een kindje in 2016 #3

Nouja, die houding snap ik op zich wel. Ik denk (al weet je dat pas zeker als je het meemaakt) dat wij ook nooit voor ivf of ander medisch ingrijpen zouden kiezen. En ook hier voorlopig geen geplande seks en ovulatietesten e.d.

Maar ik begrijp inderdaad ook niet helemaal of je nu daadwerkelijk wel een kind wil of niet... Lijkt me toch handig dat eerst uit te zoeken.
<<

anoniem213

Bericht 20 Dec 2016 17:11

Re: Voor een kindje in 2016 #3

Sookie schreef:Nouja, die houding snap ik op zich wel. Ik denk (al weet je dat pas zeker als je het meemaakt) dat wij ook nooit voor ivf of ander medisch ingrijpen zouden kiezen. En ook hier voorlopig geen geplande seks en ovulatietesten e.d.

Maar ik begrijp inderdaad ook niet helemaal of je nu daadwerkelijk wel een kind wil of niet... Lijkt me toch handig dat eerst uit te zoeken.

Dat wel of geen ivf moet iedereen zelf weten, maar overal roepen dat je niet weet of je een kind wil en tegelijkertijd niks gebruiken en hier schrijven is heel vreemd en een houding die natuurlijk vragen oproept.
<<

Anoniem304

Bericht 20 Dec 2016 17:29

Re: Voor een kindje in 2016 #3

Wat June zegt idd bedoel ik ook.
<<

Anoniem336

Bericht 20 Dec 2016 17:51

Re: Voor een kindje in 2016 #3

Eens met bovenstaande reacties. Laatst gaf ik in een topic aan dat het mij onverstandig lijkt om aan kinderen te beginnen, toen beaamde je dat. Twee weken later (?) heb je kennelijk een andere zienswijze. Als je nu geen kinderen wilt, dan moet je zorgen dat er geen kans is tot zwangerschap, en niet het lot of de natuur laten bepalen.
Ik vind jou persoonlijk erg labiel overkomen, wat mij icm een kind erg onverstandig lijkt.
Een baby is geen oplossing voor jouw gemoedstoestand.
<<

Anoniem336

Bericht 20 Dec 2016 17:52

Re: Voor een kindje in 2016 #3

Uffe gefeliciteerd !!
<<

Anoniem221

Bericht 20 Dec 2016 18:03

Re: Voor een kindje in 2016 #3

Ik snap dat het raar kan overkomen. Ik weet niet of ik kinderen wil, maar weet ook niet zeker of ik ze niet wil. Ik weet het gewoon niet. Maar dat het nu onverstandig is, dat weet ik wel. Ik ga niet terug aan de pil, omdat ik net weer op regel ben en we nemen echt onze maatregelen om niet zwanger te worden. Maar telkens als mijn cyclus weer netjes naar de 28 dagen kruipt, dan bekruipen mij allemaal verschillende gevoelens en ik moet zeggen dat het dan het meest verwarrende van alles is. Maar ik ben vanochtend, right on time, ongesteld geworden.
<<

Anoniem304

Bericht 20 Dec 2016 18:17

Re: Voor een kindje in 2016 #3

Fedora schreef:Ik snap dat het raar kan overkomen. Ik weet niet of ik kinderen wil, maar weet ook niet zeker of ik ze niet wil. Ik weet het gewoon niet. Maar dat het nu onverstandig is, dat weet ik wel. Ik ga niet terug aan de pil, omdat ik net weer op regel ben en we nemen echt onze maatregelen om niet zwanger te worden. Maar telkens als mijn cyclus weer netjes naar de 28 dagen kruipt, dan bekruipen mij allemaal verschillende gevoelens en ik moet zeggen dat het dan het meest verwarrende van alles is. Maar ik ben vanochtend, right on time, ongesteld geworden.

Ik meende nog niet zo lang geleden iets anders te lezen, maar dat zal ik dan wel fout hebben.
<<

Anoniem336

Bericht 20 Dec 2016 18:25

Re: Voor een kindje in 2016 #3

Inderdaad...elke maand zou de kans reeel zijn. Zoiets. Je bent ons geen verantwoording schuldig, maar je post dergelijke zaken, en dan ga ik er als medeforummer toch op reageren.
Ik wil je niet enkel negatief benaderen, maar ik maak mij oprecht zorgen. Ik zou het naar vinden wanneer er een baby op de wereld komt, met de verkeerde redenen. Net als dat opknaphuis. Totaal niet verstandig met een zieke man, ww, weinig spaargeld. Een bevlieging noem ik dat. En dat idee krijg ik bij dit onderwerp ook.

Jouw situatie is niet rooskleurig momenteel, en je zoekt iets om het `op te fleuren`. Dat is mijn gedachte bij dit alles.
<<

Anoniem221

Bericht 20 Dec 2016 18:36

Re: Voor een kindje in 2016 #3

Cotton, volgens mij klopt het dat ik enige tijd geleden iets anders heb gezegd. Ik heb toen ook het gevoel gehad door het oog van de naald te kruipen en daar hebben we maatregelen voor getroffen.

Elja, het huis is compleet van de baan. We zagen zelf ook heus in dat het niet kan. We hebben alweer andere dromen en idealen. En ja, soms hebben we dromen die niet reëel zijn of ooit gaan zijn, maar dromen maakt het wel fijn.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 20 Dec 2016 19:06

Re: Voor een kindje in 2016 #3

Gefeliciteerd Uffe!
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 20 Dec 2016 19:45

Re: Voor een kindje in 2016 #3

Bedankt voor alle lieve reacties! Gaat zo nog wat echter worden!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem243

Bericht 20 Dec 2016 20:59

Re: Voor een kindje in 2016 #3

June schreef:
Sookie schreef:Nouja, die houding snap ik op zich wel. Ik denk (al weet je dat pas zeker als je het meemaakt) dat wij ook nooit voor ivf of ander medisch ingrijpen zouden kiezen. En ook hier voorlopig geen geplande seks en ovulatietesten e.d.

Maar ik begrijp inderdaad ook niet helemaal of je nu daadwerkelijk wel een kind wil of niet... Lijkt me toch handig dat eerst uit te zoeken.

Dat wel of geen ivf moet iedereen zelf weten, maar overal roepen dat je niet weet of je een kind wil en tegelijkertijd niks gebruiken en hier schrijven is heel vreemd en een houding die natuurlijk vragen oproept.


Maar dat zeg ik toch ook?
<<

Anoniem243

Bericht 20 Dec 2016 21:01

Re: Voor een kindje in 2016 #3

Fedora schreef:Ik snap dat het raar kan overkomen. Ik weet niet of ik kinderen wil, maar weet ook niet zeker of ik ze niet wil. Ik weet het gewoon niet. Maar dat het nu onverstandig is, dat weet ik wel. Ik ga niet terug aan de pil, omdat ik net weer op regel ben en we nemen echt onze maatregelen om niet zwanger te worden. Maar telkens als mijn cyclus weer netjes naar de 28 dagen kruipt, dan bekruipen mij allemaal verschillende gevoelens en ik moet zeggen dat het dan het meest verwarrende van alles is. Maar ik ben vanochtend, right on time, ongesteld geworden.


Maar waarom schrijf je dan in dit topic? Als je de maatregelen neemt om niet zwanger te worden bedoel ik.
<<

Anoniem221

Bericht 20 Dec 2016 21:03

Re: Voor een kindje in 2016 #3

Omdat ik het allemaal niet meer weet op momenten zoals deze. Wil ik dan stiekem toch een kindje? Maar nee, dit is niet echt een lekkere plek om mee te schrijven, zolang ik nog zo twijfelachtig ben.
<<

Anoniem315

Bericht 20 Dec 2016 21:17

Re: Voor een kindje in 2016 #3

Nee, dat zou ik dan ook niet doen. Het komt over alsof je er toch wel mee bezig bent en zo'n topic als deze zal je gevoelens alleen maar aanwakkeren. En als je zo erg twijfelt zou ik dat niet willen en even goed rationeel blijven denken.
<<

anoniem213

Bericht 21 Dec 2016 07:49

Re: Voor een kindje in 2016 #3

Het was een aanvulling, Sookie, geen aanval :).
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 21 Dec 2016 08:32

Re: Voor een kindje in 2016 #3

Ik kan niet in jouw situatie kijken Fedora maar ik zou eerst zorgen dat m'n relatie stabieler is, er in elk geval 1 kostwinner is, jullie allebei minder wispelturig zijn en, misschien voor velen niet belangrijk, maar jullie leefgewoontes beter zijn wb voeding. Er rommelt zoveel bij jullie wat ik hier lees, dat moet eerst stabiel zijn voordat je nadenkt over stoppen met anticonceptie. Want die nieuwe onregelmatigheid en zorg moet je wel aankunnen en jullie hebben het al moeilijk met jezelf en samen. En ook dat veranderd met de dag. Wispelturigheid is niet echt goed voor een kind.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 21 Dec 2016 08:58

Re: Voor een kindje in 2016 #3

Eens met de rest. Een baby brengt zoveel stress met zich mee, dan moet je relatie eerst echt stabiel zijn en tegen een stoot kunnen. Althans, ik hoor veel om mij heen dat veel stellen in het eerste jaar veel 'ruzie' met elkaar maken door oa het slaapgebrek. En een stabiele financiële basis is ook wel fijn.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Dec 2016 09:02

Re: Voor een kindje in 2016 #3

Ik ben het wel eens met de rest. Ik denk dat jullie relatie nu nog te onstuimig is van wat ik erover lees. Iets meer stabiliteit lijkt me wel verstandig. Je kunt natuurlijk altijd kijken hoe je cyclus zich ontwikkeld komende maanden zonder hormonale anticonceptie als je dat graag wilt om je cyclus te weten. Daar lijkt me niets mis mee. Maar ik zou op dit moment nog niet volledig zonder anticonceptie gaan (dus wel condooms oid) in jullie geval, wat je ook zegt te doen.
Ik denk ook wel dat het goed is dat je er mee bezig bent in je gedachten, immers gaat zo'n beslissing vaak niet over één nacht ijs. Maar ik zou toch eerst zorgen voor wat meer stabiliteit in jullie relatie en woon/werk/gezondheid situatie. Die lijkt me nu wat fragiel.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem243

Bericht 21 Dec 2016 17:19

Re: Voor een kindje in 2016 #3

June schreef:Het was een aanvulling, Sookie, geen aanval :).


Oh nee zo vatte ik het ook niet op, ik snapte het alleen niet omdat ik (dacht ik) hetzelfde zei.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers