Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wespennest

<<

Anoniem336

Bericht 12 Aug 2016 19:00

Wespennest

vannochtend zag ik ineens een stuk of 15 wespen onder de carport hangen, blijkt dat ze de plafondplaten van de carport inkruipen.
Heb nu van dat schuimsplul gekocht om erin te spuiten straks. De winkelmedewerker zei " dichtmaken na spuiten", mijn vader juist "open houden, anders gaan ze verder onder de platen".

Wat is jullie ervaring? Of toch een bedrijf langs laten komen om het te fixen?
Laatst gewijzigd door Anoniem336 op 12 Aug 2016 19:47, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

anoniem213

Bericht 12 Aug 2016 19:13

Re: Wespennest

Wat is een carpot?
<<

Anoniem336

Bericht 12 Aug 2016 19:15

Re: Wespennest

June schreef:Wat is een carpot?


Dat is een carport, minus de r.
Je-weet-wel. Wanneer mensen snel typen.
Zoiets?
<<

anoniem213

Bericht 12 Aug 2016 19:18

Re: Wespennest

Het stond er twee keer, dus ik dacht dan is het vast niet fout, maar iets nieuws. Ik zou zo dicht bij je huis niet zomaar zelf iets doen, omdat ik bang zou zijn het te verergeren. Kun je niet voorzichtig een plank loshalen en kijken wat er zit?
<<

Anoniem336

Bericht 12 Aug 2016 19:52

Re: Wespennest

De platen zijn in de naden met kit gevuld, en afgelakt. Kan dus wel, maar liever niet.
Ze vliegen gelukkig aan de buitenzijde van de carport naar binnen, dus niet direct naast het huis. Man gaat er zometeen iets inspuiten, en houden het gat open.
<<

ChiQ

Bericht 12 Aug 2016 20:08

Re: Wespennest

Elja schreef:De platen zijn in de naden met kit gevuld, en afgelakt. Kan dus wel, maar liever niet.
Ze vliegen gelukkig aan de buitenzijde van de carport naar binnen, dus niet direct naast het huis. Man gaat er zometeen iets inspuiten, en houden het gat open.


Haha dat laatste zinnetje klinkt dubieus. Ik zou iemand laten komen. Het kunnen er snel meer worden.
<<

Anoniem336

Bericht 12 Aug 2016 20:11

Re: Wespennest

O nu je het zegt. Oeps. Als hij dat soort dubieuze dingen gaat doen, dan schakel ik toch maar een expert in.
Weet ook niet hoe lang dit er al zit, zijn gisteren terug gekomen na twee weken vakantie.

Ga toch maar alvast even googlen op een wespenbestrijder, of hoe een dergelijk persoon ook mag heten. Just in case.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 12 Aug 2016 21:01

Re: Wespennest

Wij hadden paar week terug een wespennest in de klimop en vorig jaar onder de dakpannen.
Ik heb de insecten bestrijding gebeld en die zijn de zelfde dag nog gekomen. Koste beide keren 50 euro maar ik vond het wel z'n fijn idee dat het goed gebeurde zonder dat ik of mijn man of de kinderen werd gestoken.
Beide keren zijn we een uur binnen geweest omdat de wespen boos werden omdat er iets in een nest werd gespoten en daarna konden we gewoon weer naar buiten.
Die van de klimop hebben we de dag er na in een zak gedaan en weggegooid.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem185

Bericht 12 Aug 2016 21:39

Re: Wespennest

Oh ik zou het echt laten doen door een professional, want wespen kunnen echt heel gemeen zijn. Wij hadden vroeger een bijennest in de schoorsteen, maar daar hadden we geen last van.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers