Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stads wonen met kinderen

<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 22 Aug 2016 22:54

Re: Stads wonen met kinderen

Nee al een tijd niet meer. Woon jij daar wel??
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 22 Aug 2016 23:00

Re: Stads wonen met kinderen

Dichtbij U.. M.aria.heide lijkt mij echt een gat. Ik ben er wel eens doorheen gereden, maar daar zit je veel verder van het centrum van V. of U. af dan waar ik nu zit. 10 minuten fietsen en ik zit midden in het centrum. Meerdere supermarkten dichtbij etc.. Erg fijn al die faciliteiten want dat heb ik wel gemist in mijn geboortedorp 20 min verder op. Uiteraard wel jammer dat enkele winkelketens hun deuren hebben moeten sluiten zoals de nieuwe V&D, die er nog geen jaar zat.
<<

anoniem203

Bericht 22 Aug 2016 23:06

Re: Stads wonen met kinderen

Sawadee nee daar woon ik niet. Wel in een dorp in de buurt :)

Ik vind Uden wel een hele leuke stad en ik kom er ook graag. Maar als ik echt iets moet hebben en ik moet ervoor naar de stad ga ik het liefst naar Den Bosch. Alleen de laatste keer dat ik daar ben geweest stond er ook erg veel leeg. V&D, Bijenkorf enz. Erg jammer!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 22 Aug 2016 23:51

Re: Stads wonen met kinderen

U.den is geen stad. Valt nog steeds onder een dorp. Zeker gezien ik mensen ken die er al hun hele leven wonen en dit ook zeggen omdat ze toch aardig wat mensen lijken te kennen. Uiteraard vinden ze het wel anders dan vroeger omdat er zoveel bij is gebouwd. Centrum vind ik ook erg fijn omdat je zo mooi een rondje kunt lopen zonder dat je stukken dubbel loopt. Ook zitten er fijne eettentjes (oa 2 goede Grieken, Chinees en het Zusje (de eerste van alle vestigingen etc..).

Ava... Kom je uit Sch. of uit Bo.? De iets grotere dorpen. In Sch. heb ik een tijd gewerkt. Zit best veel. Uiteraad de bekende kampeerwinkel en de tuinzaak waar het in het weekend altijd erg druk is.
<<

anoniem203

Bericht 23 Aug 2016 00:11

Re: Stads wonen met kinderen

Oh ik dacht ook echt dat Uden een stad was.

Ik kom uit het dorp *
Laatst gewijzigd door anoniem203 op 23 Aug 2016 15:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 23 Aug 2016 09:16

Re: Stads wonen met kinderen

Dat is een best groot dorp ook s-o heeft de nodige voorzieningen.

Een plaats die vanouds her geen stadsrechten heeft kan in de moderne tijd pas een stad worden als er aan een aantal criteria wordt voldaan waaronder 50.000 inwoners (dus niet de gemeente, maar de plaats zelf) dacht ik. Daar zit Uden nog lang niet aan. Om dat te bereiken moeten ze nog een keer een wijk zoals Uden-Zuid uit de grond stampen en uiteraard de woningen verkopen. Dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Aug 2016 23:14

Re: Stads wonen met kinderen

Oh of gezellig in Houten UN :cheering:

Daar woon ik dus. Met bijna 60.000 inwoners is het nog steeds een dorp maar we hebben alles hier: terrasjes, eettentjes, koffiebar, kroegen, bioscoop, een ruime keuze uit scholen, 2 treinstations, diverse winkelcentra, een strandje, veel groen en parkjes en met 8 minuten met de trein in Utrecht. Woon hier met veel plezier!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 23 Aug 2016 23:29

Re: Stads wonen met kinderen

Caulfield schreef:
Parisienne schreef:
Katie schreef:
Jawel, in eerste bericht zegt ze dat ze die wel heeft :)

Maar kan me voorstellen met groter kind dat dat toch wel jammer is, je kan er niet op fietsen ofzo haha.

Klopt, balkon hebben we wel. Niet bijzonder, er staan een tafel, twee tuinstoelen en een parasol op. Ook past er nog prima een klein badje (zo'n schelpen-zandbak) op, zodat we ons op warme dagen ook op het balkon kunnen vermaken. Daarnaast spelen/fietsen/steppen/stoepkrijten we vaak voor de deur. Ik zit dan in de deuropening, N. speelt lekker op de brede stoep voor onze voordeur. Dat is natuurlijk heel stads-achtig :wink: Maar het heeft ook wel weer wat. Een minuut lopen en we zitten in het bos/langs de plas. Is ook wat waard.

Kijk, het is heel lastig voor ons om te bepalen wat we willen. In ons budget zijn in deze wijk en überhaupt in de stad geen eengezinswoningen te vinden. In de buitenwijken wel, maar dan gaan we het stadse weer heel erg missen. Ergens wil ik heel graag een normaal huis met een tuin, maar weegt dat zwaar genoeg tegenover de voordelen die we nu hebben van het echt IN de stad wonen? Nog niet voor ons. Soms vind ik het weleens jammer, maar N. ervaart weer andere dingen dan mensen die in dorpen/kleine steden wonen. Zo heeft ieder zijn ding.


Wij ervaren het echt precies hetzelfde, en volgens mij wonen we ook in dezelfde stad.

Edit: ik lees het nu terug en we wonen inderdaad in dezelfde stad, alleen niet in dezelfde wijk. Ik begrijp volgens mij wel waar jij woont, mooi is het daar.

Wat leuk! Zou dat dan de kracht van 'onze' stad zijn?! :wink: Ben dan ook wel nieuwsgierig waar jij woont. In omliggende wijken van waar jij denkt dat ik woon (Kr.l.ngen)
<<

Anoniem173

Bericht 24 Aug 2016 01:38

Re: Stads wonen met kinderen

Carrie schreef:Oh of gezellig in Houten UN :cheering:

Daar woon ik dus. Met bijna 60.000 inwoners is het nog steeds een dorp maar we hebben alles hier: terrasjes, eettentjes, koffiebar, kroegen, bioscoop, een ruime keuze uit scholen, 2 treinstations, diverse winkelcentra, een strandje, veel groen en parkjes en met 8 minuten met de trein in Utrecht. Woon hier met veel plezier!


50.000 ;)
Maar voor de rest eens! Het is qua voorzieningen een stad; qua woongevoel een dorp.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 30 Aug 2016 10:31

Re: Stads wonen met kinderen

De enige reden dat ik de stad zou verlaten zijn de huizenprijzen hier. In vergelijking met een stad verderop zijn de prijzen hier echt een stuk hoger en de huizen eens stuk lelijker.

Ik zou graag een mooie, vrijstaande woning willen hebben en als ik Funda bekijk zet ik de straal vaak ook op 25km, om te kijken wat voor een huizen er in de dorpen te koop staan. Ik vraag me dan vaak ook af hoe vaak ik eigenlijk gebruik maak van de 'stadse' faciliteiten. Ik koop zo ontzettend veel online. Aan de andere kant ben ik toch wel elke 2 weken even in de stad te vinden voor een hapje of drankje en heb dan ook keuze waar ik heen wil. Dat zal ik in een dorp echt behoorlijk missen. Maar misschien krijg je in een dorp wel weer iets anders voor terug?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 30 Aug 2016 10:37

Re: Stads wonen met kinderen

Frankie, het ligt eraan in welk dorp je woont natuurlijk en hoe dicht je bij de stad woont. Ik woon zelf op max 20 minuten van Amsterdam en wij gaan geregeld een avondje de stad in. Even naar de film, wat eten, dat soort dingen. Wij parkeren de auto dan aan de rand van de stad op een P&R en voor 5 euro sta je een hele avond geparkeerd + een ov-kaartje voor de hele avond.
We wonen daarentegen heerlijk rustig, kunnen twee auto's op eigen terrein kwijt, hebben een ruime tuin en een huis met 4 slaapkamers voor een prijs waar je hier in de stad net aan een tweekamerappartement voor kunt kopen. Die voordelen wegen voor mij op tegen de 'nadelen' van minder faciliteiten hebben in een dorp (al moet ik zeggen dat ik niet heel veel mis, wij wonen dus in een dorp waar gewoon een bioscoop is, meerdere restaurantjes en lunchrooms, voldoende supermarkten etc. - alleen kledingwinkels mis ik hier vaak wel, maar dan bestel ik gewoon online haha).

♥♥
<<

Anoniem222

Bericht 30 Aug 2016 10:46

Re: Stads wonen met kinderen

Hmm, ik vind het een lastige kwestie als ik naar onze situatie kijk. Ik kan me nu gewoon echt niet voorstellen dat we ooit de stad zullen verlaten. Ik vind het heerlijk om bij mijn ouders in het dorp te zijn of een weekend ergens weg waar het rustiger is maar daarna heb ik het wel weer gezien. Amsterdam voelt echt als thuis en nog elke dag als ik door de fiets stad word ik weer gelukkig van hier wonen. We wonen in een redelijk rustige straat maar om de hoek hebben we alles wat we nodig hebben en zit je lekker in de reuring. Het centrum is op 5 minuten fietsen maar het park ook. Ik weet wel dat Marni na een aantal dagen in ons huis gillend gek werd haha! Dus ieder zijn voorkeuren.

Het enige struikelblok dat ik nu zie is dat de huizenprijzen hier echt ontzettend hoog liggen. Om te huilen gewoon. We hebben nu een heel betaalbare huurwoning met veel ruimte, maar geen extra slaapkamer. Op termijn zou ik wel willen kopen maar met de huizenprijzen van nu ben je zo 5 ton verder en als ik dan bedenk wat je daar buiten de stad voor kunt krijgen twijfel ik wel eens. Maar aan de andere kant hecht ik veel meer waarde aan in de stad wonen dan aan onwijs veel ruimte.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 30 Aug 2016 12:53

Re: Stads wonen met kinderen

Heel herkenbaar Harrison.
Ik woon nu 10 jaar in Amsterdam en zei ook altijd dat ik hier nooit weg zou gaan. Hier is ook echt thuis voor mij.
Maar nu, 2 kinderen later, gaan we toch de stad uit. Een huis dat groter is/een tuin heeft is gewoon onbetaalbaar geworden. Ons appartement is bijvoorbeeld in 3,5 jaar tijd 1,5 ton meer waard geworden :wtf:

Voor bijna een ton minder hebben we ruime woning met grote tuin en 5 slaapkamers in het Gooi.

Wij vonden beide de stap heel groot, maar hebben alle pro's en con's op een rijtje gezet en eigenlijk halen we vrij weinig uit de echte Amsterdamse of stadse faciliteiten. In onze nieuwe woonplaats zijn ook veel leuke restaurants, kroegjes en winkels. Dat scheelt. Oh en binnen 25 min treinen sta ik weer in Oost :)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem222

Bericht 30 Aug 2016 15:45

Re: Stads wonen met kinderen

Ja dat is ook zo Ooh la la. Nu wonen al onze vrienden nog hier maar ik denk dat dat ook wel scheelt, dat iedereen straks wel een beetje de stad uit trekt en dat het dan minder stom voelt :D. Of ik moet gewoon bakken met geld gaan verdienen dat kan natuurlijk ook.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 30 Aug 2016 16:10

Re: Stads wonen met kinderen

Hier hetzelfde dilemma hoor Harrison en doordat de huizenprijzen in de binnenstad zo enorm gestegen zijn is het ook wel aantrekkelijk om te verkopen en buiten de stad iets terug te kopen. Maar het is wel een heeeeeeelllllleeeeee grote stap. Wij zijn heel voorzichtig aan het denken aan nieuwbouw in noord, vlak bij een (toekomstige) halte van de Noord-Zuid lijn, maar jeetje, het is echt een stap!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 30 Aug 2016 16:57

Re: Stads wonen met kinderen

Ik hoop ook echt dat we geen spijt krijgen, want waar kunnen we dan nog wat kopen in Amsterdam? :eyes:
Al hoorde ik gister wel dat in onze nieuwe plaats ook al boven de vraagprijs geboden wordt.

En idd, Harrison, bijna al onze vrienden zijn al de stad uit. Behalve Minoessepoes :smile:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem222

Bericht 30 Aug 2016 17:01

Re: Stads wonen met kinderen

Haha! Maar die vertrekt dus ook wellicht.

Noord zit ik ook wel eens aan te denken inderdaad! Wordt steeds leuker. Maar dat voelt ook al een beetje als 'buiten de stad' haha.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 30 Aug 2016 17:06

Re: Stads wonen met kinderen

Klopt, maar Noord wil mijn man niet wonen. Voor hem voelt dat ook als buiten de stad en als net-niet. Dat laatste ben ik niet met hem eens.
Ach, hopelijk is B. ook leuk...
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem222

Bericht 30 Aug 2016 17:18

Re: Stads wonen met kinderen

Ik heb best wel lang opgepast in B. en ik vond het daar altijd heel leuk! Als ik de stad uit zou gaan zou ik in een vergelijkbare plaats willen wonen. Of omg. Haarlem.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 30 Aug 2016 17:24

Re: Stads wonen met kinderen

Oh goed om te horen. Haarlem is ook heel leuk ja. Was alleen voor ons geen handige optie in verband met het werk van m'n man.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 30 Aug 2016 18:48

Re: Stads wonen met kinderen

En we blijven twijfelen... We hadden nu een leuk huis gezien in een dorp, 15min fietsen en je bent in het centrum vd naastliggende stad. Heel mooie straat, rustige wijk, vrij nieuw dus niet zo heel 'dorpse' sfeer. Perfect dus. Nu kwam mijn vriend terug van een stedentrip zei hij ja toch wel erg leuk die reuring in zo'n stad! Tja.

Ik ben er trouwens wel uit dat ik niet perse in een stad hoef te wonen, er zijn hier zoveel wijken ver van het centrum die dorps aan voelen. Het gaat mij echt om het centrum, de winkels dichtbij, mensen overal, de activiteiten die er georganiseerd worden, de levendigheid en keuze in restaurantjes en lunchtentjes. Maar dat is wat ik NU belangrijk vind, met kinderen snap ik heel goed dat je in een dorp gaat wonen.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx