Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stads wonen met kinderen

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 11 Aug 2016 15:34

Re: Stads wonen met kinderen

Overigens heb ik niet het idee dat N. heel erg veel mist. Ze is zo opgegroeid, ze weet niet beter. Bij opa en oma is het voor dan weer extra leuk als ze daar lekker buiten kan spelen en in de tuin kan spelen. Hier is dat niet zo, maar hier gaan we vaak naar de grote speeltuinen in de stad of naar de plas/het bos. Op mijn vriend zijn werk drinken we vaak even wat. Daar speelt ze vaak met de kinderen van de eigenaar, gewoon voor de deur op de brede stoep/het terras. Dit vindt ze geweldig, zo brengen we veel zomeravonden door.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 11 Aug 2016 16:05

Re: Stads wonen met kinderen

Wij hebben wel echt een tuin (ruim 10 meter diep) en voor ons huis is een speelplein/tuintje. We wonen in een woonerf met veel kinderen. Gelukkig rijden de auto's rustig en kunnen we altijd gratis parkeren voor de deur.
Ik zou zelf niet aan een drukke doorgaande weg willen wonen.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem192

Bericht 11 Aug 2016 16:23

Re: Stads wonen met kinderen

Ik ben zelf opgegroeid in een dorp, maar wel met meerdere basisscholen, middelbare scholen en nog best wat supermarkten en winkels. We wonen nu randje stad, parkeren is met vergunning en lastig, geen tuin, wel een balkon, maar ik vind het heerlijk het stadse leven, met 5 minuten bij veel winkels, scholen genoeg om ons heen, park op 5/10 minuten lopen, strand op 15/20 minuten. Lijkt me prima met een kind! Denk dat ze ook wat wereldser opgroeien met verschillende culturen etc, merk dat ik wat beschermder ben opgeroeid dan mijn vriend, een stadskind.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Aug 2016 16:49

Re: Stads wonen met kinderen

Wij wonen in een dorp met niks, haha. Maar er is een basisschool in het dorp hiernaast op 10 minuten fietsen, middelbare school op 5 minuten fietsen en het centrum is ook maar 10 minuten fietsen. Je kan zelfs lopend als je wilt, doe ik zelf ook vaak. Zwembad zit praktisch naast de deur.
We wonen in het bos en vanuit huis zien we eigenlijk alleen maar weiland en bos. En dan toch binnen 5 minuten alle voorzieningen in de buurt. In de stad moeten mensen soms langer fietsen, dus ik vind dit echt perfect.
<<

anoniem203

Bericht 11 Aug 2016 18:24

Re: Stads wonen met kinderen

Ik woon in een dorp en ik zou echt niets anders willen. We wonen in een vrij rustige wijk met veel kinderen. Straks als S. wat ouder is kan hij naar de speeltuin achter ons huis waar veel andere kindjes spelen zonder dat hij een drukke weg over moet steken. Verder hebben we alles in de buurt op loop of fiets afstand. Mochten we wel de drukte van een stad willen opzoeken zijn we binnen 20-30 minuten in de stad (Den Bosch/Eindhoven)
<<

anoniem203

Bericht 11 Aug 2016 18:26

Re: Stads wonen met kinderen

Parisienne hebben jullie ook geen balkon?
<<

Anoniem192

Bericht 11 Aug 2016 18:36

Re: Stads wonen met kinderen

Ava schreef:Parisienne hebben jullie ook geen balkon?


Jawel, in eerste bericht zegt ze dat ze die wel heeft :)

Maar kan me voorstellen met groter kind dat dat toch wel jammer is, je kan er niet op fietsen ofzo haha.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 11 Aug 2016 20:58

Re: Stads wonen met kinderen

Ava... Als je Schijndel of Boxtel woont zijn dat best behoorlijke dorpen. Schijndel heeft zelfs meerdere mini winkelcentrums. Zulke dorpen zijn moeilijk te vergelijken met dorpen die niet eens een supermarkt hebben.
<<

anoniem203

Bericht 11 Aug 2016 21:13

Re: Stads wonen met kinderen

Oh overheen gelezen excuus!

Fred woon jij in een van deze dorpen? Mijn dorp heeft idd iets meer dan alleen een supermarkt :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 11 Aug 2016 22:08

Re: Stads wonen met kinderen

Nee, daar woon ik niet. Ik woon heel dichtbij Uden. Nog net in een dorp, maar maak op de winkel na eigenlijk meer gebruik van de voorzieningen in Uden.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 12 Aug 2016 07:51

Re: Stads wonen met kinderen

Er is natuurlijk een verschil tussen een dorp en een dorp. Wij wonen in een dorp maar keuze in scholen genoeg, genoeg keuze in supermarkten, er zijn 3 drogisten, maar het is wel een dorp. En ik woon er prima zou niet in een hele drukke stad willen wonen en zou zeker een tuin missen als ik die niet zou hebben. Maar er zijn genoeg plekken in een stad waar je prima kan wonen in mijn ogen. Waar huizen met tuinen zijn en je niet aan een enorm drukke straat woont.
:heart: :heart: 2011
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 21 Aug 2016 07:55

Re: Stads wonen met kinderen

Wij wonen ook in een dorp, maar qua voorzieningen is het meer een klein stadje. Er zijn veel basisscholen, middelbare scholen, supermarkten en een winkelcentrum met een Hema, Ziengs, Leads etc.

Toch rijden wij elke dag 30 minuten naar de stad voor ons werk. Ik zou best in een mooie wijk in de stad willen wonen of in een dorp dichterbij. Maar eigenlijk is hier van alles en we vinden het niet erg om de auto te pakken.
<<

Anoniem205

Bericht 21 Aug 2016 17:47

Re: Stads wonen met kinderen

Wij wonen in een gemeente grenzend aan een grote stad. Binnen 15 minuten fietsen zijn we in het centrum van de grote stad. We wonen nu dan wel op een bovenetage, dus geen tuin. Maar we wonen hier wel heel erg fijn. We zouden best wel in deze omgeving willen blijven wonen, maar de eengezinswoningen hier in de wijk zijn best duur en daar hebben we het geld niet voor (over). Dus een nieuwbouwwijk van de grote stad ligt in ons vizier (en die wijk is grappig genoeg verder van het centrum dan wat we nu wonen, maar wel voorzien van alle gemakken). Hadden we het geld gehad, hadden we absoluut in deze gemeente gebleven.

Ik ben in een groot dorp opgegroeid en ik ben blij dat ik er niet meer woon. Ik kon daar niet aarden en heb me er nooit thuis gevoeld. Tijdens mijn studie woonde ik in een grote stad. Eerst in een buitenwijk, daarna ben ik naar 5 minuten fietsen van het centrum gegaan. Kortom: ondanks de huizenprijzen zou mijn voorkeur uitgaan naar een stadswoning :)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Aug 2016 18:20

Re: Stads wonen met kinderen

Dit lijkt me echt heel persoonlijk. Wij wonen in een dorp, hetzelfde dorp als waar we allebei zijn opgegroeid. Ik heb hier m'n hele leven gewoon en heb nooit de behoefte gehad om in een stad te gaan wonen.
Wij hebben een ruim huis met een grote tuin, beide auto's kunnen op eigen terrein geparkeerd worden en visite kan voor de deur en om de hoek gratis parkeren. Mijn familie woont dichtbij, de supermarkt, basisscholen, een middelbare school en een mbo zitten om de hoek en op 5 km fietsen zitten nog meer middelbare scholen. Alle voorzieningen zijn dus dichtbij. Daarnaast zitten we met een half uurtje in het centrum van Amsterdam en het is 15 minuten rijden daar grotere winkelcentra.

Voor ons is het zo dus prima, maar als je een stadspersoon bent kan ik me voorstellen dat het in ons dorp snel saai is. Ik moet er zelf niet aan denken om in een grote stad te wonen, ik kan alleen maar nadelen bedenken. Maar nogmaals, dat is zo ontzettend persoonlijk.

♥♥
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 22 Aug 2016 10:07

Re: Stads wonen met kinderen

Katie schreef:
Ava schreef:Parisienne hebben jullie ook geen balkon?


Jawel, in eerste bericht zegt ze dat ze die wel heeft :)

Maar kan me voorstellen met groter kind dat dat toch wel jammer is, je kan er niet op fietsen ofzo haha.

Klopt, balkon hebben we wel. Niet bijzonder, er staan een tafel, twee tuinstoelen en een parasol op. Ook past er nog prima een klein badje (zo'n schelpen-zandbak) op, zodat we ons op warme dagen ook op het balkon kunnen vermaken. Daarnaast spelen/fietsen/steppen/stoepkrijten we vaak voor de deur. Ik zit dan in de deuropening, N. speelt lekker op de brede stoep voor onze voordeur. Dat is natuurlijk heel stads-achtig :wink: Maar het heeft ook wel weer wat. Een minuut lopen en we zitten in het bos/langs de plas. Is ook wat waard.

Kijk, het is heel lastig voor ons om te bepalen wat we willen. In ons budget zijn in deze wijk en überhaupt in de stad geen eengezinswoningen te vinden. In de buitenwijken wel, maar dan gaan we het stadse weer heel erg missen. Ergens wil ik heel graag een normaal huis met een tuin, maar weegt dat zwaar genoeg tegenover de voordelen die we nu hebben van het echt IN de stad wonen? Nog niet voor ons. Soms vind ik het weleens jammer, maar N. ervaart weer andere dingen dan mensen die in dorpen/kleine steden wonen. Zo heeft ieder zijn ding.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Aug 2016 10:16

Re: Stads wonen met kinderen

Wij wonen in een middelgrote stad en ik vind het wel heel fijn dat er hier zoveel is aan scholen, peuterspeelzalen, kinderopvang, speeltuinen, et cetera, maar ook speciaal onderwijs. Als we in een dorp hadden gewoond dan had Y gewoon naar de dorpsschool gekund, maar E had waarschijnlijk ergens vele kilometers ver weg gemoeten.

Een dorp heeft ook wel voordelen natuurlijk. Ik moet zeggen dat ik dat qua winkels soms juist fijner vind, ik ga vaker winkelen in het dorp bij het vakantiehuisje van mijn ouders dan hier in de stad omdat ik het daar lekker overzichtelijk vind, gewoon alles in één straatje. En het bos is daar weer fijn, al die ruimte, je kunt veel fijner wandelen met de hond. Ik vind wel dat er grote verschillen zijn tussen de dorpen, in sommige dorpen is echt heel weinig en dan woon je heel afgelegen, maar er zijn ook dorpen waar ik prima zou kunnen wonen (zoals dus dat dorp bij het huisje).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 22 Aug 2016 15:17

Re: Stads wonen met kinderen

Elliot, een dorp met een mbo school? Dat is een behoorlijk groot dorp lijkt mij.

Ik kom oorspronkelijk uit een dorp waar ze nu zelfs moeite hebben om voldoende kinderen op de basisschool te kunnen houden om geen lege klasse te hebben. Er is geen supermarkt (dichtbij zijnde is op 10 minuten auto rijden). Heeft alleen een friettent en een bakker.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 22 Aug 2016 15:27

Re: Stads wonen met kinderen

Valt mee hoor Fred, rond de 25.000-30.000 inwoners. Niet klein, maar ook niet heel groot.
Er zijn meer dorpen waar een mbo is hoor, Hoofddorp bijvoorbeeld is ook officieel een dorp maar daar zit ook een mbo. Vaak zit er dan een departement van een grotere instelling.

Dorpen zijn niet standaard van die boerengehuchten met één supermarkt en een kerk.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 22 Aug 2016 15:28

Re: Stads wonen met kinderen

Fred schreef:Elliot, een dorp met een mbo school? Dat is een behoorlijk groot dorp lijkt mij.

Ik kom oorspronkelijk uit een dorp waar ze nu zelfs moeite hebben om voldoende kinderen op de basisschool te kunnen houden om geen lege klasse te hebben. Er is geen supermarkt (dichtbij zijnde is op 10 minuten auto rijden). Heeft alleen een friettent en een bakker.

Niet ieder dorp is hetzelfde. Ik woon in een dorp waar helemaal niks is, niet eens een bakker of friettent. Maar alles is binnen 10 minuten fietsen bereikbaar. De VMBO school zelfs binnen 5 minuten. MBO is een half uur fietsen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 22 Aug 2016 15:43

Re: Stads wonen met kinderen

Mijn oorspronkelijke dorp heeft maar 2.200 inwoners, dat is dus het verschil. Helaas ligt daarbij wel alle faciliteiten ver weg. Dat is de reden waarom veel jonge mensen verhuizen naar de grotere gemeente met ongeveer 30.000 inwoners. 20 minuten verderop is dat maar de huizenprijzen zijn gemiddeld zo'n 50.000 euro hoger. Die gemeente bestaat uit een heel groot dorp en enkele dorpjes met zelf een ziekenhuis, bios, mbo diverse winkels. Geen treinstation, maar wel snelweg er naast en snelle busverbindingen naar diverse steden.
<<

Anoniem331

Bericht 22 Aug 2016 16:15

Re: Stads wonen met kinderen

In mijn dorp helemaal geen voorzieningen op een melkboer na. Net geen 1000 inwoners en toch een middelbare school.
<<

Anoniem313

Bericht 22 Aug 2016 17:02

Re: Stads wonen met kinderen

Parisienne schreef:
Katie schreef:
Ava schreef:Parisienne hebben jullie ook geen balkon?


Jawel, in eerste bericht zegt ze dat ze die wel heeft :)

Maar kan me voorstellen met groter kind dat dat toch wel jammer is, je kan er niet op fietsen ofzo haha.

Klopt, balkon hebben we wel. Niet bijzonder, er staan een tafel, twee tuinstoelen en een parasol op. Ook past er nog prima een klein badje (zo'n schelpen-zandbak) op, zodat we ons op warme dagen ook op het balkon kunnen vermaken. Daarnaast spelen/fietsen/steppen/stoepkrijten we vaak voor de deur. Ik zit dan in de deuropening, N. speelt lekker op de brede stoep voor onze voordeur. Dat is natuurlijk heel stads-achtig :wink: Maar het heeft ook wel weer wat. Een minuut lopen en we zitten in het bos/langs de plas. Is ook wat waard.

Kijk, het is heel lastig voor ons om te bepalen wat we willen. In ons budget zijn in deze wijk en überhaupt in de stad geen eengezinswoningen te vinden. In de buitenwijken wel, maar dan gaan we het stadse weer heel erg missen. Ergens wil ik heel graag een normaal huis met een tuin, maar weegt dat zwaar genoeg tegenover de voordelen die we nu hebben van het echt IN de stad wonen? Nog niet voor ons. Soms vind ik het weleens jammer, maar N. ervaart weer andere dingen dan mensen die in dorpen/kleine steden wonen. Zo heeft ieder zijn ding.


Wij ervaren het echt precies hetzelfde, en volgens mij wonen we ook in dezelfde stad.

Edit: ik lees het nu terug en we wonen inderdaad in dezelfde stad, alleen niet in dezelfde wijk. Ik begrijp volgens mij wel waar jij woont, mooi is het daar.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 22 Aug 2016 19:50

Re: Stads wonen met kinderen

Fred schreef:Mijn oorspronkelijke dorp heeft maar 2.200 inwoners, dat is dus het verschil. Helaas ligt daarbij wel alle faciliteiten ver weg. Dat is de reden waarom veel jonge mensen verhuizen naar de grotere gemeente met ongeveer 30.000 inwoners. 20 minuten verderop is dat maar de huizenprijzen zijn gemiddeld zo'n 50.000 euro hoger. Die gemeente bestaat uit een heel groot dorp en enkele dorpjes met zelf een ziekenhuis, bios, mbo diverse winkels. Geen treinstation, maar wel snelweg er naast en snelle busverbindingen naar diverse steden.


U. of V.? Las laatst dat je daar in de buurt woonde?
Laatst gewijzigd door Sawadee op 22 Aug 2016 22:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 22 Aug 2016 20:18

Re: Stads wonen met kinderen

Jip... Wel de plaats waar het beste leven cq centrum, natuur en faciliteiten is van de twee. Bij de andere wil ik niet graag wonen (te veel industrie). Ze zeggen niet voor niets hier in de buurt werken in ...... en leven in ...... Al werk ik niet in die plaats. Daarbij woon ik in de buurt.
<<

anoniem203

Bericht 22 Aug 2016 22:49

Re: Stads wonen met kinderen

Sawadee schreef:
Fred schreef:Mijn oorspronkelijke dorp heeft maar 2.200 inwoners, dat is dus het verschil. Helaas ligt daarbij wel alle faciliteiten ver weg. Dat is de reden waarom veel jonge mensen verhuizen naar de grotere gemeente met ongeveer 30.000 inwoners. 20 minuten verderop is dat maar de huizenprijzen zijn gemiddeld zo'n 50.000 euro hoger. Die gemeente bestaat uit een heel groot dorp en enkele dorpjes met zelf een ziekenhuis, bios, mbo diverse winkels. Geen treinstation, maar wel snelweg er naast en snelle busverbindingen naar diverse steden.


U.d.e.n. of V.e.g.h.e.l? Las laatst dat je daar in de buurt woonde?


Ik denk eerder M.ariaheide of V.olkel ofzo. Jij woont in Ve. toch Sawadee?
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers