Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic #2

<<

ChiQ

Bericht 20 Jun 2022 19:43

Re: Biechttopic #2

Biechtje schreef:Hoezo jullie? Partner was nuchter inderdaad er moest ook nog iemand naar huis rijden. En ik drink nooit dus het kwam gewoon hard binnen. Zo heel veel heb ik nu ook weer niet gedronken maar wel meer dan genoeg blijkt.


Ik haalde dat niet uit je verhaal, eigenlijk.
<<

ChiQ

Bericht 20 Jun 2022 19:44

Re: Biechttopic #2

Filoria schreef:Wij kunnen allebei überhaupt niet autorijden (geen rijbewijs). Als er echt iets levensbedreigends is komt de ambulance. Als het niet levensbedreigend is, kunnen we met de fiets, bus, of hebben we tijd om een taxi of een lift te regelen.

Desalniettemin, zorgen we wel dat één van ons altijd nuchter is als we voor kinderen zorgen. Om adequaat te kunnen handelen.


Gaat idd niet om of je kan rijden. Maar dat je beschonken je kind moet laten hechten/gipsen etc.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 784

Geregistreerd: 11 Jan 2022 11:02

Bericht 20 Jun 2022 20:07

Re: Biechttopic #2

Pff ja dat lijkt me vreselijk.

Maar ook als je kind iets minder ernstigs heeft zoals een nachtmerrie of zo. Dan is het toch fijn als één van de ouders helder kan reageren. Dat je kind niet twee ouders ziet die de weg helemaal kwijt zijn.
T (2008) en I (2013)
<<

Anoniem327

Bericht 20 Jun 2022 20:09

Re: Biechttopic #2

Helemaal de weg kwijt ben je niet zomaar. Dat lijkt me sowieso niet handig als je een kind hebt.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 784

Geregistreerd: 11 Jan 2022 11:02

Bericht 20 Jun 2022 20:16

Re: Biechttopic #2

Sorry, ik had het verhaal van Biechtje eigenlijk nog helemaal niet goed gelezen. Klinkt inderdaad niet alsof ze stomdronken waren. Zo was mijn opmerking niet bedoeld hoor.
T (2008) en I (2013)
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 09 Jul 2022 21:08

Re: Biechttopic #2

**
Laatst gewijzigd door Niekske op 14 Jul 2022 20:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
december 2016
juli 2019
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 09 Jul 2022 22:57

Re: Biechttopic #2

Ik kan me wel inleven in je zusje, omdat ik me er ook wel in herken. Ik heb me ook altijd een buitenbeentje in het gezin gevoeld omdat ik andere keuzes maakte en mijn zus en moeder een hele goede band hebben waar ik niet tussen kom. In mijn situatie zorgt dit ervoor dat ik soms dingen niet meekrijg (bijv. dingen die spelen in de familie, dan denken ze dat ze dat al aan mij hebben verteld, maar dat is niet zo), dat ik vaak het gevoel heb niet te worden uitgenodigd voor dingen (bijv. een dagje naar de dierentuin, dan gaan mijn zus en zwager met kinderen en mijn ouders, maar ik word niet gevraagd, want het is een leuke activiteit voor de kinderen en opa en oma) en dat ik ook echt als buitenbeentje en 'verplichting' wordt gezien die af en toe moet worden uitgenodigd. Dat je zusje het niet leuk vindt om af te spreken als jullie kinderen erbij zijn, herken ik ook wel. Hoe vaak ik niet iets wilde vertellen over iets dat in mijn leven speelde, maar dat er totaal overheen of doorheen gepraat werd en geen aandacht voor was omdat de kleinkinderen aanwezig waren. Inmiddels probeer ik al niet eens meer een normaal gesprek te voeren, want kinderen eisen nou eenmaal continu de aandacht op. En tuurlijk vinden jullie als ouders/oma de kinderen helemaal fantastisch, maar ik kan me voorstellen dat je zusje daar anders over denkt en ook behoefte heeft aan 'volwassen' gesprekken. Zij heeft niet om deze kinderen en de daarmee veranderende dynamiek gevraagd.

Als je intentie is om echt de band met je zusje te verbeteren, dan zou ik ook eens bij jezelf te rade gaan. Tonen jullie interesse in haar? Weet je wat er speelt in jaar leven? Heb je wel eens 1-op-1 een gesprek zonder dat de kinderen erbij zijn en zonder dat het over de kinderen gaat? Ik mis dat enorm sinds er (klein)kinderen zijn. En daar komt ook nog eens bij dat ze haar 'maatje' binnen jullie gezin is verloren, waardoor ze zich waarschijnlijk nog eenzamer voelt in jullie gezin.

Ik zeg niet dat het allemaal aan jullie ligt hoor, maar ik denk dat het verbeteren van de relatie wel uit jullie kan komen. Maak het bespreekbaar, misschien wil zij dat ook wel heel graag maar weet ze niet hoe. En als ze het wel prima vindt zo is dat natuurlijk ook een antwoord.
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 22:11

Bericht 10 Jul 2022 07:28

Re: Biechttopic #2

Sowieso een gesprek aangaan met haar. Vragen naar haar gevoel en vertellen wat jij voelt.. Gaat je waarschijnlijk aan beide kanten alleen maar meer begrip opleveren.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 10 Jul 2022 20:50

Re: Biechttopic #2

Ik begrijp goed dat sommigen t niet met me eens zijn.
Heel goed zelfs,want mijn stuk oudere man durfde ons kind en haar neefjes en nichtjes zowat niet meer in t openbaar te knuffelen omdat er raar op gereageerd werd.
Het gaat er bij mij niet om dat mijn kind niet mag douchen,maar gewoon even zeggen:"joh..de kinderen gaan ff douchen hoor".
Net zoals je even meedeelt dat ze kunnen blijven eten of slapen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 13 Jul 2022 13:48

Re: Biechttopic #2

Ik ben soms zo ontzettend boos en mopperig. Ik voel me soms zo'n rotwijf. Ik heb dat vooral aan het einde van de dag. Vermoeide jengelende kinderen die maar niet gaan slapen (ja Sadie mijn partner helpt mee). Ik kan dan zo boos op hen allemaal worden en dan ben ik zo'n mopperkont. Natuurlijk ben ik zelf dan ook moe. Iedereen is moe. Ik kan dan echt schreeuwen en ben zo ongezellig naar de kinderen en partner toe. Een uur nadat ik rustig op de bank zit, kom ik weer tot bedaren. Iemand die dit herkent en zo'n mopperuurtje heeft? Tips?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Jul 2022 14:04

Re: Biechttopic #2

Biechtje schreef:Ik ben soms zo ontzettend boos en mopperig. Ik voel me soms zo'n rotwijf. Ik heb dat vooral aan het einde van de dag. Vermoeide jengelende kinderen die maar niet gaan slapen (ja Sadie mijn partner helpt mee). Ik kan dan zo boos op hen allemaal worden en dan ben ik zo'n mopperkont. Natuurlijk ben ik zelf dan ook moe. Iedereen is moe. Ik kan dan echt schreeuwen en ben zo ongezellig naar de kinderen en partner toe. Een uur nadat ik rustig op de bank zit, kom ik weer tot bedaren. Iemand die dit herkent en zo'n mopperuurtje heeft? Tips?


Geen tips, wel ontzettend herkenbaar :hug: :hug:
<<

Linvi

Bericht 13 Jul 2022 14:55

Re: Biechttopic #2

Ik herken het, maar dat is meer dat ik de lat vaak hoog leg en voor 8uur alles aan kant wil hebben zodat als de kids daarna douchen en naar bed gaan wij ook op de bank ploffen.

Wat ik tegenwoordig doe is een half uurtje voor mezelf nemen en lekker een tut moment in de douche pak. Ik douche of ga in bad, scheer mn benen, lak mn nagels, maskertje in mn haren, scrub m'n lijf, verzin het maar. Echt even een half uurtje in de douche zonder gestoord te worden. Daarna kan ik vaak de hele wereld weer aan. Mijn man weet dat dar moment min heilig is, helemaal na mijn werkdagen. Hij is er dan voor de kids en ruimt vast wat op.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 13 Jul 2022 14:55

Re: Biechttopic #2

Wat vervelend biechtje. Misschien kun je proberen te achterhalen waardoor je gaat mopperen. Ik mopper bijvoorbeeld altijd over het huishouden en dat ik aaaalles in huis moet doen een paar dagen voor mijn menstruatie. Ook als ik honger heb ga ik dat op andere mensen afreageren.

Als het echt alleen eind van de dag vermoeidheid is zou ik proberen een rustmoment in te lassen voordat je gaat mopperen. Dus als je thuis komt even een half uurtje zitten in plaats van direct doorgaan. Even in een hoekje een boek lezen, doelloos op je telefoon scrollen of Candy crushen (dat helpt bij mij!) Dan komt er even wat meer op je partner aan of verschuift alles een half uurtje.
<<

Anoniem327

Bericht 13 Jul 2022 16:15

Re: Biechttopic #2

Biechtje schreef:Ik ben soms zo ontzettend boos en mopperig. Ik voel me soms zo'n rotwijf. Ik heb dat vooral aan het einde van de dag. Vermoeide jengelende kinderen die maar niet gaan slapen (ja Sadie mijn partner helpt mee). Ik kan dan zo boos op hen allemaal worden en dan ben ik zo'n mopperkont. Natuurlijk ben ik zelf dan ook moe. Iedereen is moe. Ik kan dan echt schreeuwen en ben zo ongezellig naar de kinderen en partner toe. Een uur nadat ik rustig op de bank zit, kom ik weer tot bedaren. Iemand die dit herkent en zo'n mopperuurtje heeft? Tips?

Misschien kunnen jullie het afwisselen, zodat je je in ieder geval niet elke avond zo hoeft te voelen? Dan ga je lekker een eind wandelen, fietsen of zwemmen na het eten en als je thuiskomt liggen de kinderen in bed, is het huis aan kant en kan jij met de voetjes omhoog nog een paar uur ontspannen.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 13 Jul 2022 17:05

Re: Biechttopic #2

Heel herkenbaar biechtje.
Het is bij mij wel herleidbaar naar afwijkende waardes en te kort aan rode bloedcellen (wordt aan gewerkt, maar heeft tijd nodig) waardoor ik op het moment ook erg vermoeid ben. De waardes zijn zo slecht dat de internist het gek vond dat ik nog niet om was gevallen
Laatst gewijzigd door High Heels op 13 Jul 2022 19:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem330

Bericht 13 Jul 2022 19:19

Re: Biechttopic #2

Sadie schreef:
Biechtje schreef:Ik ben soms zo ontzettend boos en mopperig. Ik voel me soms zo'n rotwijf. Ik heb dat vooral aan het einde van de dag. Vermoeide jengelende kinderen die maar niet gaan slapen (ja Sadie mijn partner helpt mee). Ik kan dan zo boos op hen allemaal worden en dan ben ik zo'n mopperkont. Natuurlijk ben ik zelf dan ook moe. Iedereen is moe. Ik kan dan echt schreeuwen en ben zo ongezellig naar de kinderen en partner toe. Een uur nadat ik rustig op de bank zit, kom ik weer tot bedaren. Iemand die dit herkent en zo'n mopperuurtje heeft? Tips?

Misschien kunnen jullie het afwisselen, zodat je je in ieder geval niet elke avond zo hoeft te voelen? Dan ga je lekker een eind wandelen, fietsen of zwemmen na het eten en als je thuiskomt liggen de kinderen in bed, is het huis aan kant en kan jij met de voetjes omhoog nog een paar uur ontspannen.

Ja zo doen wij het ook. En ik probeer gezond te leven, wat vitamines in te nemen en positiever naar alles te kijken en ik moet eerlijk zeggen dat dat toch wel helpt.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 13 Jul 2022 21:01

Re: Biechttopic #2

Bedank voor de antwoorden en de herkenbaarheid. Wij wisselen niet om en om per dag maar wisselen wel met welk kind naar bed brengen. Ik denk niet dat het ligt aan m'n cyclus al kan ik daar best wel eens wat meer op letten. Gisteren had ik het heel sterk en vandaag voelde ik juist heel veel vrolijkheid en rust. Geen gejaagd gevoel, geen hartkloppingen, geen boze buien. Het wisselt dus gewoon. Ik denk dat het echt vermoeidheid is na een lange dag en dan nog alles in huis (SAMEN) moeten doen met allemaal vermoeide mensen. Zal wel bij deze tropenjaren horen maar ik vind mezelf niet erg leuk dan. Ik ga inderdaad proberen wat meer te ontspannen. Echt een half uur voor mezelf pakken als iedereen nog op is vind ik niet eerlijk voelen en kan dan vast geen rust voelen maar bewuster ontspannen daarna kan ik wel proberen.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 14 Jul 2022 20:08

Re: Biechttopic #2

Jente en Lalou, nog bedankt voor jullie reacties. Jente, vooral heel verhelderend om het ook van 'de andere kant' zo te lezen. Ik ga eerst met mijn broertje in gesprek en dan ook met mijn zusje!
december 2016
juli 2019
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 14 Jul 2022 20:22

Re: Biechttopic #2

Even om te weerleggen: het is ook niet eerlijk als je zo mopperig bent en gaat schreeuwen toch?

Ik herken het ook hoor. Vaak zit mijn hoofd dan vol en denk ik nog van alles te moeten doen. Kids moe, ik gejaagd, super slechte combi. Mijn oudste was vandaag erg moe en tegendraads met naar bed gaan en ik heb echt wel even tot 10 moeten tellen in mijn hoofd soms maar omdat ik relaxed bleef verloopt alles veel soepeler.

Mijn tip is dan ook pauzes nemen. Je moet eigenlijk opgeladen zijn vóórdat je aan het bedritueel begint. Ik zag laatst een grappige TikTok van een moeder die zich oppept om aan het avondritueel te beginnen. Alsof ze een grote strijd/taak gaat verrichten haha. Voelt soms wel zo hè?!

Kan je ergens rust nemen tussen werk en de kids? Al is het maar muziek/podcast luisteren op de fiets of in de auto. Kids even voor de tv en jij koptelefoon op, 10 min even alleen op de wc. Bij mij maakt het al een verschil of ik na werk meteen verhit door het huis ren of gewoon even op de bank erbij ga zitten (zijn kids trouwens ook rustiger meestal).

Andere tip is de tijd ervoor nemen en erg in het ‘nu’ zijn. Dus je enige taak is de kids in bed leggen en de rest kan je even gestolen worden.

Ja. En dan nog kan je weleens uit je slof schieten. Niemand is perfect. Maar wel fijn als je je niet elke avond zo voelt toch?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 14 Jul 2022 20:23

Re: Biechttopic #2

Niekske schreef:Jente en Lalou, nog bedankt voor jullie reacties. Jente, vooral heel verhelderend om het ook van 'de andere kant' zo te lezen. Ik ga eerst met mijn broertje in gesprek en dan ook met mijn zusje!


Ik vind dit ook fijn om te lezen. Mijn broertje is de enige kinderloze en elk feestje is een kinderfeestje natuurlijk. Lijkt me ook echt niet fijn voor hem en kom er vaak ook niet aan toe om echt interesse in hem te tonen.
<<

Anoniem327

Bericht 21 Jul 2022 20:18

Re: Biechttopic #2

Lot schreef:
Niekske schreef:Jente en Lalou, nog bedankt voor jullie reacties. Jente, vooral heel verhelderend om het ook van 'de andere kant' zo te lezen. Ik ga eerst met mijn broertje in gesprek en dan ook met mijn zusje!


Ik vind dit ook fijn om te lezen. Mijn broertje is de enige kinderloze en elk feestje is een kinderfeestje natuurlijk. Lijkt me ook echt niet fijn voor hem en kom er vaak ook niet aan toe om echt interesse in hem te tonen.

Bel je hem nooit eens op? Spreken jullie nooit af los van de kinderen?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 05 Aug 2022 23:53

Re: Biechttopic #2

Ik voel mij zo schuldig.
Een dierbare is onlangs overleden. Hij was in slaap gebracht en dezelfde nacht al overleden. Alleen, er was niemand bij. De familie vond het niet nodig om te waken en ik heb me daardoor laten overrulen.
Het idee dat hij helemaal in z’n up is overleden maakt me zo verdrietig en ik heb zo’n spijt achteraf.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 06 Aug 2022 00:38

Re: Biechttopic #2

Laat ik voorop stellen dat ik je gevoel begrijp. Maar ik kan je ook vertellen vanuit werkervaring dat er een hoop mensen zijn die pas de overgang kunnen maken als ze alleen zijn. Misschien is dat een geruststelling/troost voor je.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 22:46

Bericht 06 Aug 2022 06:59

Re: Biechttopic #2

Och Biechtje, wat rot dat je je zo voelt. Ik heb in mijn rouwproces ook last gehad van schuldgevoel (andere situatie en ander schuldgevoel) en heb daarbij hulp gezocht. Degene die mij hielp zei mij dat schuldgevoel heel vaak voorkomt nadat er iemand is overleden. Weet dus dat schuldgevoel vaker voorkomt dan je denkt. En wat JMD zegt klopt ook. Soms moeten mensen ook denken aan hun eigen rust tijdens het waken en je ziet vaak dat juist op die momenten hun dierbare sterft. Wat ik voornamelijk wil zeggen is dat schuldgevoel heel vaak voorkomt bij rouw en dus ook heel normaal is. Misschien hebben degenen die het waken niet nodig vonden er ook wel last van. Schuldgevoel wordt ook vaak verward met teleurstelling. In jouw geval misschien wel teleurstelling dat jij jezelf hebt laten overrulen. Soms kan het ook helpend zijn om na te gaan waar dit gevoel vandaan komt. Hopelijk kan je het naast je neerleggen dat het zo is gegaan. Sterkte!
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Aug 2022 22:38

Re: Biechttopic #2

Bedankt voor jullie fijne reacties JMD en Barclay.

Over dat het vaak zo is dat mensen juist ‘gaan’ wanneer iemand die waakt even weg is, dat wist ik.
Al was het wel zo dat mijn lieve dierbare zelf niet meer wilde, dus er ook niet tegen vocht zeg maar.
Het is ook super snel gegaan; er werd ons verteld dat het zelfs wel tot 14 dagen kon duren en het heeft maar een aantal uur geduurd. Ook heeft de verpleging het niet gemerkt, er was nog geen aanleiding om familie te bellen en opeens bij de volgende check was hij al overleden.

Zoals je typte, probeerde ik na te gaan waar het gevoel vandaan komt. Ik krijg elke keer buikpijn van het idee dat mijn lieve dierbare daar moederziel alleen heeft gelegen en alleen is gestorven, alleen maar omdat ik zo zwak was om me niet uit te spreken dat ik wél wilde waken…
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers