Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic #2

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Jun 2022 10:40

Re: Biechttopic #2

Danny schreef:Ik zou t zelf wel even meedelen..niet uit preutsigheid,maar omdat t niet mijn kind is en je niet weet hoe andere ouders erin staan.


Ik ben het hier echt niet mee eens. Ik denk dat je jezelf beetje voor gek zet (sorry); ben je goede vrienden, gaat de vriendin half iets insinueren naar de vader. Ik zou echt niet amused zijn.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 20 Jun 2022 10:43

Re: Biechttopic #2

Nou Marsy sorry hoor, ik ben zelf niet preuts, en al ken ik je man super goed. Hij hoeft niet mijn kind te wassen. Punt. En mijn goede vrienden weten dit. Daarvoor ben je ook goede vrienden om deze dingen bespreekbaar te kunnen maken.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1045

Geregistreerd: 30 Apr 2022 06:39

Bericht 20 Jun 2022 10:44

Re: Biechttopic #2

Marsy31 schreef:
Danny schreef:Ik zou t zelf wel even meedelen..niet uit preutsigheid,maar omdat t niet mijn kind is en je niet weet hoe andere ouders erin staan.


Ik ben het hier echt niet mee eens. Ik denk dat je jezelf beetje voor gek zet (sorry); ben je goede vrienden, gaat de vriendin half iets insinueren naar de vader. Ik zou echt niet amused zijn.



Ik ben het met je eens Marsy. Vooral als je er naderhand nog iets over zou zeggen.
Ik vind in deze dat als je zoiets niet wilt je zelf op je kind moet passen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Jun 2022 10:47

Re: Biechttopic #2

Kira schreef:
Marsy31 schreef:
Ik ben het hier echt niet mee eens. Ik denk dat je jezelf beetje voor gek zet (sorry); ben je goede vrienden, gaat de vriendin half iets insinueren naar de vader. Ik zou echt niet amused zijn.



Ik ben het met je eens Marsy. Vooral als je er naderhand nog iets over zou zeggen.
Ik vind in deze dat als je zoiets niet wilt je zelf op je kind moet passen.


We zijn het weer eens Kira! Dit komt te weinig voor :D
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Jun 2022 10:50

Re: Biechttopic #2

Tabbie schreef:Nou Marsy sorry hoor, ik ben zelf niet preuts, en al ken ik je man super goed. Hij hoeft niet mijn kind te wassen. Punt. En mijn goede vrienden weten dit. Daarvoor ben je ook goede vrienden om deze dingen bespreekbaar te kunnen maken.


Nou Tabbie, sorry hoor, maar ik vind dat dit juist preutsheid in de hand werkt, naar je kind toe met name. Dat je dus geen enkele man kunt vertrouwen want douchen met een ander is.. ja wat eigenlijk? Hij had gewoon zijn kleren aan neem ik aan? Geen naakte rondzwabberende piemel toch? Neem aan dat hij ook niet met een washandje haar lichaam heeft gewassen? Ik stel me voor dat hij de kraan aan heeft gedaan, douchedeur dicht en kraan weer uit. Net zoals je zou doen bij je eigen kind.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Jun 2022 10:54

Re: Biechttopic #2

En daarnaast vind ik het een mogelijkheid je kind te leren over eigen grenzen. Niet die man indirect een viezerik noemen (neem aan dat als moeder het had gedaan het wel goed was geweest?), maar je dochter de baas over haar eigen lichaam laten zijn. Niet zeggen: ‘volgende keer mag Peter jou niet douchen hoor!’ Maar: ‘vond jij het goed om met Klara te douchen en dat Peter je hielp met je kleren?’ ‘Ja? Helemaal goed lieverd, weet dat je altijd mag zeggen als je niet wilt, ok?’. ‘Nee, eigenlijk beetje gek? Volgende keer kun je dan zeggen dat je liever thuis doucht’.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 20 Jun 2022 11:04

Re: Biechttopic #2

Dit is dus wel precies een voorbeeld waar ik op doel. Als man zijnde had ik dit dus automatisch niet gedaan, zodat zij als moeder van haar dochter dit niet zo zou kunnen gaan denken over mij.

@ Maple, inderdaad hebben mannen in zulke situaties een 1-0 achterstand tov vrouwen. Dat zie je al aan de reacties hierboven, want als de moeder de meisjes was wezen douchen was het niet zo'n probleem geweest.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Jun 2022 11:14

Re: Biechttopic #2

I rest my case. Helemaal waar. Ik word er echt verdrietig van.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 20 Jun 2022 11:18

Re: Biechttopic #2

Marsy, volgens mij begrijp jij Danny verkeerd.
Danny verplaatst zich zoals ik het lees in de vader en zegt dat ze het dan wel zou meedelen. Ik zou dat idd zelf ook doen als ik een kind van een ander onder de douche zet. Even zeggen; joh, mijn kind gaat nu onder de douche, is het ok als jouw dochter even meegaat? Dat heeft niks met preutsigheid te maken maar gewoon met communicatie.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Jun 2022 11:23

Re: Biechttopic #2

Carra schreef:Marsy, volgens mij begrijp jij Danny verkeerd.
Danny verplaatst zich zoals ik het lees in de vader en zegt dat ze het dan wel zou meedelen. Ik zou dat idd zelf ook doen als ik een kind van een ander onder de douche zet. Even zeggen; joh, mijn kind gaat nu onder de douche, is het ok als jouw dochter even meegaat? Dat heeft niks met preutsigheid te maken maar gewoon met communicatie.


Oh zo, ja qua communicatie snap ik het. Dat zou ik ook doen als ik kind een toetje aanbied en ouders zijn er (is het goed dat Klaartje ook een toetje krijgt). Maaaar in dit geval was het een zwem- en drinkmiddag, ik stel me beetje vakantiesfeer voor: ouders lekker buiten, kinderen naar binnen. Vader is daar toevallig, die denkt: Stella moet eigenlijk even douchen, oh hey Klaartje, wil jij ook? En huppa, dan gebeurt dat. De situatie die ik schets komt hier bij ons heel vaak voor omdat we hier veel gezinnen met zwembaden hebben en het in- en uitloop is van binnen en buiten zitten en activiteiten. Dus als mijn kind dan opeens gedoucht bij me staat vind ik dat niet gek.
Laatst gewijzigd door Marsy31 op 20 Jun 2022 11:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 20 Jun 2022 11:25

Re: Biechttopic #2

Ik ben het met Marsy eens. Bij goede vrienden zou ik dit echt geen enkel probleem vinden.

Ik vraag me wel af of ik dan heel soepel ben of dat het raar is hoe ik hier mee om ga. Als mijn nichtje van 3 bij ons is (soms alleen, dus zonder vader en moeder) dan helpt mijn vriend haar ook wel eens op de wc bijvoorbeeld. Is dat anders omdat het een 'aangetrouwde' oom is en niet een goede vriend? Of zouden jullie het ook niet ok vinden als een andere man helpt op de wc? En is er dan ook zo'n moeite met een mannelijke medewerker op het kinderdagverblijf die luiers verschoont?
En als we afscheid nemen, vraagt ze soms ook heel specifiek om een kus van mijn vriend, die dan per se vol op de mond moet. Mijn vriend vindt dat een beetje ongemakkelijk (want: kinderkwijl), maar ik ga niet tegen mijn nichtje zeggen dat dat raar is.

Hoe staan jullie daar in?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Jun 2022 11:38

Re: Biechttopic #2

Ik ben precies zoals jij Jente, zo erg dat er overal bij nagedacht wordt. En dan vervolgens allemaal tegen Fred zeggen dat hij vreemd beeld heeft. Maar toch eigenlijk logisch dat hij zo denkt als je dit soort verhalen dan leest? En nog een stap verder: mag een jongen van die leeftijd wel douchen met een meisje van zelfde leeftijd? Of wordt dat ook al geseksualiseerd?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1045

Geregistreerd: 30 Apr 2022 06:39

Bericht 20 Jun 2022 11:42

Re: Biechttopic #2

Ik vind dat allemaal heel erg ver gaan en angst in de hand werken. Misbruik komt helaas ook door eigen ouders voor, dus hoe ver wil je dan door slaan.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 20 Jun 2022 13:28

Re: Biechttopic #2

Je kan eventueel aangeven dat he het fijn vind als het volgende keer even gezegd wordt dat ze even gaan douchen.

Zelf zou ik het niet raar vinden als dit door goede vrienden gedaan wordt. Of dat zij onze kinderen naakt zien.
Maar ik zou het wel fijn vinden als het even gezegd wordt dat ze gaan douche .
Misschien dacht hij dat jullie het zo begrepen hadden, omdat jullie wel wisten dat jullie dochter mee naar boven was.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem327

Bericht 20 Jun 2022 13:34

Re: Biechttopic #2

Jente schreef:Ik ben het met Marsy eens. Bij goede vrienden zou ik dit echt geen enkel probleem vinden.

Ik vraag me wel af of ik dan heel soepel ben of dat het raar is hoe ik hier mee om ga. Als mijn nichtje van 3 bij ons is (soms alleen, dus zonder vader en moeder) dan helpt mijn vriend haar ook wel eens op de wc bijvoorbeeld. Is dat anders omdat het een 'aangetrouwde' oom is en niet een goede vriend? Of zouden jullie het ook niet ok vinden als een andere man helpt op de wc? En is er dan ook zo'n moeite met een mannelijke medewerker op het kinderdagverblijf die luiers verschoont?
En als we afscheid nemen, vraagt ze soms ook heel specifiek om een kus van mijn vriend, die dan per se vol op de mond moet. Mijn vriend vindt dat een beetje ongemakkelijk (want: kinderkwijl), maar ik ga niet tegen mijn nichtje zeggen dat dat raar is.

Hoe staan jullie daar in?

Goede voorbeelden. Mijn man is een dag thuis met de kinderen, dus hij heeft al dit soort situaties al eens meegemaakt. Vriendinnetje van onze zoon speelt hier heel vaak en die was in het begin nog niet zindelijk, wat had mijn man dan moeten doen? Haar op de wc laten zitten met overal stront? Nee toch zeker?

Of een verjaardagsfeestje zonder wc in de buurt, dan gaan we toch echt samen de kinderen helpen met in de bosjes plassen als er 3 tegelijk moeten. Ik heb geen zin om kinderen thuis te moeten afleveren met pis op hun kleding.

Zwemmen komt hier heel veel voor, omdat wij aan het water wonen, dan is het toch alleen maar fijn als de kinderen schoon thuiskomen in plaats van onder het kroes, of onder het zand en de modder?

Zo kan ik nog heel veel andere voorbeelden opnoemen. Als vaders dit allemaal niet mogen doen, dan hebben zij een heel groot probleem, want dan kun je niet eens een dag thuis zijn met je kind en speelafspraakjes toestaan.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 20 Jun 2022 13:35

Re: Biechttopic #2

Overigens, waar ik dan wel meer benieuwd naar ben is dat het kind zichzelf heeft afgedroogd of dat de vader de dochter van het biechtje heeft afgedroogd. Als hij haar wel heeft afgedroogd met een handdoek maakt dat voor jullie de situatie anders? Uiteraard kan hij haar ook vluchtig afdrogen zonder bij het intieme gebied te komen, maar ik vraag mij serieus af of dat de situatie anders zou maken?

en wat als het een jongetje was geweest en hij een vrouw etc...? (dus de situatie was omgedraaid)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 20 Jun 2022 13:42

Re: Biechttopic #2

Ik vind dat er nu veel voorbeelden bij gehaald worden die hier niet van toepassing zijn. Mijn kind hoefde namelijk niet gedoucht te worden en wij ouders waren gewoon aanwezig voor hulp.

Nee, Marsy. Je voorbeeld van douchen met een jongetje heeft hier ook geen betrekking op en ik denk dat je dat wel weet. Je standpunt is duidelijk hoor.

Ik heb dit met mijn eigen ouder besproken, die begreep mij, vond het goed dat ik zo oplettend ben maar gaf wel aan dat dit geen rare situatie is. Mijn ouder (heeft natuurlijk meer achtergrondinformatie) vindt het wel naar voor mij dat ik dit op een of andere manier toch heb opgepikt vroeger terwijl mijn ouders mij juist wilden beschermen net zoals ik mijn kinderen wil beschermen. Dus dat is wel iets om over na te denken.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 20 Jun 2022 13:43

Re: Biechttopic #2

We kunnen nu allemaal wel hypothetische situaties gaan verzinnen of vanuit de eigen ervaring gaan kijken, maar feit is gewoon dat Biechtje zelf al aan heeft gegeven dat haar gevoel ergens vandaan komt. Ik denk dat we daar ook even niet aan voorbij moeten gaan. Persoonlijk vind ik het zelf ontzettend jammer dat mannen sneller scheve gezichten krijgen oo dit vlak dan vrouwen. Dat voorop. In een tijd waarin we zo streven naar gendergelijkheid vind ik dat hier dus ook ontzettend veel winst te behalen valt. Máár: ik denk dat je wel je doel voorbij gaat als we er nu alleen maar op gaan hameren waarom dit soort dingen allemaal prima kunnen. Helemaal eens hoor, maar laten we ook vooral het gevoel van Biechtje niet bagatelliseren. Blijkbaar zijn er ervaringen in het verleden geweest waardoor dit zo’n reactie bij haar op roept.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 20 Jun 2022 13:49

Re: Biechttopic #2

Dankje Maple. 🙏🏼
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 20 Jun 2022 13:56

Re: Biechttopic #2

Mijn opmerkingen/vragen waren ook niet meer als antwoord op Biechtje, maar meer als verdere reactie op het gesprek dat was ontstaan naar aanleiding van de biecht. Ik vind zeker dat het gevoel van Biechtje gerechtvaardigd is en als zij zich ergens niet fijn bij voelt is dat natuurlijk vervelend en kan ze daar zeker iets mee doen. Dus of zelf (samen met partner of in dit geval ouder) mee aan de slag gaan, of toch die vriend er op aanspreken als ze dat nodig vindt.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 20 Jun 2022 14:19

Re: Biechttopic #2

Biechtje schreef:Gisteren hadden wij een etentje met vrienden. Zij hebben een zwembad in hun tuin. Het was gezellig. Veel gegeten met de nodige bijbehorende wijnen. Onze kinderen hingen de hele dag in het zwembad met hun kinderen. Op een gegeven moment moest de middelste dochter zich aankleden. De vader ging haar helpen en onze dochter ging mee. Omdat het de hele dag al een binnen- en buitenloop in de woning was hebben man en ik daar niet bewust op gelet. Na 10 min komen beiden dochters gedoucht terug. Onze dochter is door de vader ongevraagd ook gedoucht. Hij zei nog iets: hoop dat het oké is dat jullie dochter ook meegegaan is in de douche hè. Nou nee. Dat is niet oké. Wij leren ons kind dat maar bepaalde mensen haar bloot mogen zien zonder ons. Ik geloof dat er niks is gebeurd hoor verder maar ik voel me er rot over en ik kan er niet van slapen nu. We hadden beter op haar moeten letten, alerter moeten zijn en minder wijn moeten drinken. Mijn dochter reageerde laconiek verder maar zei ook dat ze liever thuis had gedoucht. Ik weet niet wat ik hier mee wil verder maar ik voel me er zo naar door.


In dit specifieke geval vind ik ook wel dat je zelf beter had moeten opletten inderdaad. Vader ging er wellicht al vanuit dat het ok was omdat jij ook daar was. Ik zou je dochter dan wel op het hart drukken dat ze dit soort dingen best mag aangeven op het moment dat zoiets gebeurd en ze zoiets liever niet wil. Maar het kan ook dat je dochter beseft dat jij je er niet prettig bij voelt en dit daarom zo aangeeft.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

ChiQ

Bericht 20 Jun 2022 18:33

Re: Biechttopic #2

Ik vind het eerder een beetje gek dat jullie zoveel wijn drinken met jonge spelende kinderen eigenlijk. Ik vind dat onverantwoordelijker. Ik zou er geen moeite mee hebben als mijn kind even wordt gedoucht. De meeste mensen zijn gelukkig echt lief met kinderen en geen gore pedofielen.
<<

Anoniem327

Bericht 20 Jun 2022 18:53

Re: Biechttopic #2

ChiQ schreef:Ik vind het eerder een beetje gek dat jullie zoveel wijn drinken met jonge spelende kinderen eigenlijk. Ik vind dat onverantwoordelijker. Ik zou er geen moeite mee hebben als mijn kind even wordt gedoucht. De meeste mensen zijn gelukkig echt lief met kinderen en geen gore pedofielen.

Het ligt er een beetje aan. Wij hebben altijd de afspraak dat één van ons nuchter blijft, omdat we naar het ziekenhuis willen kunnen rijden mocht dit nodig zijn, maar de ander kan prima drinken. Misschien was haar man nuchter?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 20 Jun 2022 19:00

Re: Biechttopic #2

Hoezo jullie? Partner was nuchter inderdaad er moest ook nog iemand naar huis rijden. En ik drink nooit dus het kwam gewoon hard binnen. Zo heel veel heb ik nu ook weer niet gedronken maar wel meer dan genoeg blijkt.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 784

Geregistreerd: 11 Jan 2022 11:02

Bericht 20 Jun 2022 19:34

Re: Biechttopic #2

Wij kunnen allebei überhaupt niet autorijden (geen rijbewijs). Als er echt iets levensbedreigends is komt de ambulance. Als het niet levensbedreigend is, kunnen we met de fiets, bus, of hebben we tijd om een taxi of een lift te regelen.

Desalniettemin, zorgen we wel dat één van ons altijd nuchter is als we voor kinderen zorgen. Om adequaat te kunnen handelen.
T (2008) en I (2013)
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers