Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic #2

<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 22 Dec 2021 10:14

Re: Biechttopic #2

Ik snap dat het zo voelt voor jou, maar ik vind het ook niet echt egoïstisch of onaardig. Als ik naar mezelf kijk; ik heb geen kinderen en mijn zus heeft er 2. Ik ben enorm gek op de kinderen, zie ze regelmatig en vind het ontzettend leuk om dingen met ze te ondernemen. Ik ben echt de meest trotse tante ooit. Maar ik zie ook de andere kant: het draait altijd om de kinderen. Ik heb al een paar jaar geen fatsoenlijk gesprek met mijn ouders kunnen voeren, omdat de kinderen alle aandacht vragen (en ook krijgen), we continu afgeleid worden en we het ritme van de kinderen aan moeten houden. Soms stelt iemand mij een vraag, maar vervolgens wordt er maar half naar het antwoord geluisterd, omdat er een kind iets grappigs doet of juist iets dat niet mag. Gelijk weer die afleiding en de aandacht is weg.

Je denkt misschien dat het bij jullie niet zo gaat, maar ik denk wel dat het probleem voor je broer daar ligt. En jullie kunnen natuurlijk zeggen dat zij wel een lange wandeling mogen gaan maken, maar dat zullen je ouders dan ook weer niet gezellig vinden en zich weer schuldig voelen tegenover jullie. Ik begrijp je broer echt heel goed om eerlijk te zijn...

En is het misschien ook zo dat jij je ouders veel vaker ziet dan je broer? Dat merk ik zelf namelijk ook. Omdat mijn ouders oppassen, zien ze mijn zus zeker 1-2 keer per week. Ik merk dat ik daardoor sommige 'nieuwtjes' niet hoor ('oh, we dachten dat je dat al wist') en me soms ook wel buitengesloten voel. Eens wat 1-op-1 tijd met mijn ouders vind ik daarom ook altijd wel fijn.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 22 Dec 2021 10:30

Re: Biechttopic #2

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat jullie gelijk hebben Jente en Lady, dat het hem daarin zit voor hen. Met het verschil dus dat jij een betrokken tante bent en je neefjes/nichtjes regelmatig ziet. Dat ervaar ik vanuit hen helemaal niet. Voorbeeld: deze zomer zaten wij eerst in het familiehuisje en aansluitend zij. Op de wisselslag waarin we het leuk vonden iets samen te doen kozen zij ervoor om onderweg te wandelen en pas na het avondeten aan te komen, toen wij dus al weg waren. Tot teleurstelling van onze kinderen. En hun keuzes vallen heel vaak die kant op.

En inderdaad, we zien mijn ouders sowieso iedere twee weken en soms vaker. Mijn broer heeft niet zoveel contact met ze. Dus ik snap echt dat hij het leuk vindt om hen te zien. Het snijdt alleen dat hij voor ons zo weinig moeite doet en als dan deze kan zich voordoet, het afwijst.
<<

Anoniem328

Bericht 22 Dec 2021 10:39

Re: Biechttopic #2

Ik vind het ook niet egoïstisch. Eén op één met je ouders is anders dan met de hele familie. Soms is met z'n allen fijn maar soms is alleen met je ouders ook heel fijn en belangrijk.

Je broer heeft je ouders gevraagd en daarna heb jij met je ouders bedacht om er een familieweekend van te maken. Het is dan wel zijn goed recht om daar niet perse enthousiast op te reageren en ook wel begrijpelijk.

Ik snap ook dat het voor jou niet leuk en pijnlijk is om te horen, maar dat maakt het besluit van je broer niet egoïstisch in mijn ogen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Dec 2021 10:58

Re: Biechttopic #2

Ik snap het van beide kanten wel. Ik zou het met name jammer vinden dat je al een jaar niet samen bent geweest met z'n allen. Dat komt ongetwijfeld ook door corona en dan heb je nu de optie om het wel enigszins slim op te lossen en dan gaat dat door zijn keuze niet door.
Dus dat zou ik wel jammer vinden want wanneer ga je ze dan wél allemaal tegelijk zien?

Misschien kan je voorstellen om dat weekend wat je broer in gedachten had te laten voor wat het is. Blijkbaar heeft hij die rust nodig of zich verheugd op een weekend rustig met de ouders. Maar dan kan je misschien vast voor februari (krokusvakantie) een weekend vast leggen dat je allemaal gaat en het dus doet met het tweede huisje erbij? Eventueel als je het zelf leuk vindt zou je dan zelf de hele week kunnen gaan als t vakantie is en dat je broer dan een weekend aansluit.

Zie je ze met de feestdagen dus ook niet allemaal samen?
Let's discover the world together.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 22 Dec 2021 11:06

Re: Biechttopic #2

Ik snap wat je zegt hoor Olijfje. En ik wil ook helemaal niet tussen hen in staan of mezelf zomaar ergens bij uitnodigen. Mijn ouders hadden nog niet eens ja gezegd tegen hem geloof ik, dus het voelde niet zo alsof ik hun feestje zou crashen met mijn gezin ;-). Al kan ik me indenken dat het voor mijn broer wel zo voelt.

@Marin, dat we allemaal samen waren is zelfs al twee jaar geleden! We zien elkaar wel komende maandag. Mijn broer en schoonzus hadden met kerst al andere plannen dus vieren we samen derde kerstdag.

Mijn pijn zit hem in dat ze altijd de hele wereld voor laten gaan op familietijd. De oplossing zit hem daar ook in: het is aan mij dat te accepteren dat ze dat blijkbaar niet zo belangrijk vinden. Maar het doet zo’n zeer. Ik geef heel veel om ze en zou heb echt nooit op zo’n manier afwijzen of buiten spel zetten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Dec 2021 11:18

Re: Biechttopic #2

Ik kan me nog wel herinneren dat toen wij geen kinderen hadden en m'n schoonzus en zwager wel, we het ook wel echt anders vonden mét of zonder hen erbij bij m'n schoonouders. Kinderen nemen gewoon alle energie op, dat is gewoon zo. Wij ergerden ons ook wel dat het dan altijd om de kinderen ging. Nu snap ik dat veel beter dat dat gewoon niet echt anders gaat. Maar daarin snap ik je broer wel. Het is gewoon een ander weekend, zelfs als zij momenten voor zichzelf pakken. Maar ik kan me jouw gevoel ook heel goed voorstellen dat je je daarin gepasseerd voelt. Daarom zou ik er voor kiezen dit weekend dan inderdaad 'aan je broer te geven', maar te kijken of je wel iets anders kan plannen met elkaar.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 22 Dec 2021 11:25

Re: Biechttopic #2

Eens met Marin.
En ik denk dat het een breder probleem is, wat je ook beschrijft. Hij is minder betrokken bij jullie dan je hoopt.
Dat zou ik ook helemaal niet leuk vinden. Helaas kun je het niet afdwingen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 22 Dec 2021 11:47

Re: Biechttopic #2

Ik snap je broer ook wel. Ik heb geen neefjes of nichtjes dus geen idee of ik dat wél leuk zou vinden maar ik heb gewoon echt heel erg weinig met kinderen en spreek ook liever zonder ze af.
Ben daardoor ook wel vriendschappen kwijt geraakt hoor maar goed, dat hoort erbij.

Wel jammer dat jij daardoor telkens teleurgesteld bent, kan me voorstellen dat de afwijzing pijn doet.
<<

Anoniem Antwoord

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 214

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:06

Bericht 22 Dec 2021 12:14

Re: Biechttopic #2

Helemaal eens met Olijfje. Een op een tijd met je eigen ouders is ook fijn. Een familieweekend is een totaal andere strekking. En zeker als er dan ook nog 3 kleine kinderen bij zijn.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 22 Dec 2021 12:29

Re: Biechttopic #2

Ik herken het ook wel, zeker van de tijd dat ik wel al een kind had en mijn broer en zussen niet. Het is gewoon echt heel anders, alles. De hele dynamiek verandert als er kinderen bij zijn, hoe lief en leuk en rustig ze ook zijn. Dus hoe lullig het ook voelt voor jou (wat ik overigens ook begrijp), ik snap de reactie van je broer ook. En ik weet ook hoe het voelt als je het idee hebt dat de hele wereld eerst komt en dan pas de familie, mijn broer is ook zo. Dat is niet leuk, maar als dat altijd zo is geweest kun je daar helaas niets aan veranderen. Wij hebben ons er ook bij neergelegd, het is wat het is.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 22 Dec 2021 12:35

Re: Biechttopic #2

Ik snap jouw verdriet en ik sluit me ook aan bij wat anderen schrijven. Dit is onderdeel van iets groters. Ik denk dat jij voor jezelf het beste kunt gaan bedenken hoe je kunt aanvaarden dat jij andere verwachtingen hebt dan je broer. Anders blijft het elke keer een teleurstelling voor je.

Sterkte, het is niet leuk!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem323

Bericht 22 Dec 2021 14:58

Re: Biechttopic #2

Ik mis een beetje de communicatie. Heb jij ooit aangegeven bij jouw broer dat jij het jammer vindt en dat je wel een keer samen wilt zijn?
Het weekend zou ik laten voor wat het is, ik zit ook niet te wachten op een weekend met mijn broers of zussen, met of zonder kinderen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 22 Dec 2021 16:14

Re: Biechttopic #2

Nou het is helemaal uit de klauwen geëscaleerd. Top zo voor de kerst. Heb misschien ook teveel vanuit mijn emotie gereageerd eerst in een appje (I know, niet handig) en probeerde het uit te spreken in een telefoongesprek. Maar nu is met name mijn schoonzusje heel emotioneel en boos erover dat ik hun keuze egoïstisch heb genoemd (hun keuze, niet hun) en denkt ze niet meer met kerst gezellig te kunnen doen. Heb aangegeven dat het er vanuit mijn kant op neerkomt dat ik ze mis en vaker wil zien, en dat mijn reactie er uit voort kwam dat ik het gevoel heb dat het andersom niet zo is. En dat ik ze natuurlijk niks in de weg wil leggen als ze met mijn ouders apart willen afspreken, dat ik dat snap.

Pfff had ook al mijn moeder huilend aan de telefoon, die willen ook niet meer gaan en in het voorjaar een weekend met z’n allen weg. Heb gezegd dat ik hoop dat ze wel gaan met mijn broer, dit of een ander weekend, en dat we het achter ons kunnen laten.

Ik mis echt de erkenning van mijn gevoel.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 22 Dec 2021 16:29

Re: Biechttopic #2

Wat vervelend voor jullie! Hoe reageerde je broer toen je aangaf waar je reactie uit voort komt? Ik snap je gevoel goed maar stel nou dat het echt zo is dat ze minder behoefte hebben om jullie te zien dan jullie hen, dan is dat super vervelend maar natuurlijk ook wel hun keuze. Je kunt hen niet dwingen jullie graag te zien.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Dec 2021 16:40

Re: Biechttopic #2

Hè wat vervelend. Ook eens met Olijfje en ook dat er waarschijnlijk meer onder zit. Het zou al anders zijn als je had voorgesteld goh hoe vinden jullie het om binnenkort met zijn allen weg te gaan i.p.v. nu het voorstel voor dit weekend (wat zij al gepland hadden). Geen verwijt hoor.

Mijn schoonbroer en schoonzus hebben ook geen kinderen en zijn dol op de kleintjes maar wel in een bepaalde mate (en dat snap ik, kinderen zijn intens en al helemaal kinderen van een ander). Ik vraag me af of zij een familieweekend aan zouden kunnen 😅. Meestal komen ze een paar uurtjes en dan is het ook echt wel genoeg. Zo zie je elkaar toch maar wel op een manier/in een mate die fijn voelt. Is dat geen optie?

Wat vervelend dat het nu zo is geëscaleerd. Kun je niet nog een keer netjes vertellen dat je het zo niet bedoelde/graag een keer samen bent en het dan maar even laten rusten? En wachten wat er van hun kant komt? Misschien ligt er bij hun ook wel meer onder en reageren zij daarom nu ook zo heftig. Sterkte 😘
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 22 Dec 2021 17:06

Re: Biechttopic #2

Jente schreef:Ik snap dat het zo voelt voor jou, maar ik vind het ook niet echt egoïstisch of onaardig. Als ik naar mezelf kijk; ik heb geen kinderen en mijn zus heeft er 2. Ik ben enorm gek op de kinderen, zie ze regelmatig en vind het ontzettend leuk om dingen met ze te ondernemen. Ik ben echt de meest trotse tante ooit. Maar ik zie ook de andere kant: het draait altijd om de kinderen. Ik heb al een paar jaar geen fatsoenlijk gesprek met mijn ouders kunnen voeren, omdat de kinderen alle aandacht vragen (en ook krijgen), we continu afgeleid worden en we het ritme van de kinderen aan moeten houden. Soms stelt iemand mij een vraag, maar vervolgens wordt er maar half naar het antwoord geluisterd, omdat er een kind iets grappigs doet of juist iets dat niet mag. Gelijk weer die afleiding en de aandacht is weg.

Je denkt misschien dat het bij jullie niet zo gaat, maar ik denk wel dat het probleem voor je broer daar ligt. En jullie kunnen natuurlijk zeggen dat zij wel een lange wandeling mogen gaan maken, maar dat zullen je ouders dan ook weer niet gezellig vinden en zich weer schuldig voelen tegenover jullie. Ik begrijp je broer echt heel goed om eerlijk te zijn...

En is het misschien ook zo dat jij je ouders veel vaker ziet dan je broer? Dat merk ik zelf namelijk ook. Omdat mijn ouders oppassen, zien ze mijn zus zeker 1-2 keer per week. Ik merk dat ik daardoor sommige 'nieuwtjes' niet hoor ('oh, we dachten dat je dat al wist') en me soms ook wel buitengesloten voel. Eens wat 1-op-1 tijd met mijn ouders vind ik daarom ook altijd wel fijn.


Precies dit is ook mijn reactie als liefhebbende tante van 3 kinderen die zelf bewust kinderloos is, echt een kopie van wat ik wilde tikken.

Vervelend dat het is geëscaleerd!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 22 Dec 2021 17:24

Re: Biechttopic #2

Jullie reacties helpen me wel, ze plaatsen het in perspectief. Ik weet ook eigenlijk wel dat ze ook veel om ons geven, als we ze zien is het altijd leuk en oprecht. En dat benadrukten ze net ook. Maar dat is dus bijna nooit, echt 1 keer per jaar en dan niet op hun initiatief. Het had ook anders geweest als hij had gezegd van ‘goh leuk idee, maar wij willen dit weekend heel graag hiervoor gebruiken. Zullen we binnenkort iets met jullie erbij plannen?’ Hij begrijpt mijn gevoel van afwijzing niet. Ik zijn gevoel van dat hij gewoon eerlijk zijn behoefte aangaf en dat hij die ruimte mag nemen, denk ik intussen wel.

Er speelt natuurlijk nog vanalles: ze gaan namelijk redelijk vaan met de ouders van mijn schoonzusje naar het huisje van mijn ouders en vroegen mijn ouders zelf dus nooit mee, terwijl zij het wel altijd voor hen regelen. Daar zit ook pijn en teleurstelling bij mijn ouders. Dat wordt niet uitgesproken naar hen want vrijheid is een groot goed bij ons, maar toch kruipt het ergens onder de huid. En nu willen ze opeens wel een keer een weekend weg en dan moet het helemaal op hun manier, zonder compromis.

Er zal vast een reden voor zijn, misschien voelen ze zich ook een beetje buitengesloten omdat mijn ouders ons zo vaak zien. Kan best.

Ik laat ze nu maar even met rust en hoop dat ze het met kerst los kunnen laten en we vooruit kunnen. Zo zonde dit.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 22 Dec 2021 21:13

Re: Biechttopic #2

Lastig, ik begrijp de situatie van beide kanten wel. Wat je zegt; dat hij het ook op een andere manier kon brengen, daar ben ik het mee eens. Ik zou me denk ik ook erg verdrietig voelen hoor. Hopelijk hebben jullie fijne feestdagen zonder gedoe.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 02 Jan 2022 09:14

Re: Biechttopic #2

Een positieve biecht. Ik was al jaren aan de pil na de bevalling mijn kind. Maar sinds die tijd was mijn libido zo laag geworden. Gewoon totaal geen zin meer in seks. Sinds 1 maand gestopt met de pil en wat een verschil! Ik heb gewoon weer een libido. Heel blij mee (en vriend ook).
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 13 Jan 2022 10:43

Re: Biechttopic #2

Wat fijn biechtje! Wat een invloed heeft die pil dan he..

Ik biecht gewoon even op onder m'n eigen naam.. Over het algemeen gaat het best redelijk met me. Kan heel goed bedenken hoe goed ik het heb, lieve vrienden/familie, fijn huis, een baan..
Maar vannacht werd ik wakker in een paniekaanval en ik merk dat ik er even heel moeilijk uit kom. Soms raakt het me ineens enorm dat ik geen gezin heb en niet weet of ik ooit wél die keuze heb. De kans wordt steeds kleiner en ik ben heel bang dat ik na m'n 40e hier heel veel moeite mee ga hebben.
Ik probeer wel te relativeren dat er dan andere voordelen zijn (meer geld om te besteden, eigen tijd, gaan en staan waar ik wil) maar ik vind het heel moeilijk dat ik hier niet een bewuste keuze in kan maken samen met een partner maar dat het me opgelegd wordt doordat ik geen partner heb.
Alleenstaand ouder is trouwens geen optie, daarvoor is m'n gezondheid te slecht plus dat ik dus op dit moment geen kinderwens heb.
Een vriendin van me is helaas vervroegd in de overgang, 36 en begonnen aan haar laatste ivf-pogingen. Zij vindt dat ik m'n eitjes in moet laten vriezen (mits dat allemaal wel goed werkt bij mij) maar ik vind het nogal wat voor een wens die ik nog niet duidelijk heb.

Misschien is er herkenning bij iemand hier? Wilde het sowieso gewoon even van me aftypen want i.c.m. m'n liefdesverdriet is het momenteel erg moeilijk relativeren.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 13 Jan 2022 11:49

Re: Biechttopic #2

Hè Feline, wat naar dat je je zo voelt. Ik kan me indenken dat het soms best beangstigend is om naar de toekomst te moeten kijken. Gevoelsmatig sta je misschien nu op een soort kruispunt in je leven, waarbij er keuzes gemaakt worden die uiteindelijk onomkeerbaar blijven.

Ik zien op de socials en lees hier op het forum altijd hoe lekker jij je leven leeft. Ik ben ontzettend blij dat je nu in zo’n mooi soortement woont met zulke fijne buren. Maar ik gun je ook echt de liefde. Eentje die niet ingewikkeld blijkt maar vooral onvoorwaardelijk.

Dikke knuffel voor jou!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Jan 2022 11:50

Re: Biechttopic #2

Biechtje schreef:Een positieve biecht. Ik was al jaren aan de pil na de bevalling mijn kind. Maar sinds die tijd was mijn libido zo laag geworden. Gewoon totaal geen zin meer in seks. Sinds 1 maand gestopt met de pil en wat een verschil! Ik heb gewoon weer een libido. Heel blij mee (en vriend ook).


Wat goed om te lezen! En het geeft hoop, want bij mij is het hetzelfde sinds ik m'n spiraal heb (nu al jaren). Libido ergens onder het vriespunt. :laughcry: Ben benieuwd of ik verschil merk als m'n spiraal eruit gaat (ergens dit jaar als het goed is).
❤ 7 juni 2018
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 13 Jan 2022 13:19

Re: Biechttopic #2

Dank je voor je lieve woorden Lady. En ja, ik doe m'n best om zoveel mogelijk plezier te hebben en te genieten maar soms heb je dus ineens zo'n dag dat alles even heel zwart lijkt.

Kwam gelukkig net een vriendin tegen buiten en die heeft de afgelopen 2 uur mijn gejank even aangehoord :) Als het goed is ontvang ik vandaag ook m'n nieuwe polaroid camera. Dan kan ik gelukkige momenten meteen uitprinten en in m'n keuken ophangen. Mocht ik dan even een moeilijke dag hebben dan kan ik even naar m'n 'geluksmuur' kijken en beseffen dat ik heel veel wél heb!
Komende zaterdag gaan we met alle buren van de steiger springen als nieuwjaarsduik en daarna met gluhwein bij de vuurkorf staan, dat wordt de eerste foto aan de muur :)
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 13 Jan 2022 15:38

Re: Biechttopic #2

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je zo voelt! Vind het ook zeker geen gejank, dit is ook moeilijk. Je hebt een mooi leven maar de keuze kun je nu inderdaad niet maken. Met dat in gedachten zou ik als ik jou was denk ik er wel voor kiezen om mijn eitjes in te vriezen. Het is inderdaad niet zomaar iets maar straks kom je toch in de situatie dat je een gezin zou willen stichten en heb je misschien definitief de keuze niet meer, als je het niet doet. Maar dat zeg ik wel ook omdat ik zelf wel altijd een sterke kinderwens heb gehad. Als je die wens nu niet hebt is het natuurlijk een nog grotere drempel.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 13 Jan 2022 16:28

Re: Biechttopic #2

Ik zou later geen spijt willen hebben van het niet invriezen. Al is het denk ik makkelijker gezegd dan even gedaan. Ik zou me er wel in verdiepen, wat zijn de mogelijkheden hiervoor en dan kun je afwegen of je dit wil doen.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers