Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic #2

<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 21 Nov 2021 22:23

Re: Biechttopic #2

Ik had het op 1 januari gezet, met het idee van: als ik op 31-12 niks heb ontvangen zet ik het op nieuwjaarsdag in gang.
Achteraf stom en had ik het 31-12 nog moeten doen, want daardoor ging er een maand ‘verloren’.

(En voordat we mensen over vallen; ik had de alimentatie toen nog hard nodig, want alles achter gelaten bij ex en veel opnieuw aan moeten schaffen. Van tandenborstels, kleding ondergoed, speelgoed voor de kinderen en voor mezelf een laptop, en alle huisraad.)
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 13 Dec 2021 10:53

Re: Biechttopic #2

Hoi!
Ik ben even (anoniem) benieuwd naar jullie mening. Mijn broertje heeft voor zijn vriendin zaterdag een surprise party georganiseerd, ze wordt 25. In de eerste instantie zou ze haar verjaardag in delen vieren: vrijdagavond, zaterdagmorgen/middag/avond en zondagmiddag/avond i.v.m. Covid. Vind ik persoonlijk heel fijn! Nu is dat dus omgegooid naar een surprise party op zaterdag, allemaal tegelijk bij elkaar (minimaal 12 man). Mijn vriend en ik willen niet gaan want Covid, regels en teveel mensen. Het merendeel gaat wel. Wat zouden jullie doen? Het idee is écht ontzettend leuk maar niet in deze situatie, is dat gek?
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 13 Dec 2021 11:16

Re: Biechttopic #2

Ik zou dat niet verantwoord vinden en niet gaan.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 13 Dec 2021 11:17

Re: Biechttopic #2

Ik vind dat echt heel raar, zeker als het binnen is. Als het heel ruim opgezet was in een tuin, zou ik misschien nog wel gaan, maar met niet te veel mensen praten. Met 12 mensen in een woonkamer zou ik niet doen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 13 Dec 2021 11:31

Re: Biechttopic #2

Ik zou ook niet gaan. Zeker niet zo voor de feestdagen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 13 Dec 2021 11:33

Re: Biechttopic #2

Ja, het is binnen in een woonkamer. Wij vinden het ook raar, vooral in de situatie waar we nu in zitten maar het merendeel vind het blijkbaar wel kunnen/normaal. Wij gaan in ieder geval niet maar ik vroeg mij af of wij nou gek denken hierover of dat het wel kan. Blij dat jullie er ook zo over denken!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 13 Dec 2021 11:34

Re: Biechttopic #2

He? Ze had dus zelf al haar verjaardag gepland en uitgesmeerd over verschillende dagen maar haar vriend heeft nu op één moment een supriseparty georganiseerd? Het zou er voor mij een beetje aan liggen of je afstand kunt houden en ook wel of iedereen gevaccineerd en getest is bijvoorbeeld. Maar ik vind het wel ook gek en snap je twijfel zeker.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 13 Dec 2021 12:56

Re: Biechttopic #2

Als ik niet hoogzwanger was geweest zou ik vragen of iedereen vooraf een zelftest doet, en dan wel gewoon gaan.

Ik doe eigenlijk nooit iets wat niet conform de Covid-regels is, waardoor ik er geen moeite heb om heel af en toe voor iets speciaals de regels los te laten. Dat is nu twee keer gebeurd, één keer met oud&nieuw vorig jaar (met drie andere stellen afgesproken) en één keer een afgelopen zomer (een grote borrel met al onze vrienden bij één van ons in de tuin). Verder zie ik bijna 100% van de avonden en 90% van de weekenden niemand anders dan m'n vriend.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 13 Dec 2021 13:17

Re: Biechttopic #2

Harrison: Ja, klopt. Waarom mijn broertje dat ineens veranderd heeft weet ik niet, waarschijnlijk omdat ze 25 wordt en hij het leuk vind om haar te verrassen zoiets.

Ellibre: Ja, dat is per persoon verschillend. Ik hou mij wel zoveel mogelijk aan de regels, en als er nou max 8 man was gekomen prima maar er komen zo'n 12-15 man. Ze hebben niet een woonkamer waar je echt afstand kan houden en iedereen kan wel een zelftest doen maar dat zegt niet altijd alles. Ik vind persoonlijk niet dat je nu zoiets kan organiseren. Ook met het oog op de feestdagen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 13 Dec 2021 13:40

Re: Biechttopic #2

Het zou voor mij geen harde nee zijn maar ik zou er wel over twijfelen en me ook wel bezwaard voelen als ik wel zou gaan.

Off-topic: Ellibri, wat ontzettend fijn dat je inmiddels hoogzwanger bent :love: !
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 13 Dec 2021 15:39

Re: Biechttopic #2

Ik snap je twijfel wel. Hier iets soortgelijks. Mijn broer trouwt maandag, ik ben getuige dus moet wel gaan. Ivm covid is er verder geen feest ofzo, maar gaan we daarna koffie drinken en taart eten bij hun thuis. Ik denk totaal ook wel 15-20 man. Nu heb ik zelf onlangs corona gehad dus voor mezelf denk ik, vooruit toe maar. Maar mijn man is zelfstandige en heeft geen personeel in dienst, hij wil dat risico niet lopen en dat snap ik ook. Lastig hè.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 13 Dec 2021 17:08

Re: Biechttopic #2

Ik heb afgelopen jaar tijdens de maatregelen een verassingsbabyshower gehad met 10 personen in onze woonkamer. De bedoeling was toen in de tuin maar vanwege het weer lukte dat toen niet.
Ik vond dat prima. Iedereen probeerde zoveel mogelijk afstand te houden en schoon te zijn (handen wassen enz). Zelftesten was in april nog niet.

Ik zou dus wel gaan… mits je afstand kan bewaren. ik vind het ook een beetje gek. Als je die surpriseparty om 12.00 in de horeca zou doen, kan het wel. Maar met dezelfde mensen om 12.00 thuis, dat mag niet (mits afstand ook thuis gehouden kan worden)
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 13 Dec 2021 17:46

Re: Biechttopic #2

Ja nou, op zich kun je in een horecagelegenheid meer afstand houden dan met dezelfde mensen in een woonkamer natuurlijk. Die ruimte is over het algemeen een stuk kleiner dan een horeca ruimte.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 13 Dec 2021 18:32

Re: Biechttopic #2

Ik zou niet gaan, 15 man vind ik echt teveel voor in een woonkamer. Met zelftesten moet je maar afwachten of iedereen daar eerlijk in is. Verder hoor ik gewoon teveel verhalen van mensen die dachten dat één feestje wel moest kunnen, maar dat er toch iemand corona bleek te hebben.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 13 Dec 2021 18:39

Re: Biechttopic #2

Marie schreef:Ik zou niet gaan, 15 man vind ik echt teveel voor in een woonkamer. Met zelftesten moet je maar afwachten of iedereen daar eerlijk in is. Verder hoor ik gewoon teveel verhalen van mensen die dachten dat één feestje wel moest kunnen, maar dat er toch iemand corona bleek te hebben.



Ik heb dus ook een twijfel.. uitgenodigd voor oud &nieuw bij zwager en schoonzus. Nu zijn we wat losser met het aantal mensen in huis (dus niet max 4, maar dan 5 of 6 omdat dan de familie compleet is).
Maar er staat nu inclusief onszelf 26 man in de whatsapplijst ... en het is gewoon binnen bij hun thuis..

Ik wil dus eigelijk niet, maar ik wil ook niet de aanhang zijn die alles 'verpest'
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Dec 2021 19:03

Re: Biechttopic #2

Ik zou ook zeker niet gaan met zo veel mensen bij elkaar, voelt voor mij niet goed. Zelf zie ik bijna alleen maar een-op-een mensen, en met kerst komen er beide dagen twee mensen bij ons thuis.
❤ 7 juni 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 13 Dec 2021 19:44

Re: Biechttopic #2

Als je het doet moet je de risico’s goed afwegen. Er bestaat gewoon een reëele kans dat je besmet raakt.

Ik heb een etentje met 5 bij iemand thuis afgezegd. Omdat ik niet durfde te vragen om zelftesten vooraf te doen. Dit vind ik oprecht super stom van mezelf.
<<

Anoniem323

Bericht 13 Dec 2021 19:47

Re: Biechttopic #2

Een zelftest zegt ook niet veel. Vrienden van ons deden dus de zelftest met gewoon aan de rand van het neusgat afnemen. Ze vonden het onzin en moesten bewijs laten zien.
Ja dan ben ik er klaar mee.
Ik doe grote bijeenkomsten dus niet.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 13 Dec 2021 20:22

Re: Biechttopic #2

Biechtje, hoe lastig ook, ik zou er wel werk van maken. Je ex weet nu ook al een jaar dat hij er mee weg komt bij jou. Omdat jij niet doorpakt. Ik begrijp waarom je het niet wilt doen, maar je bent er uiteindelijk zelf ook de dupe er van.
Ik zou dus zeggen dat hij voor kerst met een regeling moet komen hoe hij die 12 maanden die hij achterloopt gaat betalen. En als hij dat niet doet, jij verdere stappen gaat ondernemen.

Bij verdere stappen kun je naar het LBIO of een wijkteam? Misschien heb je rechtsbijstand en kun je hun benaderen? En anders wie heeft dit bedrag bepaalt dat hij moet betalen? Staat er ook in jullie overeenkomst wat er gebeurd als iemand de afspraken niet na komt? Misschien kan je naar die persoon of organisatie terug gaan?
:heart: :heart: 2011
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Dec 2021 14:12

Re: Biechttopic #2

Wat fijn dat jullie er ook zo over denken! Ik heb het gisteren ook voorgelegd aan collega's en zij waren het ook met mij eens. Ik heb gisteren later die dag nog contact gehad met mijn broertje om te vragen hoeveel mensen er komen: 16 man :shock: Ook gevraagd of hij dit zelf niet raar vind ivm Covid etc maar daar ging hij niet echt op in, alleen dat hij -als we allemaal zelftesten- het probleem niet ziet. Echt hoor! Daarna heb ik het gedeeld met mijn moeder én zus en zij zien het probleem ook niet.. wat is dat toch voor rare, idiote gedachtengang? Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij gewoon.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Dec 2021 14:20

Re: Biechttopic #2

Huppekee schreef:
Marie schreef:Ik zou niet gaan, 15 man vind ik echt teveel voor in een woonkamer. Met zelftesten moet je maar afwachten of iedereen daar eerlijk in is. Verder hoor ik gewoon teveel verhalen van mensen die dachten dat één feestje wel moest kunnen, maar dat er toch iemand corona bleek te hebben.



Ik heb dus ook een twijfel.. uitgenodigd voor oud &nieuw bij zwager en schoonzus. Nu zijn we wat losser met het aantal mensen in huis (dus niet max 4, maar dan 5 of 6 omdat dan de familie compleet is).
Maar er staat nu inclusief onszelf 26 man in de whatsapplijst ... en het is gewoon binnen bij hun thuis..

Ik wil dus eigelijk niet, maar ik wil ook niet de aanhang zijn die alles 'verpest'


Ik snap je heel goed! Dat heb ik nu ook een beetje :palm: Maar aan de andere kant voelt het voor ons niet fijn dus wij gaan niet. Ik vind persoonlijk echt niet dat je het dan verpest of wat dan ook, je voelt je er niet prettig bij want hallo 26 mensen. Dat is echt veel te veel.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 14 Dec 2021 14:26

Re: Biechttopic #2

Huppekee: Wat vindt je partner ervan?
Als wij voor zoiets werden uitgenodigd, zouden we allebei nee zeggen, daarin zitten we gelukkig wel redelijk op 1 lijn.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Dec 2021 14:32

Re: Biechttopic #2

Oh nee dat soort feestjes zou ik ook voor bedanken nu.
Let's discover the world together.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 21 Dec 2021 23:17

Re: Biechttopic #2

Ik wil graag even iets toetsen en dit verhaal niet onder mijn eigen naam posten.

Mijn ouders hebben een vakantiehuisje. Mijn broer had aan hen gevraagd of ze zin hadden hier samen met hen te verblijven het eerste weekend van januari. Wij hadden dit toevallig vandaag gevraagd voor het weekend ervoor, ook met mijn ouders en als ze nog geen plannen hadden ook mijn broer en schoonzus. Toen we hoorden van de plannen van mijn broer, hadden mijn ouders en ik bedacht dat we er dan een huisje bij zouden kunnen huren en samen konden gaan in het weekend dat hij had voorgesteld. We zijn al zeker een jaar niet met z’n allen bij elkaar geweest dus een mooie kans. Ik zou met mijn gezin met 3 vrij jonge kinderen in één huisje, mijn broer en zijn vriendin met mijn ouders in de andere zodat ze ook kunnen uitslapen en wat rust hebben.

Ik belde mijn broer om te vragen of ze dat ook een goed plan vonden, en toen reageerde hij al een beetje gek door te zeggen dat hij dit had bedacht omdat hij mijn ouders al een tijdje niet had gezien en graag met hen wilde zijn, maar dat hij het zou overleggen. Later vanavond belde hij terug met de mededeling dat dat het laatste weekend van hun vakantie is, ze graag lange wandelingen willen maken met mijn ouders en rust willen omdat ze daarna weer moeten werken. Ze willen mij en mijn gezin er dus niet bij hebben. Terwijl we niet eens met ze in dezelfde bungalow zouden slapen.

Dit voelt voor mij als een enorme expliciete afwijzing en egoïstische keuze. Terwijl ze volgens mij prima een lange wandeling zonder ons kunnen maken tijdens zo’n weekend, geen enkel probleem.

Ook mijn ouders deed het verdriet dat hij er zo in staat en zo hard was. Ik hoef er al niet eens meer heen, maar zij twijfelen nu ook of ze dit zo wel moeten willen.

Het laat me maar niet los vanavond. Ik voel veel voor mijn broertje en neem vaak het initiatief. Maar op dit soort momenten kiest hij vaak voor zichzelf boven de mogelijkheid elkaar te zien. Zijn goed recht natuurlijk, maar als ik dan om me heen hechte families zie of ooms en tantes die onwijs betrokken zijn bij hun neefjes en nichtjes dan steekt het enorm. Het maakt me verdrietig.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 22 Dec 2021 06:46

Re: Biechttopic #2

Het is natuurlijk zijn goed recht om je voorstel af te mogen wijzen. Maar desondanks vind ik het ook een heel egoïstische en onaardige keuze. Ik kan me je teleurstelling en gevoel van afwijzing dus heel goed voorstellen.

Hebben zij zelf geen kinderen? Daar wrikt dan waarschijnlijk de schoen. Ze zullen het misschien toch echt als te druk ervaren, drie kleine kinderen, die waarschijnlijk toch regelmatig even binnen zullen lopen omdat opa en oma er ook zijn.

Voor je ouders ook een lastige situatie zeg, zij worden er ongevraagd tussen gezet en zullen geen partij willen kiezen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers