Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic #2

<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 12:23

Bericht 27 Aug 2021 07:40

Re: Biechttopic #2

Wat fijn biechtje dat de uitslag goed was.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Nov 2021 08:40

Re: Biechttopic #2

Het is niet echt een biecht maar ik ben erg aan het piekeren en draai in mijn hoofd steeds in kringetjes rond dus ik wil m'n hart luchten en ook wel benieuwd wat jullie zouden doen.

Ik geef as zondag een borrel in een kroeg voor 25 mensen, vooral familie en een paar vrienden. Vanaf vier uur tot acht, hapjes en drankjes.

Iedereen is gevaccineerd en de corona app wordt gecheckt.

Ik heb 4 afmeldingen ivm Corona angst. Van de overige gasten schat ik in dat iedereen gewoon komt, we zijn gevaccineerd en het leven gaat door etc.

Moet ik de hele borrel afzeggen? Of door laten gaan? Of toch afzeggen? Tot vrijdag wachten? Ik weet het niet meer. Wat zouden jullie doen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Nov 2021 08:53

Re: Biechttopic #2

Wat is de reden dat je af zou willen zeggen? Omdat er vier mensen niet komen? Of omdat je verwacht dat er meer maatregelen komen voor die tijd? Of gewoon uit gezond verstand? Ik begreep je twijfels waarom niet zo goed.
Ik zou het denk ik wel door laten gaan. Het valt binnen de regels en het is een vrije keuze of men komt of niet. Als de maatregelen toch aangescherpt worden merk je het vanzelf toch?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem331

Bericht 10 Nov 2021 09:01

Re: Biechttopic #2

Ik zou dat gewoon door laten gaan. Ik vier het weekend mijn verjaardag ook, en ben ook (nog) niet van plan iets af te zeggen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 10 Nov 2021 12:46

Re: Biechttopic #2

Gewoon door laten gaan. Je overtreedt er toch ook geen regels mee?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Nov 2021 14:48

Re: Biechttopic #2

Bedankt voor jullie reacties. Nee geen regels die worden overtreden maar ja, toch wel wat mensen op een kluitje bij elkaar, geen 1 5 mtr afstand, en omdat er toch wat mensen niet komen omdat ze het spannend vinden ga ik dan weer twijfelen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 10 Nov 2021 14:51

Re: Biechttopic #2

Ik snap je overweging biechtje.
Gewoon lastig omdat er ook zoiets is als gezond verstand en het dan gezien de omstandigheden misschien niet heel verstandig is. Corona let niet op 'binnen de regels', dus ik vind dat het je te prijzen valt dat je er zo over nadenkt ipv de verantwoordelijkheid bij regels te leggen.

Ik zou het overigens zeker begrijpen als je het wel door laat gaan.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 10 Nov 2021 15:15

Re: Biechttopic #2

Ik snap jouw twijfel ook heel goed en moet zeggen dat ik ergens wel blij ben dat ik nog geen uitnodiging voor feestjes gehad heb. Ik twijfel zelf bijv ook over een concert waar ik binnenkort naartoe ga, terwijl ik daar drie weken geleden bijv helemaal nog niet over twijfelde. Ik zou ik jouw geval beide keuzes begrijpen; wel door laten gaan of afzeggen. Dus aan mijn antwoord heb je helemaal niks 😉
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Nov 2021 18:29

Re: Biechttopic #2

Nou ik vind het toch fijn om te horen, dat het niet zo gek is dat ik er mee bezig ben. Mijn partner had als het zijn borrel was al de knoop doorgehakt en afgeblazen dus zijn geduld met mijn 'innerlijke strijd' is niet oneindig haha.
<<

Anoniem326

Bericht 10 Nov 2021 22:08

Re: Biechttopic #2

Voel je je er zelf fijn bij? Dan zou ik het door laten gaan met de mensen die zich er ook fijn bij voelen. Je kan ook even polsen bij het gezelschap. Ik had van alle klassen (drie stuks) een ouderborrel staan. Bij alle klassen is er gestemd of ouders zich er oké bij voelden (dus met zo’n 30 personen met QR-code) en de meerderheid stemde tegen. Alle drie borrels zijn afgelast. Houd er dus wel rekening mee dat er wellicht nog meer mensen gaan afzeggen of moeten afzeggen omdat ze klachten hebben.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 10 Nov 2021 22:12

Re: Biechttopic #2

Het voelt ineens zo verkeerd ofzo hè. Ik zou pijlen wat de genodigden vinden en daarop een besluit nemen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 12 Nov 2021 21:52

Re: Biechttopic #2

Nou ik heb de borrel afgezegd, uiteindelijk was de dealbreaker voor mij de verplichte zitplaatsen in de horeca, dat matcht echt niet met wat ik voor ogen had. Volgend jaar januari hoop ik het alsnog te vieren daar. Mijn schoonfamilie had inmiddels al laten weten niet te komen maar de rest van de gasten was er helemaal klaar voor 😄
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Nov 2021 22:05

Re: Biechttopic #2

Ja intussen kan ik me dit wel prima voorstellen. Jammer zeg voor je.
Let's discover the world together.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 12 Nov 2021 23:01

Re: Biechttopic #2

Wij hebben ook besloten niet naar het concert te gaan. Helaas geen geld terug, want het mócht nog wel. Maar geen vaste zitplaatsen voelde niet fijn voor ons.
<<

Anoniem331

Bericht 12 Nov 2021 23:44

Re: Biechttopic #2

Ik ben vanavond wel naar een concert geweest. Laatste dus voorlopig. Volop genoten!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Nov 2021 15:56

Re: Biechttopic #2

Ik weet niet goed waar dit onder valt, dus zet het hier maar neer.
Mijn ex is heel slecht met zijn alimentatie. Loopt inmiddels al een flinke periode achter. Had al gevraagd of hij in ieder geval als hij het overmaakte de maand er bij wilde zetten voor het overzicht. Ik heb er natuurlijk wel vaker iets van gezegd. Maar krijg dan te horen dat het deze week komt (wat dan nog niet eens altijd is), of dat hij het niet heeft, of geen reactie. Ik heb het zelf zo ver laten komen, enerzijds omdat ik niet altijd de energie heb om er iedere keer maar achter aan te gaan. Maar ook omdat ik geen zin in gezeik heb (en ja waarschijnlijk ook wel te goedaardig ben).
Maar nu ben ik t beu. Maar zie ook op tegen het aanpakken. Want hoe doe ik dat? Ik zie termen als LBIO en NLAI. Maar hoe werkt dit? En ga ik dit aan hem kenbaar maken? En hoe gaat de verstandhouding daarna zijn?
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 23 Jul 2019 11:11

Bericht 19 Nov 2021 16:29

Re: Biechttopic #2

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik zou eerst beginnen met een overzicht maken hoeveel hij achterloopt en dit met hem bespreken met daarbij een deadline en de mededeling dat je stappen gaat ondernemen als hij niet betaald. Dan komt het ook niet geheel uit het niks. Het blijft rot en een nare stap, maar als hij denkt dit zo te laten werken is ook niet eerlijk naar jou en je kind(eren).
<<

Anoniem321

Bericht 19 Nov 2021 16:43

Re: Biechttopic #2

Waterkoker geeft al een goede tip om een overzicht te maken en te berekenen hoeveel hij nu precies achterloopt. Daarnaast zou ik als ik jou was even bellen met het LBIO, dat is een overheidsinstantie dat er is voor de inning van alimentatie. Wellicht kun je daar (vrijblijvend) informatie inwinnen of dat zij jou hierbij gaan helpen. Succes!

Tja, en hoe dat gaat werken voor jullie onderlinge band, mocht er een instantie aan te pas komen, dat weet ik niet. Hoe is de band nu?

Maar, en dat wil ik je meegeven, jij hebt wel gewoon recht op het geld, hij moet gewoon betalen. Dus voel je niet schuldig als je er werk van gaat maken.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Nov 2021 19:38

Re: Biechttopic #2

Ik denk dat hij nu een jaar achterloopt. Of t nu 11-12-13 maanden is kan ik zo opzoeken.
En schaam me eigenlijk dat ik het zo ver heb laten komen.
Ik heb onlangs al gezegd dat hij het over moet maken, in ieder geval maandelijks bijhouden om de achterstand niet groter te maken. Maar dan hoor ik dat hij het niet heeft, minder is gaan verdienen enz. En op dat laatste heb ik ook al eens gezegd dat hij daar dan zelf actie in moet ondernemen. Dat doet hij dan ook niet (ook daarin is hij dus laks).

Onze band is verder niet meer dan hoi en doei (en dat is ook meer omdat dat verplicht is). Geen interactie. Maar ook geen ruzie, en dus moeilijk doen. Op dit na.

Stel ik zou met hem tot een ander bedrag per maand komen. Dan is hij het verontschuldigde wel gewoon per oud bedrag schuldig toch?
Maar ik kan nog kijken om tot een deadline te komen. Ik klap alleen dicht als hij zegt het geld niet te hebben. Maar anderzijds, de hypotheek moet je ook maandelijks blijven betalen
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 19 Nov 2021 21:44

Re: Biechttopic #2

Bij het LBIO kunnen ze maar tot 6 maanden terug terugvorderen.
Bij die andere kunnen ze verder terug vorderen.

Je moet veel papieren insturen/mailen en je ex moet dat ook.
Er wordt ook een berekening wat er betaald
Moet worden etc.

Je mag me een pb sturen als je meee info wilt
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem321

Bericht 20 Nov 2021 15:33

Re: Biechttopic #2

Als hij het vastgestelde bedrag niet meer kan betalen moet hij daar inderdaad actie op ondernemen en proberen via zijn advocaat een lager bedrag laten vaststellen door de rechtbank.

Ik heb 15 jaar bij een deurwaarderskantoor gewerkt en heb ook met dit soort zaken te maken gehad, en sorry dat ik het zeg, maar het waren de zaken met het meeste gezeik altijd.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 21 Nov 2021 14:44

Re: Biechttopic #2

Olifant, hoe bedoel je dat laatste?
Is er in zaken mbt geldkwestie niet altijd gezeik? Ik kies er ook niet voor dat ex niet betaald
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 21 Nov 2021 15:16

Re: Biechttopic #2

Ik denk dat er vaker gezeur is met geld als er ook nog een emotioneel deel is. Dat merk je ook al in jouw verhaal: jij bent toch nog emotioneel betrokken als de vader van je kind zegt het geld niet te hebben. Je wilt het beste voor hem en voor je kind(eren?), maar ook wil je dat geld. Ik kan me voorstellen dat dat voor meer gezeur zorgt dan een bedrijf dat van iemand nog geld nodig heeft.

Dan even over je te tweede biecht. Je schrijft dat je je schaamt. Volgens mij heb je vanuit goede intentie geprobeerd hem de ruimte te geven het op te lossen. Dat siert je. Het is vervelend voor een kind als er gedoe is tussen de ouders, dus je mag dan best af en toe wat minder erbovenop zitten in mijn ogen. Helaas werkt het met je ex nu zo dat hij de ruimte niet heeft gebruikt om het op te lossen en in die zin is je goedheid niet beloond. Dat zegt niks over de mooie gedachte die er bij jou (denk ik) ook achter zat. Schaamte doet het het beste als je er niet over praat. Dan gaat het aan je knagen. Dus ik wil je ook aanmoedigen en er met anderen over te praten, zodat je van de schaamte minder last hebt.

Het is ook niet gek dat je dichtklapt als hij zegt dat hij het geld niet heeft, maar dan moet hij dat dus anders organiseren. Dit maakt zo'n alimentatiekwestie lastig, want jij wilt ook dat het goed met hem gaat. Ik zou hem een deadline geven om te betalen en om tot een ander bedrag te komen en als hem dat niet lukt, dat je dan genoodzaakt bent toch andere stappen te ondernemen. Ik zou ook benadrukken dat je nog steeds hoopt dat het laatste niet nodig is, omdat je voor je kind(eren) het belangrijk vindt dat er zo min mogelijk gedoe tussen jullie is.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem321

Bericht 21 Nov 2021 16:32

Re: Biechttopic #2

Biechtje, sorry, mijn laatste opmerking was totaal overbodig en nutteloos.
Het kunnen wel lastige zaken zijn omdat er, zoals June ook zegt, vaak emoties bij betrokken zijn.
Dat wil niet zeggen dat jouw zaak niet professioneel wordt behandeld, mocht je er voor kiezen je vordering uit handen te geven.
Nogmaals, excuses voor mijn opmerking, had ik niet moeten maken.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 21 Nov 2021 22:13

Re: Biechttopic #2

Olifant, je mag hier zeggen wat je wilt, ik vond het in deze beetje lastig te peilen wat je er mee bedoelde, en wat ik er mee moest

June, dankjewel voor je reactie. Schaamte is er natuurlijk wel, anders niet onder het biechttopic🙈. Zoals jij het beschrijft is het wel lief. En klopt t grotendeels ook zeker wel. Ik wil geen extra ruzie. Maar ik ben ook bang voor confrontatie/ruzie, dus in die zin schaam ik me wel dat ik het zo ver heb laten komen.
Het beste voor hem willen is niet van toepassing (los van het feit dat ik het anderen niet moeilijk wil maken, en wat dus bij hem ook geldt. Maar dat is dus niet persoonlijk). Wat maakt dat je zou verwachten dat ik hierin wel harder zou kunnen zijn. Maar je blijft verbonden door t kind en de omgang.

Die deadline moet ik eens gaan bedenken, lastig te bepalen wat reëel is. Als hij het maandelijks niet eens overmaakt, hoe kan ik dan een deadline voor de achterstand maken ik heb hem 2 weken geleden ook al geappt hoe hij dit verder voor zich ziet, maar geen reactie.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers