Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Misselijk door bepaalde producten?

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 09 Aug 2016 16:32

Misselijk door bepaalde producten?

Ik heb eigenlijk niet echt last gehad van misselijkheid. Vier keer overgegeven tot nu, waarvan eigenlijk alle keren nadat ik yoghurt had gegeten en daarna diksap dronk. Dat deed ik altijd al en daar kan ik nu blijkbaar niet meer tegen. Vanmorgen met drie boterhammen appelstroop ging het goed, kon er ook bij drinken.

Tijdens de lunch vandaag at ik zoals altijd drie boterhammen met divers beleg en een gekookt eitje. Na de tweede boterham werd ik al wat misselijk, maar nog wel trek, dus de derde ook opgegeten. Mijn eitje had ik al gepeld...maar na 2 happen werd ik zo misselijk. Snel uitgespuugd en hopen dat ik niet hoefde over te geven. Niet gebeurt.

Nu rommelt mijn maag ook een beetje op een vervelende manier (dus niet van de trek).

Is dit herkenbaar? Kan het dat je ineens dingen niet meer kunt eten?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 09 Aug 2016 16:38

Re: Misselijk door bepaalde producten?

Ja, snijworst. Of icetea green. De geur en smaak van bepaald vlees.
O en ik word ziek als ik naar mijn naaimachine kijk. Bij P had ik dat met de Noppies site...
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Aug 2016 16:40

Re: Misselijk door bepaalde producten?

Ik werd de eerste weken echt heel erg misselijk van water en thee. Twee dingen die ik normaal gesproken zo'n beetje als enige drink.
Ik kon toen alleen fris, sap en sterke aanmaaklimonade verdragen.
<<

Anoniem316

Bericht 09 Aug 2016 16:45

Re: Misselijk door bepaalde producten?

Ik kan nog steeds misselijk worden als ik terugdenk aan het eten wat we in Londen aten. Ik was toen 5 weken zwanger. Oh en Hellmanns mayonaise, want dat hadden we daar.
Koffie heeft heel lang geduurd voordat ik dat weer lustte.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 09 Aug 2016 17:02

Re: Misselijk door bepaalde producten?

Ok, dus het is niet abnormaal of dat ik buikgriep heb. Haha.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem316

Bericht 09 Aug 2016 17:04

Re: Misselijk door bepaalde producten?

Neuh! Kan natuurlijk beiden ;)
Ik weet nog zo goed dat ik in Londen op gegeven moment alleen maar ham/kaas croissants at. Ook 's morgens. Dat kreeg ik wel weg.. Haha.
<<

Anoniem291

Bericht 09 Aug 2016 17:11

Re: Misselijk door bepaalde producten?

Ik moest spugen van appelsap, als ik al misselijk was moest ik geen thee nemen want daar werd het alleen maar erger van en ik heb 1 keer garnalen gegeten ergens in nou daar ging ik direct van over mijn nek dus dat eet ik nu ook niet meer.

Dus grote kans dat je tegen bepaalde producten niet meer kan.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 09 Aug 2016 17:17

Re: Misselijk door bepaalde producten?

Mijn paard moest medicijnen toen ik zwanger was, gemengd met een bepaald soort (nattig) voer. En telkens als ik dat zat klaar te maken moest ik tussendoor spugen. Terwijl ik er verder ook weinig last van had.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Aug 2016 17:42

Re: Misselijk door bepaalde producten?

Ik moest spugen van de intro van Casper en Emma, van koeka dekens, van frituutlucht..

Het lijkt me dus er aannemelijk dat je van bepaald eten spuugt.
R. 2013
D. 2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 09 Aug 2016 18:10

Re: Misselijk door bepaalde producten?

Er blijft dan weinig over om te ontbijten of lunchen voor mij. Gelukkig verder niet de hele dag misselijk of zo hoor.

Hoe komt het eigenlijk?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 09 Aug 2016 18:27

Re: Misselijk door bepaalde producten?

Ik had het ook met gekookt ei. Het idee alleen al vond ik zó vies! Ik kon me gewoon niet voorstellen dat ik ooit eieren had gegeten! :razz:
Na de zwangerschap had ik weer zin in ei.
Wat ik juist heel lekker vond was ginger ale.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 09 Aug 2016 18:29

Re: Misselijk door bepaalde producten?

Sam schreef:O en ik word ziek als ik naar mijn naaimachine kijk. Bij P had ik dat met de Noppies site...


:thumbup:
Deze vind ik echt hilarisch om te lezen, al is het voor jou vast heel rot.


Ik werd 9 maanden lang misselijk van alle etensgeuren en andere niet neutrale geuren en van vrijwel elk eten en drinken. Behalve optimel en bananen bij de tweeling.

Bij Amani had ik nergens last van.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 09 Aug 2016 20:12

Re: Misselijk door bepaalde producten?

Niet met voeding, maar met tandpasta. Ik stond toen elke keer te nekken als ik m'n tanden moest poetsen. En dat is hier niet helemaal weg gegaan ook, ik sta nu nog geregeld te kokhalzen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem301

Bericht 09 Aug 2016 21:37

Re: Misselijk door bepaalde producten?

Ik had net prachtig nieuw servies gekocht, best prijzig. En toen bleek ik zwanger. Ik werd misselijk van kookluchtjes, vooral ui en knoflook. Ik heb nooit hoeven overgeven gelukkig maar ben nog een poos misselijk geweest als ik naar het servies keek. Gelukkig is dat ook weer weg gegaan!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 09 Aug 2016 21:47

Re: Misselijk door bepaalde producten?

Ik werd ook misselijk van ei. Mijn man had omelet gemaakt in het begin van mijn zwangerschap. Ik vind nu gebakken ei nog niet prettig
2016
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 09 Aug 2016 21:50

Re: Misselijk door bepaalde producten?

Thunder schreef:Niet met voeding, maar met tandpasta. Ik stond toen elke keer te nekken als ik m'n tanden moest poetsen. En dat is hier niet helemaal weg gegaan ook, ik sta nu nog geregeld te kokhalzen.


Herkenbaar! Hoop toch wel dat het over gaat. Verder komt het en gaat het bij mij, niet bij het zien/ruiken/eten van iets specifieks in elk geval.
<<

Anoniem 179

Bericht 09 Aug 2016 22:00

Re: Misselijk door bepaalde producten?

Ik kan nog steeds misselijk worden van de intro van Chuggington.

Kan me verder geen specifieke etenswaren herinneren.
<<

Anoniem315

Bericht 09 Aug 2016 22:11

Re: Misselijk door bepaalde producten?

Koffie in de eerste weken. Bah! En nu koffie in de laatste weken: maagzuur. Hoera!

Ik denk dat hormonen dit reguleren.
<<

Anoniem205

Bericht 09 Aug 2016 22:38

Re: Misselijk door bepaalde producten?

Ik heb 9 maanden op salades (komkommer, paprika & sla) geleefd, samen met frietjes, kipnuggets en (broodjes) kroket. Oh, en verse appeltaartjes van dd koffiebar hier. Icm met zure, koolzuurhoudende frisdranken. Dat ik niet ben dichtgegroeid :)

Dus lijkt me volkomen normaal :)
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 09 Aug 2016 22:57

Re: Misselijk door bepaalde producten?

Nog voor de positieve test bij dochter 2, die toch enigszins onverwacht kwam, werd ik opeens extreem misselijk van ham kaas croissants. Dat heb ik de hele zwangerschap gehouden, zowel bij het ruiken als het zien, het idéé van zo'n ding moeten eten maakte me echt kotsmisselijk. Dochter is 4,5 mnd en ik denk dat ik mijn hele leven geen ham kaas croissant meer ga eten, bleh.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 09 Aug 2016 23:02

Re: Misselijk door bepaalde producten?

Nooit misselijk geweest van bepaalde etenswaren, maar zodra ik die Ikea binnen liep.......man man man, zo misselijk!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

ChiQ

Bericht 09 Aug 2016 23:19

Re: Misselijk door bepaalde producten?

Ik werd niet misselijk van eten, maar o.. Ik werd heel naar van 'busgeuren' dan kwam er élke ochtend een vrouw die Noa droeg gemixt met sigarettenrook, na mij de bus in, ik kon dat niet handelen, zo vies vond ik die geur. Ik heb trouwens staan overgeven nadat ik naar de bloemist was, ze hadden een soort 'bloem' met een platte bovenkant met allemaal rondjes erin en dan in die rondjes nog een zwart puntje. Walgelijk. Ga er nog steeds niet lekker op maar ik heb onlangs geleerd dat dat een fobie is.
<<

ChiQ

Bericht 09 Aug 2016 23:20

Re: Misselijk door bepaalde producten?

Meneer de Uil schreef:Nooit misselijk geweest van bepaalde etenswaren, maar zodra ik die Ikea binnen liep.......man man man, zo misselijk!



O, jaaa! Ik ook, die smerige kaarsenlucht die daar hangt. Poeh idd die was ik vergeten. En wij moesten toen vaak heen ivm ons nieuwe huis.
<<

Anoniem301

Bericht 09 Aug 2016 23:30

Re: Misselijk door bepaalde producten?

ChiQ schreef:Ik werd niet misselijk van eten, maar o.. Ik werd heel naar van 'busgeuren' dan kwam er élke ochtend een vrouw die Noa droeg gemixt met sigarettenrook, na mij de bus in, ik kon dat niet handelen, zo vies vond ik die geur. Ik heb trouwens staan overgeven nadat ik naar de bloemist was, ze hadden een soort 'bloem' met een platte bovenkant met allemaal rondjes erin en dan in die rondjes nog een zwart puntje. Walgelijk. Ga er nog steeds niet lekker op maar ik heb onlangs geleerd dat dat een fobie is.

Een soort gaatjes met balletjes erin? Zo ja, die bloem vind ik ook 'eng'/vies. Is inderdaad een soort fobie. Heb het soms ook bij de aanblik van een rietje in een pak drinken en dan dat gaatje :palm:
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 09 Aug 2016 23:39

Re: Misselijk door bepaalde producten?

Van de Lotus?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers