Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lente 2017 mama's

<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 24 Jun 2017 15:22

Re: Lente 2017 mama's

Wat normaal is met kolven weet ik niet, maar ik kolf overdag 4 keer en 's nachts over het algemeen 1 keer. Sims 2 keer als ik begin te lekken.

Ik kolf zo genoeg voor alle voedingen die dag en kan meestal 2 voedingen van 150cc in de vriezer doen.

Ik ga wel op mijn werk kolven, hoewel ik erg benieuwd ben hoe dat zal gaan.
10.04.17
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 24 Jun 2017 16:17

Re: Lente 2017 mama's

Als ik weer ga werken haal ik nooit 4 keer op 1 dag ...dus dat wordt flesvoeding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 24 Jun 2017 23:49

Re: Lente 2017 mama's

Bedankt lieve meiden. Zenna: ja, ze pakte me op mn grootste angst, natuurlijk niet met opzet! Maar ben zó voorzichtig geweest met de hele detox en zo gezond tijdens zwangerschap, dat dit gigantisch hard aankwam, op dat moment werd mijn grootste angst werkelijkheid. En daar ben ik niet meer uitgekomen. Het beheerst me niet, alleen als hij krijst want dat brengt herinneringen boven van mijn verstandelijk gehandicapte zusje die krijsend op de keukentafel lag vastgehouden door mn vader en buurman zodat mn moeder de zonde in haar neus kon aanbrengen. En nu krijst hij dus zoveel dus ik ben vaak erg down. Mn vader is 3 weken geweest en direct erna mn moeder en zusje 10 dagen, zij gaan woensdag weg en ik hoop dan daarnaartoe te kunnen. R heeft telkens groene luiers en denk dat dat mijn oversupply is. Ik wacht even centrum af.

Waarom kun je niet 4x kolven Sanskie?
En man wat heftig dat gehuil ook!!

White noise gewoon van YouTube is trouwens hypnotiserend geweldig. Daar wordt hij vrijwel direct rustig van! Op mn telefoon en hard en dan stuk van zn oor.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 25 Jun 2017 04:00

Re: Lente 2017 mama's

Wat een vervelende jeugdtrauma en dat het nu zo opspeelt. Fijn dat je moeder en zus er zijn. Zie je ertegen op dat ze woensdag vertrekken? Nog een keer een dikke knuffel.
L2014 & H2017
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 25 Jun 2017 13:50

Re: Lente 2017 mama's

Wow! Dat is ook wel een heel heftig beeld waar je het aan koppelt. Inderdaad echt een trauma. Het is wel heel fijn dat je precies weet wat het geluid van R's gehuil in jou triggert. Dan kun je daar heel gericht mee aan de slag. Om zijn gehuil los te koppelen van alles wat je vroeger hebt gezien en gehoord bij je zusje. Vinden je ouders zijn gehuil ook moeilijk door herinneringen? Of weet je dat niet?
Heel veel sterkte! Loodzwaar allemaal.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 25 Jul 2017 14:31

Re: Lente 2017 mama's

Hop, weer even omhoog!

Marsy, Sanskie, YEX & Blue Phone, hoe gaat het met jullie?

Wij hebben hier nu een ritme, plus minus in elk geval. H slaapt 's avonds rond 20.30/21.00 en heeft 1-2 nachtvoedingen. Wanneer ze wakker wordt, is verschillend. Ze doet een grote (!! 3-4 uur !!) middagslaap vanaf 12-13 uur. In de tijd dat ze wakker is, snoozt ze af en toe wel, maar dat duurt niet lang. Ze eet vooral veel, hoewel dat nu ook wat af begint te nemen. Ik hoef haar helemaal niet continu te entertainen, maar ze heeft wel een duidelijke voorkeur voor mij. Voor nu in elk geval. De interactie tussen haar en d'r broer is geweldig!
L2014 & H2017
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 25 Jul 2017 15:08

Re: Lente 2017 mama's

Dat is fijn mzc, zo'n lange middag dut! Zo leuk is dat, broer en zus!
J vindt M wel leuk, maar voorzichtig doen is erg moeilijk ;)
M slaapt vooral 's nachts heel veel. Super fijn! Overdag meestal in de doek. Kinderwagen vind ze alleen leuk als ze wakker is, slapen doet ze liever op haar buik.
M kon zichzelf ook prima vermaken, maar nu is ze niet zo graag meer alleen. Ze vind het vooral heel leuk als iemand tegen haar praat, ze lacht naar iedereen. Ze was verkouden en nu heeft ze wat rode stipjes en ze was wat warm, zesde ziekte oid denk ik.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 25 Jul 2017 15:52

Re: Lente 2017 mama's

He wat leuk een update :)

Omdat ik over 4 1/2 week alweer moet werken ben ik nu bezig met haar flesvoeding te geven(borstvoeding afbouwen)..nou dit is nog al een drama.
Ze wilt niet uit de fles drinken nee nee echt niet ! ze moet die speen niet ze wilt mama's borst. Dus nu ff een pauze ingelast en maar kunstvoeding via een bekertje/lepel geven. Wat een gedoe maar je moet wat en dit accepteert ze eigenlijk ook amper. Vannacht was ook weer drama geprobeerd haar wat te geven nou 25ml is me gelukt wow en daarna wou ze natuurlijk niet slapen veel te weinig binnen gekregen dus huilen tot de volgende voeding (borst) ik was kapot ! .
Gelukkig ging het rond 11.00 wat beter en heeft ze daarna lekker geslapen tot 14.30. A.s vrijdagavond en zaterdagmiddag ga ik maar ff uit huis zodat ze mij niet kan ruiken en dan drinkt ze hopelijk wel uit de fles bij papa op schoot ze moet het toch leren.
Ik probeer nu een ritme erin te krijgen van 6 voedingen maar het worden er toch meestal nog 7 ;). Ze heeft van de week twee keer lang door geslapen s'nachts dus dat was mooi en overdag slaapt ze nu ook wel goed alleen na 7 uur s'avonds wordt ze altijd jengelig. En oh ja vanaf deze week niet meer slapen in de reiswieg beneden maar elke keer boven in haar ledikant.
Wat ik erg leuk vind is al ze probeert te gaan ''brabbelen'' klanken met haar mondje van ooooh en ahhh en oi enz en dan lacht ze tussendoor naar je zo leuk :love: en ze volgt je met haar oogjes als je terug praat.
Ze heeft geen voorkeur voor mama of papa ze vindt ons allebei lief :smile:
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 25 Jul 2017 16:17

Re: Lente 2017 mama's

BP, mijn L was wat dat betreft echt heel anders, dus ik ben er echt heel blij mee. Ik heb het gevoel dat ik echt tijd voor mezelf heb. Ook als ik dat gebruik om wat schoon te maken. Dit ritme is er nu anderhalve week, ik ben me er heel bewust van dat het volgende week of zelfs morgen weer anders is. En dat is niet erg, maar voor nu wel heel fijn! Dat voorzichtige, ja... Gelukkig houdt L wel wat afstand. Wat sneu dat M een beetje ziekjes is, beterschap!

Balen dat het zo moeizaam gaat Sanskie, gelukkig heb je nog een paar weekjes. Heb je wel weer zin om te beginnen of denk je er nog even niet aan? Verder klinkt ze als een heerlijke baby :love:
L2014 & H2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Jul 2017 16:22

Re: Lente 2017 mama's

Hoi meiden! Leuk om weer eens wat van jullie te lezen!

Mzcharlotte, het klinkt zo lief hoe L met H om gaat. Lekker dat je zo'n ritme hebt joh!

Blue Phone, M is ook alweer groot zeg. Zag laatst foto's van haar. Lekker dat ze zo goed slaapt! En lieeef dat ze zo van interactie houdt. Kletst ze zelf ook al beetje terug? Zielig dat ze ziekig was/is!

Sanskie, jeetje wat vliegt de tijd! Goed dat je alvast begonnen met met afbouwen, zo zie je dat het niet altijd direct gaat. Nu kan je nog rustig de tijd er voor nemen. Had je al verscillende spenen geprobeerd? De Avent Natural lijn lijkt het meeste op een tepel van een borst. Dat zijn sowieso mijn favoriete flesjes (ik geef af en toe gekolfde melk).
Kan me voorstellen dat dit je sloopt. Knap dat ze in haar eigen ledikant slaapt!

Hier gaat alles ook goed!
Hij heeft zojuist z'n prikjes weer gehad, voorlopig is ie er nu klaar mee. Hij groeit goed genoeg, het is nog steeds een lange dunnie, maar dat is niet erg. Hij is volgende week 4 maanden en we gaan dan met hapjes beginnen. Spannend, toch weer een nieuwe periode. Ik begin de borstvoeding een beetje zat te raken en zit me te orienteren op het combineren met borst- en flesvoeding maar maak geen overhaaste beslissing. Eenmaal gedaan kan niet meer terug natuurlijk. En het is verder een hele happy baby zonder krampjes of iets, dus ik ben ook beetje bang dat dat verandert. Eerst de groente- en paphapjes maar even afwachten, niets overhaast doen.

Verder rolt hij als een malle. We hebben nu toch maar de camera met uitzicht op z'n ledikant geinstalleerd. Dan weten we of we naar boven moeten als ie huilt, of ie zichzelf weer eens in de nesten heeft gewerkt met een arm/been of beiden door de spijltjes heen. Geregeld vinden we hem terug in een totaal andere hoek dan waar we 'm neer hebben gelegd. Idem dito op het speelkleed of in de box. Kleine avonturier.

Verder ben ik ook weer aan het werk, weliswaar vanuit huis grotendeels. Het zijn geen 8 uur durige werkdagen en geheel afhankelijk van hoe de kleine man het doet op een dag. Heb 'm veel in de draagdoek dan of tijdens z'n slaapjes aan het werk. Ach, het werkt. Het is wel lekker om wat zelf te doen, maar echt heel erg schiet het niet op.

De nachten gaan hier wel redelijk goed. Hij slaapt 'door', d.w.z. als ik 'm rond 23.00 nog een voeding geef, slaapt ie wel tot 6 a 7 uur 's ochtends, maar als ie al lekker om 21.00 slaapt, laat ik 'm liggen en word ik wel om 4.00 wakker van hem. Maar dat vind ik niet erg. Overdag probeer ik het ritme van Stephanie Lampe te volgen met voeden - knuffelen - spelen - slapen en echt wakker in z'n bedje leggen zodat ie zelf leert slapen en meestal lukt dat wel. Niet altijd, soms valt ie gewoon echt tijdens een voeding in slaap als ie daarvoor echt overstuur was, of soms wil ie gewoon écht niet slapen. En soms laat ik 'm echt drowsy worden in mijn armen en leg 'm dan in z'n bedje, maar soms valt ie dan toch al in m'n armen in slaap. Nou ja, so be it. De intentie is goed en het gaat eigenlijk best redelijk. Soms is het een eigenwijze aap en wil ie niet slapen.

Nou dat is de Ollie-update wel zo'n beetje!
Laatst gewijzigd door Marin op 25 Jul 2017 18:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 25 Jul 2017 17:01

Re: Lente 2017 mama's

mzcharlotte schreef:
Balen dat het zo moeizaam gaat Sanskie, gelukkig heb je nog een paar weekjes. Heb je wel weer zin om te beginnen of denk je er nog even niet aan? Verder klinkt ze als een heerlijke baby :love:


Ik heb zeker zin om weer te gaan werken, ik heb fijne lieve collega's en vind mijn werk leuk dus kom maar op.
Ze is echt een schatje tja dat zegt elke moeder denk ik ;). Alleen soms zit ik er wel eens doorheen. Eerst haar tongriempje, toen spruw, daarna darmkrampen huilen huilen huilen, nu wilt ze geen kunstvoeding whahahaha denk ik wel eens en ze is meer wakker dan ze slaapt en met wakker bedoel ik dan huilen/jengelen enz. Maar sinds ik haar nu in haar ledikant leg gaat het wat beter is te hopen.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 25 Jul 2017 17:04

Re: Lente 2017 mama's

Marin schreef:Sanskie, jeetje wat vliegt de tijd! Goed dat je alvast begonnen met met afbouwen, zo zie je dat het niet altijd direct gaat. Nu kan je nog rustig de tijd er voor nemen. Had je al verscillende spenen geprobeerd? De Avent Natural lijn lijkt het meeste op een tepel van een borst. Dat zijn sowieso mijn favoriete flesjes (ik geef af en toe gekolfde melk).
Kan me voorstellen dat dit je sloopt. Knap dat ze in haar eigen ledikant slaapt!


Ik heb 2 verschillende Avent spenen een ''gewone''natural en een classic is tegen darmkrampen stond op de verpakking.
CB zegt avent natural proberen dus doe ik dat maar.
Ze slaapt al vanaf thuis komst uit het ziekenhuis in haar ledikant s'avonds dan en nu probeer ik dus ook overdag.

Mijn kleine is volgens mij ook een dunne lange ..maar goed ze pas 7 weken dus we zullen het wel zien volgende week maandag naar het cb en dan ook haar eerste prikje. Leuk Marin eerste hapje kijk ik ook naar uit.
Mevrouw wakker ik haar bed leggen wilt hier niet helaas ..hopelijk komt dat nog.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Jul 2017 17:56

Re: Lente 2017 mama's

Hopelijk leert ze gauw uit die flessen drinken!
Ah dan had ik je even verkeerd begrepen, dacht dat ze nu 's nachts in ledikant lag. Goed dat je 't overdag nu ook gaat proberen.

Spannend haar eerste prikje!
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Jul 2017 18:11

Re: Lente 2017 mama's

Marin, O staat er lief op, knappe knaap is het toch. Maarre, ben jij nou naakt op die foto..?
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Jul 2017 18:15

Re: Lente 2017 mama's

Haha oh God dat had ik helemaal niet gezien. Ja stretchmarks en al. Wel onderbroek aan hoor, ik was daar net klaar met voeden in de ochtend. Haal 'm toch maar weg voor de zekerheid.
Let's discover the world together.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 28 Jul 2017 13:02

Re: Lente 2017 mama's

mzcharlotte schreef:Hop, weer even omhoog!

Marsy, Sanskie, YEX & Blue Phone, hoe gaat het met jullie?

Wij hebben hier nu een ritme, plus minus in elk geval. H slaapt 's avonds rond 20.30/21.00 en heeft 1-2 nachtvoedingen. Wanneer ze wakker wordt, is verschillend. Ze doet een grote (!! 3-4 uur !!) middagslaap vanaf 12-13 uur. In de tijd dat ze wakker is, snoozt ze af en toe wel, maar dat duurt niet lang. Ze eet vooral veel, hoewel dat nu ook wat af begint te nemen. Ik hoef haar helemaal niet continu te entertainen, maar ze heeft wel een duidelijke voorkeur voor mij. Voor nu in elk geval. De interactie tussen haar en d'r broer is geweldig!


Hier alles prima.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Jul 2017 13:13

Re: Lente 2017 mama's

Krijgt X al hapjes, YEX?
Let's discover the world together.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 28 Jul 2017 14:21

Re: Lente 2017 mama's

Ja :)
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 28 Jul 2017 14:26

Re: Lente 2017 mama's

Sanskie, ik kan je absoluut de difrax flessen aanbevelen. Vrijwel alle weigeraars drinken daar wel uit.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 28 Jul 2017 15:00

Re: Lente 2017 mama's

YEX schreef:Ja :)


Betaal jij tegenwoordig per letter je internet of zo?
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 28 Jul 2017 17:40

Re: Lente 2017 mama's

Sam schreef:Sanskie, ik kan je absoluut de difrax flessen aanbevelen. Vrijwel alle weigeraars drinken daar wel uit.

Okay dankje voor de tip smalle of brede hals ?
Ik heb nu net een dr Brown smalle hals gekocht helaas.
Het probleem zit hem niet in dat ze hem weigert het is meer dan ze er niks uit krijgt ..ze kent de techniek zeg maar niet.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 28 Jul 2017 18:15

Re: Lente 2017 mama's

Ik kom dit net tegen op FB Sanskie, misschien is dat wat?
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 2573151358

Ik ken het verder niet hoor.
10.04.17
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 29 Jul 2017 10:49

Re: Lente 2017 mama's

Olíve schreef:
YEX schreef:Ja :)


Betaal jij tegenwoordig per letter je internet of zo?


Ja klopt, kan met 3 kinderen niet meer betalen. :12:
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 29 Jul 2017 13:50

Re: Lente 2017 mama's

:razz:
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 23 Aug 2017 08:20

Re: Lente 2017 mama's

Hey Marsy, ik zag je in een ander topic reageren. Hoe is het nu met je?

En met alle anderen?
L2014 & H2017
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers