Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vrij besteedbaar inkomen

<<

Anoniem249

Bericht 07 Aug 2016 16:50

Vrij besteedbaar inkomen

Nadat alle vaste lasten van je salaris zijn gegaan, hoe besteed je dan je vrij besteedbare inkomen? Kunnen jullie dat ongeveer in percentage inschatten?

Bijvoorbeeld (je kan dus ook andere zaken invullen hier)
Sparen 20%
Boodschappen 30%
Uitjes / Vakantie 30%
Kleding 10%
Onverwachte uitgaven (bijv cadeautje, nieuwe ketting voor fiets etc) 10%
<<

Anoniem192

Bericht 07 Aug 2016 16:52

Re: Vrij besteedbaar inkomen

Maar dat is toch wisselende per periode, lijkt me? De ene maand heb ik meerdere verjaardagen en heb ik dus veel cadeautjes, de andere maand ga ik op vakantie en gaat mijn geld daaraan op, en nog een andere maand ben ik jarig en geef ik dus véél meer geld uit aan boodschappen. Ik heb daar eigenlijk geen standaard percentages voor :)
<<

Anoniem192

Bericht 07 Aug 2016 16:53

Re: Vrij besteedbaar inkomen

Ik heb een X bedrag dat ik uit kan/wil uitgeven per maand, en hoe ik dat uitgeef, ligt eraan, maar het is wel ongeveer hetzelfde bedrag per maand in totaal.
<<

Anoniem221

Bericht 07 Aug 2016 17:10

Re: Vrij besteedbaar inkomen

Wij hebben een vast bedrag wat we per maand kunnen uitgeven aan van alles en nog wat. Qua procenten zit dat op 30% huishouden en 70% sparen. Maar dat redden we nooit. Denk dat het nu meer op 70% huishouden en 30% sparen zit. Maar zolang er nog gespaard wordt, dan hoor je mij niet klagen. Ok, een beetje, want het kan echt voor het bedrag dat ik heb vastgesteld als maandbudget.
<<

Anoniem184

Bericht 07 Aug 2016 17:13

Re: Vrij besteedbaar inkomen

Van het bedrag wat overblijft na alle vaste lasten, sparen we ongeveer zo'n 50-60%. Voor het bedrag wat dan nog overblijft hebben we geen vaste percentages, dat gaat op aan boodschappen, kleding, uitjes, cadeautjes, net hoe de maand loopt.
<<

Anoniem316

Bericht 07 Aug 2016 21:44

Re: Vrij besteedbaar inkomen

Geen idee. Dat is juist het leuke van dat geld.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Aug 2016 08:02

Re: Vrij besteedbaar inkomen

Dat is lastig te zeggen, want mijn vriend maakt de ene maand enorm veel over uren en de andere maand bijna niet. Boodschappen horen bij ons bij de vaste lasten. We kunnen moeilijk een maand zonder namelijk ;).

Ik zelf spaar ongeveer 40% van mijn vrij te besteden inkomen, 40% aan 'zakgeld' voor mezelf en cadeautjes en uitgaan, 10% aan kleding en de andere 10% aan onverwacht. Zoiets.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 08 Aug 2016 09:13

Re: Vrij besteedbaar inkomen

Wij hebben rond de €1200 pm voor de boodschappen en leuke dingen incl verjaardagen enzo. We sparen sowieso daar €150 van en wat er over is eind van de maand gaat ook naar de spaarrekening. Hoeveel dat is verschilt per maand.
30-04-2017

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers