Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:28

Bericht 10 Nov 2016 18:56

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Ik geloof dat wij tussen de 6.000 en 8.000 zaten.
Uiteindelijk hebben we de baby spullen in gedeelten gekocht waardoor er niks van de spaarrekening is gegaan.
Juist toen zijn we zuiniger gaan leven waardoor we nog een beetje bij gespaard hebben.
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Nov 2016 20:15

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Cotton schreef:Haha BP same here een beetje. Nouja onze spaarrekening is dus aardig geslonken door de verbouwing en daardoor vind ik het wel een beetje eng. Aan de andere kant heb je ook nog zo`n 8 maanden om te sparen, dus dat komt dan ook wel weer goed.
Wil ook na het kopen van de baby spulletjes een buffer over hebben natuurlijk. :)


Cotton ik weet niet of je alles nieuw wilt hebben.
Maar op mp staat ook mooi spul. Wij hadden de commode via mp. De wieg is een familie wieg.
De kast bij leenbakker gekocht.

Wij hebben ook veel dingen gekregen. Zoals het badje,voedingskussen,maxicosi (was maar een keer gebruikt).
2014 2016
<<

Anoniem281

Bericht 10 Nov 2016 21:12

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Een paar duizend euro. Maar we leven een stuk goedkoper nu. De baby kost wel geld, natuurlijk, maar we doen minder impulsieve dingen en dat scheelt heel erg in kosten!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 10 Nov 2016 21:21

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Boven de box III vrijstelling van 2 personen.
<<

Anoniem243

Bericht 10 Nov 2016 21:33

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Wij hadden niet speciaal gespaard voor de baby, maar ik wilde niet onder de 8.000 euro komen op de spaarrekening. Daar zaten we ten tijde van de zwangerschap zeer ruim boven. Nog steeds is die 8.000 gevoelsmatig mijn ondergrens.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 10 Nov 2016 21:41

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Nagenoeg niks, omdat mijn zwangerschap een grote verrassing was. Wij hebben alle aankopen verdeeld over de maanden die volgden. Grote aankopen kregen we cadeau van verschillende familieleden (Bugaboo, box, Maxi Cosi, ledikant, commode). Dat heeft ons wel zo'n 2000 euro gescheeld, daar zijn we altijd erg dankbaar voor geweest.
<<

Anoniem193

Bericht 10 Nov 2016 22:19

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Geen spaargeld nodig gehad voor de baby. Wij gingen van de een op de andere dag niet meer uit en ik rookte niet meer.. Dat scheelde zoveel geld dat we per maand van alles konden kopen.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Nov 2016 22:31

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

bosjesvrouw schreef:
Cotton schreef:Haha BP same here een beetje. Nouja onze spaarrekening is dus aardig geslonken door de verbouwing en daardoor vind ik het wel een beetje eng. Aan de andere kant heb je ook nog zo`n 8 maanden om te sparen, dus dat komt dan ook wel weer goed.
Wil ook na het kopen van de baby spulletjes een buffer over hebben natuurlijk. :)


Cotton ik weet niet of je alles nieuw wilt hebben.
Maar op mp staat ook mooi spul. Wij hadden de commode via mp. De wieg is een familie wieg.
De kast bij leenbakker gekocht.

Wij hebben ook veel dingen gekregen. Zoals het badje,voedingskussen,maxicosi (was maar een keer gebruikt).

Nee hoor ik hoef niet alles nieuw. En je maakt het zo duur zoals je zelf wilt natuurlijk, maar met een koophuis en luxe auto's en dan een baby op komst is wat spaargeld wel een fijn gevoel natuurlijk :D
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Nov 2016 00:09

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Cotton schreef:
bosjesvrouw schreef:
Cotton ik weet niet of je alles nieuw wilt hebben.
Maar op mp staat ook mooi spul. Wij hadden de commode via mp. De wieg is een familie wieg.
De kast bij leenbakker gekocht.

Wij hebben ook veel dingen gekregen. Zoals het badje,voedingskussen,maxicosi (was maar een keer gebruikt).

Nee hoor ik hoef niet alles nieuw. En je maakt het zo duur zoals je zelf wilt natuurlijk, maar met een koophuis en luxe auto's en dan een baby op komst is wat spaargeld wel een fijn gevoel natuurlijk :D


Begrijpelijk! En inderdaad op andere dingen bezeunig je weer.
2014 2016
<<

Linvi

Bericht 11 Nov 2016 00:11

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Momenteel geen spaargeld meer... aardig wat tegenslagen gehad.

Voor we aan kinderen begonnen hadden we tussen de 3 en 4000 gespaard. Die kant willen we nu ook weer op
<<

Anoniem197

Bericht 11 Nov 2016 11:56

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

We begonnen met 5000 en kochten veel 2de hands (nog steeds).
Na mijn zoon ben ik gestopt met werken en hebben we onze auto's ingeruild voor 1 gezinsauto en een elektrische fiets.
En nu hebben we weer 5000 euro met dochter maar ook een huis gekocht dus ons spaargeld zal nog wel even dalen ;)
Daarna willen we weer gaan sparen. Ons doel ligt op 10.000 en dat wil ik snel bereiken, liefst meer want over een paar jaar willen we ook nog ons nieuwe huis verbouwen.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Nov 2016 12:01

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Ik ben wel wat geruster door jullie reacties. Thanks.
<<

Anoniem185

Bericht 11 Nov 2016 12:02

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Ik denk dat we samen ongeveer 10.000 spaargeld hebben, maar het staat verdeeld op verschillende rekeningen en voor verschillende doeleinden.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 11 Nov 2016 21:57

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Wij hadden ook niet veel spaargeld. Ongeveer 5.000 denk ik. We hebben veel dingen van de lopende rekening betaald. In de eerste jaren hebben we het zelfs wel krapper gehad.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 11 Nov 2016 22:24

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Het is heel fijn om veel spaargeld te hebben maar echt niet noodzakelijk. Ik koop er liever leuke dingen voor :) Door het inrichten van het huis hebben we een tijdje heel weinig spaargeld gehad, inmiddels gelukkig weer zo'n €5000 en m'n vriend nog een paar duizend op zijn eigen spaarrekening. Maar we hebben ook grote spaardoelen, studie voor mij en trouwen, dus ook veel spaargeld nodig de komende jaren.
<<

Elle123

Bericht 17 Nov 2016 16:45

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Mijn minimum is 10.000. Momenteel heb ik 11.700, maar ik ga volgende week op vakantie en dat wil ik dus met maximaal 1.700 doen, moet wel lukken.
Hoeveel mijn vriend heeft weet ik niet, we sparen apart.
Op het spaardeel van mijn hypotheek staat bijna 14.000 euro, maar dat telt niet als spaargeld vind ik.
<<

Nicole

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:41

Bericht 29 Nov 2016 12:38

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Wij hebben allebei apart ons spaargeld. Ik heb zo'n €6000,-. Mijn vriend heeft een stuk meer dan ik. Hij gaat een deel van zijn hypotheek aflossen zodat hij wellicht geen of minder inkomensbelasting moet betalen en de maandlasten dus omlaag gaan.
Een blog over gezond eten en drinken zonder E-nummers, geraffineerde suikers en ingrediënten die jij niet kent, check: http://blog.nicoles-choice.nl/
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 29 Nov 2016 12:53

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Nicole schreef:Wij hebben allebei apart ons spaargeld. Ik heb zo'n €6000,-. Mijn vriend heeft een stuk meer dan ik. Hij gaat een deel van zijn hypotheek aflossen zodat hij wellicht geen of minder inkomensbelasting moet betalen en de maandlasten dus omlaag gaan.


Dat zou ik dan nog even doen voor 1 januari als ik je vriend was
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Nov 2016 13:42

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Wij hadden een behoorlijk bedrag bij elkaar gespaard. Door de bruiloft en de komst van de baby is daar flink van gebruikt, maar daar hadden we dan ook voor gespaard. Nu gaan we het weer aanvullen.

Ik heb zelf ook nog een spaarrekening. Staat niet heel veel op. Zo af en toe stort ik daar iets naar toe. Als ik dan een keer iets speciaals wil kopen dan kan ik dat zo doen. Zo heb ik laatst een nieuwe mountainbike kunnen kopen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Nicole

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:41

Bericht 29 Nov 2016 21:43

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Prosecco schreef:
Nicole schreef:Wij hebben allebei apart ons spaargeld. Ik heb zo'n €6000,-. Mijn vriend heeft een stuk meer dan ik. Hij gaat een deel van zijn hypotheek aflossen zodat hij wellicht geen of minder inkomensbelasting moet betalen en de maandlasten dus omlaag gaan.


Dat zou ik dan nog even doen voor 1 januari als ik je vriend was


Yes, staat op de planning!
Een blog over gezond eten en drinken zonder E-nummers, geraffineerde suikers en ingrediënten die jij niet kent, check: http://blog.nicoles-choice.nl/
<<

Anoniem211

Bericht 29 Nov 2016 22:04

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Wij hadden vrijwel geen spaargeld. Nog steeds geen bakken met spaargeld trouwens met 4 kids :smile:
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 29 Nov 2016 22:08

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Ik heb een spaar/uitgeefrekening waar ik door het haar heen op spaar en bijvoorbeeld vakantie van betaal. Daar staat momenteel 1000 op.

Dan heb ik twee spaarrekeningen bij de abn die ik niet gebruik, zijn voor later, iets van 4.5 en 6.5 duizend. En ik heb nog ergens een effectendepot maar geen idee hoeveel dat is, dat regelt mijn paps voor me. Is ook voor later als ik groot ben. ;)
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 29 Nov 2016 23:32

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Mooi rond getal 10k. Geen koophuis en geen auto dus sparen 25% van ons loon elke maand.
<<

Anoniem316

Bericht 29 Nov 2016 23:39

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Iets meer dan 10k. Hebben een mooi bedrag gehad en hebben daar het huis van verbouwd. Dit is nog een restant wat we weer aan het aanvullen zijn.
Verder heb ik zelf nog een spaarrekening voor de grote uitgaven voor mezelf. Onze dochter heeft ook een spaarrekening waar al wat op staat haha!
<<

Odil

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 120

Geregistreerd: 17 Nov 2015 22:31

Bericht 30 Nov 2016 00:27

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie ?

Iets meer dan 10.000 euro. Hebben net een nieuwe auto gekocht en twee familie bezoeken aan Turkije. Deze maand is nog een erg dure maand, daarna willen we weer gaan aanvullen. De kinderen hebben alle 3 een aparte rekening.
Wisper words of wishdom, let it be.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: High Heels