Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lenzen/Bril

<<

Smurfin

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 19 Jul 2016 15:04

Bericht 06 Aug 2016 22:37

Lenzen/Bril

Ik heb van mijn 18e tot mijn 22e een bril gehad, daarna lenzen genomen tot 1.5jaar terug.
Mijn lenzen zaten toen niet meer fijn, kreeg steeds vaker droge ogen. nog een paar keer geprobeerd maar kreeg ook steeds hoofdpijn. Af en toe mijn bril opgehad maar ook daar kan ik niet aan wennen.

Mijn lenzen kwamen van de hans anders, extra lucht door latend en speciale lenzen vloeistof gehad.

Ik merk nu dat ik er steeds meer last van heb dat ik niks draag.

Zou het beter zijn als ik naar bijv een betere opticien ga voor mijn lenzen of zou dat niks uit maken?
Liefde is een gevoel dat je voelt als je een gevoel voelt dat je nog nooit gevoeld hebt!


Afbeelding
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 06 Aug 2016 22:51

Re: Lenzen/Bril

Ik zit bij een opticien die niet van een keten is en vind dat fijner dan bijvoorbeeld een Pearle, waar ik een blauwe maandag bij heb gezeten.
Een tijd terug had ik nieuwe lenzen nodig en van het eerste paar kreeg ik hele droge ogen. Ook het tweede paar was het nog niet helemaal. We zijn net zolang doorgegaan tot zowel de opticien als ik tevreden was. Of de lenzen beter zijn weet ik niet, maar ik denk dat je bij een kleine zaak meer persoonlijke aandacht krijgt dan bij een grote keten.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

anoniem213

Bericht 06 Aug 2016 22:57

Re: Lenzen/Bril

Ik heb bij een goede opticien wel acht soorten (gratis!) geprobeerd voor ik fijne had gevonden. Daarnaast ook veel verschillende lenzenvloeistoffen geprobeerd. Ik zou het echt nog wel een kans geven bij een fatsoenlijke opticiën.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 07 Aug 2016 11:37

Re: Lenzen/Bril

Ik weet niet of het per se aan hans anders ligt, maar ik zou het zeker nog een kans geven en eventueel naar een andere opticien gaan en je klachten goed beschrijven. Als het goed is kun je dan lenzen testen, zoals June ook al zegt. Dat is wel heel erg fijn. Misschien kun je bijv. niet tegen een bepaald stofje wat in een aantal soorten gebruikt wordt bijv. Door diverse soorten te testen kom je hopelijk bij een lens uit die je wel gaat bevallen.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 07 Aug 2016 12:22

Re: Lenzen/Bril

Ik heb zelf de ervaring dat het bij Hans Anders heel erg ligt aan de persoon die de winkel runt. Toen ik mijn lenzen kreeg aangemeten ging daar een heel uitgebreide controle aan vooraf, ik heb verschillende type lenzen mogen testen. Ook de controles daarna waren behoorlijk uitgebreid, met diverse testen en vragenlijsten. Wilde ik nieuwe lenzen kopen en was de laatste controle een jaar geleden, dan kreeg ik ze ook echt niet mee voordat ik mijn ogen had laten onderzoeken. Tegenwoordig zit er een andere dame en die is veel gemakkelijker met dit soort dingen, controles zijn ook minder uitgebreid.

Ik zou dus niet per se afgeven op de kwaliteit van de lenzen van Hans Anders als merk. Nu heb ik wel een vrij simpele afwijking en geen cilinder. Ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar van mensen uit mijn omgeving mét cilinder hoor ik vaker klachten zoals de jouwe. Ik zou inderdaad een opticien zoeken waarbij je een uitgebreid onderzoek krijgt. Geef zelf ook goed je geschiedenis aan, dan kunnen ze daarop inspelen. Het vinden van de juiste lens is toch een proces van uitproberen. Het is vooraf moeilijk aan te geven bij welke verkoper je het beste zult worden geholpen.
<<

Anoniem291

Bericht 09 Aug 2016 22:13

Re: Lenzen/Bril

Ik vind dat er wel degelijk verschil zit in waar je gaat. Zelf heb ik hele slechte ervaringen met de specsavers (rode ogen, pijn, lenzen niet in kunnen houden etc) tot beschadigingen op mijn ogen aan toe. Ik bleek uiteindelijke allergisch voor de vloeistof, wat ik al meerdere keren had gevraagd, maar dat kon volgens hun niet. Lenzen pasten ook niet goed, 3 keer knipperen en ze lagen eruit. Ben naar een andere gegaan en daar veel beter geholpen en gezocht naar het probleem en meerdere soorten geprobeerd tot we lezen vonden die goed zaten.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Aug 2016 08:41

Re: Lenzen/Bril

Ik had hetzelfde probleem als jij beschrijft toen ik nog bij Hans Anders zat. Uiteindelijk zelfs een beschadiging in m'n oog gekregen door verkeerd aangemeten lenzen (gelukkig is dat weer helemaal genezen). Nu zit ik bij een "echte" opticien en ik heb werkelijk nergens meer last van. Het is iets duurder, maar m'n ogen vind ik dat wel waard.

♥♥
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Aug 2016 09:00

Re: Lenzen/Bril

Wat Skyler zegt was bij ons ook zo. Ik was altijd zeer tevreden, tot de zaak overgenomen werd door een of andere andere pief...

Ik heb uiteindelijk mijn ogen laten laseren.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers