Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kangoeroewonen

<<

Anoniem261

Bericht 06 Aug 2016 20:17

Kangoeroewonen

Wie heeft er ervaring met kangoeroewonen?
Oftewel, wie woont er met (schoon)ouders onder 1 dak, maar toch apart?
Wat zijn voor jou de voor- en nadelen?
Is het financieel goed te regelen? Zitten daar veel haken en ogen aan?
<<

Anoniem237

Bericht 06 Aug 2016 20:28

Re: Kangoeroewonen

Kangoeroewonen? :eyes:
<<

Anoniem184

Bericht 06 Aug 2016 20:50

Re: Kangoeroewonen

Hoe woon je apart onder één dak? of doel je dan meer op een grote woonboerderij oid?
<<

Anoniem237

Bericht 06 Aug 2016 21:04

Re: Kangoeroewonen

Of zij op de bovenverdieping en de schoonouders beneden?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 06 Aug 2016 21:05

Re: Kangoeroewonen

Of in een aanleunwoning erachter ?
Geen ervaring mee. Wel leuke benaming.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15960

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 06 Aug 2016 21:16

Re: Kangoeroewonen

Caramba volgens mij.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem237

Bericht 06 Aug 2016 21:17

Re: Kangoeroewonen

Heb er ook geen ervaring mee. Ik vind het lieve mensen maar ik moet er echt niet aan denken om weer met m'n ouders onder één dak te wonen.
<<

Anoniem316

Bericht 06 Aug 2016 21:21

Re: Kangoeroewonen

Hier in het dorp staat zo'n boerderij. Die mensen hebben ieder echt hun eigen gedeelte. Eigenlijk zijn het 3 grote appartementen. Ik zou het wel met eventueel met mijn ouders willen maar met mijn schoonouders never nooit niet.
<<

Anoniem281

Bericht 06 Aug 2016 21:21

Re: Kangoeroewonen

Deel je echt één dak? Of alleen postcode of zo?
<<

Anoniem304

Bericht 06 Aug 2016 21:25

Re: Kangoeroewonen

Bazinga schreef:Deel je echt één dak? Of alleen postcode of zo?

Haha om een postcode te delen hoef je alleen maar bij elkaar in de buurt te wonen :P
<<

Anoniem304

Bericht 06 Aug 2016 21:26

Re: Kangoeroewonen

Wij doen een soort van kangoeroe wonen. Niet onder hetzelfde dak, wel op hetzelfde terrein.
<<

Anoniem281

Bericht 06 Aug 2016 21:32

Re: Kangoeroewonen

Ja jongen, huisnummer dingen en zo bedoel ik. Ga toch behang trekken!
<<

Anoniem304

Bericht 06 Aug 2016 21:34

Re: Kangoeroewonen

Bazinga schreef:Ja jongen, huisnummer dingen en zo bedoel ik. Ga toch behang trekken!

Klaar mee. Morgen eerst een behangafstoomdingmachineapparaat huren.
<<

Anoniem237

Bericht 06 Aug 2016 21:38

Re: Kangoeroewonen

Cotton schreef:Wij doen een soort van kangoeroe wonen. Niet onder hetzelfde dak, wel op hetzelfde terrein.

Dus dat telt helaas niet. Wat is je punt precies? :P
<<

Anoniem304

Bericht 06 Aug 2016 21:39

Re: Kangoeroewonen

Forumster schreef:
Cotton schreef:Wij doen een soort van kangoeroe wonen. Niet onder hetzelfde dak, wel op hetzelfde terrein.

Dus dat telt helaas niet. Wat is je punt precies? :P

We kunnen er een soort overkapping tussen bouwen. Telt het dan wel? :P
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 06 Aug 2016 22:00

Re: Kangoeroewonen

Had Rejoy niet zo'n soort constructie met haar ouders? Geen idee of ze hier tegenwoordig nog komt, zij het onder een andere naam. Grappige term trouwens, dat 'kangoeroewonen'.
<<

Anoniem315

Bericht 06 Aug 2016 22:01

Re: Kangoeroewonen

Hier in Overijssel/Drenthe komt het vrij veel voor. Vrijwel iedereen woont dan onder één dak, maar verder wel compleet gescheiden. Soms ook met een ander huisnummer.

Een vriendin van me gaat dit ook doen, zodra haar oma is overleden (die woont nu in het voorhuis, haar ouders in het achterhuis).
<<

Anoniem193

Bericht 06 Aug 2016 22:22

Re: Kangoeroewonen

Wij en mijn ouders zouden het wel graag willen. Maar of het gaat gebeuren, denk het niet.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 06 Aug 2016 22:34

Re: Kangoeroewonen

lente schreef:Wie heeft er ervaring met kangoeroewonen?
Oftewel, wie woont er met (schoon)ouders onder 1 dak, maar toch apart?
Wat zijn voor jou de voor- en nadelen?
Is het financieel goed te regelen? Zitten daar veel haken en ogen aan?

Blijkbaar doe ik aan kangaroewonen, weer iets nieuws geleerd.
Er was hier pas een topic over, dacht ik. Wij wonen in de schuur die aan het huis van mijn schoonouders vast zit. Financieel betalen wij gewoon huur, dus dat is erg makkelijk. Maar wij wonen officieel gewoon op hetzelfde adres, dus vandaar dat het voor ons simpel geregeld
Nadelen: ze zien alles, horen veel en weten alles. Dus privacy word minder.
Voordelen: het is gezellig, het is fijn om elkaar te kunnen helpen, en anders hadden wij nooit op deze manier kunnen wonen (paarden aan huis, veel tuin). En ik vind het mooi, fijn nu met de kinderen. Die krijgen veel van opa en oma mee, en andersom ook. Mijn zoontje mag nu vaak helpen in de moestuin en dan zie je ze (schoonouders en mijn zoontje) zo genieten. Ik voel me dan heel rijk.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 07 Aug 2016 16:47

Re: Kangoeroewonen

Mijn ouders en grootouders hebben dat. Vroeger was het 1 groot huis. Door een flinke verbouwing zijn het nu 2 delen geworden met beiden een eigen voordeur, maar onder 1 dak. Zelfde huisnummer, zelfde (vaste) telefoonnummer. Ik heb het altijd erg fijn gevonden.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 08 Aug 2016 09:22

Re: Kangoeroewonen

Vrienden van ons hebben dat nu. Maar dat is even pure noodzaak doordat ze hun huis verkocht hebben maar de koop van het nieuwe huis nog niet rond is. Dus nu wonen ze bij haar ouders op zolder. Maar ze vinden het verre van ideaal.
(Nog nooit van de term kangaroewonen gehoord trouwens)
<<

Anoniem261

Bericht 08 Aug 2016 14:24

Re: Kangoeroewonen

De term heb ik niet zelf verzonnen, het concept schijnt oorspronkelijk te komen uit Australie ;-).

Cotton, dat valt vast ook onder de term haha. Gaat dat goed qua privacy etc.?

Soleil, weet je nog hoe dat topic heette?
Wij overwegen om het huis van mijn schoonouders te verbouwen in inderdaad 2 aparte delen. Ieder een eigen oprit, eigen tuin etc. Het is de enige mogelijkheid voor ons om zo groot en vrij te kunnen wonen, we zien er erg veel voordelen in. De nadelen ook, vooral degenen die je noemde. Mijn schoonouders vinden het vooral enorm fijn. Grappig, van die moestuin herken ik helemaal, de oudste helpt nu al vaak mee, en ze genieten er duidelijk allemaal van.

Thunder, je bent dus zo opgegroeid? Ik denk inderdaad dat er voor de kinderen veel voordelen aan zitten. En voor ons af en toe (qua oppas) ook haha.

Duchess, Dat lijkt mij ook geen ideale situatie inderdaad! Maar dat is toch anders dan dat ik het bedoel. Gelukkig ;-).
<<

Anoniem304

Bericht 08 Aug 2016 14:33

Re: Kangoeroewonen

Ja dat gaat heel goed.

We hebben wel een eigen oprit, maar die gebruiken we niet. We gebruiken altijd 1 van de 2 opritten van m`n schoonouders. Mijn schoonouders zijn erg op zichzelf, soms zien we ze weken niet hoor. Maar als je plakkerige schoonouders hebt lijkt het me vreselijk. Dus het ligt voor mij heel erg aan de situatie en aan de mensen waar het om gaat.
<<

Anoniem237

Bericht 08 Aug 2016 14:57

Re: Kangoeroewonen

Thunder schreef:Mijn ouders en grootouders hebben dat. Vroeger was het 1 groot huis. Door een flinke verbouwing zijn het nu 2 delen geworden met beiden een eigen voordeur, maar onder 1 dak. Zelfde huisnummer, zelfde (vaste) telefoonnummer. Ik heb het altijd erg fijn gevonden.

Mijn broer en zus wonen met partners ook zo maar zij noemen het gewoon een 2-onder-1-kap. :P
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 08 Aug 2016 15:40

Re: Kangoeroewonen

Forumster schreef:
Thunder schreef:Mijn ouders en grootouders hebben dat. Vroeger was het 1 groot huis. Door een flinke verbouwing zijn het nu 2 delen geworden met beiden een eigen voordeur, maar onder 1 dak. Zelfde huisnummer, zelfde (vaste) telefoonnummer. Ik heb het altijd erg fijn gevonden.

Mijn broer en zus wonen met partners ook zo maar zij noemen het gewoon een 2-onder-1-kap. :P
Dat zou idd een prima benaming zijn. Maar normaal heeft een 2-onder-1-kap aparte huisnummers toch? Dat is hier niet het geval.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jip