Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alleenstaand en anticonceptie

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 05 Aug 2016 18:00

Alleenstaand en anticonceptie

Wie gebruikt hier iets van anticonceptie terwijl je alleenstaand bent? Wat gebruik je dan en waarom?

Ik gebruik nog steeds de pil, terwijl ik op dit moment geen relatie en of seks heb. Ik moet eigenlijk een deze dagen echt weer een stopweek in gaan lassen omdat ik geen idee heb wanneer ik dit voor het laatst heb gedaan.
Normaal slik ik de pil eigenlijk altijd door, omdat ik totaal niet gezellig ben in mijn stopweek en ook veel ongemakken heb. Maar nu ik geen relatie meer heb wil ik aan de ene kant wel stoppen met de pil, want die hormonen zullen nooit goed voor je kunnen zijn. Maar als ik dan denk dat ik elke vier weken een horrorweek heb... Daar word ik ook niet heel erg vrolijk van eigenlijk. :palm:
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 05 Aug 2016 18:23

Re: Alleenstaand en anticonceptie

Ik ben helemaal gestopt met de pil toen mijn relatie over ging. Slikte deze al sinds mijn 14e en was er ook wel even klaar mee. Moet wel zeggen dat mijn menstruatie niet echt problematisch is, dus die horrorweek waar jij het over hebt, heb ik niet :)
<<

Anoniem236

Bericht 05 Aug 2016 19:13

Re: Alleenstaand en anticonceptie

Maar wat is er slecht aan die hormonen?

Als ik jouw klachten zou hebben, zou ik hem doorslikken.
Om dezelfde reden ben ik op mijn 14e gestart met de pil, terwijl het toen nog niet de functie anti conceptie had.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 05 Aug 2016 19:17

Re: Alleenstaand en anticonceptie

het is toch iets onnatuurlijks wat je elke dag in je lichaam stopt. Gebruik de pil nu al meer dan 10 jaar, ben nooit gestopt in al die jaren. Dus zit er wel over na te denken om dat misschien nu te doen en wellicht even aan te kijken hoe het met me gaat. Misschien als ik het een paar maanden vol kan houden dat mijn lichaam er anders op gaat reageren? Het zou wellicht ook juist door de hormonen komen dat mijn lichaam zo reageert, ik weet het niet.
<<

Anoniem331

Bericht 05 Aug 2016 19:28

Re: Alleenstaand en anticonceptie

Ik heb sinds de bevalling van de jongste niks weer gebruikt, en hij word zondag 6. Dus inmiddels echt al jaren zonder. Ik ben inmiddels bijna 2 jaar alleen. Dus zou ook niet weten waarvoor ik het moet gebruiken.
Ik heb best een heftige menstruatie, maar dat neem ik dan wel op de koop toe. Geen idee wat ik ooit weer zal gebruiken mocht ik wel weer een relatie krijgen.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 06 Aug 2016 02:22

Re: Alleenstaand en anticonceptie

Ik slik wel de pil, vooral omdat ik het heel vervelend vind als ik niet weet wanneer ik ongesteld word. Dat is bij mij nu de belangrijkste reden. Ik slik nu meestal een maand of drie door en plan het dan zo dat ik ongesteld word als het mij uitkomt.
Vorig jaar wel even gestopt om te kijken of ik er zichtbaar last van had, maar aangezien ik toen geen verschil merkte in stemming ed ben ik vrij snel weer begonnen. Ik zou vooral aanraden te doen waar jij je prettig bij voelt.
<<

Anoniem315

Bericht 06 Aug 2016 08:40

Re: Alleenstaand en anticonceptie

Ik heb van m'n 20e tot m'n 25e anticonceptie geslikt en toen was ik er klaar mee. Altijd hoofdpijn in de stopweek en een algeheel gevoel van ongemakkelijkheid. Wel had ik een relatie, maar we waren nog niet aan kinderen toe, dus we gebruikten condooms als anticonceptie.

Na de geboorte van de eerste heb ik wederom de keuze gemaakt niet aan die rotzooi te beginnen. En ook na de tweede gaat het niet gebeuren.

Ik ben gewoon erg anti-hormonen en vind dat je je lichaam zo natuurlijk mogelijk haar gang moet laten gaan, tenzij je enorm vervelende klachten hebt natuurlijk.
<<

Anoniem245

Bericht 06 Aug 2016 08:43

Re: Alleenstaand en anticonceptie

Ik slikte ook altijd de pil omdat ik heel veel hormoonschommelingen had, toen ik een tijd alleen was ben ik daar mee gestopt en niks tegen mijn moeder verteld. Na een paar maanden haar gezegd dat ik gestopt was, en ze had niets gemerkt. Voorheen merkten zowat iedereen in mijn buurt dat ik ongesteld moest worden, en ik voelde me zelf ook prima!
Toen ik net bij mijn vriend was weer begonnen met de pil, en ik voelde me daar juist heel slecht mee. Lusteloos, oppervlakkige emotie, geen libido en somber. Nu gebruik ik niets, en gebruiken we condooms. Niet optimaal maar voor nu weet ik niet goed wat ik moet. Ik neig naar koperspiraal omdat daar geen hormonen in zitten.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Aug 2016 08:45

Re: Alleenstaand en anticonceptie

Ik heb hetzelfde als Kira als ik aan de pil ben. We gebruiken nu condooms, maar als we een kindje gekregen hebben ga ik waarschijnlijk een implanon laten zetten.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 07 Aug 2016 10:32

Re: Alleenstaand en anticonceptie

Hmm, ik zit nu in mijn 'stopweek' en ik ga daarna gewoon even aankijken hoe ik mij nu ga voelen zonder pil. Als ik er echt niet aan kan wennen en me echt zo naar voel kan ik altijd weer gaan beginnen.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 07 Aug 2016 11:14

Re: Alleenstaand en anticonceptie

Ja proberen kan altijd. Het heeft bij mij 3 a 4 maanden nodig gehad voordat ik een regelmatige cyclus had. Werd de eerste 3 maanden iets van 5 of 6x ongesteld. Maar ben wel heel blij dat ik er nu vanaf af ben!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 21 Aug 2016 12:40

Re: Alleenstaand en anticonceptie

Inmiddels dus ongesteld geworden. Afgelopen dinsdag/woensdag was mijn ongesteldheid voorbij. Maar nu merkte ik vandaag dat ik volgens mij weer ongesteld ga worden.. Oud bloed en flinke last van mijn onderrug en een beetje in mn buik. ik hoop niet dat dit zo blijft..
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 21 Aug 2016 17:16

Re: Alleenstaand en anticonceptie

Je lichaam moet er gewoon weer aan wennen. Je zal zien dat het na een paar maanden echt wel weer stabiliseert. Je moet het gewoon de tijd geven. Ik was de eerste 3 maanden ook echt vaak ongesteld, daarna zat er tussen de 20 tot 23 dagen tussen en nu kan ik zo goed als de klok er op gelijk zetten. Tip; hou het via een app bij, is echt heel handig.
Heb nu ook nog minder last van mijn menstruatie dan toen ik de pil slikte (was altijd al heel licht ongesteld).
<<

Blondje26x

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 21 Aug 2016 18:53

Bericht 21 Aug 2016 19:02

Re: Alleenstaand en anticonceptie

Ik ben ook alleen en slik nog steeds de pil. Ben er ooit aan begonnen omdat ik elke maand gewoon zo vreselijk erge buikpijn had dat dit mij overal in belemmerde. EIgenlijk wil ik er ook vanaf, maar ben enorm bang dat ik weer van die erge buikpijnen ga krijgen..
Don't regret anything that made you smile

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron