Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Maxi cosi, wandelwagen, box en katten

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 03 Aug 2016 18:50

Maxi cosi, wandelwagen, box en katten

Hoe reageerde jullie katten op de baby?

En hoe leerde je de katten af dat ze niet in de maxi cosi, wandelwagen en box mogen liggen? Ik snap best dat een maxi cosi een lekker holletje is om in te liggen, maar liever niet!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem304

Bericht 03 Aug 2016 18:53

Re: Maxi cosi, wandelwagen, box en katten

Hoe heb je je katten andere dingen afgeleerd? Misschien kan je dat gewoon proberen? Je kan de box en wandelwagen vol ballonnen leggen. Misschien werkt dat in de maxi cosi ook wel.
<<

anoniem196

Bericht 03 Aug 2016 18:55

Re: Maxi cosi, wandelwagen, box en katten

Als de maxicosi of wandelwagen in de hal staat de plastic regenhoes er overheen doen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 03 Aug 2016 18:59

Re: Maxi cosi, wandelwagen, box en katten

Maxi-cosi heel simpel op de kop zetten. Of ik liet hem in de auto staan.

Kinderwagen stond altijd buiten het bereik van de kat in de garage.

Box stond hier pas toen J 3 weken was. En ze vond J heel erg eng dus bleef er ver vandaan. Zijn bedje lag eerst vol met ballonnen en daar is ze mss 1 of 2 keer ingesprongen toen de ballonnen weg waren maar eigenlijk blijft ze er zelf uit.

Er zijn trouwens ook boxhoezen te krijgen om je kat uit de box te houden.
2015 💙
<<

Anoniem280

Bericht 03 Aug 2016 19:03

Re: Maxi cosi, wandelwagen, box en katten

Maxicosi stonden in vorige huis altijd boven.
Dit ivm de weinige ruimte die we hadden.
Net als de kinderwagen, deze stond in het schuurtje, paste geen eens in huis.

Box stond vol met cadeaus die wij hadden gekregen en dus kwam hij er niet in.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 03 Aug 2016 19:07

Re: Maxi cosi, wandelwagen, box en katten

De wandelwagen komt in de woonkamer of gang te staan. Daar komen zij ook. Een plastic hoes is geen goed idee...eentje heeft een plastic fetisj en plast graag op plastic. Ben bang dat dat met zo'n boxhoes ook gebeurt.
Gebeurt ook bij aluminiumfolie.

We hebben ze weinig hoeven afleren. Krabben aan de slaapkamerdeur door de stofzuiger aan te doen, maar overdag zijn we niet thuis. Op zijn kop is idd een goed idee.

Ballonnen zal ik onthouden. In elk geval willen we het op tijd in huis hebben, zodat we tijd zat hebben om af te leren.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 03 Aug 2016 22:45

Re: Maxi cosi, wandelwagen, box en katten

https://www.ooiebeest.nl/ooiebeest-poeshoes/

Zo'n hoes bedoel ik over de box ;)
2015 💙
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 04 Aug 2016 06:36

Re: Maxi cosi, wandelwagen, box en katten

Zo'n box hoes kun je ook super makkelijk zelf maken! Mijn moeder heeft er een voor ons gemaakt. Onze katten komen inmiddels niet meer in de woonkamer als wij er niet zijn, maar we hebben het ze ook echt nooit af kunnen leren, zelfs de hond lag een keer in de box :palm:.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Aug 2016 06:55

Re: Maxi cosi, wandelwagen, box en katten

Ik had wel een beeld van zo'n hoes. Die lijkt van stof. Ik dacht dat ze van plastic zouden zijn.

Ik ga denk ik etst de box op een vrijdag neerzetten met de stofzuiger er in. Een als ze dan te dicht bij komen dan gaat de stofzuiger even aan. Als ik dat een dag of een weekend vol hou dan komt het vast goed.

Ik vind het sneu voor ze om de woonkamer af te sluiten. Dan houden ze overdag zo weinig speelruimte over.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Aug 2016 07:07

Re: Maxi cosi, wandelwagen, box en katten

Zolang de kinderwagen gewoon in de gang staat taalt onze kat er totaal niet naar. Zodra de reiswieg op de grond staat wil ze er in. Dat doen we dus nooit.

De maxi cosi vond ze maar niks. Daar is ze een keer in gesprongen toen ie op de wiebel stand stond (dus met het hengsel omhoog) en daar schrok ze nogal van :razz:

De box was wel een dingetje maar met ballonnen en aluminium folie was dat zo afgeleerd.
Ik heb trouwens wel een hele tijd een oude deken in de box gelegd als wij naar bed gingen. Voor het geval ze er s nachts toch in ging.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 04 Aug 2016 07:30

Re: Maxi cosi, wandelwagen, box en katten

Wij hadden de doos van de box op de box liggen zodat ze er niet in konden. Was niet echt een mooi gezicht, maar het werkte wel. De maxicosi hadden we op zn kop op de kinderwagen liggen, zo konden ze er ook niet in.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem304

Bericht 04 Aug 2016 07:58

Re: Maxi cosi, wandelwagen, box en katten

Jip schreef:
We hebben ze weinig hoeven afleren. Krabben aan de slaapkamerdeur door de stofzuiger aan te doen, maar overdag zijn we niet thuis. Op zijn kop is idd een goed idee.

Echt niet?

Niet zeuren als we eten, niet op het aanrecht, niet in de kelder komen, niet op tafel, niet in de gordijnen hangen, niet naar boven, niet op m`n witte stoel. Nou was dat hier gelukkig na 2x wel duidelijk, maar toch. Volgens mij moet je de meeste katten toch wel dingen afleren, toch? :razz:
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Aug 2016 08:04

Re: Maxi cosi, wandelwagen, box en katten

Nee, echt niet. Alleen niet aan eten zitten wat op tafel staat of mijn kommetje uitlikken na het ontbijt. Of ze mogen gewoon veel. Als we niet eten mogen ze op tafel zitten (wat ze nauwelijks doen) en op het aanrecht mogen ze ook, omdat daar de enige plek is om naar buiten te kijken (aanrecht is 1m20 diep) en ze likken dan niet aan de borden of pannen. Tijdens het koken springen ze niet op het aanrecht en het fornuis zit aan de andere kant en daar zitten ze nooit.

Boven mogen ze ook, maar niet in de slaapkamer en dat doen ze ook niet. Behalve als de deur te lang open staat, maar dat is dan onze fout en gebeurt zelden.

Misschien heb ik gewoon brave katten?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem304

Bericht 04 Aug 2016 08:15

Re: Maxi cosi, wandelwagen, box en katten

Ja onze katten zijn ook erg braaf, maar ze hebben alles toch wel geprobeerd in het begin. Dat doen de meeste katten wel denk ik, even testen. Maar goed, als ze op het aanrecht en op tafel mogen dan is dat ook wel anders denk ik. Wij vinden dat zo ongelooflijk smerig, dat is echt een no go.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Aug 2016 08:20

Re: Maxi cosi, wandelwagen, box en katten

Ik vind het wel meevallen met de smerigheid.

En ik vind echt dat is ze weinig af heb hoeven leren. Of ze hebben al veel geleerd bij de fokker.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem 179

Bericht 04 Aug 2016 08:34

Re: Maxi cosi, wandelwagen, box en katten

Onze maxi cosi en wandelwagen staan in de hal, daar mogen ze niet komen. Soms glippen ze ertoch heen en dan liggen ze er inderdaad direct in.

Bij de box vouw ik na gebruik het boxkleed dubbel met het speelgoed er in. Ze gaan er dan wel eens op liggen maar dan speelt mn baby in elk geval niet in de haren.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 04 Aug 2016 08:47

Re: Maxi cosi, wandelwagen, box en katten

Jip schreef:Ik vind het wel meevallen met de smerigheid.

En ik vind echt dat is ze weinig af heb hoeven leren. Of ze hebben al veel geleerd bij de fokker.


Maar als je straks speentjes of flesjes moet uitkoken, dan zitten die katten(haren) er aan. Wordt het toch niet schoon van?

Ik zou ze gewoon elke keer in hun nekvel pakken en wegzetten. Maar ik heb al heel lang geen katten meer.
R. 2013
D. 2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Aug 2016 09:21

Re: Maxi cosi, wandelwagen, box en katten

Ik was ook heel vaak bidons uit en die drogen op het aanrecht. Daar zitten geen haren aan. En anders laat ik de flesjes drogen bij het fornuis, want daar komen ze niet.

En ik neem het aanrecht twee keer per dag af. Dus zoveel haren liggen daar niet.

Als je kind over de grond kruipt en je hebt huisdieren dan zijn er toch ook haren...ondanks dat je veel zuigt. En die pootjes lopen ook over de bank of je broek waar dan je kindje weer op ligt. Tja. Als je daar niet tegen kunt, dan moet je geen huisdier nemen.

Maar dat is een heel andere discussie voor een ander topic.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 04 Aug 2016 09:48

Re: Maxi cosi, wandelwagen, box en katten

Ik heb nu alles in de babykamer liggen en de deur daarvan dichtgetrokken. De kinderwagen staat beneden ook achter een gesloten deur, maar als de deur open staat talen de katten er niet echt naar. Gister waren we in de babykamer aan het klussen en toen probeerde m'n kat wel in het opgemaakte wiegje te kruipen. Toen heb ik hem een (zachte) tik gegeven en daarna heeft hij het niet weer geprobeerd. De box zetten wij pas zo laat mogelijk neer, in ieder geval als ik al verlof heb. Dan kijk ik tegen die tijd even of ze het interessant vinden en neem ik passende maatregelen. Een plantenspuit bijvoorbeeld :wink:

♥♥
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 04 Aug 2016 10:36

Re: Maxi cosi, wandelwagen, box en katten

Mijn kat heeft nooit geprobeerd in de box, wagenbak of maxicosi te klimmen. Hij taalt er niet naar gelukkig! Het enige wat hij soms wel doet is op het aankleedkussen gaan liggen. Bah! Dan doe ik meteen alles in de was. Laatst hadden we het kussen rechtop tegen de muur gezet zodat hij er niet op kon, had hij het kussen vakkundig op de grond getikt en lag er prinsheerlijk op de slapen :palm: .
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ster