Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tandjes poetsen drama

<<

Anoniem204

Bericht 03 Aug 2016 18:19

Tandjes poetsen drama

Mijn zoontje is nu 2 jaar en tandjes poetsen is een drama.
Nu ging dit altijd al niet super goed.
Vandaag weer huilen huilen.. En toen zag ik daarna bloed op de tandenborstel en dat is veel vaker ook het geval.
Weten jullie of dit erg is ?
Nu weet ik niet of hij dus huilt omdat het pijn doet of gewoon vervelend is.

Hoe gaat het tandjes poetsen bij jullie ?
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 03 Aug 2016 18:44

Re: Tandjes poetsen drama

Hier was het bij de jongste ook drama. Een keer bloed aan de borstel is niet erg hoor, gebeurd hier ook wel eens. Het poetsen werd hier beter toen we met een elektrische tandenborstel gingen poetsen. Ik heb bij de tandarts nagevraagd of dat op die leeftijd al mocht (ook 2) en dat was geen probleem. Toen was alle drama ook afgelopen.
<<

Anoniem168

Bericht 03 Aug 2016 19:21

Re: Tandjes poetsen drama

Ik merkte dat ik zelf te hard poetste bij zoon, doe ik bij mezelf ook. Kans dat jij dat ook doet, als het bloedt? Sinds ik heel voorzichtig poets gaat het veel beter. Verder leid ik hem af met liedjes en verhaaltjes.
Laatst gewijzigd door Anoniem168 op 04 Aug 2016 21:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 04 Aug 2016 07:02

Re: Tandjes poetsen drama

Hier liet ik haar vaak zelf even 'poetsen' en daarna deed ik het nog zachtjes. Ging eigenlijk altijd wel goed. We doen het nu nog steeds op deze manier. Eerst zelf een daarna ik.
2012
2016
2020

Instagram
<<

ChiQ

Bericht 04 Aug 2016 07:08

Re: Tandjes poetsen drama

Ik vind bloedend tandvlees beetje gek bij peuters.. Als het altijd is zou ik er toch even mee langs de tandarts of huisarts.

Julian poetst elektrisch en dat gaat soms goed, soms in de houdgreep, en soms als hij écht verzet dan sla ik het over omdat hij dan op zijn borstel gaat bijten en ik bang ben dat zijn tandjes breken.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 04 Aug 2016 07:28

Re: Tandjes poetsen drama

Ik maak er een heel toneel van. Meestal spelen we tandarts. En als hij zit te piepen dan dreig ik dat ik het als een baby ga doen (in de houdgreep op schoot) en dan luistert hij weer.
R. 2013
D. 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers