Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gastouder vraag

<<

Anoniem236

Bericht 03 Aug 2016 10:04

Gastouder vraag

Eind van het jaar verhuizen we naar een andere woonplaats. Onze oudste is in onze huidige woonplaats vanaf zijn eerste verjaardag naar een enorm flexibele kinderopvang gegaan, eerst een halve dag in de week, toen hij 2 werd nog een dagdeel erbij, omdat peuterspeelzaal met ons werk niet te combineren is.

Maar in onze nieuwe woonplaats is de opvang niet zo flexibel geregeld als dat het nu is. De oudste zal dan naar de basisschool gaan en nu zoeken we iets voor onze jongste.

Zijn er gastouders te vinden die de jongste opvangen en de oudste uit school kunnen halen? Of moet je dan een gastouder nemen die bij ons in huis komt? (Wat best prijzig is met een kind overdag thuis)


En hoe hebben de mensen het hier geregeld, die schoolgaande en niet schoolgaande kinderen hebben?
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 03 Aug 2016 10:22

Re: Gastouder vraag

Ik ben zelf gastouder en haal ook kinderen uit school.
Zolang je het zelf geen probleem vind dat je jongste mee moet heen en weer, en die gastouder gezinnen heeft die dat ook niet erg vind.

Ik woon in een dorp en moet dus met de auto naar school, kan max 4 kids kwijt in auto dus tijdens kennismakingsgesprekken geef ik altijd aan dat ik met de auto moet naar school en bij sommige is dat wel een probleem en andere niet.

Dus die gastouders bestaan zeker ;)
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Linvi

Bericht 03 Aug 2016 10:26

Re: Gastouder vraag

Wij hebben exact dit probleem vorig jaar gehad, zijn er niet uitgekomen met 1 gastouder en hebben nu gedeelde opvang. Zoon naar gastouder en dochter uit school naar bso en schoonmoeder.
Onze gastouder brengt en haalt geen kindjes naar en van school en de andere 9uit onze wijk met wie we gesprekken hebben gehad deden dit ook niet.

Nadeel met een gastouder aan huis is dat je het minimum loon moet betalen van 10euro nog wat.
<<

Anoniem236

Bericht 03 Aug 2016 10:37

Re: Gastouder vraag

Ja aan huis wordt te duur, 10 euro per uur en dan nog bemiddelingskosten. Als we twee kinderen thuis zouden hebben hadden we dat misschien wel gedaan.

Anousch fantastisch, zo iemand zoek ik dus. Maar dat is inderdaad afhankelijk van hoeveel kinderen zij opvangt en wat die ouders ervan vinden.
Dan is er dus nog hoop dat we zo n gastouder vinden.

Gedeelde opvang is inderdaad de andere optie, maar ik vind het voor de oudste dan zo n enorm lange dag worden, terwijl bij een gastouder thuis meer mogelijkheden zijn om tot rust te komen, denk ik.

En als je een gastouder aan huis neemt en die ook oppast op bijvoorbeeld het buurjongetje? Zou dat kunnen, dat de kosten gedeeld worden en ieder voor zijn deel opvangtoeslag krijgt?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 03 Aug 2016 10:40

Re: Gastouder vraag

Mij lijkt een oppas aan huis nog wel wat. Scheelt veel kosten. Maar het nadeel vind ik dat je kinderen niet met andere kindjes om kunnen gaan zoals op een kdv.

De meeste gastouders halen, dacht ik, kindjes van school.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem236

Bericht 03 Aug 2016 10:59

Re: Gastouder vraag

Sam; maar P zou dan met 2,5 naar de peuterspeelzaal kunnen voor het contact met andere kinderen.
Lijkt mij ook ideaal, en misschien nog wel voordeliger als je voor twee kinderen opvang nodig hebt.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 03 Aug 2016 11:11

Re: Gastouder vraag

Krijg je dan ook iets van vergoeding?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem236

Bericht 03 Aug 2016 11:11

Re: Gastouder vraag

Is volgens mij per gemeente verschillend.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 03 Aug 2016 11:22

Re: Gastouder vraag

Onze gastouder haalt de oudere kinderen uit school. De jongsten gaan dan mee. Nadeel vind ik dat onze zoon daardoor vaak maar kort kan slapen daar en dat hij wakker wordt gemaakt om mee te gaan naar school. Maar goed, als hij straks zelf ouder is, is het natuurlijk heel fijn als hij door haar uit school gehaald wordt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 03 Aug 2016 11:50

Re: Gastouder vraag

Ik probeer als gastouder aan het werk te gaan en bied opvang voor kinderen van 0-12 jaar. Ik moet toch ook mijn dochter van school halen na de zomervakantie.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 03 Aug 2016 12:03

Re: Gastouder vraag

Onze oude gastouder haalde ook kinderen van school, maar daar had onze jongste zoon toen wel echt een beetje onder te lijden. Mijn kinderen moesten 4x per dag mee in de auto en als ze pech hadden bracht ze na schooltijd ook nog kinderen naar voetbal/zwemles/ballet.
Onze huidige gastouder haalt de oudste ook van school, maar hier hebben ze continurooster en dat scheelt.

Ik vind wel dat de flexibiliteit per gastouder/plaats verschilt. In onze oude woonplaats had ze de kinderen voor het uitkiezen en daardoor niet zo heel flexibel. We moesten bijvoorbeeld een minimaal aantal uren betalen, doorbetalen in vakanties, dagen die we toch niet nodig hadden moesten we betalen. In onze huidige woonplaats is het haast vechten om kinderen en daardoor is zij ook een stuk makkelijker en hoeven we alleen te betalen voor wat we afnemen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 03 Aug 2016 14:14

Re: Gastouder vraag

Lotus schreef:Ja aan huis wordt te duur, 10 euro per uur en dan nog bemiddelingskosten. Als we twee kinderen thuis zouden hebben hadden we dat misschien wel gedaan.

Anousch fantastisch, zo iemand zoek ik dus. Maar dat is inderdaad afhankelijk van hoeveel kinderen zij opvangt en wat die ouders ervan vinden.
Dan is er dus nog hoop dat we zo n gastouder vinden.

Gedeelde opvang is inderdaad de andere optie, maar ik vind het voor de oudste dan zo n enorm lange dag worden, terwijl bij een gastouder thuis meer mogelijkheden zijn om tot rust te komen, denk ik.

En als je een gastouder aan huis neemt en die ook oppast op bijvoorbeeld het buurjongetje? Zou dat kunnen, dat de kosten gedeeld worden en ieder voor zijn deel opvangtoeslag krijgt?


Je onderste vraag kan zeker!
Toen ik net begon ben ik aan huis gaan oppassen bij een gezin met 2 kids en zij hadden vrienden die ook opvang zochten voor 1 kindje. Dus zij kwam er ook bij :)
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Anoniem255

Bericht 03 Aug 2016 20:53

Re: Gastouder vraag

Onze gastouder aan/in huis vroeg minder dan de kinderopvang...
<<

Anoniem236

Bericht 03 Aug 2016 20:56

Re: Gastouder vraag

Hier is het tarief 10 euro per uur per huis, dus bij meer dan 1 kind is het voordeliger idd.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 03 Aug 2016 21:34

Re: Gastouder vraag

Toen ik nog aan huis werkte was het gewoon per kind per uur.
Behalve als je meer dan 3 dagen bij hetzelfde gezin zat dan viel je onder een bepaalde regeling wat duurder was.

Nu hoor ik inderdaad ook een vast bedrag ongeacht hoeveel kinderen.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers